Skal 44% av aksjene i IDEX selges???

H-Capital
IDEX 30.05.2019 kl 11:06 5262

opppss. kommer woodford sine millioner aksjer i hodet nå(eier 28%)? I tilleg til INVESCO som eide 16%, hvor de startet å selge forrige uke..

The size of Neil Woodford’s flagship investment fund has shrunk by £560m in less than four weeks as investors abandon the UK’s best-known portfolio manager following a sustained period of weak performance. The accelerating decline has caused alarm among some of the fund industry’s most senior executives and is being examined by regulators as concerns grow about the outlook for one of the most recognisable names in UK investing.

https://www.ft.com/content/118a0800-822b-11e9-b592-5fe435b57a3b

selskapet brenner 68 mill nok i kvartalet og er tom for cash i desember, så det er nok fornuftig av de....
STAYAWAY, tp 0,5kr
Redigert 30.05.2019 kl 11:06 Du må logge inn for å svare
Sente
30.05.2019 kl 11:43 5179

Woodford reduserte for en måned siden, men grunnen er vel heller et annet firma tok over det fondet og de nye forvalterne ville ikke være med på Idex. Så deler av aksjene ble vel flyttet over til Woodfort sine fond og noe ble solgt. Å tro at de skal selge seg ut av et selskap 5 måneder etter de var med på emisjonen for å dekke et års drift er litt vel pessimistisk ville jeg sagt.
Så gjenstår det å se om INVESCO selger mer over tid. Jeg tviler en så stor aksjonær vil selge alle aksjene over børs, det er hverken Idex eller andre aksjonærer interessert i.
Redigert 30.05.2019 kl 11:44 Du må logge inn for å svare
H-Capital
30.05.2019 kl 11:52 5140

Her gjelder det å lese mellom linjene. de 214mill som ble hentet i februar var relativt lite i fht hva som har blitt hentet, posisjon-størrelsen deres og market cap.
De 214 ble hentet 30% over børskurs, sannsynligvis i forsøk på å floate en høy aksjekurs, mot et nedsalg. Dette er gutta som vet hva det går i, og de vet godt selv at IDEX har vært en horribel feilinvestering. Jeg tipper emisjonen var et siste nødskrik for å skape hype, som også feilet..

Du bør lese artikkelen jeg linket. Privatinvestorene flykter jo fondet?? 1/8 er trukket ut bare de siste 4 ukene. Da må de også redusere posisjonene sine tilsvarende, evnt selge mer av enkeltposisjoner. Man ser støtt og stadig at fond legges ned når de ikke leverer avkastning(kanskje woodford sin skjebne, nå som de har falt 63% på 2 år?), så jeg mener sannsynligheten for at de selger er ganske høy(over 50%). Watch out
Havutsikt
30.05.2019 kl 12:13 5098

Godt å se at flere og flere kommer etter og begynner å ta inn over seg det budskapet som papegøyene har prediket i lang, lang tid. Da finnes det ennå håp ute i den bekmørke IDEX-verden.
Slettet bruker
30.05.2019 kl 12:43 5048

Mulig ikke Woodford har noe valg.
https://www.fool.co.uk/investing/2019/05/07/could-the-house-of-neil-woodford-be-about-to-collapse/
Skal ha lånt ca 2.7 mrd NOK for å innfri de som rømmer fra fondene så han er nok litt cash-strapped
Slettet bruker
30.05.2019 kl 14:58 4946

 
Sente:
"Woodford reduserte for en måned siden, men grunnen er vel heller et annet firma tok over det fondet og de nye forvalterne ville ikke være med på Idex."

Er dette noe du kan dokumentere?
Slettet bruker
30.05.2019 kl 18:38 4826

ha ha ha ha ha ..... det innlegget DITT er ikke annet en flere UDOKUMENTERTE påstander.

Redigert 30.05.2019 kl 19:08 Du må logge inn for å svare
Sente
30.05.2019 kl 19:33 4779

La oss begynne med din orginale påstand:
"I nesten 2 år stod Citibank. N.A kontoen oppført som Citibank, N.A. S/A CEP TST- OM WD E, hvor OM WD E er forkortelse for Old Mutual Woodford Equity Income fund"
Her har du dokumetasjon på at "Old Mutual Woodford Equity Income Fund" skifter navn til "Quilter Investors UK Equity Income ll Fund"
https://www.merian.com/gb/en/intermediary/wp-content/uploads/2018/12/quilter-investors-trust-30.09.2018.pdf (Side 7)

Her har du dokumentasjon på at Woodford ikke er ønsket av Quilter.
https://portfolio-adviser.com/quilter-investors-drops-woodford-segregated-mandate/

Noe mer du vil jeg skal dokumentere?
Møyfrid
30.05.2019 kl 19:44 4764

Spiller egentlig ingen rolle om gislene selger seg ut.

