- BWO * APCL * DNO * PANORO * AKERBP *

Slettet bruker
BWO 24.05.2019 kl 11:00 2470

Er klar over jeg ikke har selskabernes Flow – net profit – etc….
Men stadigvæk jeg forstår ikke:


****** MC/2P_Reserver ******

* Petronor/Apcl : kurs 0,89kr
890.000.000kr/8,5Mbbl ≃ 105kr/bbl ≃ $12/bbl

*DNO : kurs 16kr
17.341.026.240kr/465Mbbl ≃ 37kr/bbl ≃ $4,3/bbl

*PANORO : kurs 16,64kr
1.038.129.664kr/28,8Mboe ≃ 36kr ≃ $4,14/boe

*AKERBP : kurs 255,8kr
92.117.034.323kr/917Mbbl ≃ 100kr ≃ $11,55/bbl



BWO: Maromba:

100-150 million barrels potential recoverable reserves from Maastrichtian sand, Jubarte analogue field
‒ 8 of 9 exploration and appraisal wells drilled to date have been successful
‒ High quality seismic of the entire block, core samples from all 9 wells, and multiple drill stem tests
‒ More than 1 billion barrels of oil in place upside potential from underlying carbonate structures
****** Proven reserves, phased development and redeployment of existing FPSO *****


*BWO : kurs 59kr
125Mbbl(Median) = $0/bbl

Hvornår bliver Maromba reserverne indpriset I BWO’s Markedscap??????
Redigert 19.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
canarias
24.05.2019 kl 11:11 2442

Vi tror reservene i Maromba blir betydelig større enn forventet , her vil det komme betydelige reprisingen fremover.
Slettet bruker
24.05.2019 kl 12:52 2313

Man kan med rette kalde det globale marked for Trumpficated;

Trump slipper en masse dårlig luft og alle andre sniffer det uden power til klage over det.
Og dog ikke; Kinamand siger “du lugter af lort; Vask din mund og røv; Du skal ikke først vaske din røv og derefter din mund, spænd hjelmen”

* Kinamand vinder og ligeså BWO
Redigert 24.05.2019 kl 12:53 Du må logge inn for å svare
Jøllis
24.05.2019 kl 14:52 2198

Man priser oljereserver etter hva de tjener pr dags dato og hva de vill tjene i fremtiden. Pr dags dato har Maromba 0 i inntekter og slik blir det i flere år. Det er risiko knyttet mot myndigheter, kostnader og reserver. Maromba kommer inn når de nærmer seg produksjonsstart. Det blir nok ikke før 2020-21. De kan prise inn innkjøpsverdien som pr dags dato er markedsverdien i MCapen.
Slettet bruker
24.05.2019 kl 16:14 2112

Jeg er blot uforstående over det ringe kursleje Maromba har bragt til BWO, som er tæt på ingenting.
Kender ikke selv til forholdene mht. Prisningen. Jeg er glad for din forklaring, men køber den ikke!
BWO kan klart nok tilskrive købet som en forøgelse af deres assets value = indkøbsprisen, men;

Dagsdato indtægt:
Det er ikke uden grund at kursen på E/P selskaber ofte stiger relativt voldsomt under en exploration brønd. Hvis der er fund eksploderer kursen i nogle tilfælde. Her er der også 0 intægt dagsdato.

Fremtidig intægt:
Her halter det for Maromba da vi ikke har fået noget info.
testet flow og production target. Men hvis man ser på tilsvarende assets som Peregrino burde det selv uden guidning fra BWO være let selv at lave en forventet fremtidig intægt. Petrobras & Chevron havde en produktions target på 60kbbl/d med FPSO. Den kan vel også bruges!

Men som sagt jeg kender intet til det, men hvis det du siger er en kendsgerning så ligger der mange penge rundt på gaderne. Finde selskaber der opererer som BWO, hit and run small & fast, der har købt stranded reserver ala Dussafu og Maromba og vente ~18 md. på first-oil.
Redigert 24.05.2019 kl 16:17 Du må logge inn for å svare
oto1
24.05.2019 kl 19:13 1983

Hugodan.

Om vi anslår kostnader til idriftssettelse av feltet på ca usd 600 mill, så vil det utgjøre ca usd 5 per fat (anslår da 120 mill utvinnbart).
Usd 6 per fat om man tar med kjøpesummen.

Jeg vet ikke hvilket skatteregime det er i Brasil, og om hvordan cost-oil, profit oil fungerer der, men jeg er ganske sikker på at BW Energy kommer til å sitte tilbake med en god del mer enn det per fat.
Det er antagelig ikke så mye mer enn BWO kommer til å ha i inntekter på FPSO'en, og så kommer BW Energy sine inntekter i tillegg.

Vi får nok vite mye mer i forkant av BW Energy ipo.
Jøllis
24.05.2019 kl 19:53 1935

Det er ikke et fund som bwo har gjort. De har kjøpt et oppdaget felt til markedspris. Trolig et godt kjøp. Men som oto skriver skal de bruke trolig rundt 500 Mill $ før de får inntekter. Bwo er et godt kjøp og lavt priset. Og veksten i verdi og kurs kommer.
Slettet bruker
24.05.2019 kl 20:30 1871

Ja det bliver spændende med BW Energy ipo!!!!!

BWO har lavet et røverkøb, der er ingen tvivl om det.
Jeg er optimist og kalkulerer Floor margin på $20/bbl.
Når alle de klæbrige informationer kommer fra BWO om Maromba, så bliver det åbenbart for alle at BWO er fantastiske. Maromba bliver moneymaker ala Dussafu.
Jeg er bare meget uforstående over at markedet pt. indpriser Maromba close to NIL.
Det ligger i pipelinien hvad BWO mestrer, det er bare at se på Dussafu og deres > 30år som FPSO operator. BWO handler hurtigt, sikkert og proffesionelt.
Der er overfyldt med olie i Maromba og > 1Gbbl i potential upside. Miss Berge Helene er > 85% sikkert FPSO’en der skal til Maromba. BWO venter kun på GOV, så er de oppe og køre. $ er ingen problem for BWO, de har tilgang til alle de $ de har brug for!
Markedet ved at BWO er small and fast, First-oil klarer de bedst af alle. Det er der jeg står af!
Se på de store fx. BP: first-oil, ROP i Senegal ->10år, hvis der er noget olie!
Markedet burde vide hvad BWO står for og indprise Maromba I dagens kurs. Det er markedskræfterne jeg ikke forstår?
Maromba er tiny for Petrobras og Chevron og andre af de store, men for BWO voldsomt stort. Markedet forbinder åbenbart mange forhindringer med acquisition of Maromba og First-oil.
Jeg forstår fuldt ud, at der kommer en reprisning af Maromba når GOV grants BWO as Operator in Brasil and Maromba, men at markedet, today priser Maromba cose to nil, forstår jeg ikke?

Jøllis
OH YES! Maromba det er et jævle bra fund. BWO har lavet et scoop af en anden verden.
Jeg sidestiller blot Maromba's reserver med et exploration fund. Begge er på dagen uden indtægt, men Maromba's reserver bliver priset til $0/bbl, hvor et exploration fund normalt bliver priset relativt højt ved offentliggørrelsen.
Redigert 24.05.2019 kl 20:40 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
24.05.2019 kl 20:45 1848

Og du kaller meg en drømmer.,.?

Skjønner forresten ikke hva BP har med ROP i Senegal å gjøre.
Slettet bruker
24.05.2019 kl 20:54 1832

Nej det har du ret i, vi hopper ned til BP på A1 i Gambia ;)
Redigert 24.05.2019 kl 20:54 Du må logge inn for å svare