Bør Fjellinjen politianmeldes for grovt bedrageri ?

Slettet bruker
01.06.2019 kl 16:42 1099

https://www.fjellinjen.no/privat/bompengekalkulator/

Skriv inn fra Asker til Lillestrøm via Torshov, så får du 40 kr. til svar.
Stemmer det ? Og da innom et sted sentralt i Oslo som f.eks. Torshov, Grünerløkka eller Adamstuen.

Tidligere i dag var bompengekalkulatoren til Fjellinjen låst til Mai måned.
Juni måned fikk man ikke tastet inn.

Stemmer det at kun Granfoss og Gaustad til fra Asker til Lillestrøm ?
Media talte om 264 kroner her om dagen for strekningen.
Redigert 01.06.2019 kl 18:45 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
01.06.2019 kl 17:41 1074

Hvorfor kan det ikke stemme. Det masse kjøring som har blitt betydelig billigere hvis du har brikke og kjører utrnom rushtid. Men det snakker man selvsagt ikke kom. Nei, her skal vi være sinte koste hva det koste vil.
Slettet bruker
01.06.2019 kl 18:19 1052

Det virker som påpekningen virket. De tør ikke å unnlate Juni lenger.
Tidligere i dag vistes bare Mai.

Men det er 3 "bomringer" og noen av de skal virke begge veier.

https://www.dagbladet.no/nyheter/her-er-bussveien-til-108-milliarder---en-skandale/71116914
Troverdigheten er ytterst liten. Fluefisk, hvem er det ? Ja, nettopp, det som begynner på P, og har 3 bokstaver.
Luna
01.06.2019 kl 18:37 1036

Uff, det er ærgelig når du har bestemt deg for å være rasende, og så viser det seg å ikke være så ille som planlagt....?

Husstanden vår pendler inn og ut av Oslo daglig med bensinbil. Såvidt jeg kan finne ut vil vi nå betale 3 steder i stedet for 1, men prisene er så mye lavere, og så er det jo rabatt med autopassbrikke i tillegg, så vi vil ende opp med å betale ganske nøyaktig akkurat det samme som før.

Jeg støtter de nye bommene. Bra at prisen går ned og utgiften fordeles på flere. Det er maks 1 trekk pr time, og maks antall trekk pr måned.
Og det meste av pengene som samles inn går til å betale for bra tiltak. Jeg håper på bedre kollektiv tilbud fra Akershus fra der vi bor også.
Og så må ikke Høyre og Frp få ødelegge og trenere Fornebubanen flere ganger. Det nytter ikke å bare bygge veier, gi folk et alternativ! Vi trenger bedre og mere kollektiv tilbud! Egne bussfiler, utvidet tbanenett og bane til Fornebu og Ahus.
trek
01.06.2019 kl 18:47 1013

Kjører du dieselbil t/r Lillestrøm Asker så blir det ca 100 kr i rushtiden, og 80 kr utenom. Sikkert ikke mer enn i dag. Slike som meg som bor innenfor den gamle bomringen må nå betale for stort sett alt av kjøreturer uansett hvor man skal. Så lenge man ikke er avhengig av bil til jobb eller kjøring av barn så går det greit, men jeg kan forstå de blir frustrerte som må ut med tusenvis av kroner for dette, mens de mer velstående eiere av Tesla eller Jaguar slipper unna med symbolske beløp.
HP17
01.06.2019 kl 18:52 1007

kr 40 er latterlig billig. Hurra for bompenger. Det er en fest å få være så heldig å kjøre gjennom bompenger. Hurra
Slettet bruker
01.06.2019 kl 18:53 1005

Oslo og Akershus bør dempes ned, og det bør satses mer på resten av Østlandet.
Bl.a. få indre Intercity ferdig. Helst med underjordiske stasjoner i noen byer.
Ved Sarpsborg-Fredrikstad kanskje legge høyhastighetstoget som en "rett linje"
fra Råde til Skee. En krokete trasé om Fredrikstad som umuliggjør høy fart, blir gammeldags.
Man kan lage en egen bane Sarpsborg - Fredrikstad for eksempel.
Norge er mer enn bare Oslo og Akershus.
Hurtigtog Oslo - Gøteborg kan komme ned i 1 time og 30 minutter.