Nekter bestråling 24/7 - Energiselskaper kutter strømmen -

brahman
28.05.2019 kl 20:19 818

Energiselskaper i Norge vil installere såkalt "smarte" strømmålere med tvang. . Folk sine bekymringer for helsefare og personvern blir ikke tatt på alvor av myndighetene.

To energioselskaper har kuttet strømmen til 10 husstander.


" Vurderer rettslige skritt

Inger-Marie Vågane er gårdbruker i Sykkylven. Mandag ble hun og familien strømløse, etter at Sykkylven Energi kuttet strømmen. De har strukket ledninger til naboen, slik at de kan bruke fryser, kjøleskap og varmtvannstank.

Nå vurderer de rettsak mot selskapet og Vågane har vært i kontakt med flere andre kunder i samme situasjon som vurderer det samme.

- Vi må få lov til å bestemme i eget hjem. Vi føler oss invadert. Det er noen som kommer her og vil plassere en datamaskin som skal overvåke oss og sende ut stråling 24 timer i døgnet. Det mener vi er helt feil, forteller Vågane."

Redigert 28.05.2019 kl 20:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.05.2019 kl 20:33 807

Jeg er virkelig på laget til disse.
Det overvåkingsmessige er uakseptabelt.
Det burde være mye mer offentlig debatt om dette.
Er det farlig stråling ?
Hva er VITSEN med disse apparatene ?
Hva koster dette ?
Hvorfor var ikke de forrige bra nok ?
Slettet bruker
28.05.2019 kl 20:35 802

Folkekrav godkjent flokevalg, mas og gnål x96juxnikk. Ellers pål "pottetett" skambodsjia norge dritt usa down.
parodi ml 96 klagemaskin
#MENA-skolen kommunist avd.
Slettet bruker
28.05.2019 kl 21:09 787

Bra støtte-innlegg.
Takk.

Vitsen er bl.a. å kunne overprise strømmen, ved å ta ekstra betalt i døgnperiodene da flere bruker strøm.
Når halve verden skal konkurrere om naturressursene våre som vannkrafta, sånn at profittgjengen skal få enda mer penger, så er det vi her hjemme som skal lide og straffes fordi vi bruker strøm akkurat på samme måte som de siste 100 år.
Derfor rigges det til en strømbørs hvor markedet skal bestemme at prisene f.eks. kl 16-17-18-19 osv skal stige i taket i kortere eller lengre peak-perioder.

For at dette nettverket av nye målere ikke skal stjele av profitten, så de slipper å kable, dette, så brukes smarte nettverksmoduler som snakker sammen og oppretter kommunikasjonsrute seg i mellom. Du kan risikere at din måler plutselig er en repeater for et borettslag i nærheten og uten at du skal vite det så "gløder" strålemåleren din til cellene dine koker og prikker på innsida huden.


Som TS er inne på blir det da 24/7 stråling på toppen av wifi-galskapen og mobil-galskapen du har fra før.
Einar Flydal er ekspert på det vitenskapelige og helsemessige rundt dette og har gjort tilgjengelig veldig mye om helsefarene og lovligheten ved dette.
Han har utallige artikler på bloggen sin, til tross for sin pensjonisttilværelse, og har flere ganger vist hvordan Statens Strålevern, som nå har nytt navn, ikke fungerer i det hele tatt som "vern".
https://einarflydal.com/

Facebook har div grupper hvor AMS smartmåler og annen stråleproblematikk (5G) diskuteres høyt varmt.

STOPP smartmålerne
https://www.facebook.com/stoppsmartmaalerne/

Nei til smartmeter med mer
https://www.facebook.com/groups/1582740015334130/

Stop 5G
https://www.facebook.com/groups/1657082771051980/
Slettet bruker
28.05.2019 kl 21:11 785

STOPP HELE VEIEN PROTEST

JA TIL BURGERLØNN

HIPP HURRAH FOR BURGERLØNN OG FLOKEAVSTEMT VALGMAS POL pottetett norge dritt usa down
Slettet bruker
28.05.2019 kl 21:28 775

Hun burde ikke nevnt kablene fra naboen. Nå har hun vel snart en viktigper på
døra som krever dem også fjernet.
Forferdelig overgrep dette at statsmakta skal gå så langt i å please EU-Acer.
-Takk til Erna, Søviknes og Røyskatten, bra jobba.
-Også en takk til regjeringen Bondevik som i sin tid åpnet våre kraftressurser for EU.

