GIG comply - En "killer app" i igaming-bransjen?


Ettersom flere og flere operatører kjøper GIGs complyløsning, senest BET365. Aner vi her konturene av et produkt "alle" i bransjen kommer til å skaffe seg?

https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/killer-app
https://egr.global/intel/news/bet365-intensifies-compliance-focus-with-gig-comply-deal/
Redigert 29.05.2019 kl 13:54 Du må logge inn for å svare
Warom
29.05.2019 kl 14:06 4882

Flytter dette innlegget mitt over fra en annen tråd til denne(da det jo er Comply denne dreier seg om)

05.04 kom Unibet på plass og altså nå Bet365. Det er jo ingen som helst tvil om at her har GIG noe som veldig mange andre ser en nytte i, og når(som her) de VIRKELIG store kommer med, så må de ha gjort ett eller annet riktig.

"GiG Comply has been a success. In the first quarter we signed 10 new customer contracts including Tier-1 companies. The contribution from these contracts are not yet material for the overall revenues and profits, however it is expected to increasingly contribute as we sign more customers for this tool."

"57% (68%) of revenues in the first quarter 2019 derived from revenue share agreements, 19% (14%) from CPA (Cost per Acquisition), 22% (18%) from listing fees and 2% from other services (GiG Comply and agency services)."

De meldte altså 10 avtaler i Q1(der man jo vet at ikke alle har vært aktive hele kvartalet) Siden Q rapporten har de meldt 4 nye for GIG Comply inkl Unibet(05.04) og nå i dag Bet365. Dette burde medføre at de 2% som i Q1 var en del av revenues nå kan forventes å «øke betydelig» i inneværende kvartal(samt fremover).
MERLOT
29.05.2019 kl 14:16 4857

Får de 100 slike avtaler så vil det utgjøre 15-20% av inntektene til GIG?

Ja, nå må de bare stå på.
Knievel
29.05.2019 kl 14:22 4842

Blir dette standarden i bransjen så kan de tjene gode penger på det.
frenor
29.05.2019 kl 14:45 4800

GiG Comply skaper flere verdifulle kundeforhold som GiG ellers ikke hadde hatt. Verdien av GiG Comply er dermed vanskelig å si på dette tidspunktet. For håpe det skaper relasjoner som kan være med på å selge de mer lukrative produktene.
Dealsen
29.05.2019 kl 14:46 4793

Hadde vært artig om Norsk Tipping hev seg på bølgen :-D
Warom
29.05.2019 kl 14:54 4778

Hvis man tar utgangspunkt i de ca 90M NOK(som var ny record) Media services hadde i Q1 så skulle det gi en toltal inntekt på ca 360MNOK i dette segmentet. Hvis man regner inn at Comply med 10 avtaler står for ca 2% av dette, så blir det ca 7,2MNOK. 100 avtaler skulle dermed gi ca 72MNOK som tilsvarer ca 5% av GIG’s totale inntekter(slik de er nå)

Samtidig vet de at de har en EBITDA-margin i dette segmentet(Q1) på 58%, noe som skulle legge igjen ca 42MNOK på bunnlinjen(om en tar utgangspunkt i dette). Jeg tror jo egentlig at akkurat Comply har en enda høyere margin, da denne er utviklet og kostnadene tatt. Noen personalkostnader er det selvsagt,men tror som sagt matrginen er enda høyere.

Regnestykket kan jo aldri bli helt nøyaktig da jeg regner med en Tier1-kunde legger igjen mer enn en «vanlig» kunde. Jo flere større, jo bedre :)

Når det er sagt så er det jo(som frenor er inne på) mange andre synergier forbundet med disse avtalene. Jeg er helt sikker på at RR&Co har helt call på dette, det tar bare en stund før «vi andre» ser det :)
Dealsen
29.05.2019 kl 14:58 4762

Oppoverbakken virker unektelig svært stor når vi er på 10 kroner, men forhåpentligvis ler vi sist om noen år til.
MERLOT
29.05.2019 kl 15:01 4754

