Hva skal senke laksen?

drekkapilsen
MOWI 24.05.2019 kl 14:37 2036

Ikke en gang alger som dreper all fisken senker lakseaksjene? Hva skal få ballongen til å sprekke?
Redigert 20.01.2021 kl 02:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.05.2019 kl 14:40 2026

du makke drekka så tidlig på dagen vettu :D

shorta du lakseaksjer etter nyheten om alger og sitter med massive tap? LOL

shorte Neliper ballongen viser tegn til å sprenge rene hydrogenbomben :P
drekkapilsen
24.05.2019 kl 17:08 1963

massive tap nei, neon tusenlapper foreløpig. Men det kan fort snu. Algene skal nok spise seg sørover i løpet av helga.
Slettet bruker
24.05.2019 kl 18:29 1917

Er du en som tror det er en boble også? ?? Raringer har snakket om en boble i flere år... Jaja, de sier ikke alle som tjener penger på aksjer.
Og en sånn tanke bidrar til akkurat det. ?? ?? ?
spaggio
24.05.2019 kl 18:38 1904

Med 25.- pr kg i ren fortjeneste er det ikke noe å sprekke ! Det finnes ikke maken til pengemaskiner i Norsk næringsliv ! Nå med 1-2% dødelighet som følge av brunalger vil prisene kommende høst/vinter bli ATH !
Det finnes nok av bobler som ikke har tjent ei krone på snart hundre år som sprekker før Norske fiskeriselskaper. Fiskerinæringen er ikke kopierbar av lavkostland slik mye annet, god helg !
milk
24.05.2019 kl 19:09 1875

Jeg har aldri følt meg så trygg i noen sektor som innen fiske og oppdrett! Og jeg har vert på børs i mange år. Det har vert gode år :-) At noen sitter å venter på en "boble" som skal sprekke pga bla alger,har ikke skjønt konseptet med å produsere mat.... Har dere glemt det grunnleggende om tilbud og etterspørsel?? Akkurat nå er jeg mest opptatt av hvor utbytte skal gå. Tidligere har jeg reinvestert i nye aksjer,men jeg trenger sårt en ny Mercedes å alt er jo hybrid eller elektrisk,dessverre ....
aksjeguru2007
24.05.2019 kl 19:23 1857

Enig, milk.
Lakseaksjer er "safe heaven" .
Jeg satser imidlertid på å dra noen mil til ut av den gamle Outbacken i et par år til, så her reinvesteres det i lakseaksjer.
Slettet bruker
25.05.2019 kl 06:40 1745

Samme. Oppdrett er det tryggeste uansett hvordan du vrir og vender på det.
Alt reinvesteres her. ?
milk
30.05.2019 kl 16:12 1490

Gammelt nytt ;-) Men selvfølgelig er det positivt. Dette har jeg kommentert på flere andre tråder.... Kursene går ned på selskapene nå som det blir "nødslaktet store mengder med laks i en lav vektklasse pga alger! Men hva skjer til høsten tror Dere? Dette blir gull :-))
alexen
30.05.2019 kl 20:17 1416

Og tror dere det blir lett å få ta i ny smolt av litt størrelse i Norge? - etter at Lerøy Seafood Groups smoltanlegg i Laksefjord i Finnmark brant ned i januar, og LSG støvsugde markedet for smolt?
Det er liten sjanse for at GSF og LSG sine anlegg blir rammet av alger, og når du nå har rensket unna smolt og slakteklar laks i store mengder, hva tror du skjer med laksemarkedet litt lenger frem i tid?
Har du vurdert å ta et bet i LSG eller GSF, så mener jeg at du ikke får en bedre mulighet til å gjøre en kule nå.
Og milk, det er nå du skal låne opp på hus og hjem :-) denne er bankers!

Lykke til i all fisk
milk
30.05.2019 kl 21:41 1377

alexen" Jeg ser den,men jeg har ikke nerver til å drive den slags "butikk" med lånte midler over tid... :-) Nå skal jeg kun sitte rolig i prammen å la tiden jobbe for meg... ;-)