Hvordan tenker du nå og hvorfor?

deuteros
FUNCOM 14.02.2018 kl 00:49 3216


* Glidende SL 5% fra topp, 0.5% under trigger med 50% av beholdningen.
* Glidende SL 5% fra topp, 0.5% under trigger med traderpott av beholdningen.
* Glidende SL 10% fra topp, 0.5% under trigger med 25% av beholdningen.
* Sitte med mindre store macro bevegelser.
* Sitte, men trade rundt q4 hvis sjansen byr seg.
* Sitte til meldinger, så trade på nyheter men inn før 8.mai.
* Sitte til rundt 8.mai.
* Sitte ut året and beyond.
* xxx Fyll inn egen xxx


Jeg er på hvis vi når 16kr; Glidende SL 5% fra topp, 0.5% under trigger med traderpott av beholdningen.
Redigert 20.01.2021 kl 19:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2018 kl 00:58 3195

Tenker at de 3 første punktene kan du glemme da TA er mer ubrukelig i Funcom enn omtrent noen annen aksje på børsen.

For resten så tenker jeg det er greit å ha litt når nytt kampsystem presenteres. Tror ikke det blir en kjempeinnvirkning men kanskje litt.

Videre at BD reveal times rundt Q4 for å veie opp for et dårlig resultat, da må du selv velge jva du tror veier tyngst.

Og til slutt at jeg tror kursen vil oppover fra der vi ender opp etter Q4 mot lansering. Avhengig av kampsystemet vil jeg se an om jeg sitter over lanseringen eller ikke da jeg gjør min subjektive vurdering av om jeg tror spillet vil treffe bra i markedet eller ei.
Redigert 20.01.2021 kl 19:21 Du må logge inn for å svare
deuteros
14.02.2018 kl 01:36 3179

Jeg vil også følge godt med på kampsystemet og om spillet får en litt lenger holdbarhet. I dag er massene "ferdig" etter 30-40 timer.
Når det gjelder glidende stoploss er det for min del mtp kortsiktig kursbevegelser. Den har to ganger før vært oppe og testet 16.5kr (gammel 3.3kr) og fallt ned etterpå. Så hvis det bryter vil jeg følge etter til den faller for da komme inn billigere før 8.mai.
Ingen TA som ligger bak for min del, tanken er å prøve følge svingningene med ok trades.
Redigert 20.01.2021 kl 19:21 Du må logge inn for å svare
The Analyst
14.02.2018 kl 22:03 3027

Jeg har tro på at tallene neste uke kan bli en trigger. Regnskapsåret 2017 blir tidenes beste for selskapet: Allerede før q4 kunne selskapet vise til en omsetning på i overkant av 20mill USD og en ebitda på 9,4 mill USD. Ren profitt på 7,3mill USD og knapt gjenstående gjeld (3,3 mill USD). Ren cash før emisjonen mot de svenske fondene var ved utgangen av q3 8,5 mill Usd. Jeg tror gjelden potensielt har blitt ytterligere redusert i q3, at kostnadene er relativt sett lavere enn i q4 og at en muligens har mottatt pengene fra XBox som uteble i q4. Markedsføringskostnaddn ifm. Conan Exiles tror jeg først kommer i q1. Conan exiles trender på steam og er blant «topp 20 sellers» under early access. Feilene fra Early access får en anta at selskapet har rettet. Selskapet har også muligens mer info rundt lanseringer for 2018 og 2019 ihht til deres nye strategi (flere og hyppigere lanseringer og dermed også potensielt mindre risk).

Forholdene ligger til rette for at markedet kan komme til å prise selskapet vesentlig høyere i tiden fremover.
Redigert 20.01.2021 kl 19:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2018 kl 22:27 3007

Verdt å merke at gjelden ikke har blitt redusert i Q3 da denne består av konverterbart lån fra Jebsen med utløp i 2018.

I tillegg vil fortjenesten for året synke da det ikke har blitt solgt noe særlig med spill i Q4 iflg tallene vi har tilgjengelig.

Pengene fra Xbox har definitivt blitt mottatt da de allerede var sendt avgårde fra Microsoft før Q3 sluttet men transaksjonen ikke var gjennomført. Forventer derfor et positivt utslag på kontantstrømmen pga dette men et negativt resultat for kvartalet. Jeg tipper optimistisk 10 mill i minus, men det kan fort bli mer.

Også greit å merke at markedsføring av conan exiles så langt i Q1 ikke foreligger men starter antageligvis opp om ikke lenge.

Enig i at kursen har mye rom å gå på før lansering. Hva som skjer etter lansering er klart avhengig av hvordan spillet mottas. Spill har bare én virkelig lansering og for EA spill er dette når de kommer i EA, så jeg forventer ikke full galskap. Mer som en fotnote hos spillmedia men kanskje ballen begynner å rulle. Blir spennende og skal definitivt teste nytt kampsystem selv når det blir tilgjengelig.
Redigert 20.01.2021 kl 19:21 Du må logge inn for å svare
Atratos
15.02.2018 kl 20:34 2880

Deuteros: Hva mener du med at "massene" er ferdige etter 30-40 timer? Kan være enig i at det ikke var mye mer content ved EA launch, men etter frozen north er det adskillig mer content en til 30-40 timer med gameplay?

Bare av det som er vist på youtube fra Funcom så ser det ut som combat får en OK oppgradering. Samme tenker jeg om endringene de gjør med hvordan du skal fordele poengene og kunnskapen i spillet.

For min del, så er det som jeg har nevnt tidligere bare en bonus med det nye combat systemet. Det som blir viktig for meg, om jeg slipper aksjene rundt launch eller holder, er om det nye biomet er solid, samt om alt av bugs å exploits er tatt hånd om når Mai nærmer seg.

Bugs å exploits er det som kan gi nye spillere en dårlig opplevelse, selve spillet mener jeg begynner å bli bunnsolid.

Noen andre som er inne å tester spillet her? :)
Redigert 20.01.2021 kl 19:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.02.2018 kl 21:32 2840

Vært innom en tur i dag ja. Men jeg vet hva som kommer om jeg sier min mening så jeg holder det for meg selv og investerer deretter.
Redigert 20.01.2021 kl 19:21 Du må logge inn for å svare
deuteros
16.02.2018 kl 11:20 2717

Atratos. Det jeg mener med at massene er ferdig, er med hvor mange samtidige spillere det er. Etter frozen hadde jeg håpet på litt mer stabilt over 10000.
Redigert 20.01.2021 kl 19:21 Du må logge inn for å svare