- AP Raymond og MDG Lan skaper butikk død. Så Bolig død ?

Slettet bruker
AP 25.05.2019 kl 20:23 7276

Dør butikkene, knekker frisørene så dør fredagspils og resturanter. Så flytter svenskene.
Snart sitter kun gjeldsslaver, med 85% lån og null skatte evne. Barnefamilien rømmer.

Byrådsleder Raymond Johansen (Ap) tegner et dystert bilde for sentrumsbutikkene i Oslo. Et endret forbruksmønster får hovedskylden.

- I vinter kom det en alarmerende rapport fra Danske Bank (se faktaramme, red.anm.), som jeg tar på største alvor. Vi har bare sett starten på butikkdøden. Varehandelen står overfor dramatiske endringer, og de største endringene skjer i folks handlemønster.

- Vi handler mindre varer enn før. Kjøpemønsteret går mot mer mat og drikke og opplevelser, sa byrådslederen.

Raymond Johansen mener det bilfritt sentrum egentlig handler om, er å sette mennesker i sentrum. Han avviste at Arbeiderpartiet var i lomma på MDG i denne saken og henviste til at Oslo Arbeiderparti allerede i 1998 foreslo et bilfritt sentrum i hovedstaden. Vel, ikke helt:

- Sentrum vil sikkert ikke bli helt bilfritt, det vil være kollektivtransport, utrykningskjøretøyer, varetransport og adgang for funksjonshemmede. Men det blir mindre privatbilisme, sa byrådslederen.

- En ting er sikkert, fremtidens bysentra bygges rundt menneskenes behov, ikke bilens behov. Å planlegge en by på bilens premisser, er ikke dette byrådets politikk, lovet han.

Halv million borte?
Parkering og tilgjengelighet er omstridt når det gjelder betydningen for sentrumshandelen. Nettavisen skrev i fjor høst at etter at byrådet fjernet 350 parkeringsplasser i sentrum, falt antall besøkende på Karl Johan kraftig.

https://www.nettavisen.no/okonomi/raymond-johansen-spar-butikkdod-i-oslo-sentrum/3423688854.html
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Bankerått
27.05.2019 kl 14:34 3139

Vi kan gjøre som i Manila da, bare la fotgjengere, biler og trikker og busser surre rundt på samme sted. Problem løst.

https://a1.r9cdn.net/rimg/dimg/3f/25/1f5a7b8e-city-29645-1660fc193b8.jpg?width=720&height=720&xhint=3967&yhint=2149&crop=true

Er begrenset forsøk med dette i Oslo, såkalt "shared space", eller "sambruksområde". St. Olavs plass f.eks.

https://vegnett.no/2017/11/korleis-utforme-omrade-som-gjev-meir-og-betre-liv-i-byen/
Redigert 27.05.2019 kl 14:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.05.2019 kl 22:08 3059

Alt dette for at ...
Kun 2,39 prosent av Oslos befolkning satt seg på sykkelsetet i mai

http://jatilbilenioslo.no/nyheter/fiasko-kun-239-prosent-av-oslos-befolkning-satt-seg-p-sykkelsetet-i-mai
børst
27.05.2019 kl 22:31 3040

Venstreekstremistene gjør som Mao, og gjennomfører "Det Store Spranget" mot en grønn framtid. I denne prosessen knuses det private næringslivet. Og for alt vi vet kan det være en skjult målsetting bak politikken som føres.
OZZY
27.05.2019 kl 22:39 3029

zorin.......det heter misunnelse. det er det du reagerer på. mange gjør det. du er helt normal.
Slettet bruker
27.05.2019 kl 22:44 3022

Da slår vi fast at MDG 's store sykkelsatsing er for spesielt interessert og nytte/kost ikke står i noe forstandig forhold til hverandre. Sykkel i Oslo er litt drøyt. Halve året er det vinter. Halve det andre halve året er det ufyselig. Sykkel passer ikke så godt for mennesker over 60 år. Oslo er også veldig kupert slik at sykling uten elsykkel er tungt. Sykling er farlig. Mange har allerede mistet livet av sykling i Oslo. Sykkel er upraktisk de det ikke er lett å få med store mengder gods på den på en grei måte.
OZZY
27.05.2019 kl 22:53 3014

det er ikke for mange biler men for få veier. slik er det punktum.
Slettet bruker
27.05.2019 kl 23:07 2992

Ruter har forberedt seg på en stor økning av reisende når de nye bommene kommer 1. juni i år. Allerede fra i går 26. mai er veksten i kollektivtransporten i gang for å ta unna alle de som nå ikke vil kjøre bil og ødelegge miljøet.

