Fremtid

Viking08
NEL 02.06.2019 kl 00:39 2003

Grønn teknologi kommer vi ikke unna. Hvem vil vinne, El eller Hydrogen? Vi kan allerede ane utfordringer med El, mineraler kostnader osv. NEL fikk et slag for baugen nå, trolig er dette et resultat av den eventyrlige reisen vi har hatt. En korreksjon var ventelig. 8,40 stod og vi kan vente 9,60 som en ny bunn. 25 ser jeg som en mulighet ved årsslutt. Om 5 år, hvem aner? 35 eller 350?
Slettet bruker
02.06.2019 kl 00:50 1987

Jeg tror Hydrogen, fordi det er billigere enn El og har ikke den avhengigheten av mineraler som kommer til å bli et problem i fremtiden.
ketle homeowner
02.06.2019 kl 00:57 1970

Må én vinne? Kan de ikke leve side om side ?
Viking08
02.06.2019 kl 01:13 1952

Åpenbart at de kan leve side om side, en stund. Min tanke er at det ikke er rom for el. Vi snakker to svært forskjellige teknologier. Og hydrogen en er ikke så avhengig av el, som noen låter til å tro.
ketle homeowner
02.06.2019 kl 01:19 1944

Virker fornuftig det du sier.
Men - hvor sikre kan vi være på at NEL sine hydrogen-løsninger er de som får videre utbredelse. Det forskes i mange land.
Keirax
02.06.2019 kl 13:45 1537

Det kan man jo aldri vite egentlig, men pr nå har NEL «state of the art teknologi». Samtidig satser de knallhardt på flere fronter, og er en av grunnene til at de leverer røde tall, og vil gjøre det en stund enda. Om noen år (ikke mange) får vi fasiten på om satsingen bærer frukter. Jeg, og mange andre her på forumet, tror det. I mellomtiden venter vi også på noen viktige kontraktstall som vil gjøre veien fremover mye enklere :-)
AmberLynn
03.06.2019 kl 07:56 1041

Det er jo et kjernespørsmål du tar opp her ketle!
Vi kan faktisk på ingen måte vite dette, det er jo her selve vårt veddemål ligger. Vil tro de fleste her på NEL- forumet har aksjer eller vil inn igjen, fordi vi er enten sikre eller usikre. Fellesnevneren er at vi har troen. At NEL ligger foran i utviklinegn og allerede har viktige samtaler med viktige partnere i utlandet var viktig for meg. Det siste jeg merket meg nå i forbindelse med den pågående handelskrigen er at Kina truer tilbake med å stoppe ekstporten av sjeldne jordarter til USA. Batteriteknologi er avhengige av slike sjeldne jordarter, så dette erbegentlig bere enda en trigger for å ikke velge batteri-teknologi der man er i tvil.
Handelskrigen har nok ikke vist sin styggeste side enda, så det nå ”is inmagan” utrykket skal testes i prsksis.