Virker som Fornebubanen ikke blir noe av

gest
28.05.2019 kl 18:54 480

Må le litt av de som kjøpte leiligheter til 5-10 mill der, ikke er det skog der heller, så koldt og vindfullt midt i trafikk-kaoset.

https://www.aftenposten.no/osloby/i/2GjWwa/Siv-Jensen-har-lovet-a-prioritere-Fornebubanen-Na-apner-Frps-1-kandidat-i-Oslo-for-a-skrote-milliardprosjektet
Veien
28.05.2019 kl 19:57 441

Det er gledelig å høre. Jeg har vært imot denne banen hele tiden. En sånn bane vil bare bidra til å rasere Fornebu enda mer. Dessuten
er det ikke så mye folk og så mange meter avstand dette gjelder. Det er masse transporttilbud fra Lysaker. Det er kort vei til Lysaker.
Folk kan sykle fra Lysaker.

Det samferdselsprosjektet i Norge som virkelig kan ha stor betydning er tunnel under Oslofjorden, syd av Moss - Horten. Dvs.
fra E6 i Moss til E 18 i Vestfold. Vis meg det prosjektet som vil gi større samfunnsnytte.

Så er det E 134 fra E18 Holstad i Ås i Akershus via Vassum til E 18 Kjellstad i Buskerud.
Det bør dimensjoneres for 130 kmt, og få 110 ved åpning. Et meget viktig prosjekt.

Det gir nytte til eksisterende anlegg og er noe å bygge videre på. Bl.a. E 134 til Bergen og Haugesund
Og tog Oslo - Stockholm på 2 timer - 2 t 20 min.
Alt dette til stor betydning for hele landet. Fornebubane er egentlig bare noe sært tull.
Det nevnte kan også lede til tog Oslo - Gøteborg på 1 1/2 time. Og en forbindelse Moss - Askim. Samt
Sarpsborg - Kløfta øst av Øyeren.
Alt dette noe som virkelig vil gi motor for Norge. Og som Norge trenger for å kunne være et moderne land.
Det kan komme en forbedring av E 18 fra Askim til Karlstad, som betyr nesten 30 km kortere strekning.
Og oppgradering til 130 kmt dimensjonering, med 110 eller 120 fra åpning. Altså veien mellom Nordens
to største økonomiers, respektive desidert største byer.

Redigert 28.05.2019 kl 20:08 Du må logge inn for å svare
Tyr
28.05.2019 kl 20:00 437

Søsteren til Siv bor på Fornebu.