Plutselig kan veiene være store nok og vi slipper å bygge mer og større veier. Hva gir dere meg? Dette er jo genialt! Kollektivt er svaret på alt. En buss erstatter 40-50 biler. Det er ren matematikk.
Slettet bruker
27.05.2019 kl 23:14 2986

Det er nå 6 elbusser i drift for Ruter. Det skal bli i alt 70 når året er omme. De skal gå i de mest sentrale områdene. Dieseleksos fra bussene blir nå borte. Dette er jo helt fantastisk. Langs ring 2 kan det bli rene Edens Hage. Dette er jo genialt. Ta bompengene og kjøpe elektriske busser for pengene.
Slettet bruker
27.05.2019 kl 23:20 2980

Du kan nå kjøpe årskort for sone 1 på Ruter for 7500,- og det er 625,- i måneden for friske arbeidsføre personer. Hva gir du meg? Latterlig billig og du kan cruise med bussen hele døgnet hele måneden for den prisen. Tror ikke du får fylt opp tanken på bilen engang jeg for 625,- kroner.
Slettet bruker
27.05.2019 kl 23:36 2965

Du har kjøpt en ny doning til 500k hvis du er dårlig i matematikk. Den har et verditap på 50k i året (ikke protester, du vet hva du får for den hos bilforhandleren eller finn.no om noen år). Så tar du en kveld bare en repetisjon av 1MA eller hva det het. Det er 365 dager i året. Da er det rundt 250 arbeidsdager i det året da (for det er jo noen helligdager utenom lørdag og søndag).

Så bruker du 1 time mer i reisetid med kollektivt vs. privatbil under normale forhold. Dette er da 250 timer i året. Deler vi de 50k med 250 får vi 200. Dvs. 200 kroner du sparer hver dag bare i verditapet. Skattefritt og lovlig tjener du 200 kroner hver arbeidsdag i året. Det er helt genialt. Du betaler IKKE BOMPENGER ENGANG!!!
Slettet bruker
28.05.2019 kl 04:30 2805

Tema for tråden er TESLA.

Det er så laaangt i fra en CO2-nøytral bil man kan komme. For å produsere batteriene som står i bilen spyttes det ut 17,5 tonn CO2. I følge artikkel i Kapital må den kjøre 20 000 km i 8,5 år for å bli CO2-nøytral, dvs kompensere for CO2 den har spyttet ut ved produksjon av batteriene, dette sammenlignet med en bensibil i samme klasse.

Kun 4 % av CO2 i atmosfæren er menneskeskapt. I Norge står biltransport for ca. 5 % av CO2-utslippet.

Bompenger er svært usosialt, det er en flat skatt som rammer den som har minst mest. Den som har minst bidrar slik sett relativt mest til anleggelse av kollektivtrafikk og sykkelveier som er det den største andelen av bompengene i byene våre går til. Veiene reserveres slik sett for de som har mest, bompenger betyr svært lite for deres økonomi.

Bompengeregimet er satt i system av AP, det er en splitt-og-hersk-politikk uten sidestykke i norsk historie. Den første bomringen fikk Bergen, de krevde at Oslo også måtte få sin bomring, og slik ble det. Siden har parasitten spredt seg til resten av landet, takket være de rødgrønne kommunistene.

Røde Raymon er i lommen på MDG, han driter laaangt i hvordan MDG raserer byen. Næringsdrivende i sentrum av Oslo har investert livskapital og livsenergi i sin virksomhet, flere av dem må legge inn årene. Det driter de rødgrønne kommunistene langt i. Oslo skal bli en by hvor du kun skal ete og drikke, det vitner de mange bordene, stolene og blomsterkassene som er satt ut, om.

De rødgrønne kommunistene driter langt i hva folk mener. Til høsten er det valg, da kommer bumerangen tilbake, midt i trynet på kommunistene.

PS: Tema for tråden ble blandet med tema for en annen tråd, men okkesom, resten er innenfor.
Redigert 28.05.2019 kl 04:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.05.2019 kl 06:13 2790

Bomringen i Oslo ble åpnet 1. februar 1990 og er den bomringen vi har nå. Den får nå om noen få dager selskap av en indre bomring. Takstene på den første bomringen er blitt justert opp mange ganger. Av og til snakket de om å fjerne den etter utgått opprinnelig tid, men så ble den så god en melkeku at det var helt vidunderlig å ha den der.

Hvem satt i den øverste politiske ledelsen av byen i 1990 og årene før? Hvilke mennesker kunne finne på slik kommunistisk ondskap mot friheten og bilismen? Tja, det var H, KRF, og selvsagt FRP i 1990. Før det var det H i mange lange år. Av og til er det en fordel å se på hva de gjør og ikke hva de sier. H, FRP, og KRF digger bompenger, men de vil selvsagt ha dem bort bare de har vedtatt dem først. Bort? Er du gal mann. Den første bompengeringen har stått der i 29 år og tar nå inn 3 milliarder i året.

https://www.oslo.kommune.no/politikk-og-administrasjon/politikk/byradet/byradet-gjennom-tidene/#gref
Redigert 28.05.2019 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.05.2019 kl 13:00 2713

Innlegget er slettet
Norsk-pakistanere er egoistiske og forstår ikke den større sammenhengen. De er tydelig indoktrinert og må avvennes. Det er helt klart ideologien må brytes ned og der har byrådet en stor jobb å gjøre med voldsomme kampanjer, kurs og skolering. Bilisme er meget kompleks. Noen fortsetter med det til tross for seriøse mottiltak. Det må bli avvenningskurs i bilisme og dette må inn som eget fag i skolen. Hardcore bilister må tvinges tilbake dit uansett alder.
Fluefiskeren
28.05.2019 kl 13:04 2709

Mentor

Hvorfor hopper du andre bukk over at bompengene blir lavere for noen og høyere for andre.

og når det gjelder butikkdød er nok internetthandelen en mye større trussel.
Slettet bruker
28.05.2019 kl 13:09 2704

Infrastrukturen er ikke tilpasset til innbyggerantallet.
Slettet bruker
28.05.2019 kl 13:17 2694

Fordi prisene er ulike på kollektivt også. Preben fra Ullern gliser godt i det glisne flippskjegget av dem mens de rene stille vognene dundrer mot sentrum, mens Kari fra Bøler puster lettet ut etter hun akkurat klarte å betale månedskortet denne måneden også og dermed unngikk de skrekkelige kontrollørene på T-banen.

Nei, FF det er forskjeller overalt i Oslo. Skal vi gjøre noe med kjernen må vi gjøre noe med egoismen som er en stor del av ideologien i bilisme. Bilister tuter, ruser motoren, parkerer helt kokos, er asosiale og generelt ufyselige bak et ratt. Når Oslo by har valgt miljøet som alibi har kjernen kommet i bakgrunnen og lite frem. MDG kanskje de mest ærlige for hatet til bilene titter av og til litt frem. Den store grunntanken er jo å få alle likere. Da må de oppdras på og til å sosialiseres kollektivt.
Redigert 28.05.2019 kl 13:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.05.2019 kl 13:28 2687

https://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2019/05/Flere-reiser-kollektivt

Dette er de gode ordentlige menneskene med en viss forståelse for kalkulasjon og miljø. Dessverre har ikke alle så lett for det. De gjør opprør, syter og klager og danner egne partier. De tjener 400k-900k og vil ikke betale den usle 20 kroningen (passering med brikke og 20% rabatt) hver gang de skal ut med bilen de skulle ha byttet for lenge siden med elbil. Dette er den harde kjernen ala de som røyker selv om røykpakkene er grusomme, koster 125-300 kroner og all verdens kunnskap viser dem det er seigpint selvmord.

Min plan for å bryte bilistene ned og komme krypende inn på bussen er klar. Siden det er jobben min å få folk over på kollektivt i virkelig stort antall avslører jeg ikke mine geniale utspekulerte planer nå.
Redigert 28.05.2019 kl 13:31 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
28.05.2019 kl 13:53 2661

For å komme tilbake til trådstarten så er det nok internetthandel som er den store trusselen.
Slettet bruker
28.05.2019 kl 15:08 2635

Blir spennende valg til høsten.
Om bompengene blir borte og moms innføres på nye elbiler, hva skjer med bruktverdiene på de gamle elbilene?
Redigert 28.05.2019 kl 15:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.06.2019 kl 04:53 2523

Hva om man tar i bruk hest og kjerre for å komme til jobb i Oslo sentrum, vil bilhaterne applaudere?
Slettet bruker
01.06.2019 kl 05:34 2510

Her får man virkelig sitt pass påskrevet når det eneste man ønsker bare er litt friskere luft og mindre støy. Det er forhåpentligvis det som skjer fra denne dag da den flunkende nye bomringen ligger der trygt og vokter miljøet i form av kameraer som legger beløp til hver enkelt bil som bryter inn eller ut av den. Denne toveise betalingen er bare helt genial for bomringen har en dobbel effekt.

Hva er ideen å sette bilen høyere enn mennesket? Som Raymond så riktig sier er det mennesket som må i sentrum og det skal også kunne både bo og leve der. Nå rydder vi bort de farlige og giftige ideene og ideologiene som bilisme er og setter mennesket, miljøet og mange grønne planter først. Dette gir mennesket livsgleden tilbake og sentrum vil blomstre slik det stadig har kommet til liv.

Feilslåtte byer med tett smog ser vi i Kina og Amerika. Slik vil vi ikke ha det og de er en konsekvens av å ikke ha bompenger og dermed reguleringer på den menneskelige destruktive aktivitet som heter bilisme. Mennesket må reguleres hvis det ikke skal kjøre bil hele tiden. Bompenger er her genialt. Kommer det kjente grytelokket over sentrum (smog) kan takstene økes med et tastetrykk og så kan media brukes som virkemiddel ved høy forurensning.

Flere verdensbyer vil nok komme til Oslo og se på vårt system. Hvordan vi løser dette med køer, dårlige luft, miljøvennlig transport av mennesker med fl. Dette er jo det byen trenger og skriker etter de fleste stedene i verden. Lille Oslo er en foregangsby og det gjør oss så stolte.

Hest og kjerre du liksom. Moderne urbane mennesker setter seg på de elektriske leddbussene som nå stadig ruller ut om morgenene og tar de dit de skal og hjem igjen. En buss erstatter 40-50 biler og de skal nå gå med 5-8 minutters mellomrom og attpåtil være lydløse og med nullutslipp. Elektriske busser skal gå i den indre kjernene og nå har for første gang byen en sjanse. De gode menneskene som ville det, teknologien som gjorde det mulig og alle de nye grønne plantene som vil gi livet tilbake til mange.

Lykke til Oslo en av verdens beste miljøbyer!

googleearth11
01.06.2019 kl 09:52 2474

Sludder og tull. Det blir bare en endring. Det er ingen i dag som savner bøkkeren, hestekusken og høkeren. Handelsmønsteret endres raskt nå. Internett er kommet for å bli. Kolonialbutikken ble borte på 1970-tallet. Ingen savner den. Vanlige butikker forsvinner, samt masse annet. Det betyr bare at det blir nye muligheter på andre områder. World Economic Forum spår at det vil forsvinne 75 millioner jobber fram til 2022. Men det vil komme 133 millioner nye. Tenk på hvilke muligheter det representerer. Så får heller syterne her sutre over hvor fint det var under krigen.
Slettet bruker
01.06.2019 kl 10:53 2457

Et grønt diktatur blir ikke først og fremst grønt. Det blir først og fremst diktatur.

Odi.1
01.06.2019 kl 11:02 2451


Som man reder, så ligger man.

Ap er som sol/måne - Katt og Kaniner - Dr. Jekyll og Mr. Hyde

De opererer med en politikk for OSLO og en helt annen løgn for Resten av landet som må pøse penger inn til alt dette søppelet som foregår inne i det galskapens "Mekka".


At AP slipper til MDG og kommunistiske SV til å ødelegge en hel Hovedstad på denne måten, er helt ufattelig for de aller fleste i Norge.

AP må få konsekvensene ved neste Stortingsvalg rundt i resten av Norge, en ser stadige Økninger i SP , DETTE VIL FORTSETTE !

70% AV Sp sine velgere er FOR EØS , så de er nærmere og nærmere regjeringssamarbeid med Høyre og Frp ved neste korsvei.

Store krefter i SP vil absolutt ikke ha ett samarbeid med ekstremistene og kommunistpartiene SV og MDG.

AP blir en gang for alle tatt på Senga , og takk for sist fra sine trofaste Arbeidere og arbeidsplasser rundt i Norge som AP-OSLO eliten har gitt Blanke faen I.
Slettet bruker
04.06.2019 kl 20:00 2342

Nå klinker Raymond & co igjen til med god planlegging.

Oslo kommune stenger den superpopulære badestranden midt i sommersesongen, for å rydde plast:
https://www.nettavisen.no/okonomi/oslo-kommune-stenger-den-superpopulaere-badestranden-midt-i-sommersesongen-for-a-rydde-plast--helt-haplost/3423692231.html?fbclid=IwAR30pG0598CduxIacUsk29nSEs4FHvpDXysQoMFQNWtosNNjZiqIb5yB-Kg
Redigert 04.06.2019 kl 20:01 Du må logge inn for å svare