Er Rockall den gamle Finanstiger/baiser

J B God
NEL 28.05.2019 kl 20:43 3236

Forsøker å fremstå som seriøs, men sjekk alle innlegg i dag for NEL - hvorfor skal en som tydeligvis er negative til aksjen (og det er det lov å være) bruke så mye tid og energi på å forsøke å snakke ned en aksje....?? Noen forslag..... Nedenfor er et eksempel fra 08. mai - da var kursen kr 8,46


Rockall
08.05.2019 kl 14:16
4286
Denne ondskapsfulle aksjen som alltid har vært prisa for høyt til å kjøpes og som bare fortsetter videre oppover!

Ja, det er ellevilt, men det er alltids håp om feiring med cheeze doodles og vørterøl den dagen det blir nedtur, for om den ikke kommer, så spiser jeg de sureste sokkene mine. Grrrr...

Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
OZZY
29.05.2019 kl 00:35 3156

Rockall.........du er anmeldt for DØNN useriøse innlegg.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.06.2019 kl 20:17 2778

Rockall er ett av mine subnick ??
Ingen som har gjennomskuet det?
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.06.2019 kl 20:23 2718

Rockall er bare Rockall, og flere fra NEL-menigheten tåler absolutt ingen motstand, eller visse former for humor eller gleder for den saks skyld. Flere derfra tror de har enerett på å skrive om NEL. Det er useriøst det. Om slike kandidater skal anmelde noe som helst, så start med å anmelde dere selv.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.06.2019 kl 20:24 2707

Du er bare grinete fordi jeg fikk så rett at det klang!
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.06.2019 kl 20:33 2676

Stemmer, Rockall var visst ikke ett av mine nick.
Men han skriver så bra at han lett kunne vert det.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Shinkage
04.06.2019 kl 20:57 2571

For noe tullprat - motstand er ikke noe problem for de fleste mennesker, men folk som oppfører seg slik som du, Skipsjefen, og selvsagt også en del av de som er Pro NEL, gjør hadde fått en skriftlig advarsel om dette hadde vært kommunikasjonsformen på jobb. På tide å lære seg normal folkeskikk. Det er selvsagt plass til humor på et aksjeforum, men la det være over fjortisnivå.

Om du mener det du presneterer på noen måte skal betraktes som humor for andre enn de som har samme merkelige målsetningen med å være på forumet som deg, så tror jeg du trenger å Google litt om humor. Prøv gjerne også med litt selvironi - det er ganske befriende. Jeg har ikke sett noe av det - stort sett er det bare spydige besserwisser kommentarer.

De som tror på NEL har selvsagt ikke enerett på å skrive om NEL, men det finnes ikke noen enerett på folkeskikk heller.

Jeg undres også over personer som bruker så mye energi som dere gjør på å harselere over noe dere ikke har tro på. Det tyder mer på at det er anonym trakkasering som er underholdningen deres, og at diskusjon av aksjeinvestering er helt underordnet.

Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.06.2019 kl 21:12 2468

Vi forsvarer shortposisjonene satt på 9 tallet. Våre egne shortposisjoner.

Aldri tjent enklere kroner på børs enn short NEL.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Shinkage
04.06.2019 kl 21:22 2399

Og når det er sagt, så du slipper å poengtere det - ja, jeg har tror på NEL. Nei, jeg er ikke del av noen menighet. NEL er utvilsomt en problemaksje i denen fasen, som har alt for mye volatilitet. Investering i NEL er definitivt risikofylt, egentlig som all annen investering i det som kan bli (eller muligens ikke bli) teknologi som vil få enorm viktighet og fokus i fremtiden. Så jeg liker selvsagt ikke det som skjer, men kommer til å se an hvor dette beveger seg før jeg velger å gjøre noen endringer. Nei, jeg har ingen panikk, men det var absolutt ingen god dag.

