TRVX satser på oncolytiks virus

kaunis
TRVX 26.05.2019 kl 17:51 11030

Etter at ledelsen varslet (24.05) om ikke å alene, å satse videre på TG01, men ønske at andre mer solide aktører ville ta opp hansken å gå videre med TG01. Altså et salg av denne plattformen. Selskapet skal videre, bare satse (bruk av kapitalen) på ONCOS plattformen og derved kunne satse all kapital, både den faktiske og menneskelige på det oncokolytiske viruset og videreutvikle dette. TRVX har flere forsøk gående og det vil komme noen avlesninger fra disse i løpet av året. Jeg tror dette er bra for selskapet og om dette vil lette presset på kapitalbehovet får vi se senere.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
SomSa
28.05.2019 kl 23:54 4569


Med det nye doseregimet skal de skape den samme tilstanden som pasienten med CR hadde. De kan også velge akkurat samme type pasient og plutselig blir 1-2 CR til og aksjen vil våkne opp fra de døde og big pharma stå i kø, men jeg tviler på at de vil gjøre dette. Vi kan kanskje håpe på en SD på denne runden. Vi må også huske at noen av pasientene er over 80 år med dårlig helse.....
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
Fra Sidelinjen
29.05.2019 kl 09:20 4324

Da får vi se om de stressede selgerne er gearet nok til å selge ned til 4.50. Jeg tar 20 000 til der hvis noen mener alt håp er ute!
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
kaunis
29.05.2019 kl 09:54 4260

Det var en klok avgjørelse i seg selv,å ta et valg, her var det mulighetene på det økonomiske plan som var den største grunnen til å ikke satse lenger på TG plattformen. FFN var et skudd for baugen der og da, men den har vist seg ikke å være så god for alle som overlevelsedata skulle tilsi. SomSa kom med en god gjennomgang på ONCOS, vi ser at her ligger det store muligheter og mange har hevdet i lang tid at denne plattformen ville bli TRVXs beste .
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
protagoras
29.05.2019 kl 09:57 4250

Forstår ikke annet enn at det er tvangssalg på gang - og robotene er fininnstilte for å hjelpe til med washout'en.
MCAP 300 mill - RSI på 25 - nok cash til å holde på over ett år til og TG salgsklar.
Vi får en kjemperekyl her innen kort - heldige de som har cash til å utnytte en fantastisk kjøpsmulighet.

Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
Fra Sidelinjen
29.05.2019 kl 10:10 4214

Tror ikke det bare er tvangsselgere, er nok mange som river (av) seg i håret av den manglende evnen til å vise en stø kurs. Aksjen har falt fra 30 til 4 kroner mens ledelsen har hoppet av og på TG-karusellen, og brukt CMD og nye avtaler til å vise at fremtiden ligger definitivt også i TG. Ferske avtaler like forut for emisjonen boostet ny confident i troen på TG, og kapital var nødvendig å hente inn grunnet TG-samarbeid med verdensledende Parker.

PANG, så var alle avtaler skrinlagt på TG og man skal forsøke å selge den, men ikke ha for store forhåpninger til prisen (sier Soug på webcast).

Ok tenker markedet da og selger, og samtidig sier de at emisjonspengene vil ikke vare noe lengre fordi om man kutter ut TG (samme webcast). Nei vel, hvorfor ikke spør markedet seg om da. Hvorfor skal ikke det at man kutter ut en av to plattformer gjøre at selskapet sparer kostnader det neste året?? Da selger vi i hvert fall!

Det er fullt mulig at selskapet har en (skjult) agenda her som en dag vil vise at de som selger nå bommet maks, men enn så lenge er kommunikasjonen og uttalt strategi helt umulig å forstå seg på.

Eneste grunn til at jeg fortsetter å laste på er fordi TRVX (og NANO) er krydder i min portefølje, og krydder kan av og til gjøre måltidet helt fantastisk, men det kan også ødelegge det, men den sjansen må man vite om. For de hvor TRVX er den største posten i deres portefølje kan det fremstå som et bedre valg å redde stumpene mens de fortsatte er stumper og ikke helt borte, tilliten reduseres ekstremt fort med slike stunts som managementet holder på med. Jeg vet at flere tegnere i emisjonen føler seg kraftig forledet når de ble presentert hva kapitalen skulle brukes til og hva som er blitt realiteten. At man i tillegg pyntet bruden med TG-meldinger i forkant gjør det hele bare mer suspekt for de som allerede har mistanker om vond lukt. Det gjør faktisk litt vondt å se på hvor ille de har stelt det til for seg selv, og det hele kunne vært unngått med veldig, veldig enkle grep. De valgte den tunge og uforståelige retningen rundt kommunikasjon, helt ubegripelig.

