Jubeltall i Bergen!

ArneB 5.0
24.05.2019 kl 06:42 1089

Frp er nede på fantastiske 2,7 prosent i Bergen. Det må sies å være oppsiktsvekkende gode tall for et parti for folk flest. Det er ingen andre parti enn Frp som har gjort så mye for den gode sak, nemlig å skape politikerforrakt. Sentralt i Frp møter en fallerte bomprosjekt med stor glede - og bløffmakeren "Pale Dale" gliser tappert. Tror ikke at de har tatt inn over seg at da må de slutte å skryte over hvor mye vei de bygger. Var det dette Solvik-Olsen så konturene av da han rømte til USA? Personlig tror jeg ikke det. Han er ikke smart nok til det.
Sotah
24.05.2019 kl 06:52 1073

Nå må Lysende Sol på banen å denge muslimer og det litt brennkvikt. Jeg tåler snart ikke mer sjampis nå.
Slettet bruker
24.05.2019 kl 07:03 1071

Skjønner jeg godt. For mye rødsprit og nyco er ikke sunt.
Slettet bruker
24.05.2019 kl 07:13 1070

Makan for et parti. Gjort motsatt av hva de på sto å fronte. Om FRP hadde Fjernet TV-LISENS og matmomsen ville FRP blitt husket for noe, men det gjorde de ikke. Det er sterkt å beklage, når de mener seg å være et parti for folk flest. FRP vil bli husket for bompenge økning an mas, samt flysete og posepjattet som de sammen med Høyre har stått bak. FRP og Høyre fjernet hk avgiften på store miljøforurensende og energikrevende motorer, men matmomsen og lisensavgiften den består. FRP gir skattelette for 2 % den rikeste del av befolkning, som får halvparten av skatteletten, de 98 % øvrige hel og halv tullingene som stemt på dem, får den øvrige halvparten. Skatt og avgift galskap med sosial profil? Miljø land er vi også. http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2213364
Slettet bruker
24.05.2019 kl 07:15 1068

Bompenger er kommet for å bli sa samferdsels-stuten fra det Partiet, FRP etablert for sterk nedsettelse av skatter og avgifter.
Mange tror at FRP er imot innvandring EØS eller Schengen det er slett ikke tilfelle. Alt dette er FRP for. Det er ufint å gjøre som FRP Tybring-Gjedde å beskylde folk (uten egne midler,) som den norske stat, selv har frakte/ hentet for bosetting her i Norge å være en byrde? Staten som står bak denne galskap må selvsagt betale og gi dem et anstendig liv her i riket sitt.

Med FRP i regjering har da fattigdommen bare økt? Det er aldri vært avgifts-bommet mer. Aldri har slike mengder fremmede ankommet Norge som med FRP Listhaug som invandringsminister. Norge hadde 2 skip (kostet oss alle milliarder i leie,) i Middelhavet som bisto menneskesmuglerne, i å frakte muslimer og IS terrorister til Norge. De syklet over Storskog i store mengder. https://www.dagsavisen.no/nyemeninger/sylvi-listhaug-lyver-1.1159213 https://resett.no/2018/04/22/tybring-gjedde-har-rett/
Sylvi Listhaug blant Sudan muslimske ledere. Hilde Frafjord (mad in noway) har besørget 15 milliarder fra nordmenn lommebok rett i dass Sudan
http://www.kulturverk.com/2017/09/10/frp-for-deg-som-liker-a-bli-lurt/
IS terrorister i hopetall. https://steigan.no/2019/03/de-sorte-is-brudene/

Slettet bruker
24.05.2019 kl 07:18 1063

https://resett.no/2017/10/25/i-fjor-kostet-flyktningadministrasjonen-over-20-milliarder/

Det er ganske utrolig at Fremskrittspartiet som jo stemte for, at Norge skulle slutte seg til både EØS og Schengen avtalen kan ha noen som helst troverdighet, når de hevder at de er negative til en fri arbeidsinnvandring, og ønsker å bekjempe kriminalitet, samtidig som grensene står som vide åpne låvedører for nesten alle mennesker som er bosatt i Europa, øst som vest, fattige som rike land. Og da har jeg ikke nevnt innvandringspolitikken med grunnløse asylsøkere og familiegjenforening med et ord. Fakta som gjør utfordringen enda større for Norge. Migranter FRP har sørget for at de får 10 000 hver om de reiser. FRP har med AP H KrF betalt milliarder (av midler vi alle må betale, for å få dem hertil?) Med EØS og Schengen, skulle ikke noen av dem ha vært her, men så var det dette FN da...

