Folk skal flås på bompenger, drivstoff og kollektivpriser

Lurulf
30.05.2019 kl 20:11 1435

Det finnes ingen øvre grense på hvor inn i helvete folk i byene skal flås når de prøver å bevege seg fra A til B. Jeg tar det for gitt at Lille Lan og Limo-Raymond setter opp prisene på kollektivreiser nå som de har sjansen. Faen ta de!

https://e24.no/energi/prisrekorder-kan-gi-hoeyere-kollektivpriser-hvis-politikerne-vil/24627708
Slettet bruker
30.05.2019 kl 20:19 1428

At det bor noen i Oslo i det hele tatt er for meg en stor gåte.
Slettet bruker
30.05.2019 kl 20:21 1426

Det er veldig viktig å holde prisene nede på kollektive reiser i byene. På lange reiser klarer ikke kollektivtransport å konkurrere med personbilen når den bilen har med 2 personer eller flere f.eks en familie. Selv med billigste billett på nett blir dyrere enn privatbil da om reisen er noen mil. I byene er også miljøproblemene så mye tyder på det er uklokt å sette opp prisene. Nå vil det bli flere reisende med kollektivt i Oslo. Da burde man ha flere valg i betalingsordningene, men altså ikke høyere priser.
Slettet bruker
30.05.2019 kl 21:54 1409

Det blir litt billigere for de som kjører inn og ut av Oslo hver dag på vei til sentrum hvis de har brikke og ikke i rushen og om de klarer det på 1 time (det er mulig utenfor rush - i rush kan det være vanskelig noen ganger). Med brikke blir det 20% rabatt uansett fossil eller elbil. Med elbil er takstene peanøtter uansett, men de må nå betale.

De som må betale mer er de som bor i indre by og det blir nesten umulig å ikke måtte betale selv med en ultrakort biltur. Det må altså jeg om jeg setter skilter på gamle MB'en jeg har stående på landet. Bombrikke har jeg liggende etter en annen bil. Jeg kommer uansett ikke til å bruke den mye. Tar buss eller går inne i byen. Selv om jeg blir "rammet" synes jeg den nye bomringen er fin. Den vil forhåpentligvis gi mindre støy og bedre luft for oss som faktisk bor der store deler av året. Det er nemlig ikke slik at motstanden mot den er så voldsomt stor heller. Skal jeg en tur ut på landet koster det meg 40,- kroner å komme ut av alle bomringene i Oslo med billigste forutsetninger og det er peanøtter. Motstanderne av ny bomstasjoner i Oslo er veldig dårlig til å regne.
-sannheten-
30.05.2019 kl 22:12 1399

Det går mot et mega boligkrakk i Oslo.

Først blir det en avgiftssyltetøy i ny verdensrekord klassen med sky high bompenger.
Det gir molboene, tyrannene og diktaturet rom for å øke kollektivprisene. Så kommer
kostnadsspiralen ordentlig igang. Det blir dyrere og dyrere.

Da finner noen ut at den villaen som kostet 3,5 mill. for 25 år siden nederst i Kirkeveien , og som nå
koster 100, ikke har bakkekontakt risk/reward. Hva skjer da ? Fritt fall.
Redigert 30.05.2019 kl 22:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.05.2019 kl 22:23 1392

Hehe, det kommer ikke boligkrakk pga. bomstasjonene. Nei, det gjør det ikke. Prisene i Oslo er noe høye, men det må være en krise eller i hvert fall en underliggende krise for å få et krakk. Det er det ikke og det vet du sannhet.

At det kan komme et priskrakk en gang i Oslo. Ja, og det er langt ned nå. Likevel er ikke prisene noe høyere enn i København hvor jeg kjenner boligmarkedet litt. Høye priser der også. Oslo er fortsatt veldig mye billigere enn London og NY, men klart prisen i Oslo er høy fordi de har steget mye i 26-27 år.
-sannheten-
30.05.2019 kl 22:32 1385

Hvis nå bompengebelastningen kjøres så høyt at kollektivprisen får rommet til å gå høyt,
det er da boligkrakket kommer. Og da blir fallet grusomt.

Slettet bruker
30.05.2019 kl 23:06 1369

Nei, det er rett. Oslo er Oslo.

Det jeg synes er veldig bra med den nye bomringen og i den gamle bomringen er at elbiler nå må betale en liten sum. De tar opp plass og sliter på veien som de andre så det er fair. Så får de en premiering i pris og det er fint. elbiler forurenser ikke lokalt. Dette er rettferdighet og uten det er aksjoner gyldige. Dagens aksjoner er tullball.

https://www.nrk.no/ostlandssendingen/alt-du-ma-vite-om-de-nye-oslo-bommene-1.14566500
Slettet bruker
30.05.2019 kl 23:34 1355

Vi hørte om 264 kr. for Asker - Lillestrøm. Jeg kjenner ikke detaljene i opplegget fra 1. juni.
Men OM bompengene kjøres for høyt i Oslo, vil det KUNNE LEDE TIL/SMITTE OVER høyere
kollektivtakster. Sammen med dyr mat og mye annet som er dyrt, kan alt sammen bli trukket
oppover oppover oppover. OG DA VIL DET GARANTERT TILSLUTT GÅ GALT.
Slettet bruker
31.05.2019 kl 00:29 1340

Alle varer og tjenester vil nødvendigvis bli dyrere med bompenger og vanskelige parkeringsforhold. Dette er kostnadsdrivende for næringsdrivende og de kostnadene må kundene dekke.

Vi har politikere som er så virkelighetsfjerne at de fabler om bilfritt Oslo og vareleveringer på sykkel. Hallo. Én enkelt stor dagligvarebutikk mottar opptil 200 paller med varer i uka...skal liksom 20 personer sysselsettes med å sykle varer til én butikk? Hva kommer et brød til å koste da? 200.- kr? Eller kanskje 500.- kr? Og hvordan ser amøbene for seg at dette skal kombineres med de strenge temperatur-reglene på matvarer uten kjøl/frysebil?

Tenk å komme med noe så virkelighetsfjernt, hvordan har vi klart å komme hit at vi har sånne folk til å sitte å bestemme over oss, det er jo helt vanvittig...det kunne vært en tegnefilm.
Slettet bruker
31.05.2019 kl 01:02 1329

Jeg tror nyttetransporten kommer opp i max-taket og betaler en fast sum pr. mnd. De summene kan være vanskelige å beregne både for takstgruppe 2 (lastebiler) og 1 (varebiler type Sprinter). Dette har også ledelsen for Oslopakke 3 nevnt. Det er mulig det generelt blir noe dyrere for næringstransport, men det er uklart for hvilke næringer som merker dette.

Det som er klart er at dagligvarebutikker vil få sine varer levert med lastebiler/varebiler som nå. På paller/trillepaller. Det er vel mer snakk om sykkelbud som leverer varer fra dagligvarebutikker og ut til kundene.

Andre bedrifter med transportbehov vil kanskje måtte kalkulere med prispåslag.

Selv synes jeg bystyret med byråden for miljø har gjort en tabbe ved å fjerne p-plasser og gjort gateparkering til betaling. Da har mange håndverkere fått problemer. De har tross alt med seg materialer og verktøy som er tunge.

Uansett går det å gjøre noen endringer for næring i ettertid (det er gjort noen steder mht. parkering). Det er privatbilisme de nye bommene i Oslo er rettet mot. Nok et lag mot dem. Dette regimet har gjort mange og summen er betydelige. Det siste er da ikke det verste? Det er faktisk et av de beste. Noen av de andre er ikke så gode eller bra. De er til for å plage mennesker. Spesielt parkering og de overdrevne sykkelveiene.
Slettet bruker
31.05.2019 kl 03:44 1314

Folket får de politikerne de fortjener, og de har faktisk stemt dem frem selv så ingen kan klage, kjør på mer bompenger i Oslo og la folket begynne å gå. Den lange røde marsjen.
ladaen7,30
31.05.2019 kl 10:16 1283

Norges klimaminister, Ola Elvestuen (V), ser alvorlig på rapporten som nå er lagt fram.


BIL-EKSPERT:
– Jeg kan ikke huske så lave tall
– Denne rapporten viser alvoret og må være en kraftig vekker for oss alle. For å unngå helt ødeleggende klimaendringer må alle land gjøre mye mer for å kutte klimagassutslipp. Det er fortsatt mulig å begrense temperaturøkningen til 1,5 grader, men da må vi handle nå. De neste ti årene er helt avgjørende for om vi skal klare å beholde en verden slik vi kjenner den i dag, sier klima- og miljøminister Ola Elvestuen (V) i en kommentar på epost til NTB.



https://www.tv2.no/a/10129252/




Klimahysteriet i mikrolandet har jo tatt helt av, dvs de dekker seg bak klimahysteriet for å legge på avgifter på alt mulig samtidig som at det ikke gjøres et spøtt i riktig retning da norske avgifter har null og nix med det globale klimaet å gjøre.