Men fundamentalen er fortsatt knallsterk, så den enes død den andres brød-teorien kommer jo frem klart til syne nå om dagen. Det kan være mye brød i TRVX, selv om det føles passe fraværende om dagen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
quattro
29.05.2019 kl 10:55 4107

Horribel utvikling,
men jeg stusser over manøveren til ledelsen - har det fått gode indikasjoner på melanom cohort2 med nytt doseregime som gjør avgjørelse lett å legge TG på hylla som de sier - husk begge disse studiene går med CRI
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
kaunis
29.05.2019 kl 13:34 3943

Tror du summerte godt opp her, og det er godt å få det sagt (tenke høyt).Jeg har ikke turt å tenke tanken at ledelsen ikke visste hva de gjorde, det ville være et digert magaplask, så det legger jeg dødt. Jeg er litt skuffet over at en ikke ser (selgerne) verdien av å bare ha en Plattform å finansier og å konsentrere seg om i fremtiden.

Tror nok mange har innsett at veien for TG plattformen kunne bli lang etter de erfaringer som har blitt høstet i løpet av det siste året. Med en plattform til, til å gå videre med, som har visst så gode resultater på relativ kort tid som ONCOS, skulle en tro at det ikke ville bli noen panikk i leiren. Jeg tenker at om ledelsen ikke har vist opptimal kundebehandling, så blir ikke ONCOS sine resultater dårligere av det. Men på kort sikt ser vi at det har fått fatale konsekvenser for aksjen. For de profitt kåte investorene har jeg ikke tenkt å felle en tåre, men synes veldig synd på flere av oss no, som sikkert har tunge dager. Vi har fått erfare hvor ustabilt det kan bli i en aksje på kort sikt. Kursen reflekterer jo ikke nærheten hva den burde ha vært rent strategisk i forhold til den muligheten ONCOS ser ut til å kunne gi. Men det er den enkelte aksjnærs ansvar for egen handling, men i dette tilfellet bør ikke noen tro at en er en dårlig investor, det er mere en uvente skjebne som ingen kunne se lyset av for kort tid siden. Jeg er opptimist og ser kun på mulighetene videre som er like store som hos de fleste andre bioselskaper.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
Fra Sidelinjen
29.05.2019 kl 14:14 3889

En helt naturlig tanke kaunis oppe i dette er å trekke paralleller til hvordan de opptrer i investormarkedet sammenlignet med hvordan de opptrer i det farmasøytiske miljøet. Å inngå en avtale med Parker i mars, verdens fremste akademika, for så å hoppe av igjen i mai kan umulig bli oppfattet av noen som en smart og strategisk manøver.

Jeg blir derfor oppriktig bekymret for hvordan selskapet oppfører seg og håndterer sine relasjoner, være seg aksjonærer eller samarbeidspartnere, når jeg ser hva de har sagt og gjort siden CMD høsten 2018. Jeg vet faktisk ikke om jeg stoler på de og om de er i stand til å ivareta verdiene som ligger i Oncos med denne strategien, eller mangel på en.

Jeg kan aldri tenke meg at jeg er den eneste som frykter for hvor godt de forvalter de medisinske verdiene når det glipper på så mange områder. Det hjelper ikke med et godt produkt hvis det forvaltes dårlig. Der tror jeg frykten hos mange ligger nå om dagen. Det er ingen rød tråd å spore, og man mister rett og slett troen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
protagoras
29.05.2019 kl 14:30 3863

Noe av det de sparer på å legge ned TG-plattformen kan de godt bruke på å ansette en profesjonell informasjonsdirektør.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
Shotgun
29.05.2019 kl 14:34 3854

Jeg synes wiklund er flink der. Soug og furuseth ser noe vimsete og usikre ut. Så er der ikke bare å la han ta seg av praten?
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.05.2019 kl 15:31 3983

Den som tar frustrasjon-posten på 80k har sikret alderdommen. Eller en tidlig alderdom ;)
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
Shotgun
29.05.2019 kl 16:19 3930

Så ut som det skulle snu før den posten dukket opp, så noen har en agenda om å få kursen så lav som overhodet mulig.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
Fra Sidelinjen
29.05.2019 kl 16:30 3905

Fikk karret til meg 14 000 på 4,62, så får vi se om selgerne fortsetter til fredag og neste uke.
Blir overrasket om TRVX drar en kanin opp av hatten de nærmeste ukene, og da vil vel selgerne kappe om å komme seg ut.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
Shotgun
29.05.2019 kl 16:46 3879

