NEL. Bør man kjøpe Nel Nå?

Slettet bruker
NEL 30.05.2019 kl 13:21 6712

Bør man kjøpe Nel nå?

Skal aksjen ned eller opp, noen mener både og
Det er som ellers i verden, det går alltid et tog
Skal man hoppe på nå, eller vente til farten øker
Det er frykten for tap som i bakgrunnen spøker.

Mange venter, tør ikke verken selge eller kjøpe
Det heter jo, at man skal ikke etter en aksje løpe
Jeg er så forbannet i tvil, for det er tomt i pungen
Skal jeg kjøpe mer, blir jeg til banken tvungen.

Det er like om hjørnet for Nikola og H2 lisensen
Skal aksjen opp, så er det Nikola som er essensen
Det blir en avveiing, eventuell fortjeneste mot risiko
Jeg kjøper, men håper det ikke blir som med muren i Jerriko.

Mvh Lars
Redigert 19.01.2021 kl 09:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.05.2019 kl 13:25 6694

Tror ingen vet sikkert dette. Hvis det går som vi håper, skal den opp på sikt, men kan gå ned på kort sikt.
Og så spørs det hvordan NEL vil klare seg i konkurranse med andre aktører innen hydrogen, hvis det tar av skikkelig.
Tror vi må erkjenne at det er uvisst, og innebærer en risko. Det kan bli et eventyr, og det kan bli kjedelig. Ikke helt godt å spå.
--------------
Edit: Så ikke med en gang at det var et dikt :/ Svarte som om at du seriøst lurte på dette.
Redigert 30.05.2019 kl 13:28 Du må logge inn for å svare
Max Payne
30.05.2019 kl 13:28 6674

Grønne aksjer, såkalte ESG aksjer surfer på en megatrend og vil nok gjøre det vesentlig bedre enn markedet i årene som kommer. NEL er et selskap som står sentralt i det grønne skiftet. Går du inn i NEL bør du være forberedt på svingninger, men har du et langsiktig perspektiv på 2-3 år, så er nok utsiktene gode. Det finnes imidlertid flere grønne aksjer det kan være verdt å ha i porteføljen - Tomra, Scanship Holding, Scatec Solar og Hexagon Composites. Sjekk de ut og gjør egne vurderinger. Finnes en del tråder her om disse selskapene som er interessante.
Lykke til:)
Max
Slettet bruker
30.05.2019 kl 13:46 6562

På HO de hausser og baisser, mens børsen går sin egen vei
Noen er redde nå og selger med tap, andre er bare møkka lei
Aksjetroens grunnvoller ryster og skaker, braker og knaker
Aksjer går på tvangssalg, mens shortere kastanjer raker

Hvor skal bunnen for raset settes, til 8,- eller videre ned
Skal man kjøpe på nedgang, eller vente på et nytt skred
Jeg begynner å bli alvorlig urolig, og kjærringa kjefter
Panten i hytta på fjellet er i fare, herved påkalles de gode krefter.

Verden er snudd på hodet, fra rosenrødt til blodig tap
Mellom kjøp og dagens kurs, oppstår et digert gap
Nå er det på tide å realisere, før futen på døra banker
Ellers tror jeg det fra kona en høyresving vanker

Lars
Slettet bruker
30.05.2019 kl 13:48 6540

Max Payne

Vi må ikke glemme REC i denne sammenheng. Ebita i REC vil være positiv om ett eller to kvartaler etter stengningen/vedlikehold av ML. Butte ordner det.
Slettet bruker
30.05.2019 kl 13:56 6483

Man vet aldri hvor haren hopper. Grønne aksjer og den bølgen der, ja det er sant. Har begynt så smått med Tomra og Rec jeg også. Men i det siste hører vi, at nå kommer vanlige dieselbiler med null-utslipp også. Hallo, ja hva skjer da?
Når man begynner å få vanlig diesel til å slutte å slippe ut, så spørs det hva man ender opp med. Nullutslipp er nullutslipp, og det er vel det som teller mest.
Framtia
30.05.2019 kl 13:58 6473