Kineserne spyr ut nye kullkraftverk hver uke og biltettheten øker drastisk med den følge at forurensningen går i taket. Nå ser man knapt husene på andre siden av gaten i de store byene.


https://energiogklima.no/nyhet/fem-paa-fredag/kinas-klimabombe-massive-mengder-ny-kullkraft/



India er så forurenset at New Delhi kalles et gasskammer og forurensningen øker.

https://www.dagbladet.no/nyheter/sterk-forurensing-i-india-kaller-new-delhi-for-et-gasskammer/68874887


Tyskland skal stenge sine kullkraftverk i 2038 (kanskje), men takket være at dustelandet selger "renheten" fra sin vannkraft så ender tyskerne opp med noe renere kraft på papiret, selv om det i virkeligheten har ingen virkning.
Bortsett fra at Norge ender opp med skitten kraft da.


Det virker jo ikke som at de høye herrer akkurat tar klimapanikken på alvor da det skjer fint lite som reduserer forurensningene, den nedgangen som skjer er stort sett på papiret ved at det handles klimakvoter, ekthetsgarantier og andre papirløsninger.
At man kjøper seg en klimakvote i Afrika samtidlig som at man fortsetter å forurense hjemme skulle liksom gi et bedre klima? Latterlig.
Det er bare noen som yjener seg søkkrik på dette tullet.


https://www.dagbladet.no/kultur/kjope-klimakvoter-dagbladet-fant-alvorlig-rusk-i-maskineriet/70907733
Slettet bruker
01.06.2019 kl 00:10 1265

Lan og Raymond er nok Lurulf sitt minste problem.

I 2013 lovet Frp norske bilister at bomringene skulle forsvinne.
I 2019 etter seks år i regjering har det i stedet vært en økning i antall bomstasjoner på 44 prosent. Det har gitt en kraftig økning i bompengeinntekter.

Akkurat nå åpnet den indre byringen i Oslo som gjør at de fleste som bor i sentralt i byen nå må betale selv for en kort biltur. Det er veldig bra. Kanskje de kan ta bussen. Selv tror jeg taksten burde være like høye som kollektivbillett uten brikke, men de er også variable avhengig av hvordan en betaler. 53 nye bomstasjoner så det merkes godt på statistikken. Uansett tror jeg den nye bomringen vil få ned trafikken noe. I hvert fall med en gang.
balder72
01.06.2019 kl 01:30 1259

Bom helvete har ingenting med at politikerne skal få folk til å kjøre mindre. Det handler utelukkende om å flå folks lommebøker slik at staten kan få mer penger til innvandring og multikultur navere . Strø rundt seg med penger til klimatiltak i verden som har NULL virkning. I tillegg også finansiere terror i midtøsten.
Redigert 01.06.2019 kl 01:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.06.2019 kl 01:44 1255

Er det ikke deilig i Norge? Vi som aldri betaler en krone i bompenger venter bare på at trafikken skal forsvinne slik at vi får veiene for oss selv...hehe takk skal dere røde ha, dere knekket koden.

ps. man må da være klin dum som betaler bompenger i det teknologiske året, 2019.
Slettet bruker
01.06.2019 kl 05:29 1250

Jo, elbiler forurenser også lokalt, svevestøv. De er tyngre enn fossilbiler og gir mer svevestøv. En Tesla veier 2+ tonn, og sliter dermed mer på veien.

Redigert 01.06.2019 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.06.2019 kl 05:33 1248

Helt enig!!

Bompengene er et skalkesjul for skatteinnkreving, no more, no less.
Slettet bruker
01.06.2019 kl 06:02 1242

Dette er ingen overrraskelse for de som har lest litt om FN's planer (agenda 21 og den senere agenda 2030) om globalisering og de såkalte bærekraftsmålene. Det låter kanskje som fine og prisverdige saker, men realitetene er desverre motsatt. En må spørre seg, bærekraftig for hvem?
Gjør det vanskelig å bo i distriktene, legg ned tilbud som sykehus, skoler (Juklerød så hva som kom og det fikk han jo svi for) etc, la veinettet forfalle, utplasser rovdyr og legg ned landbruk og driv folket inn i såkalte smartcities. Intensiver overvåkning og militariser politiet, stram inn på lovverket og frata folk rettigheter og frihet.
Så dette er helt i tråd med Agenda 21. Driv kveget inn i byene og ta fra dem mobiliteten (pack'em and stack'em). Joda, for de som ikke bare leser overskrifter i MSM, er dette ganske forutsigbart. Gettofisering og la folket drives inn i gettoene frivillig, varm opp vannet så sakte at de ikke merker de blir kokt. MDG står ikke bare for miljøpartiet de grønne, det er også forkortelsen for FN's Millennium Development Goals, tilfeldig? Det tviler jeg på.
ladaen7,30
01.06.2019 kl 16:16 1201

Oljeprisen "stuper" ned mens drivstoffprisene "stuper" opp til rekordpriser.
Joda, alt som det skal være.



https://e24.no/energi/olje/oljeprisen-stuper-mer-enn-7-prosent-minikrakk/24632381
Dråpe
01.06.2019 kl 16:33 1200

Ørjasæter har forstått dette!
Derfor føles inntektsskatten rettferdig da den jo krever inn fra de av oss med betalingsevne.
Avgifter rammer vilkårlig.
Slettet bruker
02.06.2019 kl 22:15 1167


El bil på Kobolt og grunnvann.

Bortfallet av inntekter herfra har ført til at staten har måttet hente mer penger gjennom bompenger.

– Og bompenger er en klønete måte å hente inn penger på, mener Juel.

https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2019/06/01/195581854/elbilnasjonen-norge-dopet-verdensmester
Slettet bruker
02.06.2019 kl 22:17 1164

Juel påpeker at den gjennomsnittlige engangsavgiften på nye biler som har engangsavgift, er redusert reelt med 40 prosent siden 2005. Dersom man også regner inn at engangsavgiften på nullutslippsbiler er null, er inntektene mer enn halvert.
https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2019/06/01/195581854/elbilnasjonen-norge-dopet-verdensmester
Slettet bruker
03.06.2019 kl 03:14 1151

Da må jeg være dum, for jeg må betale, men hvis jeg kan unngå dette, fortell fortell.
Slettet bruker
03.06.2019 kl 09:19 1131

Det greieste er å betale for seg. Da blir samvittigheten ren og man slipper muskelspenninger og angst for klimaregnskapet når det legges frem for hver enkelt som skal gjennom perleporten.

Hva gjorde du min sønn/datter for klimaet på jorden?

Jeg kjørte bil jeg, men jeg mente det ikke altså.

Men trodde du på klimatrusselen mens du var der nede på jorden da?

Nei, jeg kjørte så mye bil som bare det.

Så du hadde andre guder enn meg og klimaet?

Ja, jeg ga blaffen for jeg trodde det dreide seg om sølvpenger

Da dømmer jeg deg min sønn/datter til evig oppvarming på det varmeste stedet jeg kjenner.

Snufs:(
Slettet bruker
03.06.2019 kl 20:34 1109

La meg heller si at når man betaler bompenger som brukes til å fø på millionærer, da begår man en dum handling. Slutt med tullet, gjør som meg, jeg betaler aldri bompenger i Norge, og jeg gjør heller ikke noe ulovlig, kun det samme som enhver politiker på Stortinget gjør.
balder72
04.06.2019 kl 00:17 1092

På tide å hive disse frekke kommunistsvina på hue og ræva ut igjennom dørene. Bare så synd at det er altfor mange idioter som stemmer på dette søppelet. Arrogante jævler som spytter på vanlige folk med frekke svar.

https://www.nettavisen.no/okonomi/hun-spurte-oslo-kommune-om-bompenger-svaret-hun-fikk-ga-henne-bakoversveis--arrogant/3423693142.html
Slettet bruker
04.06.2019 kl 01:08 1083

Damen burde ha tenkt på dette før hun fødte 4 barn. Hun burde også tenkt seg om før hun kjøpte bil for å bruke denne i Oslo. Så om man har 4 barn, bil og har innvandrerbakgrunn er dette ikke vanskeligere for henne enn andre mennesker i Oslo ut fra en median. Det å bruke unger slik burde være unødvendig. Hun får barnetrygd + kontantstøtte + andre trygder som gjør hun klarer å betale de moderate bompengene. Mennesker av innvandrerbakgrunn har gjerne albuene godt ute når det gjelder økonomi. Det de må lære er at en by er ikke bare til for dem. De er også til for byen.