Hvor mange bettingselskaper er det realistisk å håpe på har kapasitet og interesse til å inngå avtale med Comply, de bør ha en viss omsetning skulle en tro for at det skulle være aktuelt?
Warom
29.05.2019 kl 15:25 4697

Har ikke den fjerneste aning, men når en ser hvem som inngår avtaler av Tier1 aktører, så vil jeg jo tro at andre også ser nytten av dette.
Dealsen
29.05.2019 kl 16:37 4607

Jeg tror definitivt ikke vi skal undervurdere den potensielle enormt store effekten det kan ha for GIG på flere produkter, å samle og tiltrekke seg bransjen på denne måten. Inkludert svære aktører.


Edit: Det ser forøvrig ut til at prisforskjellen mellom Norge og Sverige er jevnet ut de siste dagene.
Redigert 29.05.2019 kl 17:32 Du må logge inn for å svare

Ikke stor nok til å børsmeldes?
Dealsen
03.03.2020 kl 10:55 2918

Det hadde gjort seg med en skikkelig avtale snart. En lekkerbisken av en avtale, så man får litt optimisme tilbake.
NY-I-GIG
03.03.2020 kl 13:48 2832

Hadde ikke skadet.
Aksjen virker rimelig død og uinteressant om dagen.
HP17
03.03.2020 kl 13:54 2819

GIG bør en nok holde seg langt inna, det er bare å se på Q4 resultatene. Når kommer den neste emisjonen i GIG tror dere?

Du har messet om emisjon i to år snart, før eller siden får du jo rett, men ikke nå. GIG er ikke noen akutt cash-situasjon etter salget av B2C. Årsaken til den labre interessen nå om dagen handler om at investorer skyr illikvide aksjer i usikre markeder med dagens markedssituasjon.

Når selv han bamsemoms-fyren har mista grepet da er det bekmørkt!
NY-I-GIG
03.03.2020 kl 18:37 2669

Mulig det bare er rykter, men jeg har hørt han gikk på en Bamsemoms overdose 😀
Spennende å se «klima» fremover, og om de neste Q-rapportene/ avtalene som landes er nok til at vi får løft.
I øyeblikket ser det «bly tungt» ut dessverre.
Gutten
04.03.2020 kl 17:40 2427

Om dagen? Aktien har tagit ett steg närmare döden varje dag de senaste två åren.

Tror du ikke det snart snur? Kan vel ikke gå så mye lavere nå.. Korona gjør vel også at flere sitter hjemme å spiller.

Lavere kan det sikkert gå. Ingenting forundrer meg lenger med aksjekursen i dette selskapet. Men...

1. GIG selger ikke olje.
2. Gjelda er under kontroll.
3. Når folk er tvunget til å være hjemme, så hadde det vært rart om de spilte mindre på nett.

Så får folk gjøre opp sin egen mening om caset fremover.

Etter å ha fulgt denne et par år så er en ting glassklart: fundamentale forhold spiller liten rolle. De tre punktene din er åpenbare, men de får neppe betydning for verdsettelsen av papiret før GIG leverer varene på kvartalspresentasjonen.
pappaP
09.03.2020 kl 20:31 1731

Hvis store idrettsarrangementer blir avlyst, så er jo dette noe som også vil påvirke gamingbransjen

650 ansatte, 1,2 mrd i omsetning og mcpap på drøye 350 mill. Det er konkursprising.
NY-I-GIG
11.03.2020 kl 17:39 1291

Virker ikke som noen bryr seg lengre, dessverre.
Skulle tro vi er lavt priset nå ja, men det har vi ment før også, mens markedet bare trekker på skuldrene.
Ikke lett å se lyset i tunnelen om dagen.
Dealsen
12.03.2020 kl 10:29 1132

Det er så bekmørkt som det kan bli. Og vi var til og med nede på 2-tallet nylig!
Dealsen
12.03.2020 kl 15:54 1029

Er det 1 krone som er målet?

Historisk sett har krisetider ført til høyere omsetning hos spillselskapene. Det er ikke ulogisk å tenke at folk som sitter hjemme i karantene spiller enda mer. Både Core og Media vil sannsynligvis påvirkes positivt. Denne krisen er naturligvis spesiell pga. kansellering av idrettsarrangementer, men vi må huske på at GiG fremfor alt er en casino-leverandør.

Et annet positivt aspekt her er at de landbaserte casinoene kommer til å oppleve at omsetningen går ned, og det vil nok trigge de enda mer til å tenke online-løsninger. Forhåpentligvis står GiG klare til å ta imot...

Det vi ser nå er salg av Fagerli og/eller tvangssolgte øvrige aksjonærer med gearede porteføljer. Kan nyhetsstrømmen og utsiktene være så gode de bare vil, så lenge banken dumper ut aksjer i stor stil for å dekke inn gearing så vil aksjen umiskjennelig falle videre.
Till
13.03.2020 kl 16:54 687

Sitter enda med blodrøde tall og siden jeg allerede har stort papirtap så lurer jeg på om det egentlig er vitsen å tilføye noe mer midler her for å snitte meg ned fra 20-tallet, eller om hele greia faktisk ender opp med konkurs...? Det ser jo unektelig ut som at det går den veien...

Viktig å skille bokførte verdier og børsverdi/mcap. Selskapet er jo ikke i nærheten av konkurs, de guider positiv ebitda inneværende år og har kvittet seg med den mest prekære kortsiktige gjelden. Slakt av børsverdien handler om aksjonærers nedsalg i en aksje som følge av at investorer ser etter trygge havner, margin calls på belånte porteføljer og risikojusteringer i et vanskelig marked.
Dealsen
13.03.2020 kl 17:51 643

Nå har det jo gått nedover i to år. Da må det også handle om at markedet ikke har troen på GIG.
BIF78
13.03.2020 kl 18:02 625

Jeg har købt over de sidste 2 uger. Så sent som i dag i eftermarked til 2,6. Så mit snit er gået fra 34,5 til 7,8. Jeg har en klar forventning om, at vi kommer over det snit i år.
BIF78
13.03.2020 kl 18:05 621

Dermed ikke sagt at det er det rigtige for dig, men jeg tror, at GIG er i gang med en god turn around, så vil kunne ses, når markedet engang bliver normale

Absolutt, i en lengre tidshorisont er det riktig, mange har blitt skuffet kvartal etter kvartal og over tid har mange gitt opp papiret. Med rette. Det jeg prøver å forstå er de siste dagers kursfall, og jeg tror det handler om noe annet enn at markedet plutselig verdsetter selskapet ned 40% på en drøy uke. GIG faller på både rød og grønn børs, jeg tror det dreier seg om at noen MÅ selge, ikke at de har mistet troen. Det er ganske naturlig at gearede porteføljer må selges når aksje faller så lavt som nå, ingen bank kan stå og se på at verdiene forvitrer uten å dekke inn.
HP17
13.03.2020 kl 20:01 539

Det kommer vel en ny emisjon snart i GIG?
Dealsen
13.03.2020 kl 20:06 533

Man lurer jo på hvor det bærer hen (på mange måter). Jeg tar meg den friheten å lime inn noe Orakel O, postet i en annen tråd. Hva skjer med GIG fremover? Slår dette inn, så fremstår det ganske diffust hva GIG faktisk skal drive med i fremtiden?


"Regarding the strategic review and the statement that has been made, you can read between the lines that both the B2C and probably a part of the media company is for sale. My view, which is supported by some colleagues in the industry, is that GIG will sell off the B2C now in february and do a JV with the sportsbook. What I believe will happen next, is that GIG will sell some of their media assets, but keep their Copenhagen paid marketing department. What we have left then later in 2020, is a company that will be a more pure service and SAAS datadriven company. A company that not only will focus on helping landbased/ media to go online, but also start focusing outside of igaming with their "GIG DATA" product"