NAS - 3dje EMISJONEN på vei...?
Alle gode ting er 3! NAS har startet en årlig tradisjon som aksjonærene får lov til å bli med på, siden det ikke er plass til alle på julebordet. Den nye tradisjonen heter emisjon og den pleier være etter jul/nyttår siden julebordet tømmer det siste i kassen hvert år. Er det noen som vil bli med på neste emisjon? Eller vi kan godt kalle det spleiselag, hvis det høres bedre ut. Påmeldingsskjema kommer elektronisk, men de fleste kan dette nå, siden det blir 3dje året på rad.
Det er sprikende kursmål i NAS, da noen tror vi kommer til å tjene mer penger enn vi bruker ??? Noen tror kursen skal til himmels, mens andre tror det blir emisjon/spleiselag. Planen vår er i hvert fall å følge den årlige tradisjonen, da vi fikk inn mye penger i bidrag sist.
Til nå er det kursmålene til 3 meglerhus som har truffet best og alle de tror det blir emisjon snart. Vi er selvfølgelig enig, da vi selger billetter billigere enn vi har råd til.
Hvor vil dere ha kursen ved neste emisjon, så vi er sikre på å få fylt opp kassa igjen? Kr 5 eller blir det for dyrt for dere?
- Sparebank 1 Markets tror neste emisjon kommer i Q4 2019 og har kursmål kr 35 (kursmålet er nesten i mål)
- ABG Sundal Collier tror neste emisjon kommer i andre halvår 2019 og har kursmål kr 30
- HSBC tror neste emisjon kommer i Q1 2020 og har kursmål kr 15
Kurs i NAS (Norwegian Air Shuttle) på Oslo Børs
Siste Endring Endr% Kjøper Selger Åpning
36.37 0.63 1.76% 36.32 36.38 36.30
Høy Lav Forrige Volum Verdi Handler
37.22 35.79 35.74 962 711 35 124 455 2 0
Det er sprikende kursmål i NAS, da noen tror vi kommer til å tjene mer penger enn vi bruker ??? Noen tror kursen skal til himmels, mens andre tror det blir emisjon/spleiselag. Planen vår er i hvert fall å følge den årlige tradisjonen, da vi fikk inn mye penger i bidrag sist.
Til nå er det kursmålene til 3 meglerhus som har truffet best og alle de tror det blir emisjon snart. Vi er selvfølgelig enig, da vi selger billetter billigere enn vi har råd til.
Hvor vil dere ha kursen ved neste emisjon, så vi er sikre på å få fylt opp kassa igjen? Kr 5 eller blir det for dyrt for dere?
- Sparebank 1 Markets tror neste emisjon kommer i Q4 2019 og har kursmål kr 35 (kursmålet er nesten i mål)
- ABG Sundal Collier tror neste emisjon kommer i andre halvår 2019 og har kursmål kr 30
- HSBC tror neste emisjon kommer i Q1 2020 og har kursmål kr 15
Kurs i NAS (Norwegian Air Shuttle) på Oslo Børs
Siste Endring Endr% Kjøper Selger Åpning
36.37 0.63 1.76% 36.32 36.38 36.30
Høy Lav Forrige Volum Verdi Handler
37.22 35.79 35.74 962 711 35 124 455 2 0
Redigert 21.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
FrodOff
12.07.2019 kl 11:16
4457
Just sayin: Geir Karlsen har gjort gråstein til gull før. Songa Offshore lå nede på 2kr aksjen - ble tatt av børs 48kr aksjen
Frodon
12.07.2019 kl 11:03
4461
Hvorfor har du aksjer i NAS, når ledelsen har jugd om dette flere ganger allerede?
hstray
12.07.2019 kl 10:02
4543
Først lær deg forskjellen på IAG, og AIG (American International Group) IAG er selskapet som forsøkte å kjøpe norwegian og la inn flere bud som ble avvist.
Driftsmessig viser Q2 resultat enorm forbedring fra i fjor på Ebit og Ebitdar. Driftsmessig er det beste Q2 tall noennsinne for Norwegian, dette til tross for 18 max fly på bakken og økt leie av wetlease/erstatningsfly.
En utfordring iht til cashbeholdning er kreditkort avtalene,og at penger for solgte flybilletter blir holdt igjen til reise er gjennomført/påstartet. Norwegian har per 30.6 over 12 milliarder NOK utestående som kommer inn på konto rett over peak seson. Dette vil bedre cashbeholdning Enormt. JV avtale er meldt avklaring på innen uker. Blir det gjennomført an avtale vil dette bedre EK med 5-8 milliarder NOK, og deler av beløp bil bli brukt til å nedbetale NAS 07 obligasjon med utløp i des19.
Slik du skriver ditt innlegg Marinnane så viser du ingen forståelse. Det var Norwegian som avviste IAG og takket nei til 2 bud, ikke omvendt
Driftsmessig viser Q2 resultat enorm forbedring fra i fjor på Ebit og Ebitdar. Driftsmessig er det beste Q2 tall noennsinne for Norwegian, dette til tross for 18 max fly på bakken og økt leie av wetlease/erstatningsfly.
En utfordring iht til cashbeholdning er kreditkort avtalene,og at penger for solgte flybilletter blir holdt igjen til reise er gjennomført/påstartet. Norwegian har per 30.6 over 12 milliarder NOK utestående som kommer inn på konto rett over peak seson. Dette vil bedre cashbeholdning Enormt. JV avtale er meldt avklaring på innen uker. Blir det gjennomført an avtale vil dette bedre EK med 5-8 milliarder NOK, og deler av beløp bil bli brukt til å nedbetale NAS 07 obligasjon med utløp i des19.
