Det blir Jul i Juli !
Det blir Jul i Juli sier Kepler som er stål bull på LPG fremover. Det ligner mer og mer på 2014-15-Syklusen og tror frakt ratene vil overraske på opp siden. I 2015 var de over 100,000 dollar!
Petrocarbon
06.06.2019 kl 10:33
2201
Jeg tror trådstarter får rett i denne:)
Personlig tror jeg ikke på 100 000, men jeg tror 70 000 er like om hjørnet.
Holder prisene seg på over 50 000 dollar ut året er det jul hele tiden slik jeg ser det.
På 1 mnd har ratene gått fra 38000 dollar til 54 000 altså steget med mer enn 30 %.
Personlig tror jeg ikke på 100 000, men jeg tror 70 000 er like om hjørnet.
Holder prisene seg på over 50 000 dollar ut året er det jul hele tiden slik jeg ser det.
På 1 mnd har ratene gått fra 38000 dollar til 54 000 altså steget med mer enn 30 %.
Redigert 06.06.2019 kl 10:35
Du må logge inn for å svare
Petrocarbon
06.06.2019 kl 14:10
1993
kodenavn skrev LPG: Momentum continues USD/day 56,248
Knallsterkt, ser ut som jeg er for pessimistisk hehe:)
2000 dollar opp igjen!
2000 dollar opp igjen!
Redigert 06.06.2019 kl 14:10
Du må logge inn for å svare
pasoc
24.11.2019 kl 12:17
1164
Det ble i allefall Jul i November:)
Petrocarbon hadde rett med rater som stailiserer seg på omlag 70 000 dollar.
Petrocarbon hadde rett med rater som stailiserer seg på omlag 70 000 dollar.
Nanoq
24.11.2019 kl 17:25
792
Vedr. rate-situasjonen og rate-utsiktene:
Så lenge prisforskjellen på LPG i USA og Midtøsten ligger på dagens nivå (30-40 USD pr. tonn, billigst i USA), så blir den dyrere frakten p.g.a. ratene på 70.000 USD/day mellom USA og Asia stort sett utlignet med de lave LPG-prisene i USA. Bl.a. derfor er det ikke utsikt til et markant fall i ratene i overskuelig framtid.
Bare et kraftig LPG-prisfall i Midtøsten - eller tilsvarende kraftig prisstigning i USA - vil bety noe her, men med Kina's store økning i kjøp av LPG fra Midtøsten dette året p.g.a. handelskrisen med USA, så er et større LPG-prisfall i Midtøsten lite sannsynlig.
Og USA med fortsatt stor produksjon og store lagre med LPG, ønsker neppe å svekke konkurranseevnen og denne exporten som gir store inntekter.
Just my 2 pence...
Så lenge prisforskjellen på LPG i USA og Midtøsten ligger på dagens nivå (30-40 USD pr. tonn, billigst i USA), så blir den dyrere frakten p.g.a. ratene på 70.000 USD/day mellom USA og Asia stort sett utlignet med de lave LPG-prisene i USA. Bl.a. derfor er det ikke utsikt til et markant fall i ratene i overskuelig framtid.
Bare et kraftig LPG-prisfall i Midtøsten - eller tilsvarende kraftig prisstigning i USA - vil bety noe her, men med Kina's store økning i kjøp av LPG fra Midtøsten dette året p.g.a. handelskrisen med USA, så er et større LPG-prisfall i Midtøsten lite sannsynlig.
Og USA med fortsatt stor produksjon og store lagre med LPG, ønsker neppe å svekke konkurranseevnen og denne exporten som gir store inntekter.
Just my 2 pence...
Oppgang Kommer
24.11.2019 kl 17:39
749
Jeg tror det er gode sjanser for kurs 60> neste uke, spesielt hvis det blir utbetalt utbytte på 1 kr eller mer for Q3.
Siphlonurus
24.11.2019 kl 17:41
738
Når Avance er notert i Norge og inntektene kommer i dollar så bør vel det trekke kursen enda høyere enn ved siste boom alt annet likt? Dollarkursen er jo langt høyere i dag enn i 2015. Kan ikke huske at det har det har vært diskutert når det gjelder kurspotensialet. Andre som har synspunkter på dette?