5 CAPESIZE-SPOTSLUTNINGER

Volf
GOGL 27.05.2019 kl 08:52 11687

BULK:5 CAPESIZE-SPOTSLUTNINGER -ARROW
Oslo (TDN Direkt): Det ble rapportert om fem capesize-spotslutninger fredag, der samtlige er for jernmalmfrakt.

Det fremgår av en slutningsliste fra Arrow Shipbroking

Group.

Det ble sluttet fire reiser til Kina, der samtlige går fra Australia, i tillegg til en reise til Japan fra Canada.

Baltic Exchanges capesize-indeks falt foregående handelsdag 1,3 prosent til 12.243 dollar.

HH, finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Kbkristi
31.05.2019 kl 16:54 1647

Er det blod i gatene enda da? Har fortsatt historien friskt i minne. Gogl hadde falt fra kr 44, og stod i 25. La inn en ordre på kr 20, og yes, fikk den. Bare synd bunnen ikke var før kr 1,58! I shipping er det ingen nåde!

Nytt kjøp:

GOGL: GOGL - DECLARATION OF OPTIONS AND REPURCHASE OF SHARES

17:03
Thomas Semino, primary insider in GOGL, has exercised options to acquire a total
of 50,000 shares in Golden Ocean Group Limited (NASDAQ and OSE: GOGL) (Golden
Ocean or the Company) in accordance with the terms previously disclosed to
the market.

Following the declaration Mr. Semino holds 50,000 shares and 50,000 options in
the Company. Golden Ocean will settle the option exercise with treasury shares
held by the Company.

Golden Ocean has today also purchased 50,000 of the Companys own common stocks.
The shares have been bought on the Oslo Stock Exchange at an average price of
NOK 39.95 per share. Following the acquisition and the delivery of the above
mentioned shares to settle the option exercise, Golden Ocean will hold a total
of 695,000 treasury shares.


May 31, 2019

Hamilton, Bermuda


The Board of Directors
Golden Ocean Group Ltd.



This information is subject to the disclosure requirements of section 5-12 of
the Norwegian Securities Trading Act.


Source Url: https://newsweb.oslobors.no/message/478441
RSinvest
31.05.2019 kl 17:18 1595

Vale aksjen er vertfall godt opp de siste to ukene. Opp over 2% på rød børs i dag.
"Rumours were flying around on Friday, with word of Vale activity on the Brazil to China route being heard. No definitive news has been received around the current supply situation for Vale in Brazil."
Får håpe det ligger noe fakta bak disse ryktene og at noen vet mer enn andre og kjøper seg opp.
Sector
31.05.2019 kl 18:03 1530

Kronekurs - herlig med nye innsidekjøp! :-)

Som forventet kjøper også GOGL mer på disse nivåene, totalt nå 175000 på en liten uke. Ser av dagens pressemelding at GOGL nå eier 695.000 aksjer, men det riktige er vel 745.000.
Sector
31.05.2019 kl 18:04 1529

Innsider kjøper i Golden Ocean

Thomas Semino på farten.

Capesize-skipet Golden Feng. Foto: Golden Ocean.

Artikkel av: Odd Steinar Parr

31. mai 2019 - 17.08

Lest av

315

   

annonse

Primærinnsider Thomas Semino har utøvet opsjoner for kjøp av totalt 50.000 aksjer i Golden Ocean i tråd med vilkår tidligere kommunisert til markedet, går det frem av en børsmelding.

Semino eier etter dette 50.000 aksjer og 50.000 opsjoner i selskapet.

Samtidig har Golden Ocean kjøpt 50.000 av selskapets aksjer i markedet til kurs 39,95 kroner.


1,58!? Har GOGL stått i 1,58? Må ha vært i 1971 det da? Er ikke all time low rundt 21?
Redigert 31.05.2019 kl 18:17 Du må logge inn for å svare
specc
31.05.2019 kl 18:23 1487

Ja fordi GOGL er priset lavere enn sin egentlig diskontert verdi. Derfor.
Sector
31.05.2019 kl 18:37 1464

Kapteinkjeks - nok en gang når GOGL har falt kraftig i kurs kommer KBkiristi med 1.58 tallet / historien sin.