Jeg tror vi fikk en korreksjon i går og dagen før, godt hjulpet av en helrød børs! Jeg kjøpte mere i går, men er ikke like flink som andre i å treffe bunnen?Gikk inn på 8,51kr, men den falt over 30 øre rett etter jeg kjøpte...Sluttet i pluss, men ingen vet med 100% sikkerhet hva morgendagen bringer...Jeg tror mange som solgte seg ut, vil inn igjen! De store tror jeg benytter slike dager på å laste tungt! Rene gavepakken for den tolmodige...Jeg ser Nel vaker rundt om 9kr i dag på Tradegate, +/-...
Vi ender nok i pluss tilslutt, når de nervøse kreftene roer seg. Jeg kjøper uansett bare på fallende kurser og løper aldri etter aksjer...heller ikke Nel...Viser seg bestandig å være gode anledninger for kjøp ved korreksjoner?Lykke til?
Slettet bruker
30.05.2019 kl 14:00 6449

Fossile brensel vil ALLTID gi utslipp, men utslippet kan lagres og IKKE destrueres
Framtia
30.05.2019 kl 14:07 6389

Starter rundt 9 kr i morgen?...dersom positiviteten er på plass...En fridag og de største pessimistene glemmer gårdagen...Jeg sliter med å ta innover meg hvor fantastisk nervøst dette "gamet" er? Må være mange som går på blodtrykkmedisin i aksjeverden...
Jeg er nesten 100% sikker på at pilene peker oppover snarlig! Hovedtrenden siden april 2018 er oppover! Er man ute etter lineære bevegelser får man finne på andre aktiviteter?
Ponderosa
30.05.2019 kl 14:17 6324

Framtia-
Kan jeg spørre, og mulig du har sagt noe om det tidligere, økte du nå på 8.51, eller fikk du solgt deg ut tidligere?
Redigert 30.05.2019 kl 14:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.05.2019 kl 14:28 6254

Jo skjønner det. Men da kan det jo håndteres, som vel blir noe helt annet enn at det slippes fritt ut?
lynx
30.05.2019 kl 14:41 6180

Det som forundrer meg er troen på at NEL nærmest vil ha hydrogenmarkedet for seg selv i all framtid? Å lage hydrogen fra vann med elektrolyse har vært gjort i årevis og produksjon av fyllestasjoner er ukomplisert. Å tro at NEL ikke vil få konkurrenter hvis det blir penger å tjene er ren fantasi. Tror man gjør lurt i å vurdere NEL som et hvilket som helst annet selskap som må tjene penger for å forsvare aksjekursen. NEL besitter ikke teknologi som ingen andre har eller som de enkelt kan skaffe seg. Se på Tesla-hypen og hvordan konkurransen tetner til på el-bilmarkedet. Og ta gjerne en titt på Tesla-aksjen.
meocon
30.05.2019 kl 16:07 5909

Det er samme om å si mobiletelefon er mobiletelefon, hvorfor vil nesten alle helst ha en Iphone ?
Redigert 30.05.2019 kl 16:09 Du må logge inn for å svare
OZZY
30.05.2019 kl 16:29 5823

Slik jeg ser det er NEL der Tesla var i 2011, da jeg bestilte min M S. Da var Tesla kursen rundt 30 dollar aksjen. Ja og hvor er NEL aksjen nå ?
Den ligger på fattige 8,53 NOK. Tesla aksjen omsettes for oversatt til norske kroner 1.648,43 NOK pr dags dato. Det er et godt stykke igjen til NEL er der for å si det sånn og NEL er unik i bransjen pr dags dato.
Redigert 30.05.2019 kl 16:35 Du må logge inn for å svare
Jemo
30.06.2019 kl 18:16 5095

Dette skrev du 30/5 MAX. Da lå NEL kursen i ca 8,5. 12/6 solgte du til kurs 5,3 (ref shareville) og nå er kursen 6,92. Hvorfor er du inne på NEL tråden og snakker om SSHIP, ser ikke at mange av de 217 innleggene dine er der.
Slettet bruker
30.06.2019 kl 18:21 5064

Dette er sikkert bare konspirasjonsteorier.
Tipper MAX er en EMINENT trader.

SS
Jemo
30.06.2019 kl 18:27 5032

Det tror jeg ikke SS, her har jeg faktisk større tro på deg🤗. Skulle bare ønske at du ikke hadde lagt akkurat mine aksjer for hat😂
Jemo
30.06.2019 kl 18:34 4988

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Nå har vel ikke tigeren vært her på en god stund eller, kanskje på tide å gi seg😁
kvalf
30.06.2019 kl 18:50 4928

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Snakk for deg selv når det gjelder sjikanering.
Slettet bruker
30.06.2019 kl 18:52 4912

Kvalpen:

SS sjikanerer INGEN her inne! SS varer seriøst, og høflig, men der er ikke du så veldig god ser jeg. Du er sint og sur konstant. Kan det komme av aksjer kjøpt nær toppen ?

SS
hillclimber
30.06.2019 kl 19:03 4865

Var det nivået på et høflig og seriøst svar?
Shinkage
30.06.2019 kl 22:22 4502

Skipssjefen sjikanerer kanskje ingen, men det han driver med kan være mer skadelig for noen av dere enn litt drittslenging.

Så derfor, en ADVARSEL til alle som leser innlegg eller kommentarer fra Skipssjefen (Signerer med SS).

1. Han påstår at han med vilje bruker slik situasjoner som salget av store poster og denne ulykken i Sandvika til å snakke ned Aksjen/Selskapet for å skremme småsparere.

2. Han kjøper så på lavest mulig kurs, og begynner derette å snakke Aksjen/Selskapet opp for å få småsparerne inn igjen.

3. Når den har gått nok opp selger han, og går tilbake til punkt 1.

Han skryter av at han har holdt på med dette lenge. Om dette er sant, eller i det hele tatt virker slik han påstår, er egentlig irrelevant. Bare det at han påstår dette betyr nemlig at det ikke finnes noe grunnlag for å ta det han sier seriøst, enten han er positiv, negativ, klager på all sjikanen, er konfronterende eller prøver å virke imøtekommende.

Enhver dialog er fullstendig bortkastet energi. Jeg vil heller ikke bli overrasket om det er flere av hans "venner" her inne som bruker samme metode for å drive kortsiktig trading i de meste populære aksjene blant småsparere.
Slettet bruker
01.07.2019 kl 00:25 4249

Bare husk at sånne småtasser som SS ikke har noen påvirkning på volumene i NEL.
Mulig fyren tror det, men det er like greit å lese Donald Duck.
Kjøpt og betalt for å generer klikk på forum.
Reklameinntekter.
Se på HO generelt.
Se på overskrifter.
«Dette skjedde med renta»
«Hvis dette skjer, er det krise»
«Investor anbefaler denne»
Alt handler om at du må klikke deg inn på neste link.

Reklame du må slide opp for å få frem menyer....

HO biter seg selv i halen.
Man velger heller åpne en hvilken som helst annen avis.
Da behøver man ikke klikke seg inn i artikkelen for å lese om at renta ble satt ned.

Skipet synker.

NEL derimot....
Kronene ruller heldigvis inn på ASK igjen 👍🏻👍🏻
davan
01.07.2019 kl 00:26 4238

Blir ikke lett å stoppe den grønne bølgen i verden, snart er alt som før og hydrogen tvinger seg frem på flere områder, uhellet i Sandvika var bare en liten fartsdump på veien.
Det er så sterke krefter i verden for en grønnere fremtid at en nesten blir skremt over å eie oljeaksjer. De unge roper i kor, snart har de stemmerett og vil få mer makt til å styre utviklingen i mange samfunn, selv om de ikke forstår kompleksiteten i det som skjer vil det tvinge seg frem. Spørsmålet er hvor lenge en skal sitte i olje, jeg tror i mange år ennå, men tror vi har sett de beste år.

https://e24.no/energi/fornybar-energi/ikke-bekymret-etter-hydrogen-smell-tror-fortsatt-paa-hydrogenskip/24648476
OZZY
01.07.2019 kl 01:15 4171

Tyskland er med oss 100%. De kommer en dag til å kjøpe hele dritten. Kjøp deg inn på mandag.
AksjeRik
01.07.2019 kl 09:15 3893


Kan være lurt å være forsiktig når mange forteller deg at det er lurt å kjøpe, ofte da mange velger å selge.
AksjeRik
01.07.2019 kl 11:04 3732


Men er man overbevist om framtiden til Nel kan man kanskje prøve seg nå når den har duppet til støtte..