Fryktelig hard konkuranse om å få solgt så billig som mulig nå. Selgerne legger til og med ut poster på 80 000 aksjer i håp om å få solgt så billig som mulig.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
kaunis
29.05.2019 kl 17:06 3847

Det er nok noen som har bestemt seg for å forlate skuta og da er det helt ok å gjøre no. Med all respekt, har stor forståelse for det. Men det er ikke noe elendighet å se på radaren og farvannet er ganske åpent og uten synlige skjær. Her har det vært en opprydding siden siste, ser bare ONCOs og det blir større og støøre erttersom tiden går. Full regulator no og farten øker jenvt, nytt farvann rundt nesset.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
Shotgun
29.05.2019 kl 17:48 3801

ja denne nervepirrende perioden blir nok glemt når vi kan sitte å mimre om når vi kjøpte på 4 kroner,- Jeg synes det virker som om noen vil ha aksjen ned skal jeg være helt ærlig. Når det snudde for fullt tidligere idag og den var nesten i pluss så dukker det opp en salgsordre på 80k aksjer. Men jaja, det må de få lov til.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
medico
29.05.2019 kl 21:40 3631

Hør på denne alle som mener Einarsson hausser uten kritisk sans
https://soundcloud.com/user-972208711/episode-84

Svært tydelig på at dette er underlig og dårlig håndtert av ledelsen i TRVX

"Jeg har tro på Targovax og Oncos plattformen............. men dette drukner jo i det veldig negative bildet som de selv skapte."
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
Jakal
30.05.2019 kl 00:28 3535

Takk for tipset. Helt enig, her er det rene ord for penga. Konspirasjonsteorien mellom Trvx og Radforsk i forkant av emisjonen synes i hvert fall helt grunnløs. Sjelden man hører så ram kritikk av en ledelse. Det positive er jo det fundamentale som Einarsson også påpeker, slik at TG01 plattformen forhåpentligvis har en reell salgsverdi.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
Spekulatorspurv
30.05.2019 kl 02:19 3491

De har bra data og er godt fornøyd med TG-studien, det de sier er vel bare det at de ikke er villige til å ta den videre alene?
Alt for tidkrevende og alt for dyrt for et lite selskap, de er helt avhengig av en partner for å muliggjøre dette.

Det ble jo varslet i Juni 2018 at de kom til å satse på en av plattformene så dette kan umulig være noen bombe. De har 6 løpende studier og har løftet begge plattformene opp til fase 2. Eneste de sier her er at de velger å gå onkolytisk isteden for å smøre midlene jevnt utover på både TG og Oncos, rett og slett for å få mer for pengene, dette er noe vi aksjonærer burde være takknemlig for, det er en helt logisk strategiendring. Targovax har begrenset økonomisk kapasitet og det må vi respektere, alternativet er å gape over for mye og kjøre emisjon på emisjon. Det er en styrke å kjenne sin egen kapasitet. Dessuten er det mye større interesse eksternt for onkolytiske virus, så det vil være mye lettere å lande avtaler og samarbeid på dette området. De sitter jo på patenter og data, og har fortsatt alle muligheter åpne :) Ikke noe er tapt, de sitter på 3 år med vellykket forskning som gir gode indikasjoner på suksess i en lite utforsket kreftform.

Tror vi vippet såvidt under 300 Millioner i TRVX's markedsverdi idag, hva er egentlig det i den store sammenheng? Ingenting!
Prisingen på selskapet er helt latterlig!

Synes ledelsen argumenterer godt for seg i presentasjonen, de er klare og tydelige på hva de har gjort og hva de skal gjøre i tiden som kommer, det er jo ingen som vet hva som er kommunisert med parker på forhånd. Hva vet egentlig Jonas Einarsson om hva som er kommunisert mellom Parker og Targovax?

Tipper Parker kommer til å kjøre denne studien videre, siden dataene er såpass lovende. Det er jo nettopp derfor de har kommet på banen, de ser hva Targovax har i ermet og det er nå ytterligere styrket etter endt studie. Parker sparer seg for 3 år med et slik samarbeid. Dette blir gullkantet for begge to tror jeg.

Man må huske at det var parker som tok kontakt med Targovax for hjelp til å kjøre studie, ikke omvendt. De sitter på den kunnskapen og dataene parker trenger, det er det som er utgangspunktet for samarbeidet. Tipper det kommer partner(e) på banen ganske fort, de sitter jo med veldig spennende data å forfølge, helt opplagt at det er interesse for dette. Targovax ønsker jo å ta TG01 videre, men har ikke råd, hvorfor lage så mye oppstyr rundt dette forstår jeg ikke.

Behandlingsmetodene på bukspyttkjertelkreft er jo 40-50 år gamle, det er på høy tid med en forbedring av en så alvorlig krefttype og med så høy dødlighet. Selv med folfirinox som konkurrent vil dette kunne bli en ny førstelinjebehandling, om de lykkes. Det er kun en liten prosent som har helse til å tåle hestekuren folfirinox, så selv om de har mye bedre data på de pasientene dekker de kun en liten del av markedet. I mitt hode er det meget stor sannsynlighet for at dette studiet vil kunne føre til en vesentlig forbedring siden så mye har skjedd innen kreftforskning generelt, altså 4-5 tiår med ny kunnskap og teknologi, det er klart vi vet MYE mer idag enn for 40 år siden! Egentlig er det rart att ingen andre har fulgt opp dette. Slik jeg ser dette, er studiet til Targovax mye verdt, time is money.

Biotech er et vanskelig marked å forstå, der det er tidkrevende studier, nyhets-tørke og utålmodige aksjonærer er ingen god kombinasjon, og kanskje liten forståelse generelt blant aksjonærene. Tungt stoff å sette seg inn, og en utfordring å kommunisere informasjon når mottaker ikke er på samme frekvens. Dette er et eget fag, noen få personer av befolkningen som virkelig forstår dette på detaljenivå. De fleste sitter jo her bare for å få god avkastning på pengene sine, helst over natta, men denne verden fungerer ikke slik, her tar ting tid, man må sitte LENGE sammenlignet med andre markeder. Vis forståelse, det er veldig slitsomt med sutringen som er her på forumet, det ødelegger muligheten for å kommunisere og ha gode diskusjoner. Jeg har sluttet og lese fordi det er så forurenset, veldig synd synes jeg. Det trenger vi om vi skal lykkes, samarbeide og dele verdifull kunnskap, det kommer aldri noe godt ut av å være negativ, tvert imot, det smitter omtrent som en sykdom. De som er veldig aktive og negative på slike forum er kun ute etter å kjøre kursen ned for å kunne lure til seg billige aksjer, så ikke la deg påvirke. Ta et valg og sitt stille, dette er tidshorisont på 2 år +. Det er vi aksjonærene som styrer aksjekursen, ikke selskapet. Jo mer lojale aksjonærer som er klar over hvilke verdipapir de sitter på, jo mindre svingninger i kursen. Dette er ikke en aksje du følger med på dag til dag, det er noe du ser på mer som en pensjon. Biotech er høy risiko, enten tjener du mye, eller så taper du alt, det bør være penger du har råd til å tape, for her er det er ingen vinstgarantier.


Jeg er helt overbevisst om at Targovax vil få flere spennende samarbeidspartnere i tiden som kommer, dette er bare starten!


Skjer mye spennede alt i neste uke :)

May 31 - June 4, 2019
ASCO Annual Meeting 2019
Chicago

June 3 - June 6, 2019
BIO International Convention
Philadelhia

June 4 - June 7, 2019
Jefferies Healthcare Conference
New York
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
Fra Sidelinjen
30.05.2019 kl 08:59 3394

Veldig bra innlegg, jeg backer deg 100 %. Det er store verdier i TRVX, men man MÅ være tålmodig og ta tiden til hjelp.

Jeg kan nok være en av de du refererer til som «negativ» gitt at jeg synes ledelsen har pratet seg inn i et nett av ekstremt uklar strategi. Dog ikke hvis de faktisk hadde kuttet TG som de sa 2018, men når de tok det inn igjen i varmen og gjorde det de gjorde påfølgende, frem til og med denne uken, så ble alt feil. Nok om det.

Jeg er stort sett i markedet for å kjøpe aksjer hele veien i TRXV, så derfor ønsker jeg å få frem at min negativitet er spesifikk hva angår strategi og uttalelser, ikke verdi. Jeg håper ikke at noen selger billige aksjer til meg fordi jeg er negativ til deler av det selskapet holder på med. Jeg tror at de som kjøper nå definitivt kommer inn på spennende nivåer, så får tiden vise om det også ble lønnsomt.

Jeg ser frem til de neste fire datapunktene knyttet til Oncos, og mener det er fornuftig å gå den veien. De burde bare ha holdt seg i den filen siden sommeren 2018 og ikke vingle så kraftig mellom kjørefeltene. Innen noen måneder får vi vel svaret på hva avkastningen på TG-plattformen har blitt også.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
Jakal
30.05.2019 kl 09:04 3387

Kort kommentar: Flott at du er positiv, vi trenger slike som deg. Men det var Soug som i webcasten sa at det ikke hadde vært kontakt med Parker etter avtaleinngåelsen. Tanken har også slått meg at det kan være en strategisk bløff, men da spiller Trvx et høyt spill. Og uetisk. Jeg synes det var befriende med så klar tale fra Einarsson i Radforsk, regner med at Soug & co merker seg det. Det blir uansett spennende fremover, misunner nye aksjonærer.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.05.2019 kl 10:17 3325

Vi er vel enige om at Targovax måtte ta et valg ? Hva Soug har sagt har ikke jeg hørt så mye på, men på generelt grunnlag har han gjort det rette.
Hvis Parker virkelig er interesserte i TG1 så vil de sikkert ta kontakt.Hvis ikke kan Targovax ta opp denne plattformen senere hvis de har midler.
Hva Einarson måtte mene blir opp til ham, jeg syns han fremstår som en småkonge. Han slipper å ta andre avgjørelser enn å forvalte RF -porteføljen.
Noe han av og til har gjort på en merkelig måte.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
quattro
30.05.2019 kl 11:58 3226

Jeg stusset også over bemerkningen fra Soug om at de ikke hadde kommunisert med Parker ETTER sin besluttning å legge TG hyllen - han sa intet om hva som foregikk FØR besluttningen ble tatt ... Soug kan her være helt korrekt, men opplagt at dette ble forstått annerledes. Hvorfor i xxxxete skulle Soug å co. ikke informere Parker når avtaleblekk og emi pgla dette ble inngått ? Nei, det må høres bedre etter!
En annen ting er at Soug kun nevnte Parker og IKKE Cancer Research Institue som vitterlig skal gjennomføre studien med finansiell støtte av Parker .... igjen må det høres bedre etter....
min mening kun .....
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
Legoland
30.05.2019 kl 18:10 3061

Svärt godt innlegg!
Tror de siste dagers fall for Trvx, Pho, PCIB skyldes at Ultimovacs gaar paa börs og at mange tror det er billigsalg siden gutta boys Gjelsten osv er storaksjonärer.
Synes det ville väre unaturlig om Trvx skulle informere Parker/CRI om TG01 paa nytt 5-6 uker etter at blekket ble tört. At Trvx vil vektlegge Oncos i fremtiden burde ikke väre noen nyhet for de oppdaterte för siste börsmelding. Heller ikke for Parker/CRI. Saa noen videre drövtygging i form av den andre meldingen var helt overflödig. Den skapte inntrykk av at det var en overraskende nyhet med paafölgende usikkerhet og endelöse spekulasjoner om oppbud paa HO/TI.
Etter siste dagers sluttkurser etter gode nyheter om avlesning 3-aarsdata har jeg begynt aa lure paa om mine 11% av kapitalen plassert i Trvx er for lite, men salg i Pho/Pcib har jeg liten lyst til.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
kaunis
30.05.2019 kl 18:23 3043

Takk for en fin gjennomgåelse av alt det jeg tidligere har skrevet på denne tråden, og derfor er det logisk at jeg blir lettere til sins når jeg forstår at det er flere som etter hvert på denne tråden lufter sine synspunkter og de er ganske like i sitt innhold og forståelsen for hvor galt det kan være å bare lempe ut aksjer med store tap uten å tenke over mulighetene for TRVX med ONCOS. Din forståelse som du har beskrevet her er rene fakta som ikke kan motsies av sutrere . Jeg har vært dristig å forslå en pris for TG01 plattformen, men vet at dette er kvilifisert gjetning. Derimot ville 600mill vært et stort økonomisk løft for den videre utviklingen av ONCOS plattformen. Jeg startet denne tråden i håp om at vi kunne få gode innlegg og mye nyttig info i den situasjonen som har oppstått etter div. mere negative hendelser. Jeg mener som tidligere at det var en fornuftig avgjørelse på dette tidspunktet ¨å avslutte TG01 plf. Den er jo ikke begravet, den ligger der og venter på ny eier. Dette burde jo ha styrket kursen, men alt for mange sprang til døren og der har det vært kø siden. Med litt større besinnelse ville kansje noen ikke solgt så fort. Etter ca 10juni har vi svar om det er dumt å sitte i denne aksjen eller det er det smarteste vi kunne ha gjort. Jeg tro på det siste.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
kaunis
30.05.2019 kl 22:52 2910

De kunne ha styrt dette bedre, og rekkefølgen av handlinger har ikke vært helt proff, her kan være ting vi ikke vet, men det kan være skadelig for selskapet å miste tillit. Håper at det fremover vil bli god kontroll på hva som skal komme først og sist til markedet.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare