NANO: Hvordan vil kursen gå framover?

Slettet bruker
NANO 13.02.2018 kl 11:49 30225

Status nå:
NANO har lenge ligget i en blanding av horisontal og nedadgående trend, og ligger nå i nedre del av den horisontale. Vi har også sett noen spredte forsøk på å komme over 90 men motstanden rundt 91 har vært for sterk. Akkurat nå ser vi tegn til at aksjen får seg en ytterligere kilevink og kan bryte under 71. Da er det støtten på 68 som er første bremse. Aksjen sliter også både med negativ volumbalanse og lav RSI-verdi.

Jeg har hatt to trader på NANO siste uken, den første ble kjempegod med over 5 kroner margin. Den andre er nettopp avsluttet og ble mye dårligere (under 2 kroner margin) fordi jeg måtte sikre ut gevinsten på både fallende kurs og volum. Jeg vil derfor være forsiktig med å prøve på flere trader i NANO før disse faktorene er styrket.

Kursen videre?
Aksjen sliter med markedets frykt for at det iht. selskapets egen guiding ikke vil komme kursdrivende nyheter før i slutten av 2018. Selskapet har bedrevet en uheldig tåkelegging av utsettelser, søknadsavslag og rekrutteringsutfordringer. Men de som går gjennom tidligere planer og milepæler siden 2016 vil se at en rekke prosjektfaser er skjøvet omtrent et år ut i tid. Det er i tillegg så få deltakere i testene at markedet ikke tør å stole på at det er framlagt signifikante resultater. Det lille man har bør imidlertid ikke skremme folk bort fra aksjen, det ser ikke ut til at man har gått på (medisin)faglige smeller. Kursen preges mer av det er for lang horisont til mer kursdrivende nyheter.

Grunnet utsettelsene vil ikke NANO være i posisjon til å presentere nye resultater innen sommerens store onkologikonferanse, som var målet for drøyt ett år siden.
Vi nordmenn får trøste oss med at BGBIO har meldt at de vil ha resultater fra en rekke studier klar innen dess.

Jeg er derfor redd for at negativ trend vil forsterkes i månedene framover. Samtidig vil nok aksjen, jfr. siste årets mønstre, ha flere perioder med forsøk på å bryte opp over 80, kanskje også 90 i perioden fram til sommeren. Som kan gjøre aksjen tilsvarende interessant for trading i disse oppsvingperiodene.
Men å gå inn for å sitte long nå er neppe spesielt gunstig, det er trendovervekt på at aksjen vil ligge lavere i sept/okt 2018 enn nå. Så jeg ville plassert satsingen i et annet selskap hvis planen er å sitte passivt og vente på uttelling i år.



.


Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.02.2018 kl 12:04 15122

Enig med deg her Korsar, men forventer ikke at vi vil se 90 tallet igjen i år, mest sannsynligvis heller ikke 80-tallet. Det jeg tror vi vil se er et forsøk å bryte ut av den fallende trendkanalen på 76 før Q2 med påfølgende kraftig fall ned til lavt 60 tall etter Q2 når det går opp for de meste løkhodene hvor mye lengre de faktisk kommer til å måtte vente på noe matnyttig. Deretter tror jeg på ganske behersket nedsalg til rundt 55 ila. 1H 2018.

Om det da fortsetter nedover til 20 eller ikke gjenstår å se.
Slettet bruker
13.02.2018 kl 12:19 15098

På gamleforumet har Flottesen lagt ut en interessant kommentar, som jeg tillater meg å sitere her:


Innlegg av: Flottesen (13.02.18 11:11 ), lest 33 ganger
Ticker: BGBIO
Endret: 13.02.18 11:12

BerGenBio - 2017 presentasjon og veien videre
En solid presentasjon. Dette ser virkelig lovende ut nå.
Flere analytikere tilstede også enn tidligere, 3 stykker som stilte spørsmål etter presentasjonen.
Det er noe på gang med BGB149, anti-AXL antistoffet som er i pipeline. Her var det en analytiker som stilte spørsmål om dette kan benyttes for andre sykdommer. Da smilte Richard bekreftende og sa at han ikke kunne si noe enda, men at det kommer nyheter i løpet av våren. Hva i alle dager kan dette være? Er det snakk om andre sykdommer enn kreft, eller er det andre indikasjoner?
Jeg vil oppfordre alle de dyktige skribentene på forumet her å se denne presentasjonen, jo flere hjerneceller som tenker på dette jo bedre!

