Kraftkabler skal vi ikke bygge til utlandet. Kun evt. til UKogS.

Slettet bruker
24.05.2019 kl 01:42 631

Det forhold at vi ikke kan bestemme eksportprisen selv pga. Acer, gjør at eksportkabler er uaktuelle.

Av samme grunn er det helt uaktuelt å tillate utenlandske selskap å rasere norsk uberørt natur med vindmøller.

Vi kan eksportere strøm til Europa, men det betinger at vi får bestemme eksportprisen selv. Europa ville sikkert
kjøpe strøm til eksportprisen vi fikk bestemme selv også. Fordi den ville fremstå som attraktiv allikevel for europeerne.
Men her er vi altså nå forhindret. Om ikke Europa løsner på dette for oss, eller vi melder oss ut av EØS, så blir ikke
strømeksport fra Norge noe av. Evt. bare til UK og Sverige. Og da for Sveriges del forutsatt at de ikke solgte denne videre sydover.

Det norske folk tar ut krig om noen forsøker seg med en kabel til utlandet utenom UK og Sverige på gitte forutsetninger.

Egentlig burde vi sende 200.000 nordmenn til Frøya, og stanse det som pågår der. Bare for å demonstrere for
Europa at dette går vi ikke med på. Å vise tøffhet kan vi hente 1000 milliarder ekstra på.

Bompenger er bare "en bagatell" mot alvoret og tyngden i dette her altså. Selv om bompenger er kjempealvorlig
og det skal vi løse etter folkets ønsker. Dvs. gjeldsinnfri.

Hvis Storbritannia nå gjør en no deal Brexit, så kan vi vurdere strømkabel dit, om vi får bestemme eksportprisen selv.
Vi kan eksportere produkter fra kraftkrevende norskeiet industri i Norge, hvis vi får bestemme eksportprisen selv.
Det kan bl.a. være nye produkter som flytende hydrogen.
Redigert 19.01.2021 kl 17:49 Du må logge inn for å svare
Odi.1
24.05.2019 kl 08:46 576


Ja, dette vindmølle forurensingen må de få slutt på Promte !

Miljøskandale av dimensjoner !
Slettet bruker
07.06.2019 kl 22:38 503

Ja helt enig, har utttalt meg om dette før, skandale at utenforstående får lov å ødelegge øysamfunnet der oppe.
Slettet bruker
08.06.2019 kl 00:35 470

Det er et tankekors, at om 200.000 nordmenn hadde tatt seg til Frøya for å protestere, kunne vi finansiert
hele veibehovet i Norge. Pengene hadde kommet fra gevinsten vis a vis Europa ved å være tøffe.