NEL 13.02.18

Slettet bruker
NEL 13.02.2018 kl 10:03 5941

Första timmen ser mycket bra ut. Köparna har fullständigt tagit över showen, säljarna är statister. Låt oss hoppas att detta håller dagen ut, men en stängning på 2,90+.
Redigert 19.01.2021 kl 16:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.02.2018 kl 21:39 3931

EEB,
Flott å endelig kunne lese et innlegg fra deg igjen.
EnklestErBest
13.02.2018 kl 21:28 3988

Nesten ingen serviceoppdrag eller mindre oppdrag (under 1 mill dollar) meldes lenger, det så vi i November med en backlog som overrasket oss alle, i hvert fall meg.
Derfor er ovenstående min konklusjon.
Jeg sier nok en gang at å sitte stille i båten i NEL (kanskje trade med litt av porteføljen ved større oppganger) er oppskriften her.
Vi er høyst sannsynlig med på et industrieventyr som først nå begynner å få sin æra.
Jeg forventer ganske røde tall for q4 nettopp grunnet klargjøring av fabrikken i Herning, tilpasning til markedet, mange ansettelser etc, alt for å være klar for det store hydrogenmarkedet som kommer for fullt i de nærmeste måneder og år.

Lykke til
Gyrt
13.02.2018 kl 17:10 4550

Ja ...gjeesp....har det skjedd noe egentlig? Ikke noe fundamentalt så vidt jeg kan se. Sitt rolig. Skuta har en retning og en hastighet. Fremover.
Slapp av folkens. Dere vil da vel bli gamle? Ingen vits å stresse seg til døde av noen oppgulp og krusninger. Dette blir GULL!
Slettet bruker
13.02.2018 kl 16:46 4658

nei, menade detta kring små orders med lav verdi. Men det kan også vara så at det sker at noen kjöper 15 rotolyzer på en gång.

Generellt tycker jeg at ju mindre ett företag melder, ju mer seriöst är det.

Men t ex en melding om en första order på rotolyzer vore intressant. Genombrottsorder.

Som många sett i NEL så kommer det ofta 2-3 meldinger i NEL når det er emisjon på gång. Sånt er lite trist, i alla bolag, för de som köper på de meldingarna.
Slettet bruker
13.02.2018 kl 16:39 4701

Ja vi som sitter stille og er tungt lastet i NEL og laster opp kan smile.
En sterk Nel oppgang idag på solide +3.75% og rt 2.93 gjør meget godt for den massive NEL portefølgen.
Veien opp til kr 4,- kan nå gå meget fort.
Takk for at jeg fikk lastet ytterligere på kurs 2.70. Huge news ventes nå fra ledelsen..
Redigert 13.02.2018 kl 17:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.02.2018 kl 16:21 4772

Det som er helt klart er at en eller flere større nå over et par uker gradvis har plukket opp billige aksjer som den menige og panikkslagne Ola Dunk har dumpet.
Clearstream er en av de som fortsetter å hamstre.
Til tross for knallsterk kjøperside klarer noen å kaste aksjene etter dem, ufattelig mange løgnaser.
Tenker på de som var med ned fra 3,40-3,70 og presterer å selge seg ut nærmere 2,57-2,65 området.
Kursen ender idag, kun noen få handelsdager senere på 2,936, over 12% opp fra der hvor mange dumpet.
Ja, forstå det den som har evnen til det, jeg har ikke. For de som solgte på kurser over 3 og kjøpte igjen nedover, Gratulerer!

For ordens skyld så trenger ingen å si at det" kan alle si i ettertid"
Jeg har uttalt meg konsekvent om dette hele tiden.
Redigert 13.02.2018 kl 16:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.02.2018 kl 15:52 4814

Kraftig kjøperside nå. Tenker det er flere som har troen på nel. Satser på et skikkelig løft på slutten
Slettet bruker
13.02.2018 kl 14:50 5025

Ja, jag håller fullständigt med om detta. Frågan är vilket det är...?

En sak som jag har märkt är att jag aldrig sett honom försvara sig mot alla de personliga kommentarer som kommer mot honom. Har någon tänkt på det? Det är ytterst få av oss människor som inte försvarar sig när någon säger något dumt om oss. Kanske speciellt på internet, där det är extra lätt att vara otrevlig. Larsson bara ignorerar det och kör på med det han håller på med.

Det tyder väl kanske på att det är ett fullblodstroll som driver med oss med sin egen personliga agenda. Kolla denna posten t.ex., som handlar om förslag till masteroppgave:

https://nytt.forum.hegnar.no/post/23689/thread/25797
-------------------------
"Kanske försöka utröna hur forum såsom hegnar eventuellt påverkar kursen? Folk skriver så mye rart her. Og noen gånger har jeg sett at når en framstående skribent sier at den solgt, då faller kursen.

Men all den tid folk legger her...har det nån påverkan på kurs? Og intressant at finna ut hvem som er her.[]"
-------------------------
Wanker
13.02.2018 kl 14:12 5144

Jeg antydet en gang at Larsson enten er et rent troll (ref knotingen på svorsk, eller alle latterlige "bekymringer" rundt NELs konkurransekraft, teknologi, styre etc....), eller at det måtte være noe uendelig trist som lå bak (les: psykiatri).
Postene han har kommet med etter dette, har foreløpig ikke invalidert noen av mine hypoteser.
Slettet bruker
13.02.2018 kl 13:48 5227

Hvis de får snurr på rotolyzern framöver så ser vi alltså inga meldingar om det. Den kostar väl inte så mycket.
Då får man istället lusläsa resultatrapporterna.
Slettet bruker
13.02.2018 kl 13:30 5232

Låg-volla läge i snart ett par timmar, ska vi se ett litet utbrott upp eller ner snart tro..?
Slettet bruker
13.02.2018 kl 13:02 5345

Små vedlikeholdsavtaler/serviceavtaler vet jeg at ikke meldes.
Men mener å huske at Løkke under en av presentasjonene sine gav markedet beskjed om at de framover heller ikke ville melde enkelte typer kontrakter som var av mindre økonomisk størrelse. Tenker da at det kanskje er snakk om kontrakter fra 1-5 mill?
Rolfbruun
13.02.2018 kl 12:53 5360

Rod: Hovedregelen er at all innside informasjon skal offentliggjøres uoppfordret og umiddelbart, men det finnes unntak (som alltid). Da spesielt for å beskytte legitime interesser men også dersom det ikke er av kurs-sensitiv karakter (igjen, med unntak). Uansett vil jo enhver ordre være synlig i regnskapsrapporter. Vi har vel sett flere ganger at "små-ordre" meldes for så å se null utslag på kurs. Da kan det tenkes at selskapet nå skiller mellom små- og større ordre ift. meldinger. Det kan også tenkes at jeg er helt på jordet :) Vi får se.
Slettet bruker
13.02.2018 kl 12:50 5383

t ex KOA for noen år sen, så sa det at de meldte halvparten av kontrakten de fikk.

Men efter nytt styre så ser det ut som de ikke melder nåt.

Kanske er skillnad når man har en pågående produksjon, så må de ikke melde nye kunder hela tiden.

Ikke sikkert NEL trenger sende melding heller.
Slettet bruker
13.02.2018 kl 12:06 5482

Rolf,
Her er jeg usikker.
Hva er meldepliktig og hva er ikke?
Og dersom det er meldepliktig må det vel meldes rimelig umiddelbart?
Rolfbruun
13.02.2018 kl 11:45 5546

Jeg har en følelse (...) i retning av at Q4 vil overraske. Jeg tror ikke NEL har meldt absolutt alt som har kommet inn av ordre den siste tiden. Jeg gjør akkurat det samme selv i mine 2 firma (men i mye mindre skala selvsagt). Store kontrakter er kjempestas og snakkes høyt om. Mindre kontrakter som kommer "hele tiden", snakkes ikke om egentlig - men er like betydningsfulle over tid som de større.

Spennende.
Slettet bruker
13.02.2018 kl 11:42 5570

Det gäller att kursen sätter fart nu. Det är bara 3-4 månader kvar innan Protons gamla ägare kan dumpa 75 miljoner aktier. Kanske kan man tro att de kör kursen upp i förkant. De vill säkert också ha betalt 3,45. Men nöjer sig möjligen med 2,72, som aktien stod i när affären gjorde upp. Kanske är 2,50 ok också. Det sätter en dämpare på kursen till under 3 kr nu fram till juni. Man skulle nästan hoppas att NEL tog bort lock-upen så vi bara blev färdig med salget så akjsen kan dra vidare oppover.
Slettet bruker
13.02.2018 kl 11:30 5628

Synes kursen står godt i mot nå. Aksjen er oversolgt og vi kan få en kraftig reaksjon opp når det kommer positive signaler fra selskapet.
Skalleknarp
13.02.2018 kl 10:19 5800

Tror det er mange bilkjøpere som sitter på gjerdet og tenker. Saker som dette nyhetsoppslaget kan gjøre at Hydrogen kan få en ny boost... https://www.nrk.no/telemark/elbillading-kan-knele-stromnettet-1.13867156.
Slettet bruker
13.02.2018 kl 10:17 5823

Absolut. Och där kom en dump på ca 375k aktier. Troligtvis bara en aktör så låt oss hoppas vi tar fart igen. :)
Tradinator
13.02.2018 kl 10:14 5849

Vi har falt uten noen spesiell grunn og nå stiger vi uten at noen spesiell grunn. Q4 blir vel rødt så det holder, så neppe det som trigger kjøpelysten. Faktum er at det er så mange triggere som kan utløses any time at mange skjønner at dette kan gå rett til himmels. Hydrogen har nå omsider nådd nyheter og den jevne borger begynner nå å se at dette er en kjempemulighet innen energisektoren. Toget ruller stadig fortere......