FLNG

Slettet bruker
FLNG 31.05.2019 kl 06:59 7868

Ikke mye å skryte av men bedre enn ventet.
Redigert 21.01.2021 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
Empire
31.05.2019 kl 07:11 7841

Omtrent som forventet ja. Det er uansett H2 denne er interessant og ikke nå.

Blir spennende å se hvor billig man får denne fremover gjennom sommeren. Tviler under 100, men skal uansett følge det generelle setimentet som er blytunge nå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Frodon
31.05.2019 kl 07:52 7757

Dnb markets sa i forrige uke at dette markedet vil bli begrenset i forhold til tidligere, da det ikke er nok mottak til å ta imot den store veksten som var ventet
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
kodenavn
31.05.2019 kl 07:57 7725

Og da er US-listing i orden:

On May 30, in relation to the proposed listing of the Company's ordinary
shares on the New York Stock Exchange (the "NYSE") under the symbol "FLNG", the
U.S. Securities and Exchange Commission (the "SEC") declared the Company's
registration statement on Form 20-F effective.
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.05.2019 kl 08:36 7634

Ingen guiding for Q2.. Tipper de tallene blir dårlige også, men da forhåpentligvis uten de samme kostnadene vi ser i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.05.2019 kl 08:39 7621

Er alle de økte kostnadene fra driften, eller kan noe være relatert til bygging og igangsettelse av de nye skipene? Det er egentlig ganske viktig
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
kodenavn
31.05.2019 kl 08:49 7580

CEO comments indicate that increased costs are due to positioning for market upturn
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.05.2019 kl 08:49 7579

De kaller det "Repositioning and Idle-costs". Regner med noe Idle kost i neste Q også mtp. ratefallet vi har hatt for å si det sånn.
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
kodenavn
31.05.2019 kl 08:51 7559

USD12k/day outperformance on superior vessel efficiency. Sailed-in TCE for the quarter is calculated to ~USD52k/day. This compares to the Cool Pool (Golar LNG) reporting ~USD40k/day for the quarter. Flex has MEGI’s and Golar has TFDE’s, hence we believe the ~USD12k/day diff is due to vessel specs more than market outperformance, showing the vessels superior efficiency.
Positioning for a market upturn. CEO Øystein Kalleklev states that "We in Flex LNG have deliberately elected to sail against the current to be able to position us for the shift in currents expected to take place in the second half of the year", indicating that increased cost could be a willing action to position the ships better for a market upturn.

The results should not prompt any estimate changes in our view, as challenging market H1 should already have been incorporated into analysts’ models.
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
kodenavn
31.05.2019 kl 08:52 7550

Second quaarter is now fully booked with slightly higher TCE expected than in first quarter due to less positioning costs than in first quarter.
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.05.2019 kl 08:55 7532

Allerede ja. Spent på de ratene. Har jo økt ganske så kraftig de siste ukene.
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
really
31.05.2019 kl 10:18 7426

De skriver at årsaken til økte driftskostnader skyldes flyttekostnader mellom oppdrag, men skriver også i guidingen for Q2 at de er fullbooket til rater omtrent som Q1 og at det er mindre tomkjøring. I praksis betyr det et nullresultat eller svakt positivt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Empire
31.05.2019 kl 17:23 7271

Hva mener DnB med "Ikke nok mottak"? Utilisation i Europa ligger f.eks rundt 70%. I Asia bygges det mye og de vil i år, som i fjor, være på forskudd når det kommer import for vinteren. I fjor ble f.eks skip brukt som lagring i Kina og er en av hovedgrunnene til de ekstremt gode ratene. Når vinteren ikke ble så kald, så gikk disse flytende lagrene ut i spot markedet igjen og ratene deiset nedover.

Er sommervikarene til Dnb her allerede?
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Frodon
31.05.2019 kl 20:48 7181

Logg inn på Dnb markets og se sendingen:

"LNG SHIPPING SECTOR - India/China near full regas capacity
May 29, 2019 08:52
We have cut our LNG rates as two out of the top three importers are set to reach full regas utilisation, resulting in lower tonne-mile and low gas prices. We forecast rates to double by Q4 2019, and utilisation to peak in 2020 ahead of a decline in utilisation until 2022".
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Varsom
31.05.2019 kl 21:05 7144

Var det ikke Dnb markeds som kom med salgs anbefaling på frontline i januar... Eller som har vært bull på B2h, osv, osv...sikkert mye som kan nevnes i fleng!
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Empire
31.05.2019 kl 22:06 7086

DnB prøver å spå 2 år frem i tid? De klarte ikke å spå vinteren i fjor, ei heller året før der når det gjelder LNG. Det skal renne mye vann før 2022. Jeg ser imidlertid at de er enig at den kommende vinteren vil bli bra. Det er jo litt merkelig, siden infrastruktur problemene til Kina og India da vil være størst, mens analysen bygger på at dette er negativt?

Etter hva jeg vet, så er det først og fremst antall båter og etterspørsel etter båter som er de viktigste driverne for ratene, samt arbitrasjonsmuligheter. Det Kina og India sliter med, er infrastruktur. Det vil si rør å føre gassen frem til konsumentene, samt lagerkapasitet for gassen når etterspørselen er stor. Disse landene slet mer med disse problemene i fjor og året før der, men det stoppet ikke ratene i å gå himmelhøyt.Det var tvert imot en av grunnene til at ratene gikk himmelhøyt. At Mr.Lee må betale masse penger for gass til vinteren er et Kinesisk problem, men det ikke et problem for rederne. Snarere tvert imot.

Regass-enheter er det nok av, bare spør f.eks HLNG. De har noen av disse som drives som transport skip akkurat nå, samt en haug med skrog som leveres fremover(hvis jeg ikke husker helt feil). At gass prisene har dumpet kommer blant annet fra amerikansk shale, samt sommer og ikke av at Kina og India mangler regass-kapasitet på det nåværende tidspunkt.

Det største problemet for LNG shipping tror jeg vil være kontrahering av skip og ikke etterspørsel etter gass. At de største importørene har infrastruktur problemer som f.eks lagerkapasitet, ser jeg på som utelukkende positivt for rederne. Problemet kommer heller når infrastrukturen i Kina/India er skalert over vinter etterspørsel. Da vil f.eks etterspørselen etter flytende lagre bli mindre i enkelte perioder av året og dette vil føre til dårligere rater for rederne.

Det andre store problemet er all LNG kapasitet som kommer på markedet og at dette vil føre til at f.eks Tonmile blir mindre pga land som ligger nærmere Kina/India kan tilby en større mengde av etterspørselen til disse landene. Jeg tenker da på at LNG kommer fra f.eks Quatar og Australia, istedenfor f.eks US. Lavere gasspriser vil være positivt for konsumentene, men vil i perioder lukke arbitrasjonsvinduene for frakt over lengre distanser pga tilbudsoverskudd og lavere gasspriser, noe vi har vært vitne til i vår, der amerikansk LNG har i større grad har kommet til Europa og gassprisene har falt. Men dette er heller ikke et regass problem i Kina eller India, som DnB mener. Dette er et potensielt tilbudsoverskudd av LNG.

Jeg vet ikke helt hva DnB prøver på. Jeg bare vet at de har bommet grovt i sine analyser om LNG frakt før og at de kanskje blander epler og pærer her? Jeg håper sommervikarene tar sin egen analyse seriøst og kjører kursen under 100 nå i sommer. Dagens laveste var 102 og jeg er usikker på om denne blir spesielt mye billigere, men det er lov å håpe :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.06.2019 kl 19:50 6814

Vi var en liten svingom nedenfor 102 i dag, Empire, men tok seg inn i sluttauksjonen.
Jeg har ikke hatt aksjer på noen dager, og ble så revet med at før jeg viste ordet av det hadde jeg 70 % av kapitalen bundet opp FLNG og turte ikke annet enn selge noe på sluttauksjonen ettersom jeg ikke kom i pluss.
Jeg er ikke ekspert på det tekniske, men den har vel muligens en symbolsk støtte på nivåene den ligger i dag.
Hva tror dere skjer på kort sikt?
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Garderobemannen
04.06.2019 kl 00:06 6663

Ikke første gang DnB har bommet når det gjelder LNG-sektoren. Minnes denne i farten https://forum.hegnar.no/thread/1870/view/18091/0

Her trodde DnB Markets øyensynlig at en forpliktet oppfølging av en utgående TCP-avtale, var et strategisk valg...
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Empire
04.06.2019 kl 07:26 6566

Jeg hadde fortsatt vært flau hvis jeg hadde tatt betalt for å mene det du ref til garderobemannen. Er det rart at de små famler, når selv ikke Norges største meglerhus forstår? Nå skal det sies at jeg ikke har lest analysen, så jeg skal kanskje ikke være skråsikker i hva de mener, men følelsen er vel at de igjen uttaler seg om noe de ikke kan?

Kåre, hehe. Du ble ivrig ja :)
Jeg tror det blir mer av det vi nå ser, i det korte bildet. Rundt 100 (forhåpentligvis under). Ratene har strammet seg noe til på noen ruter og det var vel juli/august at kjøpsviljen for LNG begynte fra Kina i fjor. Hvis det smeller skikkelig på toppmøte nå i juni, så vil nok merkes også for LNG og Flex, men vi er ikke så langt unna noen av de emisjonsnivåene som Flex har hatt for å øke flåten. Kanskje 100 kan brytes, da er neste sterke støtte på 90 ish. Er du kortsiktig så tror jeg du kan sette pengene dine et annet sted for å få bedre avkastning, men har du tenkt å sitte frem til utgangen av 2019, så mener jeg at Flex er et (potensielt) bra sted å være om noen måneder.
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.06.2019 kl 07:42 6534

DNB spådde jo Flex til å bli det shipping selskapet med best potensiale i 2019 mener jeg å ha lest, og da må det vel snart begynne å skje noe.
Egentlig så tror jeg ikke aksjen har vært så dårlig å trade i heller, kanskje. Den har svinget mye i hele år synes jeg, men så er det det med å treffe da.
Om kursen i Flex skal til himmels så bør det skjer før for mange skip er ferdigstilte, noen få skip for mye så legges markedet i grus, noen få for lite, så er det "deep in the money".
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Triton
04.06.2019 kl 10:02 6438


Espen L. Fjermestad, Fearnley Securities

1) Flex LNG, 200 kroner

2) LNG-spotratene bunnet ut i april. Vi tror vi står overfor en ny vinter hvor ratene i perioder går over 150.000 dollar dagen. Flex vil også, i motsetning til konkurrentene, generere en fornuftig avkastning på egenkapitalen gjennom syklusen på grunn av. lav kontraheringspris, billig finansiering og reduserte enhetskostnader sammenlignet med forrige generasjons LNG-skip.
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.06.2019 kl 08:14 6265

Vi hadde en bra oppgang i går før den falt tilbake, hva kan vi forvente oss i dag etter positive børsdager i USA of Asia.
I går var vel flex opp 5 kr før den falt tilbake og vi bør vel minst klare det samme i dag uten at den trekker seg tilbake
Hva tror dere? Den svinger voldsomt selv uten særlig news av noe slag.
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
really
05.06.2019 kl 11:31 6142

DNB sine analyser ser ut til å være i tråd med Rystad sine siste. De også peker på kapasitetmangel på regas siden, som ikke helt klarer å henge med på økningen i kapasitet på produksjonssiden av LNG som LNGC markedet lenge har vært vurdert opp mot.

Jeg har etterlyst analyse av regas siden lenge, det er en risiko som ikke har vært godt kjent.
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.06.2019 kl 08:22 5935

Astrup Fearnley med svært positiv omtale av sektoren i dagens FA net.
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.06.2019 kl 22:20 5693

Oljen er sterke i kveld så vi får håpe på en rekyl i morgen
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Triton
06.06.2019 kl 22:56 5651

HAMILTON, Bermuda, June 06, 2019 (GLOBE NEWSWIRE) — FLEX LNG Ltd. (“FLEX LNG” or the “Company”) announced today that on May 30, 2019 its registration statement on Form 20-F has been declared effective by the U.S. Securities and Exchange Commission. The Company’s ordinary shares have been approved for listing by and are expected to commence trading on the New York Stock Exchange (the “NYSE”) under the ticker symbol “FLNG” on Monday, June 17, 2019. No new securities have been issued in connection with the listing on the NYSE.

Following the commencement of trading on the NYSE, the Company’s ordinary shares will be listed for trading on both the NYSE and the Oslo Stock Exchange in each case under the ticker symbol “FLNG”. Information on the procedures to transfer shares between the two exchanges is available at www.flexlng.com.
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Triton
07.06.2019 kl 09:13 5539

USA vil forsyne Europa med «frihetsgass» og gir russisk og norsk gass konkurranse.
Martin Jacob Kristoffersen
6. juni 2019 07:03 – Oppdatert 6. juni 2019 09:51
Del (32)
Tweet
Epost

USA gir i en sjarmoffensiv mot Europa klar beskjed om at de misliker bygging av flere gassrørledninger fra Russland.
6. juni markeres 75 år siden invasjonen av Normandie. Under et møte med energi-toppene 2. mai, benyttet Donald Trumps energiminister Rick Perry taletiden til å snakke om De allierte, som ved hjelp av amerikanske tropper frigjorde Europa.
Se video over!
Nå vil USA bidra til å «frigjøre Europa» igjen – ikke med soldater, men med «frihetens molekyler», som de kaller det. USA har tre eksportterminaler for flytende naturgass (LNG), nå bygger de tre til.

Gassprisen kan bli viktigere enn oljeprisen
LES SAKEN
– Økt eksportkapasitet (...) er essensiell for å spre frihetsgass, gjennom å gi amerikanske allierte tilgang på ren energi, sier viseenergiminister Mark W. Menezes i en pressemelding datert 28. mai.

Fracking
USA ønsker nemlig ikke at Europa gjør seg mer avhengig av russisk naturgass. Menezes` sjef, Rick Perry, ønsker å tilby amerikanske frihetsmolekyler til hvert eneste EU-land.
Perry er tidligere presidentkandidat og guvernør i oljedelstaten Texas.
– En fri og uavhengig Europa er kritisk viktig for USA. Det er ingen bedre måte å gjøre det på enn å forbedre energisikkerheten, sa Perry på pressekonferansen etter møtet.
– Ikke bare gir amerikansk gass europeere frihet å bli holdt som gisler, men den senker også levekostnadene, sier Perry.
I motsetning til Norge, bruker resten av Europa stort sett gass til oppvarming.
Gassproduksjonen i USA har tatt seg voldsomt opp de siste årene, spesielt på grunn av den kontroversielle utvinnelsesprosessen kalt hydraulisk oppssprekking, eller «fracking».
Produksjonen har bidratt til å presse gassprisene nedover, og europeiske land tar gjerne imot. EU-kommisjonen bidrar med 600 millioner euro for å bygge ut terminaler til å ta imot skip med flytende amerikansk naturgass. Nå skal det bygges i Kroatia, og Spania, og det planlegges terminaler i blant annet Sverige, Irland og Hellas. I løpet av 2018 stod terminalene ferdige i Italia, Litauen, Frankrike, Polen og Malta.

Misliker flere gassrør
Energiminister Perry sier at USA motsetter seg bygging av de nye gassrørledningene fra Russland, Nord Stream 2, som fra før har skapt splittelse i EU, og TurkStream. Han viste til at allerede i dag møter 11 europeiske land 70 prosent av gassbehovet fra Russland.
– Dette vil føre russisk gass dypt inn på europeisk territorium og gi Russland ytterligere makt over europeisk utenrikspolitikk, sa Perry på EU-møtet i mai.
USA på sin side lover at deres gassforsyninger «sprer frihet», og kommer ikke til å bli brukt som politisk pressmiddel.
Perry sa ikke noe om Norge, som står for rundt en tredjedel av EUs gassforsyning. I 2018 stod gassen for over halvparten av Norges inntekter fra petroleumseksport, 265 mot 261 milliarder kroner.
Artikkelen fortsetter under bildet
Gassfrakteren Excelsior ved shippinganlegget Freeport, Texas, i USA. Foto: Freeport LNG Development, L.P.
Gassfrakteren Excelsior ved shippinganlegget Freeport, Texas, i USA. Foto: Freeport LNG Development, L.P.
Tore Guldbrandsøy, som leder Stavanger-kontoret til Rystad Energy, sier amerikansk gass helt klart vil ha betydning for Norge.

– Økte LNG volumer fra USA vil være viktig for diversifisering av gassleveranser til Europa samt prissettingen av gassen i Europa både på kort og lang sikt. Da 50 prosent av produksjonen fra norsk sokkel er gass, vil dette selvsagt påvirke verdien av norsk gass, sier Tore Guldbrandsøy, som leder Stavanger-kontoret til Rystad Energy.
Gulbrandsøy sier gassimport fra USA – og Russland – allerede har vært med å senke gassprisen til et lavt nivå.
– Videre vil dette kunne påvirke antagelser om framtidige gasspriser for leting etter gass på norsk sokkel og Barentshavet hvor om lag to tredjedeler av uoppdagede ressurser er forventet å være lokalisert, sier han til ABC Nyheter.
Frihetens havn
Samtidig med at Europa bygger mottakssentraler i full fart, bygger USA eksportterminaler. Den nyeste heter nettopp Freeport LNG, og bygges i Texas. LNG-gassen kjøles ned til minus 160 Celsius slik at den blir flytende og kan transporteres på skip, i motsetning til i gassrørledninger, som kun er komprimert (CNG). Dermed har LNG-gassen også mye høyere energitetthet.

Oljeinntektene kan bli lavere enn regjeringen trodde
LES SAKEN
Hittil er det Japan som har vært USAs største eksportmarked for flytende naturgass, men USA ønsker å eksportere mer, mye mer.
EUs tall viser at unionens import av gass i form av LNG utgjør ca. 12 prosent, og 12 prosent av det igjen står USA for. Men importen fra USA øker i rekordfart, den var bare på to prosent for tre år siden.
Norge metter rundt en tredjedel av EUs totale gassbehov, Russland rundt 40 prosent. Andre leveranser kommer fra Algerie, Nederland, Storbritannia, Qatar og noen flere.
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.06.2019 kl 11:12 5455

FLNG:STÅR BAK SAMSUNG HEAVY LNGC-ORDRE, IFØLGE MEGLERE -SPLASH

Oslo (TDN Direkt): Flex LNG skal ifølge meglere stå bak ordren for de to LNGCene som Samsung Heavy Industries i dag meldte at de har mottatt, ifølge Splash fredag.

Skipene har ventet levering i midten av 2022, melder bransjenettstedet.

Tidligere i dag meldte verftet at de har mottatt en ordre for to LNGCer (TDN Direkt-artikkel klokken 08:21)

HH, finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.06.2019 kl 11:26 5437

Nå er det ikke lenge til FLEX CONSTELLATION tas over heller.
https://www.flexlng.com/fleet-list/

Aksjen er nesten død, så vi får håpe at listing i USA og at vi får flere båter i fart gjør at selskapet blir mere attraktivt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
BennyATM
07.06.2019 kl 14:12 5360

Det ser ikke særlig bra ut. Aksjen ble tatt frem som en god investering for 2019 men dette ser ikke bra ut. Mye takket være Mr. Donald Duck. Men nå er nå bare halve året passert. Vi får håpe på en bra høst slik som ifjor. Lykke til...
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
07.06.2019 kl 18:45 5268

GasLog og Golar fortsetter sin ferd sydover. Prises det inn at Kina i fremtiden vil få dekket sitt LNG-behov fra russiske rørledninger? Eller at prisen på LNG vil være så lav i årevis at det ikke vil oppstå arbitrasjemuligheter?



Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.06.2019 kl 18:51 5257

Gud veit.
Jeg snittet ned og har litt i meste laget i denne aksjen nå, men kan ikke skjønne at den kan falle så mye mere ned eller egentlig.
Det er lite volum og for de som ser på det tekniske vil vel sikkert si at det kan være positivt.
Deter veldig stille fra ledelsen også, og jeg kunne ønske meg litt mere fra den kanten.
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
parson
07.06.2019 kl 21:21 5183

Håper på at det skjer litt nå den 17.06 det bar vel da den blir dobbelt notert i USA. Gaslog ligger vel en del høyere en Flex I pris.
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
07.06.2019 kl 22:50 5101

Jeg er enig med J Mintzmyer (til tross for at han har bommet mye med sine LNG-anbefalinger det siste året). Er man like bullish til ratene de neste årene som det Flex er, så er dette en interessant investering. Men for egen del synes jeg både GasLog og spesielt Golar virker mer interessante.

https://seekingalpha.com/article/4268971-flex-lng-poised-thrive

Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Rumleskaft
14.06.2019 kl 11:03 4421

Innsidehandel i dag. Det er vel nå man skal kjøpe? Nær bunnen..?
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare