NEL - Et KLART (redigert 4/6) teknisk salgssignal er nå gitt.

Hammers
HAMMER 31.05.2019 kl 22:01 8142

Et av mine "favorittselskaper" har i dag gitt et teknisk salgssignal.

- Kursen har brutt under støtte på 8,60 - 8,50 og 8,20. Salgssignal er gitt.
- Den har også brutt under viktigere støtte på kr 8, men fortsatt for lite til at "det bruddet teller"!
- Kurs har dundret gjennom 10 dg snitt og er og i ferd med å bryte 30 dg. Signalene er i ferd med å vende.
- Volumet på dagens fall lå på Top 4 når man betrakter året omsetning.
- Norsk Bulls sendte ut salgssignal for 2 dg siden - og deretter har kursen falt 10%.

Nei, ikke mye å glede seg over i "folkeaksjen"!

Hilsen Hammers......som minner om at dette ikke er noe oppgulp fra MIN side.
Dette er de signalene MEDAKSJONÆRER sender ut pga hva DE gjør med egne investeringer. De siste dagene har de PØST ut!
Redigert 20.01.2021 kl 22:43 Du må logge inn for å svare
Shinkage
31.05.2019 kl 22:39 6440

Jepp, det var ingen god dag for NEL, men det var det ikke for mange andre heller. Jeg hadde vært mer betenkt om dette hadde skjedd på en mer "normal" dag. Det er uansett foruroligende, og egentlig noe som måtte komme før eller siden. Jeg trodde det ville skje før, og solgte meg derfor ut med god gevinst på 8.30 15 mai. Så satt jeg og ventet på fallet som aldri kom, og tenkte etter hvert jeg hadde tatt feil for den fortsatte bare. Så, for å virkelig ta kaka når det gjelder dårlig timing klarte jeg å kjøpe meg inn igjen rett før det store droppet startet tirsdag. Jeg var overbevist om at jeg i min uerfarenhet hadde tatt feil, og kjøpte meg inn igjen - big mistake ?.

Likevel, slik jeg har erfart denne aksjen så skal det ikke mer til enn at Trump sender en liten Tweat om middag med Xi Jinping, og svada om hvor gode venner de har blitt, så er vi i gang igjen - eller en ny ordre i USA/Korea. Dette er risky business på kort sikt, men jeg har likevel tro på at det kan bli til noe på lang sikt.
Max Payne
31.05.2019 kl 22:45 6409

Det er vel greit at den korrigerer litt tilbake. Det ble litt mye litt for fort. Hadde vært greit og få handlet flere NEL aksjer til en lavere kurs:)

Max
Hammers
01.06.2019 kl 01:27 6280

Alt er greit, men når det gis tekniske salgssignaler begynner "greiheten" å rakne.
Da viser de andre aksjonærene at de mister tilit - og de selger til det kjøper vil tilby - og dumper.
Kommer kursen seg over 8 bedrer bildet seg. Under 8 blir det vel mest bare sorgen?

Hilsen Hammers
Framtia
01.06.2019 kl 08:00 6134

...legg til at "nedsalget" skjer pga. en generell frykt i markedet og at dette er ekstraordinært! Ikke fremstill det som om Nel er problemet! Brent Spot er opp 6 % siden laveste notering i går, så det vi så var en overkorreksjon pga nettopp det dette i hovedsak dreier seg om...En gjeng med pyser, som har lånt over skorsteinen for å gjøre seg kjappe gryn på børs og som nå må ty til bleier for å ikke tisse i buksa...Jeg for min del kjøper jevnt og trutt på slike fall og har 2 gangen allerede...Alt kan ikke forandre seg pga en uforutsigbar "president"...Jeg har klokketro på at Nel og deres partnere lykkes "big time"?. Lykke til med den videre oppgangen i miljøvennlige aksjer!
Hammers
03.06.2019 kl 18:51 5735

Kanskje derfor aksjen har gått som den har gjort på store volum den siste tiden?

At en gruppering som ønsker å selge en større post på en finurlig måte har klart å jekke opp kursen?
At man heller ville få til å selge en større post fra en HØY kurs framfor en lav?

Selvsagt bare spekulasjoner fra min side, men det er MANGE som med forundring har sett den sterke kurstigningen og det skyhøye volumet i det filleselskap som NEL egentlig er. Hegnar har lurt på om noen posisjonerer seg - og jeg har selv uttalt at NEL har brutt de fleste logiske lover med sin oppgangen. Vi snakker tross alt ikke om noe "gullkantet papir". Heller et temmelig lurvete et - der ALL skrift står med KNALLRØDE tall!

Et forsiktig teknisk salgssignal ble som tidligere fortalt gitt fredag.
Dette ble opphevet i dag, men med et forventet større fall i forbindelse med "salget" gis et LANGT sterke salgssignal.
Nå er kursen HØYT oppe pga ? - og det LANGT ned........så dette kan fort bli en aldri så lite kapittel fra romanen "Stormfulle Høyder".

Ellers er det verdt å merke seg at det også dukket opp en shortposisjon (ref shortregistret) på fredag.....
...så salget begynte nok å lekke i de indre kretser - allerede da!

Til slutt; Haugen hadde en fin teknisk gjennomgang av NEL under dagens sending.
En gjennomgang der HOVEDFOKUS (rettet) gikk på videre nedgang.

Hilsen Hammers
Redigert 03.06.2019 kl 21:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.06.2019 kl 19:10 5624

«Alt fokus fra Haugen var på videre nedgang»?
Det var det da ikke!

Helt grei analyse.
At du tolker det med alt fokus på nedgang tror jeg du får stå for selv.
Hammers
04.06.2019 kl 00:33 5368

Det skal bli SVÆRT interessant å se morgendagens utvikling. Med et forventet fall kan det raskt komme kraftig salgssignal.
Ja, for ingen overtar vel en selgers aksjer for nesten en milliard til full pris!

1. Faller kursen under 7,97 som sluttkurs åpner det seg et rom til ca 7.
2. Hvis DET skjer gis et NYTT salgssignal ved at OGSÅ tidligere bunn ved 7,50 blir brutt.

Dette signalet er LANGT mer alvorlig. Jeg får heller komme tilbake til saken dersom morgendagen går "rett vest".......nei jeg mener sør!
At de glidende snittene også brytes på turen er en selvfølge.

Og HVIS (jeg gjentar HVIS) det har foregått en manipulasjon for å få opp kursen forut for salget - ja så forsvinner også DEN drahjelpen.
Og den forsvinner fra i morgen av! Joda, det kan bli en spennende tirsdag.

Hilsen Hammers
Slettet bruker
04.06.2019 kl 00:37 5349

Plasthammeren rir igjen , snakkes imorgen!
Du er ufobedrelig onskapsfull.
Hammers
04.06.2019 kl 00:41 5335

Ondskapsfull?
Jeg er KUN en REALIST. En realist som tenker høyt. Og det verste av alt, det er ikke JEG som lager signalene.
DET er det dine medaksjonærer som gjør.

Jeg er akkurat som krimreporteren som IKKE "har utført drapet" - men kun beskriver gjerningen!

Hilsen Hammers
Slettet bruker
04.06.2019 kl 00:43 5324

Jeg tenker også som Hammers at det i morgen kan settes et nytt og kraftigere salgssignal.

Det var anledning for flere "tviholdere" å selge på over 9, men den muligheten kommer nok ikke tilbake med det første. Ikke er det sikkert at den kommer tilbake i det hele tatt heller.

"Skulle bare, visste ikke at, trodde visst..." Osv...
Slettet bruker
04.06.2019 kl 00:58 5290

Hammers ingen kjenner morgendagen !
Du støtter deg på analyse , men den analysen du sender er for backtradere .
Du insinuerer fall , det er rimelig mendu får ikke engang 50 % rett av meg for ingen kjenner morgendagen!
Desuten er det millioner som har svidd fingrene sine på shorting og derfor blir du en forleder om du skulle bomme .
Tenk på det , du dukker alltid opp med teoriene dine når andre lar seg skremme til å selge!
Desuten sier du at du handler på alles kjøp og salg over tid , høres fornuftig ut for en som ikke kan ta ansvar for sine egne utsagn!
Du legger ut at det er alle andre som skaper din base for analyse i ettertid , vel du om det .
Du er ihvertfall usmakelig for de fleste på forumet.
Slettet bruker
04.06.2019 kl 01:08 5271

Du som den beisern du er plasthammer , de fleste av nelaksjonærene lar seg ikke skremme til salg bare på grund av en helt normal aksjhandel som ble gjennomført ikvels.
Det er klassisk at truseskvetterne lar seg skremme av infantile beisere , men de med pengene og kunskapen lar seg ikke skremme av selvopphøyde beisere som du.
Shinkage
04.06.2019 kl 01:21 5236

Himmel og hav - har du begynt å hive deg på konspirasjonsteorier også nå? Noen har "på en finurlig måte klart å jekke opp kursen" for at de skal kunne klare å selge til en høyere pris? Vel, da har de vel sikkert fått hjelp av en særdeles stor vennekrets med naive småinvestorer - det ville jo også passet godt inn i bildet som du, og dine selvgode og særdeles lite sympatiske meningsfeller, har om de som har puttet "småpengene" sine i NEL.

Heldigvis har du ikke totalt mistet grepet, og kommer også med innspill som er langt mer viktige og saklige. Det som skjer ifm dette salget er utvilsomt kritisk for tiden fremover, og akkurat nå synes heller ikke jeg situasjonen er lovende. Det som skjer i morgen blir definitivt særedeles nervepirrende.

Tolkningen din av Haugen sin tekniske gjennomgang i forkant av denne hendelsen skjønner jeg derimot lite av - HOVEDFOKUS på nedgang? Har du hatt på deg både øreklokker og skylapper da du fulgte med på denen sendingen? Hovedfokuset hans var da vitterlig på to ting – det første var store sjanser for en mindre eller større korreksjon (som kunne være forbigående og faktisk også en kjøpsmulighet), og det andre var at det fortsatt var tegn på en stigende trend.
Slettet bruker
04.06.2019 kl 01:27 5217

Hammers er så sjølgod at han har havnet i den berømte bobla , der han spinner rundt og rundt og kommer seg ikke ut.
Shinkage
04.06.2019 kl 01:33 5194

Huff, jeg likte egentlig ikke å havne rett etter dette heller sørgelige innlegget, som viser til at det også er andre som ikke ønsker å fremstå spesielt sympatisk.
Hammers
04.06.2019 kl 08:01 5026

- Når store pengesummer er involvert kan det aller meste skje - og man bør ikke bli forbauset over noe som helst.
- Stigningen til NEL har vært ganske urealistisk pga av de tallene som jeg tidligere har snakket om. LITE henger på greip.

- Konspirasjon. Vel, det samme ble sagt da jeg for et drøyt år siden lanserte en "vill" teori i NAS på kr 305.........!
- Haugens TA. Vel, laget middag med venstre øye/hånd og så Haugen med det høyre settet. Nedgang var mitt hovedinntrykk.
- Det spiller egentlig ikke noen rolle hva hans hovedkonklusjon var - for jeg tolker egne charts.
- Chartet ser nå kjempespennende ut - på nedsiden.

Hilsen Hammers
Redigert 04.06.2019 kl 08:01 Du må logge inn for å svare
Hammers
04.06.2019 kl 08:17 4957

Ja, da ble det 7,47 for aksjene.

Hilsen Hammers
Karybdis
04.06.2019 kl 08:24 4904

Uforbederlig ondskapsfull; den var jammen morsom.
Hvor naiv kan man bli her??? morsomt eller kanskje ærlig det må dog sies.
Ja, litt artig å se utviklingen blir det jo; så må du endelig følge opp krimromanen
da, Hammers.
Hammers
04.06.2019 kl 09:20 4955

Når man i dag leser hovedinnlegget kan man selv nesten bli imponert over hvor korrekt fredagens tanker var - og for en timing!

Det ble fortalt:
- Hva som var i ferd med å skje
- Hvem som lot det skje (medaksjonærene)

Videre:
- Deretter gårdagens storsalg av en medaksjonær
- Til slutt dagens utvikling.......der hele menigheta står og hamrer på kirkedøra - og egentlig ikke vet sine arme råd.

Hilsen Hammers.......som i dag tror han må feire denne lille triumfen med et kamferdrops til frokostkaffen.... ???!
Hammers
04.06.2019 kl 13:17 4825

Etter at det KRAFTIGE salgssignalet ser ut til å komme i dag,
kan jeg legge til at den FØRSTE støtten ligger ved 6,18! Kanskje greit å vite.

Hilsen Hammers
really
04.06.2019 kl 15:55 4676

Det er mye ærlig naivitet og hjelpeløshet på denne tråden. Og da tenker jeg ikke på hammern.
Hammers
04.06.2019 kl 23:35 4530

Etter at støvet endelig har lagt seg er det på tide med en gjennomgang av chartet:

- Støtten på kr 8 var knust før jeg fikk kamferdropset til formiddagskaffen ut av posen.
- Deretter forsvant støtten ved 7,50 like etter at bikkja hadde fått "runden" sin.
- Bikkja var skuffet i dag - siden jeg hastet videre før han hadde fått lagt fra seg ALLE sine Facebookmeldinger til tispene rundt om.
- Jeg måtte hjem og se hvor dette endte. Kursen fortsatte ned på 6-tallet før den endte i et teknisk ingenmannsland rundt 7.

- Det KAN komme en rekyl opp mot motstanden på 7,50 - men ferden kan også fortsette videre mot støtten ved 6,18.
- Akkurat nå virker det hele temmelig ustabilt, men med tanke på dagens USA KAN det kanskje bli litt drahjelp i nordlig retning?
- Dette er de nærmeste nivåene - og den enkelte bør selv følge med hvilken vei det går. Akkurat NÅ kan det gå begge!

Hilsen Hammers
Redigert 04.06.2019 kl 23:36 Du må logge inn for å svare
Max Payne
05.06.2019 kl 00:01 4449

Blir overrasket hvis den ikke fyker opp til 7,50 i morgen og kanskje 8 i løpet av uken med tanke på rekylen i USA.

Max
Shinkage
05.06.2019 kl 01:07 4386

Selvsagt spiller det en rolle hva hovedkonklusjonen var. Du er titt og ofte frempå og kritiserer andre for å fare med villedende informasjon, og fakta med tvilsom sannhetsgehalt. Da får du fanden meg være mer etterrettelig selv også.

Om du tolker egne charts og ikke hører etter, så får du holde deg til å referere egne charts :-).
Redigert 05.06.2019 kl 01:08 Du må logge inn for å svare
rischioso
05.06.2019 kl 01:09 4385

Det blir gjerne litt bedre før det blir en del verre for det vil alltid være noen som bremser nedgangen når de tror de bunnfisker selv om sluken danser i vannskorpa - kursmål 5 ...
Redigert 05.06.2019 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
Dexter
05.06.2019 kl 01:29 4344

Hei Hammers!

Mange disser deg hele tiden. Jeg synes det er teit. Alltid ok med folk som har et annet syn enn vi som har aksjer,

Vi VET at NEL har kontrakter. Vi VET at NELer et selskap i vekst (derav emisjonene).

Hvor lenge synes du et selskap (som er på OBX) skal få før det er "dødt"?

Jeg synes det er feil å bruke P/E nå (sier ikke at du har gjort det).

Og jeg har ikke peiling på TA:

Hammers
05.06.2019 kl 09:29 4122

Utrolig mye ordkløyveri du har startet opp med i det siste.
Ikke noe for meg diskutere slikt. Les hva jeg skriver som svar - og forstå hva jeg mener.

Hilsen Hammers
Slettet bruker
05.06.2019 kl 09:33 4088

Plasthammeren og den sorte menighet har satt seg fast i bjørnrsaxa , de blør hemningsløst fremover.
Shorten blir et mareritt for de uforstandige , AMEN❤️????????????????????????????❤️
nietsnraor
05.06.2019 kl 09:43 4048

@Dexter med flere har ikke peiling på TA! Flott! Men dere har mye annet. Please! skriv mer saklig. Påvirker selvfølgelig ikke aksjekursen med meninger. Ta med deg lærdom fra @HAMMERS
breiflabb
05.06.2019 kl 09:51 4024

Idag fortsätter resan söderut, åtminståne på fm och varken RSI (nu 0,34) eller MACD eller Stochastics visar någon vändning än.
En utplaning på em kan visa att bottenkänningen är här och en rekyl kan vara på G.
Hammers
05.06.2019 kl 15:15 3944

SVÆRT interessant utvikling i dag.
Fra kl 1000 til na 15.15 har NEL laget en PERFEKT HODE/SKULDER i intraday-chartet.

- Halslinja ca 6,935 og topp på 7,20.
- En perfekt skulder på hver side. Følg med.

Hilsen Hammers.........NEL'ernes gode medhjelper.
Slettet bruker
05.06.2019 kl 15:58 3873

Hammers;

Kan vi nyte et kamferdrops allerede før 1625 i dag?

SS
Shinkage
05.06.2019 kl 16:28 3794

Ordkløyveri?. Du vil ikke innrømme at det du skrev ikke var riktig, men unnskylder deg med at du ikke fulgte særlig godt med, og at det likevel ikke hadde betydning fordi du uansett baserer utsagnet på egne charts. Så i praksis bruker du dine charts til å tilegge en børskommentator fra finanspressen dine meninger.

Først skrev du: "Til slutt; Haugen hadde en fin teknisk gjennomgang av NEL under dagens sending. En gjennomgang der HOVEDFOKUS (rettet) gikk på videre nedgang."
Og så svarte du: Det spiller egentlig ikke noen rolle hva hans hovedkonklusjon var - for jeg tolker egne charts.

Og så kaller du det for ordkløyveri at jeg påpeker dette? Dette er fanden ikke mye seriøst - direkte flaut. Jeg har ikke noe problem med at dere ikke tror på NEL, det kan godt hende dere får rett - ingen vet det ennå. Men det må være mulig å kunne føre en seriøs og saklig diskusjon i dette forumet.

Jeg begynner å skjønne litt hvordan dere holder på - dere presenterer egne overbevisninger, venter på at heiagjengen skal bifalle det. Deretter bruker vi resten av tiden på å skjelle ut de som ikke er medlemmer i heiagjengen. Dere er ikke interessert i diskutere noen ting, og er jammen meg en fin gjeng. Etterrettelighet er heller ikke så veldig viktig, for dere har liksom rett uansett.

Jeg har ikke fått et eneste svar på saklig spørsmål jeg har stilt, verken til deg eller noen av de andre investeringsguruene her inne. Hver gang kommer dere bare med repetisjon av egne argumenter, og kanskje litt tomprat som ikke har noe med spørsmålet å gjøre.
Hammers
05.06.2019 kl 16:51 3731

Ja, nå må jeg snart kjøpe meg en ny pose......for her går det unna.

Hilsen Hammers
Slettet bruker
05.06.2019 kl 16:56 3709

Jeg måtte innom CircleK etter bringebærdrops.
Fra Brynhild. Smaker godt det og.

Livet i Hundremeterskogen ble et mareritt gitt.

SS
Hammers
05.06.2019 kl 17:01 3672

Ja, det er ordkløyveri det du holder på meg.

