BREAKING NEWS: Mot en løsning på handelskrigen?

Slettet bruker
ELKEM 24.05.2019 kl 06:27 1781

I går kveld (amerikansk tid) kom meldingen om at president Trump mest sannsynlig inkluderer Huawei i den såkalte handelskrigen.

Kina har hele tiden ment at saken mot Huawei er isenesatt av USA, med det formål å bruke saken om pressmiddel og forhandlingskort i handelskrigen. USA har på sin side konsekvent prøvd å fremstille saken mot Huawei og handelskrigen som to atskilte saker.

Under en pressekonferanse foran Det hvite hus torsdag ettermiddag, så sa imidlertid president Trump at saken mot Huawei muligens kan inkluderes i en fremtidig handelsavtale. Dette er svært oppsiktsvekkende.

Sett i lys av Kinas store ambisjoner som en teknologisk stormakt, kombinert med det store presset som nå er mot Huawei som en ledende global aktør, så kan denne uttalelsen fra president Trump representere en ny dynamikk og retning i de fastlåste handelssamtalene.

Skulle ikke forundre meg om partene møtes om ikke så lenge – og at konflikten rundt Huawei kan resulterer i at man kommer til en endelig løsning på handelskrigen.


https://www.cnbc.com/2019/05/23/trump-huawei-trade-deal.html
Redigert 24.05.2019 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
rammern
24.05.2019 kl 10:52 1366

Det har blitt mye frem og tilbake . For egen del vil Elkem fra min mening være en viktig bedrift om verden skal bli grønn . Så ut fra kursfallet kjøper jeg igjen .
rammern
24.05.2019 kl 11:00 1347

Setter ikke penger hos DNB som tilbyr 0,7 % på sparekonto . Har noe plassert til 1,9 % ut fra mulighet gitt meg ;) Elkem som videre kan gi 5 - 10 % utbytte blir valget ut fra fokus ut fra kurs 25,62 nå
Redigert 24.05.2019 kl 11:02 Du må logge inn for å svare
rammern
24.05.2019 kl 11:07 1320

Hammers går for salg .Streker er viktig ,men fornuft er viktigere å basere seg på