Jeg har tidligere påpekt at laveste kurs GOGL har vært på, og som er tilgjengelig, er kr 21.30 tilbake i 2004. Hvilket år 1.58 kommer fra svarte ikke KBkirsti på sist, kun han husker dette veldig godt. Kanskje hukommelsen er bedre nå, ellers forholder vi oss til tilgjengelig statistikk siden 15.des 2004 og oversikt høy/lav.
.............
HistorikkEndring siste måned-21.07%Endring i fjor-21.46%Endring siste tolv måneder-39.29%Endring siden nyttår-23.63%Høyeste i år59.75Laveste i år39.98Høyeste siden 15/12-2004 1 607.39Laveste siden 15/12-2004 21.30 Endring fra topp-97.51%

Grafer for GOGL

Redigert 31.05.2019 kl 18:38 Du må logge inn for å svare
jaroas50
31.05.2019 kl 18:54 1432

Neida, laveste kurs før selskapet ble rekonstruert var 1.58, vi må ca 8-10 år tilbake i tid tenker jeg. Solgte selv på ca 5.00 og tapte masse penger den gangen
Schenk
31.05.2019 kl 19:03 1415

1,58 tror jeg er korrekt, men det ligger spleis problematikk når det brukes offisielle tall
Schenk
31.05.2019 kl 19:08 1400

Ad 1,58: Gogl hadde jo emisjon og fusjonerte også - det huske dere vel... ?)
Kbkristi
31.05.2019 kl 19:10 1397

Den 2.3.2009 kl 10.19.01 kjøpte jeg Gogl til kr 1.66, Traff ikke den ultimate bunnen på kr 1,58, om jeg ikke husker helt feil :) Har sluttseddel på dette kjøpet!
Sector
31.05.2019 kl 19:59 1345

Har det vært spleis etc er det ikke sammenlignbart, blir da som å sammenligne epler og bananer, som vi alle vet er det helt umulig.

Merkelig diskusjon dere har angående historisk kurs :) Sikkert en agenda bak det og, som alt annet her inne. Rykende fersk aksjonær i dette selskapet og var meget fornøyd med inngangen. Har dere noen formening om de siste innsidekjøpene, de økende ratene og den fallende oljeprisen.. Er ikke lavere oljepris gunstig i dette segmentet eller er jeg heeelt på bærtur? Kan ikke se noen videre nedgang i denne aksjen hvis ikke raten stuper.. Er det noen kontrakter i vente?
RSinvest
31.05.2019 kl 20:42 1273

Tror ikke GOGL oppgir tall for sensitivity mot brent pris og hedge posisjoner i sine tall. Kan ikke huske å ha lest det vertfall. Kanskje noen vet?

ser av rapporten at de presiserer at - ved et utfordrende marked er de sårbar for høye oljepriser. Det er jo selvforklarende, men usikker på hedging da dette ikke nevnes. Fint om noen kan supplere informasjon rundt drivstoff om noen vet.. Ser forøvrig at den trades på samme sluttkurs som her hjemme akkurat nå på NYSE, selv om oljeprisen har stupt.. Regner med god profitt på drift hvis oljeprisen er vedvarende lav*
KJEPET
31.05.2019 kl 22:03 1171

Ny dag der Star Bulk stiger på gode rater. Golden krakker med en ny dag ned 4% i US. Er det noe vi ikke vet om i Golden? Dette begynner å bli patetisk.

krakker med 4% var vel å ta hardt i.. Endte tilsvarende sluttkurs som her hjemme. Men ja.. Uforståelig at nedgangen fortsetter i takt med økte rater og lavere olje.. Og ikke minst innsidehandel* Regner med det er en overreaksjon i markedet for dette segmentet.. Kan ikke se annen grunn etter å ha lest grundig gjennom siste rapport.
Og så er det jo sluttauksjonen igjen.. ser ut som det kan bli en økning.
Redigert 31.05.2019 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
Empire
31.05.2019 kl 22:13 1153

Se blant annet side 84 i denne blekka. Hedge av drivstoff, samt derivater i FFA. Det er også viktig å huske på hvem som betaler for drivstoff under de forskjellige typer kontrakter som inngås i shipping :)

http://hugin.info/132879/R/2239327/882634.pdf
Kbkristi
31.05.2019 kl 22:18 1139

Skummelt med et forum hvor alle er enig at dette går til himmels!
Lett bli enig da. Skjønner at det ikke er ok at noen mener dette ikke går veien. Nå blir 40 enten et solid tak eller en bunn!

Vi er vel ingen enig og vi er jo alle usikker og undrende til den massive nedgangen, som tilsynelatende er ubegrunnet. Men hvis du har en god forklaring til hvorfor nedgangen har vært så stor, så setter vi alle pris på innspill. Det er vel ingen som er sikker på børs :)

Fulgte litt med på etterhandelen i US og der var det 10.000 stk til kjøp på 4.57, men de fikk ikke på dette budet. Laveste tilbud på salg var på 4.70. Verdt å nevne og kan jo tyde på en mulig bunn for oss optimister som fortsatt er undrende og usikker :)
6seas
31.05.2019 kl 23:02 1065

Resesjon innen 6-12 mnd..
6seas
31.05.2019 kl 23:05 1061

Kjøper gogl på 7nok
Sector
31.05.2019 kl 23:19 1037

En ting er sikkert, fortsetter børs nedturen blir det ikke gjennvalg på Mr. Duck. Derfor kommer dette til å snu, inkl. løsning handelskonflikten med Kina. Vale løser seg også, selv om begge viktige faktorer for GOGL har gått imot oss/tar lengre tid å få ordnet enn først antatt. I mellomtiden er ratene høyere enn på svært lenge, mens kursen er på tilsvarende bunn nivåer.
Fornuften seirer til slutt, både i USA og i Gogl.
Redigert 31.05.2019 kl 23:20 Du må logge inn for å svare
specc
31.05.2019 kl 23:28 1020

Hold deg saklig, takk.

specc
31.05.2019 kl 23:29 1018

Hadde det ikke vært for handelskrigen så hadde ikke GOGL snubbla til 39.8 kr.

Jeg har vært ute av GOGL noen uker.
I morgen drar olja med seg nesten alt som er ned, så det blir kanskje en kjøpsmulighet.
Aluminium faller vel også, så det meste er trist og leit. En ting er sikkert, og det er at det virker langt opp til "all time high" på OSE for øyeblikket. I USA så tangerte vel indeksene toppen så det blir spennende å se hva som nå skjer. Med en løs kanon på dekk i USA så kan dette gå i alle himmelretninger.

"I USA så tangerte vel indeksene toppen" .... hvilke indekser snakker du om ?

Tenker umiddelbart at den økende frykten for toll og økende toll kommer til å påvirke ratene i positiv retning da alle skal frakte mest mulig og fortest mulig som igjen vil legge stort press på ratene oppover.. Aluminium har holdt seg bemerkelseverdig høyt i pris, men også her kan det selvfølgelig komme press ned. Ser det som usannsynlig siden reservene ligger i de landene som produserer, men som nå i frykt kommer til å transporteres? Behovet for frakt er større nå enn aldri før slik jeg ser det og det er nok det vi ser av den rateøkningen vi har hatt i det siste. Løse kanoner og himmelretninger har det vært mye av i det siste, men det er vel på høy tid med en annen himmelretning og en mer stabil kanon? :)
Schenk
31.05.2019 kl 23:56 1408

Fusjonen var i sin tid med selskapet Knightsbridge. Husker ikke betingelser
6seas
01.06.2019 kl 00:03 1399

En aksje i gogl ga rett til å motta 0,13749 aksjer i Knightsbridge.
Fusjonsvederlaget fra KB var 61.5 millioner aksjer til aksjonærene i gogl.
specc
02.06.2019 kl 18:07 1085

Trump dreper markedet med tariffer på India og Mexico. Idiot.

Svinedød i Kina skaper bekymring for shippingbransjen
Handelskrigens konsekvenser kommer i andre rekke. Nå uroer tørrlastmarkedet seg først og fremst for et mulig bortfall av 40 millioner tonn soyabønner, ifølge ekspert.
VOLDSOM PEST:. Den afrikanske svinepesten ble først påvist i Kina i august i fjor. Siden den gang har over en million griser dødd som følge av sykdommen som har spredd seg til de fleste av landets provinser, samt naboland. Bildet viser en Sørkoreansk svinebonde som sprayer desinfiserende midler på grisene sine.
VOLDSOM PEST: Den afrikanske svinepesten ble først påvist i Kina i august i fjor. Siden den gang har over en million griser dødd som følge av sykdommen som har spredd seg til de fleste av landets provinser, samt naboland. Bildet viser en Sørkoreansk svinebonde som sprayer desinfiserende midler på grisene sine. FOTO: LEE JUNG-HOON AP

Hans Jordheim(E24) Publisert: 18:20 - 02.06.2019, Oppdatert: 20:53 - 02.06.2019
I Kina herjer en svinepestepidemi så omfattende at opp mot 200 millioner griser kan måtte bli avlivet. Det gjør at shippingselskaper som frakter tørrlast kan komme til å få dårligere betalt for arbeidet.

Hvorfor? Fordi soyabønner, som Kina importerer i store kvanta, brukes til grisefôr.

– Det er en reell fare for et bortfall av 40 millioner tonn soyabønner fra tørrlastmarkedet som følge av svinepesten, sier kjøp- og salgssjef Nicolai Hansteen i det norske skipsmeglerhuset Lorentzen & Stemoco.

Med mindre å frakte, blir konkurransen hardere mellom shippingselskapene. Da faller ratene.

Svakere flåteutnyttelse
Baltic Dry-indeksen, som viser hva det koster å transportere lasten, falt som en sten på starten av året, men har nesten doblet seg siden bunnen i februar. Men tørrlastmarkedet sliter fremdeles, slår Hansteen fast.

SER USIKRE TIDER: Nicolai Hansteen i Lorentzen & Stemoco sier det er tøffe tider for tørrlastmarkedet.


SER USIKRE TIDER: Nicolai Hansteen i Lorentzen & Stemoco sier det er tøffe tider for tørrlastmarkedet. FOTO: PRIVAT
– Det har det gjort i hele år. Utnyttelsen på flåten har falt med nesten tre prosentpoeng i forhold til samme tidspunkt i fjor, sier han.

Vale-ulykken i Brasil merkes fremdeles godt. I januar brast en demning ved byen Brumadinho sammen.

Flere hundre døde og det digre anlegget ble stengt ned. Det har siden sørget for et betydelig bortfall av jernmalm fra markedet og dermed press på fraktratene.

– Alle i markedet setter nå sin lit til at Vale klarer å få opp produksjonen og utnyttelsen ved andre gruver. Klarer de det, vil det redusere jernmalmprisene mye og vi får reversert dynamikken tilbake til normalen. Dette styrer alt annet nedover i produksjonskjeden, sier Hansteen.

Rykter om kinesisk boikott
Det er heller ikke til å stikke under stol at den stadig eskalerende handelskonflikten mellom USA og Kina har negative konsekvenser for selskaper som livnærer seg på frakt via sjøveien.

Og ifølge skipsmeglerselskapet Clarksons er det tørrlastsegmentet som merker dette hardest, blant annet gjennom redusert lønnsomhet for korn og stål.

De beregner at kornfrakten i år vil falle med 5,2 prosent per tonn-mil sammenlignet med fjoråret, mens stålfrakt vil krympe med 0,7 prosent per tonn-mil.

En tonn-mil representerer frakt av ett tonn last over én mile, tilsvarende 1609 meter.


FOR ABONNENTER
Vil handelskrigen trappes opp? Slik kan samtalene mellom USA og Kina utspille seg
I en rapport fremhever Clarksons også at det er en betydelig nedsiderisiko tilknyttet ytterligere oppskalering av handelskrigen.

– Det har vært rykter om at kinesiske myndigheter kan komme til å tvinge statlige kornimportører til å boikotte amerikanske landbruksprodukter, heter det ifølge TradeWinds.

Uante konsekvenser
– Det kan så være, og det kan komme toll på andre varer også, men jeg tror ikke det er det som bekymrer mest for de mellomstore skipene. Det gjør derimot svinepesten som vi foreløpig ikke vet hvor store konsekvenser vil få. Men at det betyr mindre import, ikke bare fra USA og Canada, men også fra Brasil, er det ikke tvil om, sier Nicolai Hansteen.

Kina er det overlegent største markedet for brasiliansk soyabønne-eksport. I årets fire første måneder ble det fraktet 13 prosent mindre enn samme periode i fjor, ned fra 23,08 millioner tonn til 20,07 millioner tonn.

Dårlige nyheter teller dobbelt
På Oslo Børs er det registrert en håndfull tørrlastrederier.

Belships er ett av dem. De opererer i segmentet med skip i supramax/ultramax-størrelsen. Det vil grovt sett si skip med en kapasitet på rundt 60.000 dødvekttonn.

Belships-sjef Lars Christian Skarsgaard forteller at markedet egentlig har vært overraskende bra tatt i betraktning den generelle uro som råder i verden.

– For å si det litt overfladisk, så virker det som gode nyheter ikke teller om dagen, mens dårlige nyheter teller dobbelt. Vi tror det kan snu i løpet av året, sier han.

Sector : Dette er hva som har skjedd med Gogl siden 31.5.2015
31.5.2015: Først en reverse split på ca 7 – 1
31.3.2016 Revers split 5 – 1.
Hadde du hatt 100.000 aksjer investert, så var det en bra formue tidligere. I dag hadde du kun hatt igjen 2.857 aksjer . Du får deg en liten bruktbil ☺

The Merger was completed on March 31, 2015, at which time the Company acquired 100% of the Former Golden Ocean's outstanding shares and the name of the Company was changed to Golden Ocean Group Limited. Shareholders in the Former Golden Ocean received shares in the Company as merger consideration. Pursuant to the Merger Agreement, one share in the Former Golden Ocean gave the right to receive 0.13749 shares in the Company, and the Company issued a total of 61.5 million shares (gross) to shareholders in the Former Golden Ocean as merger consideration. Prior to completion of the Merger, the Company had 111,231,678 common shares outstanding.

In August 2016, the Company effected a 1-for-5 reverse share split.

GOGL – Key information in connection with reverse share split for GOGL and GOGL R
25.07.2016
Reference is made to the previous stock exchange notices from Golden Ocean Group Limited (the “Company”) regarding the 5-to-1 reverse share split of the Company’s ordinary shares (the “Reverse Split”).
Upon effectiveness of the Reverse Split, every five shares of the Company’s issued and outstanding ordinary shares, par value USD 0.01 per share will be automatically combined into one issued and outstanding ordinary share, par value USD 0.05 per share. The following are key dates for the Reverse Split:
29 July 2016: Last day including right. This is the last day the Company’s shares will trade on a before Reverse Split basis on the Oslo Stock Exchange.
1 August 2016: Ex-date. The Company’s shares will trade on a Reverse Split basis and with new ISIN (see below) on the Oslo Stock Exchange from and including 1 August 2016.