Egentlig helt uhørt, og garantert ulovlig også, at de kan tillate seg å
KUTTE strømmen til folk. Ikke har folk tilgang til alternativ strømleverandør,
og ikke gir E-vesenet alternativ løsning til strålesenderen, og da vi snakker om
privat bolig.

Oskar2
28.05.2019 kl 22:15 750

Nå er vel denne avstengningen en arrogant hendelse og trolig unødig, selskapene skulle være vitende om at dette med stråling kan skjermes uten store kostnader og data overføringer kan løses med skjermet kabel, håper noen utviklede individer tar tak og hjelper ofrene, tror kraftnett selskapet foretar en ulovlig handling.
Slettet bruker
28.05.2019 kl 23:08 729

Leste noe om dette et sted, jeg også.
Mener det var noe med at antenne-enheten kunne plasseres utenfor huset
eller på taket, men dette behøvde heller ikke være noen god løsning.
Antennen var nemlig rundt-strålende, så uansett hvor antennen ble plassert
så ville man ha effekten.
Slettet bruker
28.05.2019 kl 23:17 724

Du får det til å høres galt ut å bli rund-strålet. Det er snakk om i hovedsak ikke-dødelig rundstråling, det unnlot du å presisere.
Oskar2
28.05.2019 kl 23:23 721

Med litt velvilje kunne måleren i noen tilfeller monteres utenfor huset som ved tilknytningspunktet (fordeling), eventuell stråling kan oppfattes som et fobi om en ser eller innbiller seg en nærhet selv om der ikke er målbar aktivitet.
balder72
28.05.2019 kl 23:44 715

Fascist jævlene hos strømselskapet slår til.
Slettet bruker
29.05.2019 kl 00:12 707

Personlig tror jeg ikke stråling fra disse senderne er farlig i seg selv,
men som med alt mye annet, så er det summen av elendighet som er
avgjørende. (Jobbet f.eks. med en kar som avtjente verneplikten sin på en torpedobåt.
Der ombord hadde de noen sterke sendere/master. Flere av de som gjorde
tjeneste på disse båtene fikk senere barn med fødselsavvik)
Mener staten aksepterte at det var strålingen fra senderne som var synderen.
Slettet bruker
29.05.2019 kl 00:14 706

Vi vil ikke ha torpedobåt stråling, her. Der har du en sak.
Slettet bruker
29.05.2019 kl 00:27 704

He-he-he..dumt av meg.
Som om vi ikke har nok fra før liksom.
Slettet bruker
29.05.2019 kl 18:33 662

Hørte saken omtalt på P1+ nå idag.
Tror energi-leverandøren bedriver bevisst psykisk terror her jeg.
Familien har nemlig satset storstilt på å unngå ulike innretninger
som kan gi stråle-effekter i hjemmet sitt. (Hadde visst noe med sensitivitet å gjøre.)

Om ikke den slags kan dokumenteres, så må jo lakeien av en fastlege kunne utskrive
en attest på at smartmåleren vil være en psykisk belastning for denne familien, mener jeg.
At kraftselskapet også velger å overkjøre dem, er F-en steike meg ikke annet enn ren terror.
Sånt opprører meg.
Hadde jeg hatt Sykkylven Energi som leverandør hadde jeg jaggumei ringt tvert
og sagt opp strømavtalen min, med begrunnelse om at dette gjør jeg i solidaritet
til menneskeheten og den lille mann.
"Neste gang er det kanskje meg det gjelder, jävlar" Hadde jeg
sagt, og klasket på røret. (faktisk ganske sannsynlig)...
(mulig jeg hadde droppet 'jävlar' da, men syntes bare det passet så godt her)
Slettet bruker
31.05.2019 kl 13:39 633

Den medieskye professoren Vaclav Smil mener det er fjas å tro at elbiler er en del av løsningen på klimakrisen.
https://www.nettavisen.no/okonomi/anerkjent-professor---alt-ma-bli-dyrere-for-a-redde-klima/3423691939.html