Slik du skriver ditt innlegg Marinnane så viser du ingen forståelse. Det var Norwegian som avviste IAG og takket nei til 2 bud, ikke omvendt
Børsamatør
12.07.2019 kl 09:59
4553
Det er mye som tyder på at Q3 blir bedre i år.. Når du ikke begrunner dine utsagn trenger heller ikke andre begrunne sine. Det blir for tynt!
"DE sa ettertrykkelig at de ikke ville komme i brudd med lånebetingelsene uten emisjon." når sa de dette? De ga altså beskjed forrige gang om at det ville komme en emisjon for å ikke komme i brudd med lånebetingelsene? Forstår jeg deg riktig?
I ettertid har det vel vist seg som fornuftig å selge aksjene de eide? Når de ikke kom frem til en avtale den gang så hadde de ingen interesse av å eie en betydelig aksjepost i selskapet. Kjøp og salg av aksjer er vel noe som gjøres daglig og nå kan de kjøpe til en rimeligere penge. Er ikke det lurt? Jeg har mine tvil om det skjer - en god JV-avtale vil være å foretrekke.
"DE sa ettertrykkelig at de ikke ville komme i brudd med lånebetingelsene uten emisjon." når sa de dette? De ga altså beskjed forrige gang om at det ville komme en emisjon for å ikke komme i brudd med lånebetingelsene? Forstår jeg deg riktig?
I ettertid har det vel vist seg som fornuftig å selge aksjene de eide? Når de ikke kom frem til en avtale den gang så hadde de ingen interesse av å eie en betydelig aksjepost i selskapet. Kjøp og salg av aksjer er vel noe som gjøres daglig og nå kan de kjøpe til en rimeligere penge. Er ikke det lurt? Jeg har mine tvil om det skjer - en god JV-avtale vil være å foretrekke.
AIG ?
Marianne
12.07.2019 kl 09:46
4600
Vel de har sagt både det ene og det andre. DE sa ettertrykkelig at de ikke ville komme i brudd med lånebetingelsene uten emisjon. Tallene fra i fjor og q2 viser med tydelighet at det hadde skjedd. DE ville ikke ha hatt noe egenkapital igjen ved Q2. DE jobber nok med saken samtidig som renten stiger. At IAG også trakk seg fra det meste er fullt forståelig men de gigantiske kostnadene selskapet sitter med og som ble mer og mer tydlig Q4 2018 og Q1 2019 og. At noen tror at de som solgte seg ut skal kjøpe tilbake aksjene de solgte. Hva tror de på da ? Det er bare helt vilt hvordan kostnadene spiser egenkapitalen. Så langt er resultatet for kvartalet dårligere enn i fjor. De har allerede guidet 300 millioner på MAX i det beste kvartalet som de også oppjusterer hele tiden .Det var 1600 millioner i over skudd Q3 i fjor. Mye tyder på at dette blir dårligere i år
Redigert 12.07.2019 kl 09:52
Du må logge inn for å svare
Børsamatør
12.07.2019 kl 09:39
4604
Kjære deg, det jobbes med løsninger og disse er rett rundt hjørnet nå.. Det blir ingen emisjon i år, og dette ble ettertrykkelig gitt beskjed om på pressekonferansen i går! Dere sitter og spekulerer basert på at det ikke finnes andre løsninger enn at inntektene må skyte i været umiddelbart. Det skjer ikke, så derfor jobbes det med andre løsninger for å sikre driften og fortjeneste i årene fremover.. emisjon er ikke en av disse løsningene!
Marianne
12.07.2019 kl 09:33
4611
Frodon!
Når man ser på egenkapitalen etter q2 så sitter man igjen med 2892 millioner 1500 av disse er sikkerhet for å ikke komme i brudd med lånebetingelsene. I fjor på samme tid satt de med 3676 millioner etter Q2. I løpet av året ble dette mer enn halvert til ca 1704millioner som endte med en emisjon. De hadde et så mye bedre utgangspunkt i fjor som endte med emisjon. Ut i fra dette og med låneforfallet i september hvordan er det da mulig å unngå emisjon? Har jeg forstått tallene riktig her? Det ser helt vilt ut om q4 ender med 3000 millioner i tap som i fjor .Så langt har tallene i 2019 vært dårligere enn i fjor og de har brukt mye mer av egenkapitalen i 2019 enn i fjor som var et elendig år.
Når man ser på egenkapitalen etter q2 så sitter man igjen med 2892 millioner 1500 av disse er sikkerhet for å ikke komme i brudd med lånebetingelsene. I fjor på samme tid satt de med 3676 millioner etter Q2. I løpet av året ble dette mer enn halvert til ca 1704millioner som endte med en emisjon. De hadde et så mye bedre utgangspunkt i fjor som endte med emisjon. Ut i fra dette og med låneforfallet i september hvordan er det da mulig å unngå emisjon? Har jeg forstått tallene riktig her? Det ser helt vilt ut om q4 ender med 3000 millioner i tap som i fjor .Så langt har tallene i 2019 vært dårligere enn i fjor og de har brukt mye mer av egenkapitalen i 2019 enn i fjor som var et elendig år.
minsin
12.07.2019 kl 08:52
2979
Jeg forventer at ledelsen i NAS skal være ryddig og ærlig.