http://www.bergenbio.com/investors/reports/webcast1/

-----------------------------------------------------------------------

Kommentar:
Her indikeres altså at BGBIO kan komme med nye viktige nyheter allerede våren 2018.
Vi får bare følge med :-)

Redigert 13.02.2018 kl 12:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.02.2018 kl 13:22 15031

Hvis man ser litt på handlemønsteret i BGBIO siden oppgangen startet, så er der stadig noen som vil inn med litt større poster, men lirker forsiktig for ikke å dra opp volumet for mye:
- Noen litt større enn vanlig poster driver raskt opp kursen siden veldig få synes å være villig til å selge
- kjøperne må dermed raskt roe ned tempoet for ikke å sende kursen for høyt til neste framstøt
I dag har dette vært typisk å se.
Nå er aksjen likevel nr. 2 på vinnerlisten, men på et forsiktig volum. Hadde kjøperne trøkket mer på ville kursen raskt måttet stige for å komme inn nå.
Men like typisk: Aksjen prøves så korrigert ned noen tiører, før man prøver å få kjøpt litt mer igjen.

I sum betyr dette at aksjen er teknisk robust å sitte i, der er undertrykk oppover hele veien.
Fordi man vet at det etter hvert vil komme nye sterke meldinger. Selskapet har så mange sterke prosjekt i magasinet nå, at de kan la kulene slippes stegvis :-)
Redigert 13.02.2018 kl 13:25 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
13.02.2018 kl 14:13 14958

Innlegget er slettet
Korsar klager på at mann prater om Nano på BGBIO tråder og skaper nå en Nano tråd hvor han selv prater om BGBIO og da kom AS med sine tanker. Tullingen som mener Nano skal til kr 2.50 og BGBIO til kr 1000 i 2018. Korsar støtter disse kursene og det sier sitt. Herregud for en gjeng
Slettet bruker
13.02.2018 kl 15:29 15614

YNWA250505,
første gang jeg må gi deg rett i noe:
BGBIO-innlegget ovenfor ble faktisk feilpostet, det skulle egentlig inn på BGBIO-tråden. Beklager det.
Men lar det stå, antar de fleste farmainteresserte på forumet følger med på både BGBIO- og NANO-trådene. De er jo på hvert sitt vis de to mest interessante farmaaksjene.
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.02.2018 kl 15:36 15546

Trender er nådeløse saker; nå får vi se om NANO klarer å holde seg over 70 før det ringes ut i dag.
Teknisk sett får OSE neppe noe hjelp fra USA i dag, så resten av dagen må NANO stole på egen støtte.
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
St_Anthony
13.02.2018 kl 19:26 15398

NANO-kursen kan gå opp, men den kan også godt gå ned. Skal heller ikke se bort fra at den kan bevege seg sidelengs en periode.
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2018 kl 09:13 15224

Som advart om i går; 68 kunne fort bli testet.
Nå er vi der: Nå under 70.
Men jeg tror ikke NANO vil bryte under 68-støtten så raskt. Teknisk historikk tilsier at noen støttekjøper den så vidt over 70 igjen, hvorpå den vil ligge og vake over støtten litt til.
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
directorx
14.02.2018 kl 17:28 15065

Innlegget er slettet
Når kjøpte du deg inn i BergenBio ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.02.2018 kl 12:51 14873

Ja, da skjer akkurat det som det teknisk pekte mot i går: Vakende så vidt over 70.
Og lang horisont fram til evt. kursdrivende nyheter, jfr. at foreliggende planer (innberegnet forsinkelsene) ikke tilsier resultatmeldinger før på slutten av året.
Spørsmålet er som tidligere nevnt derfor: Vil markedet holde ut en så lang venteperiode uten å senke kursen betydelig?
Jeg kan bare si en ting til evt. gjenværende masteklamrere: The choice is yours.
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.02.2018 kl 08:55 14647

OSE kan stige bortimot 1% i dag, så i dag bør frustrerte NANO-eiere kunne håpe på et lite lysglimt. Men rent teknisk er det ikke noe nytt å se for dagene fremover, og det skal bare et lite sentimentsvikt til før aksjen på nytt begynner å slåss med å holde 70.
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.02.2018 kl 11:11 14379

NANO fortsetter sin stabile sideleie/svakt negative trend, og sliter nå (som indikert ovenfor) med å forsvare 70-tallet. Egentlig litt trist på en dag der både raketten PCIB og TRVX er i pen pluss. BGBIO var i knallsterk oppgang på enda en sterk melding før den inntil videre er tradet aktivt ned, trolig ifm. avventing rundt 10%-emisjonen som skal sikre inngang av institusjonell investor(er).

