Aksjen kan falle ned over - 50%

Slettet bruker
SSHIP 31.05.2019 kl 08:16 19473

Vær varsom plakaten bør nå ligge på SSHIP trådene. Når en aksje har steget mye på et tynt grunnlag, så må det utvises en stor risiko for et krakk. Fallhøyden er svært stor i dette selskapet som har en beskjeden omsetning på OSE. Vær varsom. Selg ned endel av dine aksjer i dette selskapet føre nedturen starter. Det som er sikkert det er nedturen kommer ofte brått på. Da er dere advart. Luftslott?
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Tradinator
31.05.2019 kl 09:17 9549

Har panikken i NEL gjort at du håper på billig inngang her Tigeren? Dette er du for god til.... NEL faller naturligvis ned, når den har gått litt mer enn den strengt talt har fortjent i det siste. Denne har derimot gått langt mindre enn fortjent, så her bommer du greit. Begge vil uansett være gode kjøp på sikt,
Dublinmannen
31.05.2019 kl 09:30 9504

Når olja faller burde denne gå opp, da cruiserederiene sparer penger på billigere drivstoff. Da kan de sette ned prisene og cruise vil bli tilgjengelig for flere..
Slettet bruker
31.05.2019 kl 09:32 9487

Hehe...en tiger som prøver å fyre opp hammeren. Ta det på hammertråden.

Er det noen som har oppsiden på sin side nå er det SSHIP, Sexy Super Hot Investment Possibility.

Slettet bruker
31.05.2019 kl 09:34 9467

Hver gang jeg ser noen som baisser en aksje bruker jeg å klikke meg inn på nicket til baisseren for å se hvilke aksjer baisseren selv er eksponert i. Og hver gang har baisserens hjertebarn falt stygt.
Slettet bruker
31.05.2019 kl 15:07 9330

Røm Scanship er mitt råd. Denne kan falle brutalt nedover. Kan bli årets taper aksje??
takumi
31.05.2019 kl 15:23 9269

Det her er flaut Tigeren.

Du har jo begynt å bli litt mer spiselig i det fleste postene dine den senere tiden, fortsett med det framfor å komme med sånn tull som det her
robkal
31.05.2019 kl 15:25 9265

Ja.. herregud.. den er påvei mot konkurs.
Ser ikke stabil ut i det hele tatt.
Holder med deg Tigeren. You know your shit( bokstavligt talt)

SELG SELG.. KONKURS INOM 2-3 DAGER.
oddagod
31.05.2019 kl 16:22 9204

Når jeg ikke kunne tru at Tigeren kunne bli værre?
Dette blir for dumt, selv for meg som er glad i å finne frem popcorn når diskusjoner tar litt av....
Slettet bruker
31.05.2019 kl 16:25 9192

Bare slapp av, han skifter snart mening. Må bare kjøpe seg inn først.
Slettet bruker
31.05.2019 kl 16:28 9180

Klart man skal være aktsom når en grønn aksje faller over 4.5%.
Slettet bruker
31.05.2019 kl 16:30 9170

Synes du det er rart de faller så mye? De er hausset noe voldsomt i alle forum
Hammers
31.05.2019 kl 17:07 9111

Tigeren skal nå hevne seg på undertegnede via SSHIP. Til å le seg skakk av.....???!
Vel, hvis Trump eskalerer handelskrigen - ja, så får vel jeg gjøre det samme med ordkrigen!

Da får jeg vel ta meg en Braastad utpå fredagskvelden for å få opp gløden.
Kanskje det deretter skjer noe i 100-meterskogen - mens jeg lytter på Radio Rock på NRK1 utover kvelden.
Man kan ALDRI VITE så tidlig på dagen som nå, men jeg har en sterkt stigende mistanke....!

Hilsen Hammers
Redigert 31.05.2019 kl 17:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.05.2019 kl 17:36 9039

Hoho....da blir det litt kveldsunderholdning for de av oss uten tv og radio i stua?
Shinkage
31.05.2019 kl 20:01 8928

Problemet er vel at underhodningsnivået da ville blitt som finsk fjernsynsteater på 70 tallet.... ?

Jeg prøver å overbevise Hammers om å holde seg for god til å senke seg til det nivået Tigeren viser her - det er for barnslig. Tigeren sier jo han har tjent mange millioner på NEL, og er en ivrig tilhenger. Fint for ham. Siden jeg har investert i NEL håper jeg selvsagt han får rett. Jeg kan leve med hans overentusiatiske meldinger om NELs fortreffelighet (jeg stoler på min egen evne til å filtrere bullshit), og så lar jeg rett og slett de barnslige innspillene bare prelle av. Vi trenger et mer seriøst forum.
Fuhrmeister
31.05.2019 kl 21:20 8843

Å satse på et selskap med solid pluss på bunnlinjen
samt en mrldr på ordrebok er aldri feil.
Benyttet dagen med å laste mye. Hadde nesten håpet på
lavere inngang. Men retrospektiv kan vel en bli
fornøyd. For min del skal den falle veldig mye
før jeg begynner å svette..:)
Hammers
31.05.2019 kl 21:45 8794

Enig i det du skriver.
Når/om det skjer noe i hundremeterskogen i kveld vet jeg fortsatt ikke. Vi får se om "ånden griper meg"!

At Mr T har tjent millioner (eller nellioner - som han kaller det) - er kun en påstand. En påstand som ALLE kan sette ut om egen fortreffelighet.
Forresten, da har han vel også TAPT så det suser de siste dagene. Nå når NEL også har gitt SALGSSIGNAL - under kr 8.
Huffda, mye dårlig nytt å fordøye om dagen!

Hilsen Hammers
Slettet bruker
02.06.2019 kl 19:12 8562

Ja jeg og mange andre investorer ser store muligheter for at Scanship kan falle dypt fremover. Etter oppgang kommer en meget sannsynlig nedgang i denne aksjen med lav omsetning og nå svært høy risiko. Mye av oppsiden er tatt. Plasthammeren har dessverre mistet buksen og blitt til krabbemat for lenge siden. Da han har til de grader har tråkket i baret. Plasthammeren er tydeligvis rimelig tom. Desperate innlegg er hans hobby. Da han bommer og bommer og bommer støtt og stadig. Vi andre treffer,laster tungt opp i Nel og vi har tjent millioner på korrekte og heldige investeringer. Plasthammeren sa her inne at han shortet Nel på kr 6 ???? Jeg ler meg skakk. Nel var i forrige uke oppe i 9.50. Vi plukket nye flere hundre tusen i potten. Bunnfiske forrige uke på 7.50 blir nye potter denne uken. Forskjellen er at vi tør og vi vant halve kongeriket. Plasthammeren ble til tidlig selvforskyldt krabbemat.
Hilsen
Tigeren (som spiser krabbemat til frokost)
Redigert 02.06.2019 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
Max Payne
02.06.2019 kl 19:27 8516

Scanship kan fort 10 doble seg. Det samme kan NEL. Det vil svinge litt, men det er bare å laste opp når muligheten byr seg. De grønne aksjene surfer på en megatrend. Selv har jeg lik fordeling mellom Scanship, NEL, Hexagon, Tomra og Scatec Solar.

Max
Redigert 02.06.2019 kl 19:30 Du må logge inn for å svare
Hammers
02.06.2019 kl 19:42 8492

En hysterisk sammensetting av massevis av gammelt oppgulp og billige poenger fra Tigergutt.
Kan bare minne om at Topp 20 er konstante kjøpere og de har nå kommet opp i 84% av den totale aksjekapitalen.

Ellers gidder jeg selvsagt ikke å engasjere meg i det sammensuriet av tull som her listes opp.
Konsentrer deg heller om kompassretningen, Tigergutt!

Hilsen Ole Brumm......som forresten aldri har eid aksjer i NEL og som heller aldri shortet på Oslo Børs.
Redigert 02.06.2019 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
Shinkage
02.06.2019 kl 20:00 8462

Det var en ganske interessant sammensetning. NEL og Tomra var mine hovedvalg også, og både Scatec Solar og Hexagon blir trukket frem som gode objekter. Hexagon blir jo ofte brukt som motbudet til NEL her på forumet har jeg fått med meg. Har ikke sett så mye på Scanship før jeg kom i "diskusjon" med Hammers, men den virker også interessant.

Raljeringen til Tigern har jeg bare latt gå hus forbi.
Redigert 02.06.2019 kl 20:00 Du må logge inn for å svare
Max Payne
02.06.2019 kl 20:23 8411

Takk for det Shinkage. Scanship Holding, NEL, Hexagon, Tomra og Scatec Solar er solide og langt på vei markedsledere innen sitt området. Min strategi er å kjøpe jevnt hver måned, fortrinnsvis den aksjen av de fem som har korrigert mest tilbake. På den måten kan jeg øke beholdningen og om mulig snitte ned. Jeg har et perspektiv på 3-5 år før jeg vil vurdere å ta gevinst, ev. omplassere deler av midlene i nye grønne selskap. Det pågår en stor disrupsjon i aksjemarkedet i disse dager der stor midler tas ut av tradisjonelle bransjer og inn i grønne aksjer. Dette blir en fin reise.

Max
Slettet bruker
02.06.2019 kl 20:41 8370

Du har så rett så rett tror jeg. Grønne mygger som SSHIP kan med stor sannsynlighet bli børsvinnere. Med dagens børsklima og en oljepris som kan falle enda mer, er det ikke usannsynlig at flere vil rømme over til grønne selskap som rir en kampen mot klimaendringene. Den grønne supertrenden som viser ansvarlighet og omtanke for omgivelser og etterkommere vil ta av. Alle store fond vil ha plass i grønne aksjer fremover. Det Skulle ikke forundre meg om flere av de grønne selskapene etterhvert blir som blue-chip aksjene, trygge havner når markedene er urolige.
Slettet bruker
02.06.2019 kl 20:46 8350

Perspektiv 3 -5år? Da er alle disse selskapene konk.
Slettet bruker
02.06.2019 kl 20:57 8330

Har ofte lurt på hva som er drivkraften din og lignende personer Raven.
Hammers
02.06.2019 kl 21:03 8314

Mange morsomme forhold rundt SSHIP for tiden:
- Del 1 av utbytte er utbetalt. Del 2 kommer senere i år. Hvilke ANDRE vekstselskaper betaler utbytte?
- Listes trolig på Oslo Børs om ca 2 ukers tid.
- Når det skjer er det en rekke fond som nærmest blir programforpliktet til å kjøpe seg inn. Slik som grønne fond og utbyttefond!
- Hvilke aksjer skal de kjøpe? Top 20 eier 84% - og det er i prinsippet kun 16% frie aksjer igjen.
- Vi snakker da om ca 15,5 mill aksjer og MANGE av disse er låst på mindre hender.

På min egen tråd om SSHIP har jeg fortalt om utbyttet til selskapet.
Det er større enn i noen av de øvrige grønne selskapene - basert på innbyrdes aksjekurser. Dette inkluderer også TOM.
Hva er utbyttet i NEL? NEL som TAPER 40% av ALL sin omsetning, mens SSHIP tjener 20% på sin egen. Say no more!

I vår lanserte selskapet sitt LANDBASERTE rensesystem (MAP) - der Nitrogenavfall ivaretas.
Personlig tror jeg dette på litt sikt kan bli langt større enn den maritime biten på de STORE cruiseskipene.
Kommunene rundt bl.a. Oslofjorden vil nå få strenge krav til nitrogenrensing av alt avfallsvann.

Bak betalingsmur? Avisartikkelen er kun for Nedre Glomma......og Oslofjorden har en LANG strandlinje med mange kommuner.
https://www.f-b.no/nyheter/frevar/okonomi/fredrikstad-og-sarpsborg-ma-forberede-seg-pa-krav-om-nitrogenrensing-kan-koste-flere-hundre-millioner-og-gi-deg-kraftig-var-avgiftshopp/s/5-59-1396163?key=2019-02-12T07%3A41%3A16.000Z%2Fretriever%2Ffdab40a913a79c128051157e96d6c8d9b59fc09e

Når kontraktene renner inn vil nok kjøpepresset stige markant.
Akkurat som det gjorde det tidligere i år med 10-20% daglige hopp.
Men hvilke aksjer skal man kjøpe DA kjøpe - og til hvilken PRIS......når Top 20 nesten eier nesten alle (av en eller annen "mystisk" grunn).

Konklusjon: På "regnværsdager" fortsetter kanskje litt sig, men når sola atter skinner - ja da SKINNER den!

Hilsen Hammers
Redigert 02.06.2019 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Shinkage
02.06.2019 kl 22:19 8224

Høres jo bra ut dette - det blir vel da ca 1,5 mill i deling mellom de "småeierne" du sikter til. Utbytte er jo alltid populært - får håpe du får en bra share av det. Vet du forresten om de vil bli inkludert i "Aksjesparekonto-selskapene" når de flyttes fra Oslo Axess?

Siden dette er en bra presentason er det litt synd at du samtidig ikke klarer å la være å hoppe på Tigern-bølgen, og fortsetter å gnåle på de samme slappe poengene du gjør hele tiden - "NEL taper 40% blablabla" (og speisielt siden du synes det er flisespikkeri å faktisk diskutere det). Det er ikke like overbevisende som resten ?
Hammers
02.06.2019 kl 22:38 8179

- Det blir vel ca 15,5 millioner "frie" aksjer i SSHIP.
- Dette i motsetning til NEL's målestokk - der man snakker om totalt 1,2 MILLARDER aksjer. Grovt sett 1000 ganger flere enn "de frie".
- Nei jeg vet ikke noe om Aksjesparekonto. Selv har jeg det ikke siden man til slutt alltid må betale skatt, og jeg er aldri fullt investert.

- Det er da ikke å hoppe på Tiger-bølgen det å komme med relevant info om en aksje.
- Personlig tror jeg det er MANGE som har blitt forledet i denne!
- Slike som KUN leser tigerstoff - og som løper rundt med skylapper på. Nei, jeg tenker ikke på travhester!

Hilsen Hammers
Shinkage
02.06.2019 kl 23:07 8125

Ja, jeg vet det - det jeg mente var 1,5 mill kroner i utbytte - 10 øre pr aksje etter det jeg forsto.

Ja, det er definitivt alt for mange aksjer i NEL, det er jo en av utfordringene knyttet til nye emisjoner. Det kan bli dødstøtet for alle selskaper som bruker denne typen finansiering for å vokse, men det trenger ikke å bli det om man får gjennombrudd. Som nevnt før.

Jo, jeg synes det definitivt er å hive seg på Tigern-bølgen å presentere den infoen du sikter til på den måten du gjør, uten å klare å ta en eneste saklig diskusjon på om dette kanskje kan være verken unormalt eller uklokt. Du presenterer det som om det skulle vært en galskap bare du forsto. Det er mange selskaper på børser i alle land som finansierer sin virksomhet på denne måten for å kunne klare på gjøre feks teknologiske og medisinske gjennombrudd. Mange lykkes, noen lykkes ikke. Det var bare det ene punktet, og fordi du raljerer på poenger du ikke vil diskutere - resten av innlegget var interessant.

Nei, det er ikke bra å lese bare Tigerstoff - helt enig. Kanskje det ikke er så bra å lese bare Hammers stoff heller? Jeg begynner nemlig å få et inntrykk av at du ikke er så interessert i å diskutere ting som ikke passer din egen agenda. Gi bort dine egne skylapper til Theonlywayisup, så kan vi si at du har slått to fluer i en smekk ?.

Travhester er bra dyr. De kan gi god avkastning også - både å eie dem og å spille på dem.
Redigert 02.06.2019 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
Hammers
02.06.2019 kl 23:34 8066

Vel, når du leser Hammers-stoff så får du i hvert fall fakta - og ikke fri fantasi.
Ja, bortsett fra når du leser om 100-meterskogen.....?!

Spiller selv jevnlig på hester. Kun helt smått (rundt 100-lappen) og har vært deleier i 2 stk.
Herlig den gangen (MANGE år siden) da jeg så Rikstotoløpene på NRK (V6 den gang) og BEGGE vant sine løp på Drammen Travbane.
Har du noe forhold til travhester?

Hilsen Hammers
Shinkage
03.06.2019 kl 00:04 8019

Jada, mesteparten er bra fakta, når du ikke raser litt tourettes-aktig av sted innimellom ?

Har ikke eierskap i hester, men spiller sammen en kollega på jobb. Han har skrevet et interessant program som analyser all mulig statistikk om hester, baner, kusker etc. Det resulterer i en oversikt som programmet hans generer hver dag med gode objekter (altså lite spilte hester med potensiale - høres kjent ut?). Vi tok 1.25 mill for 9 stk på jobb på slutten av fjoråret, og har i tillegg ganske mange 6-sifrede gevinster mellom bare oss to. Travspill er selvsagt også forbundet med både risiko og usikkerhet, men fordelen er at vi spiller på penger vi har vunnet. Nettoen er godt positiv etter 7 år.

Dette har i grunn noen få likhetstrekk med det vi holder på med her - mange har en mening om hvem som garantert vil vinne racet (og ender ofte opp å ta feil ?).Faktisk har min kollega skrevet et program som anbefaler aksjer også, siden vi begger er interessert i aksjeinvestering. Det er basert på Minervinis Trend Template, om du kjenner til det + litt ekstra. Om du ikke har lest boka hans "Think & Trade Like a Champion" så anbefales den. Anbefalingene hans er nok ikke helt etter læreboka, men money talks.

Vi har dessverre begge all kapital låst i andre aksjer for øyeblikket, og stoppet å sende ut rapportene (det ble litt plagsomt uten ledig kapital å investere, hehe). Jeg sjekket den siste listen nettopp, og de to Buy anbefalingene som den viste feks 04.06.2018 var Medistim og Kitron. Medistim har faktisk gått hele 74.4% siden da, mens Kitron har hatt en litt mer brokete reise og gått 10,5% ned. Den var på vei opp lenge, men traff toppen rett etter.

Hmm, kanskje jeg skal selge NEL aksjene og hente frem rapporten igjen - hehe.

P.S. For de som leste dette før korrigering så blingset jeg på listen, som var fra 04.06.2018 og ikke 06.04.2019. Jeg ser jeg hadde snudd Outlook lista med rapport-mailene i motsatt rekkefølge.
Redigert 03.06.2019 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Shinkage
03.06.2019 kl 00:47 7967

Fant de andre listene i riktige ende av Outlooken. Ganske interessant lesing.

Buy Now anbefalingen fra 15.03.2019 var Tomra (som har gått opp 11,86%), og Buy Soon på Norwegian Energy Company (som har gått opp 18,64%).

NEL var for ørig på lista med Buy Now anbefaling 08.01.2019 til kurs 5,15 - jeg kjøpte i romjulen mens den var på Watch til 4,55. Scanship gikk forresten over dobbelt så bra i samme periode, men den er utenfor Aksjesparekontoen, så den var ikke aktuell for meg.

Begge har altså vært gode investeringer, men la meg for all del ikke ødelegge headbuttingene dere imellom dersom det gir så mye ekstra glede ?
Redigert 03.06.2019 kl 00:55 Du må logge inn for å svare
Hammers
03.06.2019 kl 00:58 7956

Takk for redegjørelsen og grattis med den store. Har selv hatt noen brukbare, men langt unna millionbeløp.

Har ikke hørt om Minervini tidligere.....men jeg baserer meg uansett litt i samme spor.
Bare litt mer effektivt på min måte - skulle jeg tro!

Hilsen Hammers......som registrerer at det nå er mørkt utenfor gluggen!
jb10000
03.06.2019 kl 01:52 7995

Har du 10-20 aktier i NEL nu?

Du er i sandhed en nar. Men nemt at spille smart på et anonymt forum.

Post et screenshot af en af dine handler og du kan tages seriøst.

Er den på mere end 200 kroner vil jeg overveje at tage dig seriøst.

I bytte kan du få et screenshot af en af mine
jb10000
03.06.2019 kl 02:02 7995

Kig Tigerens trackrecord og du har svaret. Manden/barnet har ikke meget omløb i over etagen
Slettet bruker
03.06.2019 kl 07:23 7894

Da var alle aksjer i SSHIP solgt, lykke til videre alle aksjonærer. Me snakkes på et senere tidspunkt.
nima
03.06.2019 kl 07:26 7891

Det var vel dumt, det er nå morroa starter. Venter på neste kontrakt som kommer snart.
Slettet bruker
03.06.2019 kl 08:56 7784

VolumOpp. Du er en klok investorer. Jeg solgte også alle mine SSHIP aksjer på fredag. Bobla kan nå sprekke. Nedturen lukter vondt. Fallhøyden er meget stor. Som Buffet sier:Vi blir aldri noe fattigere av å ta gevinsten av bordet. Krabbematen plasthammeren for surre med sitt. Han tror han er "gud" , så er han kun krabbemat. .
Tradinator
03.06.2019 kl 09:14 7730

Noterer at motstanden mot cruisenæringen øker mange steder pga forurensing og avfall. SSHIP vil bli uungåelig for selskaper som tar miljø på alvor. De som ikke gjør det får ikke passasjerer til slutt.... Ordrene vil strømme inn i økende takt.
Slettet bruker
03.06.2019 kl 10:05 7665

Intet er sikkert i aksjer, men det er ganske uomtvistelig at verden er på vei inn i en trend hvor vårt søppel ikke lengre bare kan legges i hauger i bortgjemte kroker av verden. Noe må gjøres! Spesielt med plastavfallet.

Scanship håndterer både vanlig søppel og plast ombord i cruiseflåten i en co2 fri renseprosess. Er metoden også egnet for større søppel-håndteringer så vil SSHIP være en aksje med et betydelig potensial. En hel verden leiter i dag etter metoder for å destruere plast på en miljøvennlig måte.

Sier nei til søppel fra rike land
Filippinene sender tonnevis med søppel i retur til Canada. Malaysia vil ikke ta imot mer plast fra Vesten. Flere og flere land nekter å være søppeldynger.

Filippinske myndigheter sier nei til plastflasker og -poser, aviser og brukte voksenbleier. Nå er søppelet lastet om bord i 69 konteinere på et lasteskip på vei til den kanadiske byen Vancouver. Det er ventet å komme dit om cirka tre uker

Malaysia: – Søppeleksporten er urettferdig
Hvert år sender Vesten hundretusenvis av tonn med plastsøppel til Malaysia. Men nå har landet fått nok. For bare noen dager siden annonserte myndighetene i landet at 450 tonn skal skipes tilbake til Australia, Canada, Kina, Japan, Saudi-Arabia og USA.

https://www.nrk.no/urix/sier-nei-til-soppel-fra-rike-land-1.14571032

.