Kursutvikling KOMP

MJ
KOMP 30.05.2019 kl 03:07 32269

Er det noen her som forstår hvordan KOMP sin prising er forsvarlig for øyeblikket? Jeg er fullstendig klar over at det er mye negativt om disse bankene, og at aksjekursen blir påvirket som et resultat, men 10.5 kr per aksje? Viktig å huske på at majoriteten av aksjene i Komplett Bank eies av innsidere og institusjonelle investorer, så da er det småsparerne som kontroller kursen. Jeg forstår at hele denne bransjen har et negativt renommé for øyeblikket, men denne kursutviklingen er jo til å le av. Det er jo helt hinsides at et selskap som KOMP nærmer seg pris/bok 1. De tjener bra med penger, har en god forretningsmodell og en god edge grunnet brandet deres/ POS. KOMP på 10.5 hadde jeg aldri kunnet sett for meg da jeg gikk inn i banken i 2017. Har kjøpt hele veien ned, men det later til at det ikke finnes noen bunn for denne aksjen, ny all-time low hver uke føles det som.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Tm3P
30.05.2019 kl 07:29 13555

Blir skeptisk til disse forbrukslånbankene når jeg ser på luksusfellen :D

At de tjener penger på papiret når renten ligger på 15% er ikke så rart, men hvor mye av disse pengene får de faktisk tilbake? Jeg vet ikke jeg. Mulig det er et godt tidspunkt for å kjøpe, men for min del har jeg nok risiko andre steder akkurat nå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare