Tomra - skal bygge infrastruktur i Vietnams hovedstad Hanoi!

Kommentatoren
TOM 27.05.2019 kl 22:20 1522

Den grønne vinden blåser stadig sterkere. Valget til Europaparlamentet endte med braksuksess for De Grønne. Antall representanter økte med nesten 40% (51/69), og her har dere nyheten om at Tomra skal bygge infrastruktur i Vietnams hovedstad Hanoi som har nesten 8 millioner innbyggere. Her ser jeg ingen risiko og bare oppside for Tomra ettersom dette dreier seg om prosjekter etter iniitiativ fra og i regi av høyeste myndighetshold. Så at Tomra kommer til å lykkes her, er jeg ikke i tvill om. Tomra lykkes jo forsåvidt med alt de gjør. Kan ikke huske å ha vært borti et mer veldrevet og visjonært selskap så Hanoi blir nok et utstillingsvindu for Tomra med henblikk på lignende prosjekter i andre asiatiske byer som sårt trenger infrastruktur når det gjelder avfallshåndtering og ressursutnytting. Merk også at Vietnam har oppunder 100 millioner innbyggere så her kommer det fort mer etterhvert. Morsomt også at det totalt er 7 norske selskaper som er plukket ut av myndighetene og fått som oppgave å bygge infrastruktur. Tror man gjørt lurt i å skjønne at gitt Tomras fantastiske posisjonering med ca. 60% global markedsandel innen teknologi for sortering for resirkulering og nesten 80% innen teknologi for innsamling av plast, aluminium, glass (pant), kommer vi bare til å få se flere og flere prosjekter som dette. I Asia er mulighetene helt fantastiske slik jeg ser dette.



Hanoi seeks cooperation with Norway in urban development

Sunday, 2019-05-26 15:41:48


NDO –Hanoi is willing to create favourable conditions for Norwegian enterprises to invest in and do business in Hanoi, said Chairman of Hanoi municipal People’s Committee Nguyen Duc Chung.

Chairman Chung made the statement at the meeting with Innovation Norway and seven leading Norwegian corporations in Norway on May 24 while he accompanied Prime Minister Nguyen Xuan Phuc to visit the Nordic country.

The seven corporations include ITS Noway, Pixii AS, Ruter, Avfall Norge, Cambi, Host, and Tomra which are operating in the areas of smart transportation, energy, public transport management, waste treatment and management, among others.

Leaders of the corporations briefed the Hanoi chairman of their strengths, experience and advanced technology in waste and sludge treatment into fertilizer, plastic recycling, payment methods, smart transportation applications, and others.

They also expressed their wish to cooperate with Hanoi to invest in and transfer advanced technology to the city.

The Hanoi leader introduced about the socio-economic development situation of Hanoi and challenges that the city is facing in urban development, noting that Hanoi stands ready to facilitate Norwegian enterprises in investing in and running business in the city.

Chung said that Hanoi wished to learn from Norway’s experience in urban management as well as its advanced technology in areas that Hanoi is in need of to serve urban development in a smart and sustainable manner.

Representatives from Innovation Norway and other corporations committed to send their delegations to Hanoi to implement contents discussed at the meeting.

https://en.nhandan.org.vn/politics/item/7508802-hanoi-seeks-cooperation-with-norway-in-urban-development.html


Redigert: Kun rettet en skrivefeil
Redigert 28.05.2019 kl 00:05 Du må logge inn for å svare
KanonBra5
28.05.2019 kl 07:11 1385

Nok en strålende nyhet om TOMRA Kommentatoren!! Markedet tar nok denne til slutt ;-). For å være ærlig har jeg vært aksjonær i flere selskaper på OSL. Men jeg har ALDRI hatt den samme følelsen om VEKST og FREMTID som jeg har med TOMRA!!

Investor
Redigert 28.05.2019 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
moneymachine
28.05.2019 kl 16:45 1220

Enhver med litt visjon er posisjonert i Tomra.
Slettet bruker
28.05.2019 kl 16:55 1199

"Men jeg har ALDRI hatt den samme følelsen om VEKST og FREMTID som jeg har med TOMRA!!"
Så sant så sant!
Jeg kjøpte mine første aksjer rundt 24 kroner og de siste årene har vært utrolige. For et fantastisk selskap.

Et stort takk til Kommentatoren for hans entusiasme og evige søknad rundt Tomra for nyheter og hans kommentarer til de samme. Du gjør et flott stykke generøs arbeid.
Kommentatoren
28.05.2019 kl 18:39 1136

Kjekt å høre wwbwb. Takk. Er smittet av energien Tomra Systems utstråler. :)
Kommentatoren
25.06.2019 kl 22:39 924

Sammenholdt med det man kan lese om Tomras inntreden i Vietnam i trådstart, er det følgende veldig interessant, for å si det mildt...


BUSINESS

Japan's Suntory joins rival Coca Cola to push Vietnam on plastic recycling

By Reuters• last updated: 25/06/2019 - 22:05

By Ritsuko Ando


TOKYO (Reuters) – Japanese beverage giant Suntory Holdings said it would work with rival Coca-Cola as well as Nestle to push the government in Vietnam, among the biggest contributors to plastic waste in the ocean, to create a large-scale recycling system.

https://www.euronews.com/2019/06/25/japans-suntory-joins-rival-coca-cola-to-push-vietnam-on-plastic-recycling

Redigert 25.06.2019 kl 22:43 Du må logge inn for å svare