Verdenslederen skal i bunnen av møkkakjelleren uansett.

La stå!
Slettet bruker
30.05.2019 kl 21:21 4692

Sente, det som står om Quilter, Woodford og Artemis, både i artikkelen du referer til
https://portfolio-adviser.com/quilter-investors-drops-woodford-segregated-mandate

og i disse to artiklene

https://www.ftadviser.com/investments/2019/04/05/quilter-sacks-woodford-for-artemis-s-frost
"Wealth management firm Quilter has removed a segregated mandate from Neil Woodford and placed the capital with Artemis Income manager Adrian Frost."

https://citywire.co.uk/new-model-adviser/news/quilter-drops-woodford-for-artemis-on-90m-portfolio/a1218466
"Quilter Investors has pulled £90 million in segregated client assets from Neil Woodford’s mis-firing UK Equity Income fund and handed the management contract to Artemis income manager Adrian Frost."

er dessverre ikke sammenfallende.

Slik jeg ser det, har en av følgende skjedd, bl.a. basert på at
https://portfolio-adviser.com/quilter-investors-drops-woodford-segregated-mandate
skriver at Woodford Equity Income fund er ned -7,52% siste 3 år:

1)
Quilter har opprinnelig betrodd Woodford med ca £100 millioner som han skulle forvalte for dem i et separat/adskilt (segregated) fond
(Old Mutual / Quilter), hvor firmaet Woodford ALENE gjorde all forvaltningen og plukket alle aksjene/investeringene. Forvaltningen av det fondet overførte Quilter i april til Artemis Income forvaltet av Adrian Frost.

2)
Quilter kjøpte i sin tid andeler for ca £100 millioner i Woodford fondet Equity Income fund. De andelene solgte Quilter for ca £91.8 millioner i april, og plasserte pengene i fondet Artemis Income forvaltet av Adrian Frost.

At noen av IDEX aksjene i fondet Old Mutual / Quilter ble overført (les: solgt) til andre Woodford fond, tilsier 2.

For å skaffe cash til andelene Quilter Investors solgte i Woodford Equity Income fund, gjorde Woodford en av følgende to ting, eller en kombinasjon av begge:
• Solgte aksjer (derunder aksjer i IDEX) som Woodford Equity Income fund eide.
• Istedenfor cash, etter avtale med Quilter, overførte aksjer for tilsvarende beløp til dem. De aksjene har Quilter så enten solgt en del av (ihvertfall aksjene i IDEX), forvalter Quilter nå selv, eller lar nå andre forvalte for dem.

https://www.quilter.com/about-us

----- ----- ----- ----- ----- -----

Om Woodford solgte IDEX aksjer frivillig, eller under tvang, for å skaffe cash til kundene som selger andeler i Woodford fond, hjelper ikke andre IDEX aksjonærer det spøtt.

Det alarmerende i FT artikkelen som TS-innlegget referer:

"The size of Neil Woodford’s flagship investment fund has shrunk by £560m in less than four weeks as investors abandon the UK’s best-known portfolio manager following a sustained period of weak performance.

Assets in the Woodford equity income fund are down from £4.33bn in April to £3.77bn this week, a roughly two-thirds drop from its £10.2bn peak two years ago, according to Morningstar, the rating agency.

The accelerating decline has caused alarm among some of the fund industry’s most senior executives and is being examined by regulators as concerns grow about the outlook for one of the most recognisable names in UK fund management."



I følge en FT artikkel fra 14.03.2019:
https://www.ft.com/content/a22e2598-4645-11e9-b168-96a37d002cd3
"The value of his equity income fund has more than halved from a peak of £10.2bn to £4.5bn"

Dvs at i løpet av bare 2 måneder har Woodfords kunder solgt andeler for £0.73bn (NOK 8 milliarder) i Woodford equity income fund.

Redigert 30.05.2019 kl 21:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.05.2019 kl 22:36 4642

Slik sniker jeg meg forbi FT betalingsmuren:
• Bruker nettleseren Chrome.
• Åpner et NYTT inkognito/privat vindu.
• Googler hele overskriften på artikkelen:
Woodford fund shrinks by £560m as investors pull capital
eller siste del av URLen
118a0800-822b-11e9-b592-5fe435b57a3b
• Klikker på den første linken, eller åpner den i en ny fane med høyreklikk


Litt mer fra FT artikkelen i TS innlegget, som er oppdatert siste timen:

"Investors have withdrawn £187m since the end of April, with more than half the outflows coming after Morningstar downgraded the fund from “bronze” to “neutral” last week. May represents the 23rd consecutive month when the fund has suffered redemptions, with an average of £10m flowing out of the fund every business day.

About £373m of the monthly decline is attributed to the weak trading performance of the fund’s underlying investment portfolio.

The fund is being examined by the Financial Conduct Authority, according to two people briefed on the process. The FCA declined to comment.

Last week St James’s Place, the wealth manager that provides more than a third of the assets that Mr Woodford manages across his £10bn investment empire, told the FT it was closely scrutinising the stockpicker’s performance."



Selger St James’s Place ALLE andelene sine i alle Woodford fond, blir det ragnarok.
Kan godt være at Invesco fortsatt har tro på IDEX, men at de er proaktive, i tilfelle Woodford blir satt under administrasjon av UK finanstilsynet, eller sågar blir tvangsolgt for å innfri lånet på ca NOK 2.7 milliarder.


UK Financial Conduct Authority + Prudential Regulation Authority ≈ Norske Finanstilsynet
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_financial_regulatory_authorities_by_country

Redigert 30.05.2019 kl 22:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.05.2019 kl 23:23 4579

Videre finansiering av IDEXs søsterselskap Thinfilm er fortsatt uavklart. I børsmeldinger har Thin sagt at de MÅ ha videre finansiering på plass i mai 2019, og av den fristen er det én dag igjen.

Klarer ikke Thin å skaffe videre finansiering, blir resultatet (styrt) avvikling, eller konkurs. Det blir garantert slått opp i UK finanspresse, med relasjonene/båndene mellom IDEX og THIN, at Woodford er den desidert største aksjonæren i begge selskapene, samt hvor mye penger Woodford har tapt på Thinfilm eventyret.

Et slikt utfall hjelper neppe på kundenes tillit til Woodford.

Redigert 30.05.2019 kl 23:26 Du må logge inn for å svare
uptrade
30.05.2019 kl 23:58 4544

Det forklarer mye av siste dagene med sell off.
Thin & Idex har hatt mye felles med de som har sittet i styret med KF, Mardia, Opstad m.fler.

Såklart folk lukter lunta og nervøsiteten.

Ser jaggu ut som at jeg kan tripple beholdningen mot idex etter fullstendig utgang på 5,10 ;)
Slettet bruker
31.05.2019 kl 00:26 4512

Hvem vet hvorfor han selger, han kan f.eks. trenge penger, ja nå skrev jeg før jeg leste, så det nå. Selvfølgelig. Det er bare å legge seg skjønner jeg.
Redigert 31.05.2019 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.05.2019 kl 01:38 4489

Ny inngang rundt 2 kroner, og så gå på en IDEX-smell ala QEC-smellen?

Redigert 31.05.2019 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
uptrade
04.06.2019 kl 14:53 4220

Res:
1,70 blir nok bedre ;)

Fortsatt ingen smell, da jeg ikke har tatt tapet.
Har faktisk ikke stresset siden smellen for ett år siden. Det var helt utrolig at noen politikere snudde helt for å åpne opp feltet på en ettermiddag.
Vent å se, selv om trenden er ikke på mitt lag :)
Møyfrid
04.06.2019 kl 16:11 4160

Fantastisk dette som skjer her nå, om det stemmer.

Men menigheten glemmer en ting! Slik ståa er i dag er vel verdenslederen overpriset 8-10 ganger, så ned i kjelleren skal den uansett. Det nå bare se ut til at det hele vil gå litt raskere.

I løpet av Q1 2020 tipper en emisjon ala den aksjonærvennlige som NEXT klarte å gjennomføre sist. Du skal jammen se det blir så ille at det må en spleis til i samme slengen.
Slettet bruker
04.06.2019 kl 16:29 4144

Det i alle år overopphaussete søsterselskapet viser veien.
4 dager inni juni venter vi fortsatt på emien som SENEST MÅTTE komme i mai.