De har gjentatte ganger påstått at Emisjon ikke er ett alternativ , og da forventer jeg at opptrer i forhold til det.
Kommer de med emisjon i år - har de jo servert løgn.
For min del tror jeg NAS blir solgt ganske så kjapt.
Jeg har i lengere tid påstått at NOFI blir solgt ut og det er der de vil hente pengene sine til NAS 07.
Dette kom klarere frem i går at nettopp det kommer til å skje.
Ved salg av NAS , vil jeg absolutt tro at ingen flyselskap har særlig interesse av å overta en "norsk" bankvirksomhet.
Det var også nevnt at slots på Gatwick kunne stilles som garanti- tviler at det vil skje.
Gatwick er for viktig til at de legger slottene i "potten"
Ved salg av NAS - har IAG og Easy Jet særlig stor interesse i Gatwick slottene.
NAS sier slottene er verd 2-300 mill USD .
Slotts - har blitt i større grad blitt priset utifra tilbud/etterspørsel , den senere tid. Selvfølgelig er prisene også varierende med når tid på døgnet take off / landing etc
Vil ikke kommentere verdiene - men jeg vet det er vanskelig å få slotts på Gatwick for tiden - selv om Gatwick i sommer klarte å åpne ytterligere 19 slotts for sommeren 2019.
NAS sier de kommer til å overta 4-6 MAX fly inneværende år- denne leveringen vil Boeing slite med.
Boeing er vel allerede i gang med å utbetale erstatning til flyselskap som får forsinket levering.
Uansett NAS er solgt før September er over , i god tid før NAS 07.
Tror vi allerede får helt klarer indikasjoner om salg i løpet av 2-3 ukers tid.
IAG, Lufthansa og Easy Jet er mine favoritter.
Ser ikke bortifra at aksjen likavel kan bli kraftig shortet i veldig nær tid
De har gjentatte ganger påstått at Emisjon ikke er ett alternativ , og da forventer jeg at opptrer i forhold til det.
Kommer de med emisjon i år - har de jo servert løgn.
For min del tror jeg NAS blir solgt ganske så kjapt.
Jeg har i lengere tid påstått at NOFI blir solgt ut og det er der de vil hente pengene sine til NAS 07.
Dette kom klarere frem i går at nettopp det kommer til å skje.
Ved salg av NAS , vil jeg absolutt tro at ingen flyselskap har særlig interesse av å overta en "norsk" bankvirksomhet.
Det var også nevnt at slots på Gatwick kunne stilles som garanti- tviler at det vil skje.
Gatwick er for viktig til at de legger slottene i "potten"
Ved salg av NAS - har IAG og Easy Jet særlig stor interesse i Gatwick slottene.
NAS sier slottene er verd 2-300 mill USD .
Slotts - har blitt i større grad blitt priset utifra tilbud/etterspørsel , den senere tid. Selvfølgelig er prisene også varierende med når tid på døgnet take off / landing etc
Vil ikke kommentere verdiene - men jeg vet det er vanskelig å få slotts på Gatwick for tiden - selv om Gatwick i sommer klarte å åpne ytterligere 19 slotts for sommeren 2019.
NAS sier de kommer til å overta 4-6 MAX fly inneværende år- denne leveringen vil Boeing slite med.
Boeing er vel allerede i gang med å utbetale erstatning til flyselskap som får forsinket levering.
Uansett NAS er solgt før September er over , i god tid før NAS 07.
Tror vi allerede får helt klarer indikasjoner om salg i løpet av 2-3 ukers tid.
IAG, Lufthansa og Easy Jet er mine favoritter.
Ser ikke bortifra at aksjen likavel kan bli kraftig shortet i veldig nær tid
Redigert 12.07.2019 kl 08:56
Du må logge inn for å svare
Frodon
12.07.2019 kl 07:48
3115
minsin skrev https://aksjelive.e24.no/article/vQV00L
Mener du at NAS ledelsen skal gå ut i markedet å fortelle at det er stor mulighet for en ny emisjon? Hadde ikke du som aksjonær blitt forbanna hvis de gjorde det nå, og kursen hadde stupt...?
Restplassno
12.07.2019 kl 01:51
3213
Frodon skrev Alle gode ting er 3???
Haha, litt mye strawberry mojito elleer?!,😂😂😂
Restplassno
12.07.2019 kl 01:49
3216
Haha grattis med mye godt i glasset. Skriv inn tlf hvis du tør å ta en telefondebatt.vet at du blir knust, men men. Gir beskjed til forumet når du har takket ja 😂😂😂
Restplassno
12.07.2019 kl 00:27
3269
Hahahaha . 20 Nick. Refererer 20 poster av én bruker som ikke ligner Tigeren i det hele tatt. HAHA
Restplassno
12.07.2019 kl 00:19
3273
Oj her var det jammen mange poster på rad, Frodon. Hatt litt mye godt i glasset i kveld og ingen og dele det med??? 😂😂
Frodon
11.07.2019 kl 22:50
3373
Da har Dnb Markets også slengt seg på emisjons strategien og har lagt inn i sin analyse at de tror emisjonen kommer i Q1 2020.
Her er en oppdatert liste. Er det noen flere analyser dere har kommet over, som har satt tidspunkt for når de tror neste emisjon kommer?
- Sparebank 1 Markets tror neste emisjon kommer i Q4 2019 og har kursmål kr 35
- ABG Sundal Collier tror neste emisjon kommer i andre halvår 2019 og har kursmål kr 30
- HSBC tror neste emisjon kommer i Q1 2020 og har kursmål kr 15
- Dnb Markets tror emisjon kommer i Q1 2020 hvis ikke JV blir signert. De har kursmål kr 60 hvis JV blir signert med bra betingelser, NAS unngår emisjon osv.
Her er en oppdatert liste. Er det noen flere analyser dere har kommet over, som har satt tidspunkt for når de tror neste emisjon kommer?
- Sparebank 1 Markets tror neste emisjon kommer i Q4 2019 og har kursmål kr 35
- ABG Sundal Collier tror neste emisjon kommer i andre halvår 2019 og har kursmål kr 30
- HSBC tror neste emisjon kommer i Q1 2020 og har kursmål kr 15
- Dnb Markets tror emisjon kommer i Q1 2020 hvis ikke JV blir signert. De har kursmål kr 60 hvis JV blir signert med bra betingelser, NAS unngår emisjon osv.
Frodon
28.05.2019 kl 13:37
3695
"SAS:SER SVAKERE ETTERSPØRSEL I SOMMERSESONG
Oslo (TDN Direkt): SAS ser foreløpig en svakhet i bestillinger for sommersesongen hvor de fleste aktører driver aggressiv prisstrategi. Klimadebatten, den varme sommeren i fjor og valutaeffekter er årsakene til den svakere utviklingen i sommer sammenlignet med tidligere år.
Det sier administrerende direktør Rickard Gustavson under SAS' telefonkonferanse tirsdag.
-Vi er det eneste flyselskap som går ut og sier dette, men det er en aggressiv prisstrategi blant de fleste operatører, inkludert charterselskapene, for sommersesongen"
Oslo (TDN Direkt): SAS ser foreløpig en svakhet i bestillinger for sommersesongen hvor de fleste aktører driver aggressiv prisstrategi. Klimadebatten, den varme sommeren i fjor og valutaeffekter er årsakene til den svakere utviklingen i sommer sammenlignet med tidligere år.
Det sier administrerende direktør Rickard Gustavson under SAS' telefonkonferanse tirsdag.
-Vi er det eneste flyselskap som går ut og sier dette, men det er en aggressiv prisstrategi blant de fleste operatører, inkludert charterselskapene, for sommersesongen"
Frodon
27.05.2019 kl 07:59
3814
07:57:17
TDN Direkt
«Boeing Max-undersøkes av det am. finanstilsynet (SEC)
Boeing undersøkes av det amerikanske finanstilsynet (SEC) i forbindelse med Max-problemene, hvor det stilles spørsmålet til om aksjonærer og aksjemarkedet har fått tilstrekkelig informasjon om flystyrtene, skriver Check-in.dk søndag, som viser til Bloomberg-kilder.
SEC ser også på Boeings regnskaper, for å vurdere om selskapet tar tilstrekkelig høyde for Max-problemenes finansielle betydning for selskapet. Undersøkelsen skal være i en innledende fase og det er enda for tidlig å si om undersøkelsene vil føre til siktelser mot Boeing, skriver Check-in.dk
Videre har gjennomgangen av flysikkerheten til 737 Max-flyene utvidet seg til å inkludere nødprosedyrer som brukes av pilot på tidligere 737-modeller, noe som forsinker prosessen og når luftfartsmyndighetene vil godkjenne flydyktigheten til Max-flyene, sier kilder til Wall Street Journal.
Som en del av FAAs sikkerhetsanalyse vurderes endringer i pilottrening for hele 737-familien, inkludert 737 NG, hvor rundt 6.300 fly brukes globalt av mer enn 150 flyselskaper, skriver avisen.
Ifølge kilder revurderer FAA sikkerhetsvurderinger som strekker seg tilbake til FAAs første godkjenning av 737 NG-modeller i slutten av 1990-tallet, og for noen tilfeller versjoner som fløy mange år tidligere.
FAA har enda ikke bestemt seg om for de vil»
TDN Direkt
«Boeing Max-undersøkes av det am. finanstilsynet (SEC)
Boeing undersøkes av det amerikanske finanstilsynet (SEC) i forbindelse med Max-problemene, hvor det stilles spørsmålet til om aksjonærer og aksjemarkedet har fått tilstrekkelig informasjon om flystyrtene, skriver Check-in.dk søndag, som viser til Bloomberg-kilder.
SEC ser også på Boeings regnskaper, for å vurdere om selskapet tar tilstrekkelig høyde for Max-problemenes finansielle betydning for selskapet. Undersøkelsen skal være i en innledende fase og det er enda for tidlig å si om undersøkelsene vil føre til siktelser mot Boeing, skriver Check-in.dk
Videre har gjennomgangen av flysikkerheten til 737 Max-flyene utvidet seg til å inkludere nødprosedyrer som brukes av pilot på tidligere 737-modeller, noe som forsinker prosessen og når luftfartsmyndighetene vil godkjenne flydyktigheten til Max-flyene, sier kilder til Wall Street Journal.
Som en del av FAAs sikkerhetsanalyse vurderes endringer i pilottrening for hele 737-familien, inkludert 737 NG, hvor rundt 6.300 fly brukes globalt av mer enn 150 flyselskaper, skriver avisen.
Ifølge kilder revurderer FAA sikkerhetsvurderinger som strekker seg tilbake til FAAs første godkjenning av 737 NG-modeller i slutten av 1990-tallet, og for noen tilfeller versjoner som fløy mange år tidligere.
FAA har enda ikke bestemt seg om for de vil»
Redigert 27.05.2019 kl 08:00
Du må logge inn for å svare
Frodon
26.05.2019 kl 22:33
3897
For de som ikke vet det, er det guttungen bak navnet "Tigeren" som spammer ned NAS trådene. Han skriver med mer enn 20 nick på HO og hver gang jeg er patetisk, er det Tigeren som skriver fra forskjellige nick. Dette gjør Tigeren fordi han hausset NAS fra kr 250 og ned til kr 95 og tapte enormt med penger. Så snudde han, gikk short og NAS aksjen gikk opp. Da tapte han enda mer. Da gikk han over til å skrive fra nick som lektor79 og de fleste andre nye nick dere ser poppe opp på NAS trådene.
lektor79
22.04.2019 kl 13:08
Lukter kortsiktig kurs 50 etter treg påske. Rett inn i mrg tidlig for min del.
lektor79
22.04.2019 kl 17:22
Jeg skal ha aksjer først før de stikker.
lektor79
23.04.2019 kl 09:39
yes, da er vi med. Nå skal det sittes:))))
lektor79
23.04.2019 kl 09:41
NAS vil snu voldsomt når oljeoppslaget demper seg.
lektor79
23.04.2019 kl 11:31
Det skal rett opp. Blir skikkelig guiding også framover.
lektor79
23.04.2019 kl 12:55
Garantert opp igjen. Derfor jeg gikk inn i dag! Hurra!!
Kan bli gøy dette. Få er for øvrig i pluss nå. Heia Norwegian!!
lektor79
23.04.2019 kl 13:41
Ler snart. Dette er på vei opp igjen grunnet mer konsentrert og rett styring.
lektor79
23.04.2019 kl 14:51
Dette går opp uansett. Gi det litt tid her nå...
lektor79
23.04.2019 kl 22:00
Flere veier til målet men det smeller som bare det opp en dag.
lektor79
23.04.2019 kl 23:01
Folkens: For all del ikke selg for tidlig når ferden opp starter. Det starter før juni, og når som helst!
lektor79
24.04.2019 kl 10:53
"All in" jeg nå og vet det er rett!!
lektor79
25.04.2019 kl 15:07
Ja jeg snur når ting endres i Norwegian. Det er helt riktig. Håper du er med. Jeg har vært ærlig hele tiden. Jeg sa ikke selg for all del i går.. Det luktet gull..
lektor79
24.04.2019 kl 10:55
All in jeg nå og vet det er rett. Det viktigste er at Norwegian er konkurransedyktige, noe vi vet de er.
lektor79
24.04.2019 kl 12:15
Hvor mye har du tapt? :)))
lektor79
24.04.2019 kl 20:01
Du skal ha det at du virker veldig intelligent :)) Tapt masse penger og er dritsur.
lektor79
24.04.2019 kl 20:03
Norwegian viser nå til hva som kalles en rekyl!
lektor79
24.04.2019 kl 22:43
Hvor er du Ticker?? Sovnet i timen?? Viktig å værra med nå utover. Hilsen mentor.
lektor79
25.04.2019 kl 13:47
Ligger i kortene. Dette skal opp. Alle har tapt. Ny tid og skjerpings/modernisering også.. Tikk takk
lektor79
27.04.2019
Jeg tror ikke disse reisene for SAS redder økonomien til NAS. De må restrukturere totalt for å hente inn økonomien. Jeg skal ut!
lektor79
28.04.2019
Et av de største problemene for alle flyselskapeneer at alle vil lastes med miljøavgifter og drivstoffavgifter. I tillegg skrikes det etter billige billetter. Tiden fram og de selskapene som overlever er de som skjønner økonomi, akkurat som Sissener faktisk mente Kjos ikke forstod.. Derfor i dass med NAS og at de ligger så langt etter.. Jeg skal ut og tør ikke dette mer. Tapte 300 000 på fredag....
lektor79
28.04.2019
Rett ut i morgen.. Orker ikke dette mer.
lektor79
28.04.2019
Alt for risikalbelt i NAS nå. Ut i morgen.
lektor79
22.04.2019 kl 13:08
Lukter kortsiktig kurs 50 etter treg påske. Rett inn i mrg tidlig for min del.
lektor79
22.04.2019 kl 17:22
Jeg skal ha aksjer først før de stikker.
lektor79
23.04.2019 kl 09:39
yes, da er vi med. Nå skal det sittes:))))
lektor79
23.04.2019 kl 09:41
NAS vil snu voldsomt når oljeoppslaget demper seg.
lektor79
23.04.2019 kl 11:31
Det skal rett opp. Blir skikkelig guiding også framover.
lektor79
23.04.2019 kl 12:55
Garantert opp igjen. Derfor jeg gikk inn i dag! Hurra!!
Kan bli gøy dette. Få er for øvrig i pluss nå. Heia Norwegian!!
lektor79
23.04.2019 kl 13:41
Ler snart. Dette er på vei opp igjen grunnet mer konsentrert og rett styring.
lektor79
23.04.2019 kl 14:51
Dette går opp uansett. Gi det litt tid her nå...
lektor79
23.04.2019 kl 22:00
Flere veier til målet men det smeller som bare det opp en dag.
lektor79
23.04.2019 kl 23:01
Folkens: For all del ikke selg for tidlig når ferden opp starter. Det starter før juni, og når som helst!
lektor79
24.04.2019 kl 10:53
"All in" jeg nå og vet det er rett!!
lektor79
25.04.2019 kl 15:07
Ja jeg snur når ting endres i Norwegian. Det er helt riktig. Håper du er med. Jeg har vært ærlig hele tiden. Jeg sa ikke selg for all del i går.. Det luktet gull..
lektor79
24.04.2019 kl 10:55
All in jeg nå og vet det er rett. Det viktigste er at Norwegian er konkurransedyktige, noe vi vet de er.
lektor79
24.04.2019 kl 12:15
Hvor mye har du tapt? :)))
lektor79
24.04.2019 kl 20:01
Du skal ha det at du virker veldig intelligent :)) Tapt masse penger og er dritsur.
lektor79
24.04.2019 kl 20:03
Norwegian viser nå til hva som kalles en rekyl!
lektor79
24.04.2019 kl 22:43
Hvor er du Ticker?? Sovnet i timen?? Viktig å værra med nå utover. Hilsen mentor.
lektor79
25.04.2019 kl 13:47
Ligger i kortene. Dette skal opp. Alle har tapt. Ny tid og skjerpings/modernisering også.. Tikk takk
lektor79
27.04.2019
Jeg tror ikke disse reisene for SAS redder økonomien til NAS. De må restrukturere totalt for å hente inn økonomien. Jeg skal ut!
lektor79
28.04.2019
Et av de største problemene for alle flyselskapeneer at alle vil lastes med miljøavgifter og drivstoffavgifter. I tillegg skrikes det etter billige billetter. Tiden fram og de selskapene som overlever er de som skjønner økonomi, akkurat som Sissener faktisk mente Kjos ikke forstod.. Derfor i dass med NAS og at de ligger så langt etter.. Jeg skal ut og tør ikke dette mer. Tapte 300 000 på fredag....
lektor79
28.04.2019
Rett ut i morgen.. Orker ikke dette mer.
lektor79
28.04.2019
Alt for risikalbelt i NAS nå. Ut i morgen.
Kantarell
26.05.2019 kl 17:00
3984
My bad. Velkommen tilbake Lektor 79.
Tross alt som blir sagt; jeg krysser fingrene for at Nas våkner opp og fly tilbake oppover.
Tross alt som blir sagt; jeg krysser fingrene for at Nas våkner opp og fly tilbake oppover.
Fredon Frodon eller Fridon gidder jeg ikke henvende meg til. Han er patetisk :))))))
Kantarell: Jeg er troverdig. Jeg var ute en kort periode, men fikk skjelvinger da jeg var ute. Følelsen av å være aute av NAS føltes totalt feil rett og slett. Hold!
Dette dundrer rett opp innen nær framtid. Jeg advarer bare. Passasjertallene kommer også til ¨å fortsette å overraske.
NAS har restrukturert. Helt annen retning. Så ja jeg var ute før det dundret ned. Så framgikk det flere endrede forhold. Og i dag er det ikke risikoen det var da det er kjøpeinteresse på selskapet igjen. Økonomien er rettet opp. Sitt stille i båten for all del.
Kantarell
26.05.2019 kl 16:25
4013
Nas har avtalt en fast pris med drivstoff-leverandør for hele 2019. Detter har Kjos sagt for 2 mnd siden..
Kantarell
26.05.2019 kl 16:22
4012
Jeg tror ikke at Lektor skal ut av Nas i det hele tatt. Hvis det han sier er sant (at han har tapt 300 000) så burde det ikke være vanskelig å selge seg ut med tap ;)
Den 27 sier han/hun: jeg skal ut. Den 28 igjen at han/hun skal ut dagen etter..
I morgen skal jeg inn ;)
Frodon, du har nok tjent en del penger siden aksje er meget lavt for tiden? Hvorfor kjøper ikke du nå da?
Den 27 sier han/hun: jeg skal ut. Den 28 igjen at han/hun skal ut dagen etter..
I morgen skal jeg inn ;)
Frodon, du har nok tjent en del penger siden aksje er meget lavt for tiden? Hvorfor kjøper ikke du nå da?
Redigert 26.05.2019 kl 16:22
Du må logge inn for å svare
TomW
26.05.2019 kl 15:39
4030
Nas guider forventet kostnadsnivå ved hvert kvartal, så jo Nas har gitt denne informasjonen til sine aksjonærer
Approximately NOK 0.42 incl depreciation costs and fuel (previous estimate: 0.4075-0.4125)
Including up to NOK 500 million effect of grounding of Boeing 737 MAX aircraft
Approximately NOK 0.42 incl depreciation costs and fuel (previous estimate: 0.4075-0.4125)
Including up to NOK 500 million effect of grounding of Boeing 737 MAX aircraft
Frodon
26.05.2019 kl 12:37
4113
Det var noen få innsidere som kjøpte aksjer via emisjonen og de bommet stygt og har tapt veldig mye. Dette var FØR 737 Max ulykken. Hvor er innside kjøpene på dagens "lave" kurser?
"Bjørn Kjos, Tore Kjos og Bjørn Kise selger tegningsretter til langt under det som var den offisielle kursen"
https://www.nettavisen.no/na24/kjos-selger-med-rabatt/3423595425.html
Ryanair har regnet og guidet på drivstoff oppgangen. Spørsmålet er mer "hvorfor har ikke Kjos gitt denne beskjeden til sine aksjonærer?
"Fuel prices are also an important factor to airline profitability and Ryanair said its bill for this year is expected to rise by €460m.
https://www.bbc.com/news/business-48332849
"Bjørn Kjos, Tore Kjos og Bjørn Kise selger tegningsretter til langt under det som var den offisielle kursen"
https://www.nettavisen.no/na24/kjos-selger-med-rabatt/3423595425.html
Ryanair har regnet og guidet på drivstoff oppgangen. Spørsmålet er mer "hvorfor har ikke Kjos gitt denne beskjeden til sine aksjonærer?
"Fuel prices are also an important factor to airline profitability and Ryanair said its bill for this year is expected to rise by €460m.
https://www.bbc.com/news/business-48332849
Opp+
26.05.2019 kl 11:29
4146
Har ikke innsiderne kjøpt?? Har du fulgt med eller? Hvor mye kjøpt kjos i emisjonen?
Blir flybillettene sååå my dyrere som du skal ha det til? Ingen vet hvor mye dyrere det vil bli, om det blir dyrere. Skal ikke skru opp prisen så mye for å få dekt en vesentlig høyre bensin pris. Følg med..
Norsk Hydro går jo bare nedover, samme som du kritiserer nas kursen for å gjøre. Blir for dumt.
Har du sett børsverdien i norsk Hydro. Blir det fortsatt problemer i Brasil så kommer kursen til å fortsette nedover. De skal tjene godt over 5 milliarder for å forsvare den børs verdien. Ser norsk Hydro ned på 20 taller om ikke lenge.
Også sammenligner du den med nas. Viser jo bare at du er i din egen forvrengte virkelighet.
Blir flybillettene sååå my dyrere som du skal ha det til? Ingen vet hvor mye dyrere det vil bli, om det blir dyrere. Skal ikke skru opp prisen så mye for å få dekt en vesentlig høyre bensin pris. Følg med..
Norsk Hydro går jo bare nedover, samme som du kritiserer nas kursen for å gjøre. Blir for dumt.
Har du sett børsverdien i norsk Hydro. Blir det fortsatt problemer i Brasil så kommer kursen til å fortsette nedover. De skal tjene godt over 5 milliarder for å forsvare den børs verdien. Ser norsk Hydro ned på 20 taller om ikke lenge.
Også sammenligner du den med nas. Viser jo bare at du er i din egen forvrengte virkelighet.
Frodon
26.05.2019 kl 11:22
4160
Her har dere en av de "seriøse" NAS skribentene. Han ville ut av aksjen i flere dager på rad, uten å klare å selge aksene...? 100vis av innlegg, ikke et innlegg med fakta eller substans. Gratulere med så oppegående aksjonærer, som er noe av grunnen til at norges folke aksje faller og faller
lektor79
27.04.2019
Jeg tror ikke disse reisene for SAS redder økonomien til NAS. De må restrukturere totalt for å hente inn økonomien. Jeg skal ut!
lektor79
28.04.2019
Et av de største problemene for alle flyselskapeneer at alle vil lastes med miljøavgifter og drivstoffavgifter. I tillegg skrikes det etter billige billetter. Tiden fram og de selskapene som overlever er de som skjønner økonomi, akkurat som Sissener faktisk mente Kjos ikke forstod.. Derfor i dass med NAS og at de ligger så langt etter.. Jeg skal ut og tør ikke dette mer. Tapte 300 000 på fredag....
lektor79
28.04.2019
Rett ut i morgen.. Orker ikke dette mer.
lektor79
28.04.2019
Alt for risikalbelt i NAS nå. Ut i morgen.
lektor79
27.04.2019
Jeg tror ikke disse reisene for SAS redder økonomien til NAS. De må restrukturere totalt for å hente inn økonomien. Jeg skal ut!
lektor79
28.04.2019
Et av de største problemene for alle flyselskapeneer at alle vil lastes med miljøavgifter og drivstoffavgifter. I tillegg skrikes det etter billige billetter. Tiden fram og de selskapene som overlever er de som skjønner økonomi, akkurat som Sissener faktisk mente Kjos ikke forstod.. Derfor i dass med NAS og at de ligger så langt etter.. Jeg skal ut og tør ikke dette mer. Tapte 300 000 på fredag....
lektor79
28.04.2019
Rett ut i morgen.. Orker ikke dette mer.
lektor79
28.04.2019
Alt for risikalbelt i NAS nå. Ut i morgen.
Sitt rolig i båten. Ikke selg. NAS vil bli merkevare i fremtid. Også miljømessig.
Frodon
26.05.2019 kl 11:01
4178
Jeg VET den positive siden av NAS, den er det 100vis av skribenter som tar seg av. Den negative siden er det meget få som kan, skriver om eller bryr seg om, da opplyser jeg grundig om den.
Det tar årevis å kutte veksten og bli lønnsom. Er du klar over dette? NAS har store fly ordre inne, som de prøver desperat å få utsatt, da de IKKE får solgt flyene slik planen var. Gjelden og utgiftene vil øke og NAS er helt avhengig av å få langt flere lønnsomme ruter enn de har pr dags dato. Men det er mange konkurrenter på de lønnsomme rutene, det er jo ikke bare NAS som har lyst til å tjene penger...? De flyselskapene som gjør det bra nå, er de største, da de har store fordeler ved at de ikke trenger å tjene så mye pr fly. Mange små bekker lager en stor elv.
IMO2020 vil gjøre flybilletter mye dyrere og da er det ikke like mange som har råd til å ta fly. Har dere ikke fått med dere dette heller...? Det er ikke rart dere taper så mye penger på NAS investeringen, når dere ikke har satt dere inn i bransjen og selskapet. Dere skriver som regel på egne tråder på HO og blir enige med hverandre om fakta feil og at dette blir vanvittig bra....også skjønner dere ikke hvorfor aksjen faller og faller og faller.
Som investor må du ta for deg et krise perspektiv i et selskap og se om det er bra nok til at du vil sette pengene dine inn. Eks Norsk Hydro, de har hatt et "krise" år i følge mange. I krise året tjente de 4-5 milliarder. Dvs i et krise år, kan Norsk Hydro kjøpe opp NAS med overskuddet sitt ;);)
Pareto, som er det mest optimistiske meglerhuset til NAS aksjen, skriver at en hard brexit sannsynligvis vil påvirke NAS negativt. Er alle NAS aksjonærene klar over dette?
"Brexit could reduce UK passenger traffic by 1.0-1.5pp p.a. in the medium term (IATA) but account for ~12% of NAS revenues"
Pareto skriver ingenting om at NAS skal selge bank delen sin, slik som NAS aksjonærene skriver. Hvor får dere informasjonen deres ifra egentlig? Jeg skjønner ikke at noen kjøper en aksje uten å sette seg litt inn i selskapet engang. Kjos/Kise flytter rundt på aksjene og verdiene for å slukke branner. Det er kanskje også et bra tegn...?
"Norwegian announced late yesterday that it has entered into a licensing agreement with Norwegian Finans Holding (NOFI) for the right to use the Norwegian brand and the airline's logo in Europe outside the Nordics, as well as sales of its stake in Lilienthal Finance Limited (link). This provide NAS a one-time payment of NOK 150m for the first five years and NOK 28m for its stake in Lilienthal – due to be settled in 2019 - and NOK 30m for each year following. In addition, NOFI will transfer NOFI shares to NAS at a market value of NOK 150m. In total, the agreements will strengthen NAS equity by NOK 328m and the liquidity correspondingly. As such, positive and should contribute to mute concerns about book equity and the ability to refinance (or settle) bond debt maturing in Q4’19"
HVORFOR HAR DE IKKE KJØPT OPP NAS HVIS DET ER SÅ VANVITTIG BILLIG????
HVORFOR KJØPER IKKE INNSIDERNE I NAS AKSJER I EGET SELSKAP HVIS SELSKAPET ER SÅ BILLIG????
Det tar årevis å kutte veksten og bli lønnsom. Er du klar over dette? NAS har store fly ordre inne, som de prøver desperat å få utsatt, da de IKKE får solgt flyene slik planen var. Gjelden og utgiftene vil øke og NAS er helt avhengig av å få langt flere lønnsomme ruter enn de har pr dags dato. Men det er mange konkurrenter på de lønnsomme rutene, det er jo ikke bare NAS som har lyst til å tjene penger...? De flyselskapene som gjør det bra nå, er de største, da de har store fordeler ved at de ikke trenger å tjene så mye pr fly. Mange små bekker lager en stor elv.
IMO2020 vil gjøre flybilletter mye dyrere og da er det ikke like mange som har råd til å ta fly. Har dere ikke fått med dere dette heller...? Det er ikke rart dere taper så mye penger på NAS investeringen, når dere ikke har satt dere inn i bransjen og selskapet. Dere skriver som regel på egne tråder på HO og blir enige med hverandre om fakta feil og at dette blir vanvittig bra....også skjønner dere ikke hvorfor aksjen faller og faller og faller.
Som investor må du ta for deg et krise perspektiv i et selskap og se om det er bra nok til at du vil sette pengene dine inn. Eks Norsk Hydro, de har hatt et "krise" år i følge mange. I krise året tjente de 4-5 milliarder. Dvs i et krise år, kan Norsk Hydro kjøpe opp NAS med overskuddet sitt ;);)
Pareto, som er det mest optimistiske meglerhuset til NAS aksjen, skriver at en hard brexit sannsynligvis vil påvirke NAS negativt. Er alle NAS aksjonærene klar over dette?
"Brexit could reduce UK passenger traffic by 1.0-1.5pp p.a. in the medium term (IATA) but account for ~12% of NAS revenues"
Pareto skriver ingenting om at NAS skal selge bank delen sin, slik som NAS aksjonærene skriver. Hvor får dere informasjonen deres ifra egentlig? Jeg skjønner ikke at noen kjøper en aksje uten å sette seg litt inn i selskapet engang. Kjos/Kise flytter rundt på aksjene og verdiene for å slukke branner. Det er kanskje også et bra tegn...?
"Norwegian announced late yesterday that it has entered into a licensing agreement with Norwegian Finans Holding (NOFI) for the right to use the Norwegian brand and the airline's logo in Europe outside the Nordics, as well as sales of its stake in Lilienthal Finance Limited (link). This provide NAS a one-time payment of NOK 150m for the first five years and NOK 28m for its stake in Lilienthal – due to be settled in 2019 - and NOK 30m for each year following. In addition, NOFI will transfer NOFI shares to NAS at a market value of NOK 150m. In total, the agreements will strengthen NAS equity by NOK 328m and the liquidity correspondingly. As such, positive and should contribute to mute concerns about book equity and the ability to refinance (or settle) bond debt maturing in Q4’19"
HVORFOR HAR DE IKKE KJØPT OPP NAS HVIS DET ER SÅ VANVITTIG BILLIG????
HVORFOR KJØPER IKKE INNSIDERNE I NAS AKSJER I EGET SELSKAP HVIS SELSKAPET ER SÅ BILLIG????
Garantert opp. Sitt rolig i båten :)))