Ikke lett å hevde noen sammenfallende "farmatrend" på OSE akkurat nå altså. Men man kan fastslå at farma har fått ny markedsaktualitet igjen etter både BGBIO og PCIBs nylige knalloppganger på høye volumer. Mens TRVX er litt i samme avventende og usikre trend som NANO og innbyr ikke til de helt store spekulasjonene per nå.

PS: Kunne nevnt PHO sammen med BGBIO og PCIB, som også har hatt en sterk opptur på gode nyheter. PHO, som har etablert seg med fase III-produkt, kan bli rakett videre også hvis den klarer å bevise at de får sving på videre markedsarbeid. De har produktet, har de markedsgrepet? Det er lov å håpe.
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.02.2018 kl 10:24 14150

Man skal ikke glemme å holde øye med et mulig nytt NANO-rykk selv om det ser begredelig ut foreløpig - både mht. kurs og volum.
Men som jeg har sagt før, det vil overraske ut fra teknisk sits om ikke aksjen kommer med minst et par forsøk på å bryte opp før ferien.
Det mer fundamentale problemet er at selskapets guiding så langt ikke kan tolkes annerledes enn at det ikke vil komme viktige resultatmeldinger før slutten av 2018 - tidligst. I sum er prosjektene med nødvendige godkjenningsløp foreløpig ca. ett år forsinket. Med en slikt svikt så langt, kan det selvsagt også påløpe mer forsinkelser hvis det streves mer med sviktende søknadsprosesser. Man må her bare overse dem som fremdeles prøver å benekte dette.

Men igjen, dette betyr ikke at aksjen ikke kan levere et par gode rekyler det neste halve året, dette med støtte i rene aksjetekniske forhold, for husk:
- Solid omsetningshistorikk helt opp til 129 betyr ikke at dagens kurs på knapt 70 bare er en ensidig flopp.
- Det betyr også at relativt tunge aksjonærmiljøer/evt. aktiverte meglerhus vil gjøre solide forsøk på å vinne tilbake litt av tapene etter emisjonen på 113. Les: Til dels "ubegrunnede" kursstigninger kan brått oppstå uten å være koblet til løpende drift/meldinger, bare rene tapskompenserende promo-øvelser som nokså lett kan foretas på lille, lurvete OSE.

For oss som sitter ute og venter på at noe sånt kan skje (enten knall eller fall) gjelder det derfor å ikke sovne i sokkene; ser jeg tekniske tegn til at det begynner å røre på seg (oppover) i handleloggene, kan det være lønnsomt å henge seg på. Vær likevel obs på at vi neppe snakker om varige oppganger før tidligst slutten av 2018, og det kan også holde hardt. Innvilging av (kommersielle) sluttgodkjenninger m/tilhørende markedspenetreringer ligger som kjent betydelig lenger fram i tid enn 2019 nå.

Til dere som sitter inne og gnager negler opp til albuene på andre året nå, er det bare å ønske lykke til. Det synes å være ganske solid støtte rett over 68.

Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.02.2018 kl 12:34 13920

Man må bare notere at det fremdeles er helt umulig å diskutere reelle og faktiske årsaker til aksjens fallende trend i over ett år nå: På gamleforumet (der de gamle hausserne fremdeles klorer seg fast og idioterklærer all kritikk) benektes alle forsinkelser - selv om flere kritikere har lagt ut skriftlig dokumentasjon på at til og med selskapet selv har trikset med presentasjoner uten å informere om det (se for eksempel eksemplene rundt endring av milepeler fra 1H17 til 2H17, osv.). Ikke rart de mest uvitende hausserne tror de kan fortsette å benekte alle problemer de også :-)

Parallelt med dette tåkelegges at FDA-godkjennelser, archer1 og paradigmeoppstart i de SENTRALE landene ikke er oppnådd, og at man fremdeles ikke har fått gjennom godkjennelsene i Norge etter mye krøll.

Faktum er derfor at det hittil er registrert opp mot et år i forsinkelser grunnet vinglende, forsinkende og fordyrende dosestrategi, vedvarende rekrutteringsproblemer, søknadskrøll, og andre årsaker til manglende grunnlag for godkjennelser. Og at horisonten mot en mulig kommersialisering er dyttet tilsvarende ut i tid.

Det vi først og fremst observerer nå er derfor markedets grad av tålmodighet ikke bare med de åpenbare forsinkelsene, men også selskapets klart kritikkverdige informasjonsnivå.
Det hadde vært en fordel om "5-gangen minst i 2018!!""-klubben begynte å stille seg et spørsmål om hvorfor aksjen tvert i mot har SUNKET i 2018 (fra. ca. 90 den 9. januar til ca. 70 nå). Er det virkelig fordi all saklig kritikk er feil?!?

Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
21.02.2018 kl 12:58 13915

Korsar slutt å dritt deg ut hele tiden på Nano tråder. Alle vet at du vil inn igjen i Nano og du tror at det du eller andre løker skriver her inne betyr noe for kursen? Du kritiserer selskapet og det de driver med. Nano et av verdens ledende selskaper sitter det en simpel trader og kritiserer? Faen ikke til å tro. Kan du ikke prøve å kritisere forskningen Nano gjør er du snill. Hva er det som de gjør galt i dine øyne? Du skal få rett i at du har tippet kursen riktig innimellom, men det er bare ren gjetting fra din side og null basert på forskningen Nano har gjort og gjør. Du maser om forsinkelser i alle innlegg så vi har hørt deg nå. Skal du inn så gjør det nå da vel, kursen blir ikke lavere pga dritten du spyr ur hele tiden. Hverken du, jeg eller andre utenfor Nano har filla peiling på hva som skjer. Det kan komme oppkjøp i morgen, det kan komme info om nok pasienter og enda flere land som godkjenner Paradigme. Norge godkjenner nok også dette snart. Og når kursen da bikker kr 100 så har du seff solgt alt i BGBIO på ATH og gikk inn i Nano på 60 tallet et sted. Dette blir seff meldt etter at du har sett utviklingen. Back trader no.1.
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.02.2018 kl 13:55 13877

Syntes dette blir enda et typisk bittert personangrep: NANO er jo ned i dag også. Mens den skulle vært i over 400 allerede før jul, ikke sant?
Samtidig må vi lattervekkende konstatere at du i dine svært opphissede bestrebelser med å skjelle ut meg ufrivillig kom i skade for å bekrefte en rekke av de problemer jeg beskriver. Man undres selvsagt på dine leseevner når du deretter krever svar på følgende spørsmål: "Hva er det som de gjør galt i dine øyne?" Og dette ETTER at du først har skjelt meg grundig ut for å NETTOPP ORIENTERE OM HVA SELSKAPET SLITER MED.
Jeg vet du blir gladere (og skriver færre hatske innlegg mot meg) om jeg lar være å orientere og ikke minst, lar være å forstå hva selskapet sliter med. Men jeg tør dessevrre ikke å lukke øynene for sånt, jeg: Da kan jeg fort bli like blakk som dere som mener det er mest intelligent å sitte på med aksjer NEDOVER - fordi dere skjønner "det fundamentale" mye bedre enn alle andre :-) Tjo hei!


Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2018 kl 10:12 13587

70-støtten utfordres kontinuerlig i NANO nå. Grått og trist på lavt volum. Tyngre støtte er på 68.
Holder US futures kursen mot bedring (med OSE diltende etter) bør NANO klare å holde seg over 70 også i dag.
Hvis ikke er det et litt skummelt teknisk signal og alle tradere bør da følge nøye med; da kan det fort bli anledning til et klipp et godt stykke ned på 60-tallet.
Men mht. et evt. brudd på 68-støtten snakker vi tidligst neste uke. Mest sannsynlig kommer vi ikke dit da heller. For de tyngste aksjonærene vet at de må trå til med støttekjøp hvis en slik teknisk risiko skulle oppstå. For markedet vet nå så altfor godt hvor lett en gnagende ventehorisont helt til slutten av 2018 kan knekke dagens nivå. Det er nå helt klart at hvis ikke selskapet klarer å tydeliggjøre hvor landet faktisk ligger mht. forsinkelser, søknadskluss og rekrutteringsproblemer så vil markedet før eller senere begynne å tolke inn sine verste antakelser. Da er det ikke lenger snakk om å preke om toget som stikker fra deg på stasjonen, men hvor mye du taper før du klarer å hoppe av.

Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2018 kl 10:37 13528

Bare så det er nevnt: Støttekjøp foregår allerede hele tiden i NANO. Det er nesten rørende å se folk kjøpe poster på 20, 30, 40 aksjer straks man kan kjøpe aksjen opp 10 øre. Akkurat nå kjøpte noen 40 aksjer for å løfte aksjen opp 10 øre fra 70,25 til 70,35.
På dette nivået snakker vi nok helst amatørkjøp begått av typen 400-kroners klubben her på HO, mens aksjen i praksis står stille uten omsetning. Men dette nytter selvsagt ikke når/hvis aksjen settes under reelt trykk, da må tyngre aksjonærer inn for å holde oppe kursen oppe. Vi får bare følge med.

Edit: Nå klarte noen å kjøpe aksjen opp 10 øre til med hhv 1 og 4 aksjer. Parodien er fullkommen: Man bruker mer penger på gebyr til banken enn på aksjen :-)
Men konsekvensforståelsen er minimal: Hvis markedet begynner å reflektere over dette, kan skaden for kursen raskt bli større enn det velmente støtteforsøket.
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
22.02.2018 kl 11:07 13538

Herregud Korsar. Hva med å fortelle om han som akkurat kjørte opp kursen i BGBIO med 20 øre med hele 40 aksjer? Støttekjøp gjelder bare i Nano og ikke der du sitter eller? Og slutt med den 400 kroners klubben din. Selv et du medlem av 1000 kroners klubben i BGBIO og det er helt greit? Du vil inn igjen i Nano og det har vi skjønt, OK? Det holder nå. Tror du får deg en overraskelse om hvem som skal inn i BGBIO og til kursen. Tipper det er med en kraftig rabatt og tviler på om det er et større legemiddel firma som dere drømmer om her inne. God bedring
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2018 kl 11:12 13524

YNWA250505,
tror du skal ta en ny titt på handlemønsteret i NANO; det preges av blind støttepanikk nå. Det finnes ikke et selskap som støttekjøpes med færre aksjer enn NANO p.t. Velmente amatørforetak m.a.o.
Ellers kan jeg bare notere din advarsel om at kursen skal ned i BGBIO fordi det er feile type investorer på vei inn. Godt å vite når rådet kommer fra en som bittert har gått glipp av over 130% tross mine gjentatte anbefalinger om å ta del i festen :-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
22.02.2018 kl 12:52 13438

Sa ikke at det er feil type investorer som skal inn, men tror ikke på at et verdensomspennende selskap som du maser om skal kjøpe seg inn. Når det gjelder feil investorer så er du helt klart en slik, kun inn og ut med null ønske om å bygge selskapet videre. Men du er jo så liten investor i denne sammenheng så du teller muligens ikke? Nå er plutselig Nano et amatørselskap? Er du seriøs nå eller? Ikke alle som kan ha 130% som deg vettu Korsar. Du har 130% uansett om kursen er kr 35 eller 50 du ikke sant? Du kjøpte deg stort inn på kr 42+ og det er sikkert 130% det også. Selv i AXA som du har anbefalt fra kr 3+ har du minst 130% i. God bedring. Snart står kursmålet til deg og dine disipler på kr 1000 i BGBIO inn. Var det i løpet av 2018 dere tror på kr 1000 i kurs?
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
22.02.2018 kl 12:54 13407

Sa ikke at det er feil type investorer som skal inn, men tror ikke på at et verdensomspennende selskap som du maser om skal kjøpe seg inn. Når det gjelder feil investorer så er du helt klart en slik, kun inn og ut med null ønske om å bygge selskapet videre. Men du er jo så liten investor i denne sammenheng så du teller muligens ikke? Nå er plutselig Nano et amatørselskap? Er du seriøs nå eller? Ikke alle som kan ha 130% som deg vettu Korsar. Du har 130% uansett om kursen er kr 35 eller 50 du ikke sant? Du kjøpte deg stort inn på kr 42+ og det er sikkert 130% det også. Selv i AXA som du har anbefalt fra kr 3+ har du minst 130% i. God bedring. Snart står kursmålet til deg og dine disipler på kr 1000 i BGBIO inn. Var det i løpet av 2018 dere tror på kr 1000 i kurs?
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2018 kl 14:30 13354

Hehe, en studie i bitterhet og utenforskap.
Vi prøver faktisk å diskutere aksjens kurssituasjon her, jfr. trådtittel.
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
22.02.2018 kl 17:12 13258

Korsar: en studie i hvordan aldri svare på svært enkle spørsmål. Klager på at en person hadde kr 400 som et Nano kursmål, men applauderer dusten som har kr 1000 på BGBIO? Prøv å diskuter litt rundt den kursen du Korsar
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
stockwalker
22.02.2018 kl 21:35 13559

Innholdet på disse Nano trådene er bare trist.
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2018 kl 22:50 13499

Hehe Korsar, NANO prøver nå å desperat skaffe seg tid sånn at REK sine dokumenter ikke offentliggjøres før den 27 Februar. De VET nok utmerket at kursen da vil sannsynligvis raseres ned til 20 tallet, for det er mørke hemmeligheter her...... SELG SELG SELG! Er min anbefaling, dere får fortsatt 70 NOk!
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Andersiverden
23.02.2018 kl 12:57 13365

Det ble nevnt støttekjøp tidligere. Det er i så fall støttekjøp for å presse kursen ned, noe som har pågått i ukevis. Et par hus har lenge drevet et idiotisk nullspill i lang tid. Nå roer vi oss ned og venter med å hovere og skråsikkerhet til den 27.2. Ha ei forrykende hælj. Heng i masta! Goddamnit!
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.02.2018 kl 15:30 13214

Ikke noen spesielt bra farmadag i dag - så langt. Nesten alle vaker rundt pluss/minus null.
Ikke helt uventet på en fredag som ikke er en typisk satsingsdag for utviklingsaksjer :-)
Vi kan på den positive siden notere oss at NANO har fått litt mer volum i handelen og omsettes for mer enn BGBIO på lenge, selv om det så langt ikke har bidratt til noe løft.
Vi får spisse analysene til neste uke, da kan det skje spennende ting i flere farmaselskaper.

Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Andersiverden
23.02.2018 kl 16:48 13260

Noen som vet hvem hvem som kjøpte 3x15000 i sluttauksjonen?
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
shokosta
23.02.2018 kl 16:55 13143

Har ingen aksjer i NANO, men følger med så godt jeg kan, og jeg er rimelig sjokkert over kompetansenivået (og formidlingsevne) til veldig mange aktører her på forumet. Det gjelder ikke bare NANO, men en rekke selskaper. Alle som ikke deler hausernes syn er komplette idioter, uansett hvor velbegrunnet argumentene måtte være. Hadde på gamleforumet for lenge siden et innlegg om at det er mange som vil gå skoa av seg på biotech aksjer, men de evige optimister her inne, de peiser på her inne på som reneste selvmordspiloter, uansett hvor mye kursene måtte falle, eller hvorfor. Man snakker om 3 og 5 gangen i løpet av uker, både på den ene og den andre aksjen, ja det er jo bare til å le seg ihjel av, men samtidig blodig alvor når de største optimister nettopp har gått skoa av seg, eller ser sine aksjer tvangssolgt etter å ha lånt opp for aggressivt. Nå snakker jeg ikke bare om NANO, men om markedets evige optimister som ikke kan se skogen for bare trær.
Etter denne lange innledningen vil jeg bare komme med en uforbeholden støtte til Korsar som har både gode og velbegrunnede innlegg. Det er sannelig godt gjort at han fortsatt gidder å kommentere mange av de tåpelige utsagn som følger hans innlegg, men jeg tror nok at Korsar en dag vil få rett i det meste.
Når det er sagt, ønsker jeg alle all suksess i aksjemarkedet, men kanskje noen bør ta seg en reality check i forhold til sin egen realisme og sine forventninger?
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
23.02.2018 kl 18:34 13185

Korsar er enig i kurs på BGBIO i 2018 på kr 1000 og Nano rundt kr 2.50 så jeg vet ikke helt jeg
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.02.2018 kl 18:43 13182

YNWA250505,
det du sier der er ren og ondsinnet løgn og fullstendig avslørende for hva slags "debatt" du driver med her inne.
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
shokosta
23.02.2018 kl 18:49 13162

Har heller aldri sett slike tall nevnt, men en ting er sikkert; den som tror at Norge er verdensledende innen kreftforskning skal få seg noen ordentlige nesestyvere framover. At noen selskap kan lykkes, er helt sikkert, men her skjer det så mye og så fort, at Korsar har veldig mange poeng i sin argumentasjon.
Jeg jobber selv med kreft, og sjekker daglig nye gjennombrudd innen både immunterapi, kreftvaksiner og viroterapi. Nyhetene kommer aldri fra Norge, og den stillhet som preger NANO, er ikke tillitvekkende i det hele tatt. De er langt fra alene om sin forskning og utvikling- husk det!
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.02.2018 kl 18:55 13159

shokosta,
Takk for forfriskende innspill om å forholde seg til realiteter!
Hadde vi hatt flere som deg her inne kunne vi begynt mer fruktbare debatter.
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.02.2018 kl 22:42 13048

Shokosta skriver over at han jobber selv med kreft, og sjekker daglig nye gjennombrudd innen både immunterapi, kreftvaksiner og viroterapi. Nyhetene kommer aldri fra Norge..

Jeg kan ikke se at du ( Shokosta) på egen hånd har kommet med noe faglig vurdering om de største norske biotekselskaper utover at du påroper deg og sikkert riktig « venner med professorkompetanse».
Jeg mener det er manglende kunnskap ( dvs. du selv har ikke medisinsk forskningskompetanse) når du uttaler deg på det grunnlag. Selv sitter jeg med store beløp i nettopp norske biotekselskaper ( Pcib, BGBIO, NANO, PHO) og jeg mener at to av disse selskapene vil doble seg i verdi i løpet av 2018 og i løpet av 3 år vil 2 ( ikke nødvendigvis de samme) minimum 5 doble seg. Det du hevder om (disse) norske biotekselskaper er at de neppe vil lykkes fordi du leser lite daglig nyheter om disse selskaper. Ja, det drives mye forskning «world wide», men vet du egentlig hva de norske selskapene driver med utover at det har ryktes at BGBIO driver klinisk utprøvning på et anerkjent sykehus i London?
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
24.02.2018 kl 04:51 12948

Jeg jobber med kreft? Ja hva så? Sitter du i resepsjonen på radiumen eller? Norge ikke verdensledende? Jo på mange områder er vi det. Korsar har veldig mange poeng i sin argumentasjon? Hva da? Han mener jo at BGBIO er verdensledende og er ikke de norske? Korsar er en ren trader og en investor ingen selskap ønsker å ha. Nyhetene kommer aldri fra Norge? Var det ikke en sak her om dagen om en kar som den første i verden skulle få en ny type behandling. I Norge altså. Og til slutt det er vel nesten ingen som er alene om sin forskning og utvikling. Herregud for et pjatt
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
24.02.2018 kl 04:57 12935

Korsar skjerp deg litt. Jeg har spurt deg opp til 10 ganger om du støtter disse kursmålene som du har latt være uimotsagt. Du har omtrent hyllet dine følgere som har kommet med disse idiotiske kursmål og har aldri benektet dette. Du er vel en av de som ikke bør snakke om hvilken "debatt" som drives. Du er en ren trader som prater piss om aksjer du vil inn i og hausser aksjer du selv sitter i. Greit å hausse aksjer en sitter i men å baisse andre som en vil inn i er råttent og det befinner du deg. Ikke prøv å nekte en gang. Det står svart på hvitt her inne. Om du ikke har slettet eller redigert da. Du er god på det.
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Kanguru
24.02.2018 kl 10:05 12730

Mange såre sjeler i Nano , når Korsar i lang tid har hatt rett om kursutviklingen . Drar den selv litt lenger enn korsar og tipper det blir trangt ut døren på tirsdag etter Q4 . Hvor langt under 70 skal den tro ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
24.02.2018 kl 10:08 12842

Kr 2.50 tipper jeg etter tips fra spesialisten her inne.
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare