Fergefri E 39 er for en stor del ren galskap.

Slettet bruker
28.05.2019 kl 01:36 841

https://www.nrk.no/hordaland/mener-alarmerende-fn-rapport-bor-stoppe-norgeshistoriens-storste-veiprosjekt-1.14566069

Det er ikke trafikkgrunnlag. Det er svindyrt. Og det raserer vakre fjordlandskap.

Ferger bør brukes til flytende rørtunneler blir kurante. Og bygge vei på de strekninger på land hvor det er
kurant å dimensjonere veien for 130, og 110 fartsgrense ved åpning. Så får man bygge seg videre ut,
ut i fra det senere. Med fortrinnsvis flytende rørtunneler.

I Stavangertraktene har man brukt himmelhøye milliardbeløp, på noe som fremstår som nærmest galskap.
Man må skjønne litt av veibygging før man setter i gang.

Men E 39 Sandnes - Kristiansand litt inn i landet bør bygges, og rimelig raskt. Det gjelder å utforme det
bra, så det blir vellykket og pent. Lag det litt trivelig grønt etter veien bl.a.
vestlandsfugl
28.05.2019 kl 09:31 786

4 stk 200 bilers ferjer i timen, det er galskap det. Så lenge bompenger kan dekke alle kostnadene (staten dekker momsen + bitte litt til), og folk sparer penger på tunnel (hvis man betaler litt for tidbesparelsen), synes jeg det er galskap å vente og utsette, slik som Rogfast
Slettet bruker
28.05.2019 kl 11:47 751

Hvem vil kjøre i en 27 km lang, 400 meter vertikal dyp tunnel som det koster 173 kr. å kjøre gjennom en vei ?
Vent på flytende rørteknologi i steden.
Bygg motorveistandard på land på de strekninger dette er mulig mellom Stavanger og Bergen. Begynn med det.
Det er viktig at det er en ordentlig vei mellom Stavanger og Bergen. Spørsmålet er hvordan bygge dette
trafikkeffektivt, smidig og pent i landskapet. Gjerne med bred grønn midtrabatt som f.eks. i USA hvis dette er
mulig. En god forbindelse her, kan sanere Haugesund lufthavn på sikt.
Tigerberget
28.05.2019 kl 11:50 748

Flytende rørtunnel høres helt idiotisk ut.
Hvor skal den flyte? Under havoverflaten eller oppå?
Det blir en risikosport å kjøre igjennom hvertfall.
vestlandsfugl
28.05.2019 kl 21:23 702

Jeg vil.
Nå koster det 240 kr, betaler gjerne litt ekstra noen år for å bli kvitt risiko for innstilte ferjer,ferjekø + spare 30 min mellom sør og nord i Rogaland.
Bompenger blir betalt ned på noen år, det blir aldri ferjer. Ferjer er sikkert OK for rekreasjonsbilister, ikke for oss som har noe på andre siden å gjøre.
Vente på flytende rør? Det er galskap det. Begynn å bygge heller!