Så til noe som ikke virker veldig logisk for meg når det kommer til vurdering av hva som er riktig pris for NEL. Mange av snakker om overprising, hype og reell verdi alt fra 1.98 til 5.20. I samme åndedrag refereres det til at de aldri kommer til å tjene penger, at de er en boble som kommer til å sprekke etc etc. Burde ikke da den reelle verdien være 0? Konkurs?

Dessuten - å fryde seg over andres elendighet er heller ingen prisverdig personlig egenskap, uansett hva man måtte ha som unnskyldning for å gjøre det. Det er sikkert ganske nytteløst å påpeke akkurat dette, fordi de som nyter slik oppførsel som regel ikke har evnen til å reflektere over egen adferd. Og ikke skyld på at de andre gjør det - det er absolutt ikke noen grunn til å følge opp i samme spor.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.06.2019 kl 21:34 2340

Selvironi har jeg. Ironi er en form for humor det, og det er passelig ironisk at kursoppgangen som aldri kunne stoppe ble til en fallende kniv. Det ser jeg virkelig stor humor i.

NEL, gitt slike høyder kursen har hatt i det siste, har lignet på noe helt annet enn det jeg ville ha kalt for en investering. Aksjen var virkelig en boble, og den sprakk, men det betyr ikke at jeg mener at NEL ikke har ei framtid.

Jo da, jeg kan godt ta kommentaren din til nærmere vurdering. Rockall tåler en kritisk tilbakemelding, og en orkan, men de som seiler ved Rockall må også tåle røff sjø. Til opplysning er det også noen farlige skjær i nærheten.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Jemo
04.06.2019 kl 21:35 2329

Godt skrevet og jeg er helt enig Shinkage??
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.06.2019 kl 21:50 2257

Ok, ok... Jeg har smurt på med formuleringer med preg av skadefryd, men mest for humorens skyld. Litt skadefryd har jeg, slik sirkuset rundt NEL-kursen var på tur til toppen. Det forbeholder jeg meg retten til.

Når det er nevnt, så er det strengt tatt ikke synd i noen som har kjøpt aksjer. Det gjøres alltid fullt og helt på eget ansvar, men likevel skal jeg reflektere noe over hvordan jeg formulerer meg. Greit nok det.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.06.2019 kl 21:55 2232

Vel, nå har jeg kommet med en slags form for innrømmelse oppi tråden her, men den må ikke misforstås som en unnskyldning. Da er det klart, og for øvrig har jeg ikke mer å kommentere om akkurat det.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Hemsen
04.06.2019 kl 22:08 2185

Å vi skal ha mye moro med Rockall fremover. Det skal skåles mye i yndlingsdrikken hans Vørterøl, etter hvert som hydrogen får mer og mer fotfeste (: (:
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Shinkage
04.06.2019 kl 22:22 2140

Tja, det var vel egentlig ikke veldig morsomt egentlig (spørs selvsagt hvilket ståsted man ser det fra :-)). Jeg trodde selv den ville gå ned når den passerte 8 i så raskt tempo. Spesielt med tanke på den gryende handleskrigen, Trump og hans lemfeldige omgang med Twitter. Det skjedde derimot ikke før en ukes tid senere, så jeg trodde da den raste videre opp mot 9,7 at jeg at jeg hadde tatt feil, og har papirmessig brent meg på det.

Som jeg sa kursen til NEL er litt upålitelig, akkurat som Trump, men har man først investert i NEL så er man prisgitt disse svingningene. Jeg synes definitivt ikke at det er noen boble. Det var sikkert det samme de tenkte om Amazon, Google, Facebook, Twitter, Yahoo etc da de raste av gårde til himmelske høyder uten nesten noen verdi i bånn. De var vinnerne,og Yahoo forsvant i et oppkjøp til noen titalls miliarder. Jeg tror ikke det var like åpenbart i starten, og de ble sikkert sett på som hypede bobler uten reell verdi.

Bra svar. Røff sjø er sikkert greit nok, men orkan blir ganske slitsomt i lengden. Orkan beskriver godt hva som foregår her inne. Jeg synes bare at hele NEL oppstyret har eskalert til et så usakelig nivå at det ikke lenger er mulig å skille ut fornuftige innspill verken for eller imot videre vekst og mulig suksess.

Jeg har prøvd mange ganger å stille spørsmål direkte i sammenheng med noen av påstandene, men spørsmålene blir som regel bare ignorert, og i stedet terper man bare på de samme gamle uttalelsene. På tide for alle å fornye seg :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Shinkage
04.06.2019 kl 22:41 2049

Nope, ikke synd på dem - meg inkludert. Med tanke på tonen her inne er det heller ikke noen grunn til å legge seg flat for noen. Det blir tydeligvis bare utnyttet. Jeg er bare opptatt av en bedre tone, og mer gjennomtenkte og substansierte påstander fra begge leire.

Jeg har som sagt tro på at det kan være en fremtid for NEL som kan skape kraftig vekst i aksjen (som har substans), men det er avhengig av at både frekvens og størrelse på kontraktene øker, og at underskuddene reduseres fortløpende. Skjer ikke det, kan de raskt bli akterutseilt, offer for tradingen som pågår og synke tilbake mot 2014/2015 nivå. Jeg tror ikke det skjer, men det er selvsagt mulig. Skjer det så skal jeg være den første til å innrømme at jeg tok feil, og skjer det ikke skal jeg ikke hovere om det.

Det vil i alle fall ikke være basert på at noen plutselig skjønner at de for øyeblikket har elendig P/E og P/B, og man derfor burde selge alt før selskapet går konk. Alle vet om dette - det er fremtidspotensiale som er viktig ifm investering i et selskap som NEL. Det kreves heller ikke særlig mye innsikt for å slenge ut påstander om at den enten går opp eller går ned - det gir 50% sjanse for å ta 100% feil (eller rett).
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.06.2019 kl 23:41 1915

Also very soon you will be left without where to invest in Norway when you lose all the investors ...! Case DOF and ARCHER for example ... Trade the Norwegian stocks and return to the markets with high volume in the US ... There is nothing more terrible than to lead with an action where the Hedge fonds and short sellers are everywhere .. I give you two or three years to ruin Oslo Børs ....
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Shinkage
05.06.2019 kl 00:02 1858

Sounds like a very extreme conclusion, to say the least. Also, it's not the responsibility of the investors to protect the stock exchange or make sure that companies grow steadily without being challenged.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.06.2019 kl 00:11 1833

You will remember me! All of you will lose the investors, Low volume in a short time...! I'm tired of seeing companies without no one who wants to invest in company with these practices of creating terror by selling short at a time when investors are optimistic ... People are moving away! I move away too, I will trade to get out of the toxic companies, sell if it goes up and if it goes down too ... The Hydrogen business is very good but not listed in Norway, I'm sorry! No respect or consideration to investors ....
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
rogneveien
05.06.2019 kl 08:33 1712

Shinkage,
Jeg lurer på om du jobber på en eller annen institusjon for psykiatri siden du er sååå tålmodig og takler disse syke menneskene så profft som du gjør. Du har jo for lengst forstått hvilke klientell du har med å gjøre. De blomster opp som ugress når det går galt og er borte som dugg for sola når et er gode tider for aksjen. Du har nok også for legst forstått at disse menneskene kun er ute etter å provosere og når de klarer det får de seg en liten delig stund, noe de har mange va her inne. Du har nok også skjønt at du aldrig vil få noe vettugt eller positivt av denne formen for individer. Det ville stride mot deres prinsipper og være ødelggende for dem. Men om du orker å argumentere fremover med disse encella amøbene så hjertelg velkomme, du får nok å gjøre. Bruk heller din tid på de som har noe å fare med, det er noen her som har det.

Løkke til.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.06.2019 kl 12:31 1445

Se... Rockall har ikke harselert etter eksplosjonen på hydrogenstasjonen i Sandvika...

:)-
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare