Dette er realiteter,ikkje manipulering OLJEPRISEN.

Svartsyn
31.05.2019 kl 21:47 473

Dette er skiferoljen sin. revolusjon i et nøtteskall.
Og til danm. Uten ira,, sin utstegning fra Trump + Opec sin
begrensning så flyter det snart over av olje .Samme om du teller rigger på prærien til krampe tar NOEN.
Dette blir en dag for wake up call.
Ordet som gjelder er markedsandeler.
Noen har parret tall og sett seg blinde. EMPIRE ser sammenhengen han leder på resten av saueflokken.

Tm3P
31.05.2019 kl 22:01 450

Var ikke du en av dem som i 2016 sa at oljeprisen aldri kom til å gå over 50 igjen?

Jada skiferoljen påvirker markedet den, men selv om den har vokst mye de siste åra så er den fortsatt under 10% av verdens totale produksjon og har ikke klart å holde oljeprisen nede slik du advarte mot. Nå møter de også større motstand rundt infrastruktur og må selge oljen med rabatt. Mindre skiferoljeselskap sliter voldsomt og må kutte ned på investeringene. Spørs hvor stor veksten framover blir, hvertfall de nærmeste årene.

Ser ikke bort fra at oljen faller mer, men da er det pga. handelskrigen og frykt for resesjon, ikke skiferoljen.
Svartsyn
31.05.2019 kl 22:20 417

Jeg har ALDRI sagt at oljeprisen ikkje vil stige over 50 dollar.Jeg har sagt at eg trur oljeprisen vil stige ca.5 dollar pr.år i snitt uten at vi får noen geopolitiske hendelser.
Og eg var vel den første og eneste på dette mediet som sa at skiferoljereculusjonen skjønner dere ikkje.
U.S.A har knekt koden.
, De som tror break /even er 80 dollar for produksjonen har ikkje skjønt noe.
Min siste lille usannsynlige men dog mulige scennario var at hvis dette eskalerer til å bli en kamp om markedsandeler vil vi se oljepriser INGEN idag fatter.
La oss ikkje håpe det skjer,men vi har ALDRI vært nærmere.
Idag klarer 750 rigger å gjøre det samme som 1000 for 2 år siden. Fikk du den danm., 1 opp 2 ned 5 ned 7 opp uke etter uke men produksjonen øker bare meir og meir.
Ja oljeboring er gøy, det har eg kødda med i snart 35 år.
Eg er litt misunnelig på amerikanerne der for å ha knekt ein kode.
Men et bit er et bit og en borestreng er en borestreng.
Og hvor mange brønner i U.S.A er boret og

Ikkje komplettert.
Her skal bli produksjon ,ja.
Det er sikkert....
Redigert 31.05.2019 kl 22:30 Du må logge inn for å svare