"Hvem sa hva, gjorde hva, mente og trodde". "Først skrev du, og så sa du". At det GÅR AN å holde på slikt med "piss"!
Orker bare ikke. Jeg sto som tidligere sagt og laget middag og sugde på kamferdrops - og feiret utviklingen.
Nei, jeg gidder ikke å diskutere alt mulig til alle døgnets tider - inkl "midt på natta"!

Denne tråden har vært 100% suksess - inkl de VURDERINGENE som er gjort på den. Det er SLIKT som teller.
Ikke hvem som sa hva før og etter middag!

Nei, nå gidder jeg ikke å svare mer, for nå må jeg opp i stigen igjen.
Opp for å feste NOK EN laurbærkrans - og det skikkelig - før "stormen" kommer i morgen.
Denne står det NEL jun 2019 på!

Hilsen Hammers
Redigert 05.06.2019 kl 17:29 Du må logge inn for å svare
omans
05.06.2019 kl 20:02 3550

Det er mange mennesker som ikke har annet å fylle livet sitt med enn å tilbringe meningsløse timer på HO.
Det være seg både haussere og baissere i f.eks. denne aksjen..
Slettet bruker
05.06.2019 kl 20:06 3530

Tidsfordriv når regnet er her, og tåka ligger tykt i vest.

SS
Shinkage
05.06.2019 kl 23:12 3368

Jepp, Hammers - slikt "piss" holder jeg på med uten problem. Noen trenger å si fra om dobbeltmoralen på forumet.

Du kritiserte Tigern for å fare med løgner fordi han han presenterte noen drømmescenarier i sin egen lille 100-meterskog, men du synes ikke det er så nøye når du selv ikke er etterettelig - det viktigste er tydeligvis din egen oppfatning av at du har rett, og da er alt lov. En regel for allmenheten, og en annen for Hammers. Flotte greier.

Ingen tvinger deg til å svare - verken på dagtid eller natterstid. Sikkert like greit, for du har ikke klart å svare på et eneste faglig spørsmål jeg har stilt deg heller. Trodde en stund det kunne blir en seriøs og interessant diskusjon, men der tok jeg visst feil. Jeg har sagt at jeg tror du har betydning, og står ved det, men dessverre er du mest opptatt av å få trampeklapp fra heiagjengen din.

Gratulerer med suksessen...., så langt.

Hammers
05.06.2019 kl 23:38 3335

Unnskyld at jeg sier det, men jeg trodde at DU var seriøs - helt til du nå fortsetter maset ditt igjen.......?!
Jeg er da ikke opptatt av trampeklapp. Jeg er opptatt av å gi konkrete og KORREKTE meninger om konkrete selskaper på Oslo Børs.

Er du? Tviler på det, for så langt har du ikke hatt en eneste relevant mening - annet enn disse "hvem sa hva" - innleggene - rettet mot meg + noe om god oppførsel på Forumet.

Der er jeg uansett HELT eksemplarisk mot alle som oppfører seg på samme måte mot meg.
Dvs, HELT til de begynner å kverulere om uvesentligheter - eller selv har en ufin tone. DA begynner jeg å kvesse pennen.

Hundremeterskogen er kun helgeunderholdning (?) - basert på den siste tids hendelser.
Skrevet når jeg får "ånden over" meg. Da kan jeg ta meg et glass rødvin eller 2-3 utover kvelden og leke litt med ord.
Det gir ro i sjelen - og kanskje litt humring på den "andre siden av bordet"!

Disse detaljspørsmålene dine er det uansett INGEN som er interessert i. Heller ikke jeg.
Hvem sa hva før Haugens analyse??? Hvem pokker bryr seg om slikt vås - bortsett fra du???

Skriv heller om OVERORDNEDE ting. Skal kursen opp - eller skal den ned - og BEGRUNN dette.
"Piss" kan du diskutere med Tigeren - for det kommer mye slikt fra den karen.
Dvs, hvis du ikke ER han, men det tror jeg ikke.

Hilsen Hammers
Redigert 05.06.2019 kl 23:50 Du må logge inn for å svare