Olsenbanden filmene som går nå

Slettet bruker
30.05.2019 kl 13:59 1237

Viser hvordan ting var i gamle dager. Oslo sentrum uten trafikkork. Infrastruktur tilpasset folketallet. Ledige parkeringsplasser. Småbedrifter som blomstret. Lite byråkrati. Lave boligpriser. Muligheter så langt øyet rakk.

Det er rett og slett tragisk.
Lurulf
30.05.2019 kl 14:17 1205

Olsenbanden-filmene viser et blendahvitt Oslo. Det er kun et spørsmål om tid før disse filmene blir erklært "multikulturelt ukorrekte" i det nye Norge. Ref Astrid Lindgren, Thorbjørn Egner, m.fl.
Slettet bruker
30.05.2019 kl 14:18 1204

Nå sharia, betongkolosser, bilufremkommelighet, niks parkering, arkitekturterror, dyrt, ........ you name it.
Slettet bruker
30.05.2019 kl 14:24 1199

For noe erkesludder. Scenene er tatt opp på tider av døgnet folk sover søtt. Det er åpenbart forbryterne i Olsenbanden var ute på natten og veldig tidlig om morgenen og gjorde brekk.Dette var timet og tilrettelagt. Hvem husker ikke episoden i Frognerparken? Den sosiale rangstigen var dessuten like bratt da som nå. Klassereiser fra østkanten til vestkanten var derfor som å få kamelen gjennom nåløyet. Dessuten var det en drosjesjåfør i en av de siste filmene i Harald Heide-Steen sin skikkelse og han var pakkis. De kom på slutten av 70-tallet så filmene fikk med seg dette.
Slettet bruker
30.05.2019 kl 15:14 1187

Rushtrafikken i Oslo er en av Europas verste

Verre enn både London og Paris - og alle byer i USA.

https://www.nettavisen.no/na24/rushtrafikken-i-oslo-er-en-av-europas-verste/3707392.html

Sånn blir det når man lopper bilistene og nekter å bruke pengene på ny infrastruktur og vedlikehold av den eksisterende, og heller sløser bort alle pengene på å importere navere. Da blir infrastrukturen underdimensjonert ift. folketallet.

Med verdens mest udugelige politikere har verdens rikeste og minst befolkede land, klart det kunststykke å ende opp med verdens verste rushtrafikk og boligmangel. Er det mulig...ja her er tydeligvis alt mulig...


Redigert 30.05.2019 kl 15:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.05.2019 kl 15:20 1183

Det er trist å se på Olsenbanden, hvor fint det var i Norge før kulturmarxistene gikk fullstendig amok og ødela landet.

Hvor er alle småbedriftene nå? Hvor er industrien? Metallindustrien? Båtindustrien? Klesindustrien? Osv osv osv osv...Jo de er i Kina og østblokk og arbeiderne sitter på den ene eller andre siden av bordet på Nav.

For et molboland Norge har blitt :-(


Redigert 30.05.2019 kl 15:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.05.2019 kl 15:25 1176

Sånn går det når valgloven ikke er folkegodkjent, men bare tyrann og diktatur godkjent.
balder72
30.05.2019 kl 15:33 1169

Norge har en av verdens mest inkompetente politikere vedrørende samferdsel og infrastruktur etter vestlig standard. Norges samferdsels og bilpolitikk kan oppsummeres i et ord: Katastrofe. 60 år med katastrofe.
balder72
30.05.2019 kl 15:38 1161

Det er denne kampen Trump tar. Bygge opp igjen egen arbeidsplasser som evnevike ryggløse globalistpolitikere har sendt til diktaturet Kina. Dessverre har vi ingen Trump i Norge. Vi har kun svikefulle evnevike løgnaktig venstreliberale politikere igjen som kun tenker på egen karriere og driter i folket. Det som gjelder er å tilfredsstille guden EU med å innføre alle meningsløse paragrafer og lover som ikke gagner folk og samfunn.
Slettet bruker
30.05.2019 kl 16:12 1148

Det nye Norge i praksis:

Psykolog om helsereform: – Vi dynges ned med meningsløse bullshit-oppgaver og ender snart opp mer frustrerte enn de menneskene vi skal behandle

Liverød trekker frem antropologen David Graeber, som har introdusert begrepet «bullshit jobbing». Graeber hevder at 37 prosent av oss har jobber som er unødvendige og meningsløse, blant annet mellomledere, og folk som skal sørge for at andre gjør jobben sin.

– I følge Graeber betyr det at byråkratiske bullshit-jobber sprer om seg med meningsløse arbeidsoppgaver til alle som befinner seg i samme orbit. Graeber hevder at det foregår en «bullshitifisering» av arbeidsmarkedet, og jeg er enig. Jeg er ikke alene om å oppleve at pakkeforløpene først og fremst strammer det strupetaket skjemaveldet allerede har på oss behandlere. At vi tvinges inn i et mer instrumentelt forhold til jobben vår i psykisk helse, er ikke nødvendigvis noe som gagner verken oss eller pasientene, men det ser flott ut på papiret når Bent Høie skal forlenge livet til mennesker med byråkratiske øvelser i regi av «New Public Management», skriver han.

På Facebook istemmer en annen psykologi, Resett-skribenten Kristin Spitznogle. Hun skriver at «flere og flere psykologer kommer til å rømme fra den offentlige spesialisthelsetjenesten. Vi dynges ned med meningsløse bullshit-oppgaver og ender snart opp mer frustrerte enn de menneskene vi skal behandle.

https://resett.no/2019/05/30/psykolog-om-helsereform-vi-dynges-ned-med-meningslose-bullshit-oppgaver-og-ender-snart-opp-mer-frustrerte-enn-de-menneskene-vi-skal-behandle/

Ovennevnte gjelder absolutt alle bransjer i Norge, byråkratiet har blitt så ille at folk gir opp og legger ned. Jeg har brukt de siste to årene på å selge unna og kvitte meg med alle ansatte. Fremover skal jeg bidra så lite jeg bare kan innenfor lovens grenser, for jeg har ikke samvittighet til å bidra til å ødelegge landet mer.

PS: antall bullshit jobber er høyt i Norge, vanvittig høyt. Langt høyere enn 37 prosent.

Norge har verdens største offentlige sektor og om vi hadde kuttet antall sysselsatte i det offentlige fra 900.000 til 400.000 så hadde vi nok kun merket det på at samfunnet fungerte bedre, med mindre kjepper i hjula.

Norge har blitt en kombinasjon av et trygdevelde og et byråkrativelde. Sovjet var også et byråkrativelde men fordelen der var den dollarbaserte undergrunnsøkonomien som sikret rask saksbehandling hvis man la noen dollarsedler i passet før man ga det til byråkratene, vipps så ble kjeppen trukket ut av hjula. Her sitter kjeppen dønn fast for å motarbeide og forsinke alle forsøk på konstruktive tiltak.

Vi saksbehandler for saksbehandlingens skyld, som et sysselsettingstiltak for å pynte på statistikkene. Systemet eksisterer nå kun for å opprettholde sin egen eksistens.
Redigert 30.05.2019 kl 16:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.05.2019 kl 16:24 1141

Alt var mye bedre før!

777 er kanskje 77 år?
Slettet bruker
30.05.2019 kl 16:26 1141

Så enig så enig 777.
Systemet eksisterer nå kun for å opprettholde sin egen eksistens.
Slettet bruker
30.05.2019 kl 17:05 1127

Veldig mye var veldig mye bedre før.

Nei jeg er ikke 77 år, men det har vært en drastisk endring av det norske samfunnet de siste 15-20 årene som jeg har fått med meg. Jeg prater også med folk som er eldre enn meg selv og hører på hva de forteller om gamle dager. En jeg har snakket en del med er gammel AP og jernbanemann, han forteller om hvordan alt ble stadig mer byråkratisk og om alle kursene og sertifikatene han plutselig måtte ta for å kunne fortsette å gjøre jobben han da hadde gjort i 20 år. Han sier at 1960 tallet var best og at alt har gått nedover etter det. Han sier også at det er APs skyld, og at han i dag hater AP og spesielt Gro.
Slettet bruker
30.05.2019 kl 17:16 1122

Hater han Hoftesugga?
Er det mulig da? Hun er vel den beste statsministeren Norge noen gang har hatt?

Ha-ha-ha-ha.
MØKKAKJÆRRING !!!
Slettet bruker
30.05.2019 kl 17:23 1121

Ja han sier at Gro har ødelagt Norge.
Slettet bruker
30.05.2019 kl 18:19 1107

Jeg så det samme på Flåklypa filmene, det var mer fart i sakene før.

Det var ført i Fleksnesfilmen om Norske Byggeklosser vi begynte å se hva AP staten holder på med.
https://www.youtube.com/watch?v=wEaPfunNmKk
Wesenlund - Norske Byggeklosser - Nytt Hus
Slettet bruker
30.05.2019 kl 18:28 1103

Vi minner DrPepper på at Høyrekreftene har styrt Norge i 6 lange år nå. 777 har bygget sin misnøye også over denne tiden. Det har altså ikke hjulpet noe på humøret hans med Erna og & alle disse årene heller.
Slettet bruker
30.05.2019 kl 18:30 1102

Nei, høyrekreftene har ikke styrt Norge. Du mener høireflettene.
Høyrekreftene fikk bare 7% sist og har ikke så mye de kan få sagt med 7%
Men med bare 7% høyrekrefter bak seg har tross alt Frp skapt verdens rikeste land målt etter hvor mye bompeger folket har råd til å betale før de sier stopp
Redigert 30.05.2019 kl 18:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.05.2019 kl 18:42 1095

Vi minner DrPepper på at det sitter et embedsverk i departementene som ikke skiftes ut ved valg. Det er ikke nødvendigvis slik at de mener og gjør det samme som ministeren. Det er en rekke lover og regler som styrer aktiviteten internt i departementene.

Når det gjelder DrPeppers prosentregning er vi i tvil. Vi er faktisk helt i tvil hvor de er hentet fra da partiet hans FRP fikk litt over 15% ved siste valg. Det er mulig noe dissidents i det nevnte partiet, men vi stiller spørsmål om det er så meget som halvparten. Hvordan skulle det partiet da henge sammen?
Slettet bruker
30.05.2019 kl 18:44 1094

15% men 50% frepssosialister utvanner verdien til 7
Redigert 30.05.2019 kl 18:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.05.2019 kl 18:47 1093

Vi minner DrPepper om han da må forklare 100% sosialister i Høyre og 100% sosialister i KRF. Venstre har 100% sosialister så den er grei.
Slettet bruker
30.05.2019 kl 18:51 1091

100% sosialister lar seg ikke forklare. Vi må bare betale.
Redigert 30.05.2019 kl 18:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.05.2019 kl 22:14 1073

Hva skal vi egentlig med venstresida når vi har sånne «høyrekrefter»?

Det hjelper ikke å kalle seg «høyre» når politikken er sosialistisk. Jeg har aldri sett maken til byråkratisering som den vi har hatt under Erna. Men de er lure og innfører det under radaren på folk flest, det bare skjer uten at noen snakker eller skriver om det.

AP er egentlig ærligere for de gir tydelig uttrykk for at de hater alle som skaper verdier og arbeidsplasser. Høyre jugde så det rant i begge valgkampene om norsk eierskap, private arbeidsplasser, og reduksjon av byråkratiet.

Det er mye mer byråkrati i dag enn det var da Jens gikk av, og mange betaler mer formueskatt nå enn de gjorde da. DET er sannheten om «høyrekreftene».

Se på Bent Høie, han ELSKER byråkrati og statsmakt, og det samme gjør Erna.
Wish
30.05.2019 kl 22:19 1067

Dere som ikke liker utviklingen i Oslo kan jo flytte.Det gjorde jeg og trives mye bedre utenfor Oslo-området.
Utrolig negativt å bli boende og så daglig irritere seg på forfallet når det jo finnes gode bosteder med få innvandrere
ikke så langt unna.Flere kommuner hvor oslofolk ferierer i hytter og båter er flotte kommuner å bo i hele året.
Slettet bruker
30.05.2019 kl 22:23 1064

Godt forslag til innfødte.
Islam kommer inn med støtte
AP trampeklapp bortforklarings AP P AP sotah sos ars kurser betaler godt, sotah APer har en kosekarriere og LER av alle som er skeptisk. Du UT

-->ap apAP trampeklapp 80% islamstemmer AP RØDT SV
sos lønn
Stem for Sotah lønn=AP islam bortforklart med humor, sotah islam er koselig.
Redigert 30.05.2019 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.05.2019 kl 22:47 1051

Jeg var litt hard mot deg 777 tidligere i dag. Jeg er jo også litt gammel og selvsagt synes jeg Oslo var bedre før nesten på alle måter. I hvert fall med bil. Det er ikke noe moro med bil i Oslo nå.

Byråkratiet har bare økt og det har jo flere ansatte så effektiviteten har utrolig nok gått ned. For mange jobber i byråkratiet. Det er vanskelig for en privat bedrift å søke om noe som krever offentlighet. Ja, Erna Solberg regjeringen har ikke klart det. Det har blitt flere byråkrater og rådgivere. Rådgivere kan være bra, men trenger enhver sjef rådgiver i tillegg til høy lønn?

Så jeg vil gi deg en seier. Staten er blitt for stor.