Slettet bruker
24.05.2019 kl 07:21 1062

C. I Hagen takker nå av og det bør FRP også gjøre.
De bør geleides ned i det hullet stortinget har betalt 2, 5 milliarder, som vi skal betale som stortinget selv har fått oppgravd i sin egen bakgård.
FRP er for skatteflåing og bompenge folk, flest. Nordmenn som tjener over 10 millioner kroner, har siden 2013 fått et skattekutt som er hundre ganger større enn de som tjener mellom 150.000 og 250.000 kroner. Budsjetter øker Når noen får mye for de fleste mindre. Fattigdommen i landet har økt med FRP i regjeringen også. Trybing Gjedda har gått ut og sagt, at fattige folk må slutt å få unger. Du snakker om statsmann.
https://radikalportal.no/2018/06/28/hvorfor-skal-en-fa-flere-barn-nar-pompose-politikere-deler-ut-skyld-som-mokker-pa-aekkra/
Slettet bruker
24.05.2019 kl 07:25 1058

Frp-topp Christian Tybring-Gjedde har i et intervju med dagsavisen oppfordret folk med dårlig råd, til å få færre barn? Begrunnelsen er at barnefattigdom har økt de siste årene her i Norge? Men dette har skjedd når FRP partiet til Christian Tybring-Gjedde har ferdes i regjeringslokalitetene? Teoriene hans kan assosieres med det tyske seleksjon samfunnet i mellomkrigstiden Europa? https://tidsskriftet.no/2005/12/medisinsk-historie/eugenisk-indikasjon-abort-en-historisk-oversikt
Her i Norge har antallet fattige barn tredoblet siden 2001. 54,5 prosent kommer fra innvandrerfamilier.

FRP sammen med KRF H og AP er for innvandring og EØS.

Innlegg Her var mye synsing i fortsettelsen av Tybring Gjeddes nedrakking på dem som bringer menneskeslekten videre her i landet. For barnetallet er gått drastisk ned og lite blir gjort for å støtte barnefamiliene. Barnetrygden som var et verktøy for støtte til barn er omtrent borte vekk. Skattesystemet med progressiv profil der de rikeste betalte mest, er lagt om. Nye og faste avgifter som bompengeavgift, gebyrer, bossavgift osv rammer barnefamiliene og fattige hardt, men har lite å si for de høye inntekter. Den proporsjonale skatten har også overtatt etter den progressive med så mye som 25% moms som også rammer de fattigste hardere enn de rike. Det er et faktum at forskjellene mellom fattig og rik øker og det eneste "svaret" politikeren på Løvebakken og hans øyentjener Helge A Leikanger her serverer er "færre barn, mindre sydenturer og nøysomhet." Når Leikanger prøver å helgardere ved å hevde at venstresiden kommer til å gi holdningene til Tybring Gjedde og ham selv det glatte lag - gir han i virkeligheten venstresiden stor honnør.

Dette er et makkverk fra ende til annen, en arrogant holdning som selv Fremskrittspartiet burde føle seg for god til. Et nytt ledd i nedrakkingen av "folk flest" som vi dessverre stadig hører fra politikere på ytre høyre: "hold deg frisk, lev anstendig, få færre barn". https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/KvRqv6/Ma-man-vare-rik-for-a-kunne-gi-barna-sine-en-god-oppvekst-i-Norge
Slettet bruker
24.05.2019 kl 08:18 1043

Gjeeeeeeeeeesssssspppp. Men her sitter det nok en del gamle, "smarte" gretne gubber som forstår seg på demokratiske løsninger. Ut i fra alt som skrives her så kan Norges regjering OG Storting forkortes til ett ord: Frp.

Det er for sent å be gamlingene om å bli voksne da de er overmodne for stell og pleie og husker knapt om det er i går eller i dag. Husk i vertfall dette: Først opp av senga, så på do. Ikke motsatt.
Redigert 24.05.2019 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
convert
24.05.2019 kl 08:46 1032

Det viktigste nå er at folk selv tar affære og pisker bompenge-sosialistene. FrP har sviktet, men har nytt godt av at det ikke finnes alternativer. Mange steder finnes alternativer nå, ikke minst i Bergen.

Stortingsvalg er viktigere for landet, og innen 2021 må FrP ha kvittet seg med Siv og innsatt landsmoder Sylvi som leder. Dessuten må profilen blankpusses, selv om det betyr at de må ut av regjering.
ArneB 5.0
24.05.2019 kl 08:48 1029

Det eneste som kan forkortes ned til ett ord er Frp. Heretter: ansvarsfraskrivelse.
Så en liten opplysning før vi forbereder spretting av sjampis: https://www.dagbladet.no/nyheter/riv-bommene-eller-ga-av/71109601
Slettet bruker
24.05.2019 kl 08:58 1022

Det er vel du som driver med ansvarsfraskrivelse på de andre partienes vegne Arne? En finansminister bygger ikke bommer av seg selv vet du og kan heller ikke rive dem av seg selv. Det kreves et vedtak i regjering eller av et flertall på Stortinget. Det er et stort flertall for hvordan vegbygging skal finansieres og du kan jo ta på deg oppgaven med å overbevise DE partiene i stedet for å legge skylda på det eneste partiet som har prøvd å gjøre noe med det.

Forsiktig med sjampisen så du ikke får korken i øyet, eller hvis du prøver på sabling så ikke kutt av deg både hode og armer. Hodet er det vel minst farlig med.
convert
24.05.2019 kl 09:16 1016

Vi som er freppere vet at FrP har prøvd, og vi vet alle hvordan de andre partiene (bompenge-partiene) har drevet fram den tragiske situasjonen vi har i landet nå. Men FrP kan ikke lengre sitte i en regjering og administrere dette fryktelige bompenge-regiment. De må sette hardt mot hardt og få vekk bommene, eller komme seg ut av regjeringen. Siv skjønner ikke dette, hun er for glad i kanapeer og svarte biler med sjåfør. Sylvi må inn, FrP må ut (av regjering).
Slettet bruker
24.05.2019 kl 09:37 1009

Frp-leder Siv Jensen og nestleder Sylvi Listhaug forklarer hvorfor vi må betale bompenger. Fra dagbladet link under.
Slettet bruker
24.05.2019 kl 10:06 1000

Ja, du kan jo la Gahr Støre ta over vegutbyggingen sammen med SV...lurer på hva skatteskjerpelsen blir da jeg? Eller kanskje man skulle ta de arbeidsledige og trygdede og sende på vegutbygging. Det het visst sysselsetting i gamle dager.
Slettet bruker
24.05.2019 kl 12:08 982

Frp

0-liver og arneB hvorfor hvorfor?
Grrrr
Frp grrrr
Slettet bruker
25.05.2019 kl 20:22 941

Si meg hva du jubler for og jeg kan si hva som feiler deg.
Slettet bruker
25.05.2019 kl 20:29 935

Når det gjelder deg er det, lakkboksen.
Londonmannen
25.05.2019 kl 21:23 924

Arne og Olivier, eller skulle jeg si Helan og Halvan?
Når dere skjønner dere såpass lite på hvordan det norske parlamentariske system fungere, så burde dere heller klappe igjen brødboksen og finne dere noe annet å kommentere.

Si meg, SV som dere begge trolig stemmer på, satt i regjering i to perioder. De skulle avskaffe fattigdom og de har programfestet «Norge ut av NATO». Kan dere to som blottlegger slik eminent kompetanse innen politikk, fortelle oss lesere hvorfor Norge fortsatt er med i NATO og hvordan SV kunne føre Norge til å bombe uskyldige folk i Libya og føre krig i Afganhistan? SV, som satt med styringa burde jo, i henhold til deres forståelse av norsk politikk, hatt makt til å holde Norge borte fra den slags horrible utenrikspolitiske sprell. Men media, SV sendte norske bombefly på vingene over Libya! Blind terrorbombing av uskyldige kvinner og barn!! Hva i huleste tenkte SV på?!! SV sendte nors ungdom som slaktoffer til Afghanistan!!

Audun Lysbakken har blod på sine hender, ja over hele seg. Uskyldige menneskers blod!! Kan dere fatte og begripe at den krigshisserne ennå ikke har hatt fornuft til å ta ansvar for sine handlinger!!
Redigert 25.05.2019 kl 21:27 Du må logge inn for å svare
ladaen7,30
25.05.2019 kl 21:38 918

Man kan si hva man vil om SV, men det var vel ikke de som var en pådriver for å bombe Libya, de var riktignok etterhvert enig i starten men som sedvanlig så snudde de da de så at folk faktisk døde (noe folk normalt gjør under bombing).
Det var da nærmest enstemmig at dette skulle gjennomføres, unntatt Rødt kanskje, så å legge skylden på SV blir vel å skyte langt over mål.
Londonmannen
26.05.2019 kl 00:06 898

Så å legge skylden på SV for bombingen i Libya blir å skyte langt over mål? Men å legge skylden på FrP for bompengeringene er bulls eye?!! Mener du virkelig det?

Må jeg spørre om den oppegående herren kan si meg hva som ikke stemmer? Begge partier har sittet i koalisjonsregjeringer. Men forskjellen er at SV var del av en flertallsregjering, mens FRP helt til i 2019 har vært del av en mindretallsregjering. Kan du si meg hva som er forskjellen mellom disse to sammensetningene mhp regjeringens relasjon til Stortinget? Jeg forventer ikke at Helan eller Halvan skal gi meget svar, for i så tilfelle blottlegger de sin inkompetanse, forutsatt at de vet forskjellen.

Herre Jeremias så mange skribenter på HO som har hodet fullt med Ibenholdt!
ladaen7,30
26.05.2019 kl 00:24 894

Bare det å snike inn Libyabombingen i et innlegg om bompenger er jo en vanvittig ide, ser absolutt ingen sammenheng om jeg skal være ærlig.
At FRP sliter i bompengespørsmålet har de vel seg selv å takke da de gikk alt for høyt ut på banen før valget, "når vi kommer inn i regjering forsvinner bomringen" liksom, uten forbehold av noe slag. Men de har vel lært til neste gang å moderere lovnadene noe.

Og ja, SV stemte for å bombe Libya akkurat som FRP og alle de andre partiene gjorde, men det var Jensemann som var pådriveren i den saken.
Slettet bruker
26.05.2019 kl 00:29 894

uten forbehold av noe slag

Frp velgere er intlingente nokk til å ikke få teskje forskjellen på vi vil om vi får bestemme vs vi vil men får vi bare 14% så fatter vel sosialister at de ikke får bestemme.

Hvor treig er sosialister egentlig?
ladaen7,30
26.05.2019 kl 00:33 891

14%........ Det var et forbehold de skulle gitt men ikke gjorde. Så nå får de svi i meningsmålingene.

Når det kommer til sosialister så får du spørre dem:-)
Redigert 26.05.2019 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.05.2019 kl 03:10 873

Finnes det 169 lyktestolper langs Karl Johan skulle det gå an å løse samtlige av landets politiske problemer på ganske få timer.
Redigert 26.05.2019 kl 03:10 Du må logge inn for å svare
ArneB 5.0
26.05.2019 kl 09:03 849

Hvordan forløp frøken Jensens krisemøte? Ble hun minnet på om at Frp har vært med hele tiden og samtidig skrytt av hvor mye penger som brukes? Krisemøte om egen politikk? Snakk om idioter og blodfansen følger opp med å snakke om noe annet. At Frp ydmykes av popoulister større enn dem selv er stor underholdning. Jeg gleder meg stort til høstens valg. Deretter skal jeg glede meg hver eneste dag frem til neste stortingsvalg.
Betonghue
26.05.2019 kl 12:43 831

Arne og Stone går helt av skaftet idag !
Det eneste som nytter er da Betongs vidundermedisin;
Stå med bena lett fra hverandre
Bøy deg bakover
Stikk hue opp i Rasshølet
Nyt utsikten og den friske luften !

God bedring !
ArneB 5.0
28.05.2019 kl 06:26 809

En velprøvd anbefaling, antar jeg. Du får hilse kjente!
Betonghue
28.05.2019 kl 14:01 777

Selvsagt, en rekke av dine meningsfeller klarer ikke å løsrive seg; Utsikten er vidunderlig, luften; som Parfyme !
Tilbake i hverdagen etterhvert; Hils din lokale Imam - hans dager er nummererte !
ArneB 5.0
29.05.2019 kl 19:16 762

Men i jesu navn, truer du imamen min?
Slettet bruker
30.05.2019 kl 19:50 743

Tenk litt på landet nå før du jubler for SV AP Mdg RØDT du
AP AP AP Bjarne trillrundt koko-AP "skal ta" frp. ok
Helt ærlig. Tenk deg om. Er dette noe å juble for.
ArneB 5.0
334
Frp er nede på fantastiske 2,7 prosent
Slettet bruker
30.05.2019 kl 21:13 739

Dirken er fra bregen og glad. Link?