Dagbladet har konsultert Slottet

Slettet bruker
02.06.2019 kl 15:33 443

Dagbladet har konsultert Slottet om hvilken betydning prinsessetittelen har

I kaoset med prisesse Martha L og sjamanen, var det mange som mente at hun burde si fra seg prinsesssetittelen. Nå har Dagbladet foretatt en undersøkelse på Slottet, som svarte,- og sier til Dagbladet at den ikke har noen betydning, etter hva jeg forstår.
Min mening (om jeg får lov) er at det kan da ikke stemme, selv om det er hypotetisk, så har vi den muligheten hvis det mot formodning skulle skje noe med de andre tre som er foran Martha i arverekken, at så lenge vi har monarki så har hun arverett
til Norges Trone, med de bestemmelser som er nedlagt i Grunnloven.

https://www.dagbladet.no/kultur/prinsessetittelen-er-tom/71137653
Slettet bruker
02.06.2019 kl 16:12 431

ML kan ha blitt lurt av sjamanen, og muligens et apparat rundt han, men det snakker ingen om. Et komplott sågar altså.
Prinsesse tittel synes jeg hun må få ha. Hun tilhører kongefamilien, og da er dette naturlig.
Ønsker ML alt godt. Men hun må være litt forsiktig med hva hun innvolverer seg i.
Slettet bruker
02.06.2019 kl 16:38 424

Nesten litt rart at dypstaten/løgnmedia ennå ikke har prøvd å juge på seg et billig poeng med Trump. Men en norsk prinsesse som lever i en alternativ verden er trolig ikke viktig nok for en av MSMs "Dagens Donald" fantasier:

Donald J. Trump Verifisert konto @realDonaldTrump
for 2 timer siden
I never called Meghan Markle “nasty.” Made up by the Fake News Media, and they got caught cold! Will @CNN, @nytimes and others apologize? Doubt it!
Lurulf
02.06.2019 kl 16:55 414

Dagbladet har blitt dømt for løgn og bedragerihistorier, så jeg tar alt som kommer derfra med dyp skepsis.
Slettet bruker
02.06.2019 kl 18:49 389

Til kommentar om Dagbladet, må jeg spørre, tror du at Dagbldet ville lyve at de har vært i kontakt med Slottet?

Veien, nei det er tullprat, det går ikke an å si at Martha L som er ganske voksen og har 3 barn, vært gift og skilt, - har blitt lurt. Det ville hun selv også ha steilet på å høre. Sjamanen ser da ganske snill ut synes jeg.
Redigert 02.06.2019 kl 18:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.06.2019 kl 00:54 341

På forsiden av et ukeblad kan en nå lese om shamanens tidligere kjæreste, som han har bodd
sammen med imange år.
Slettet bruker
23.06.2019 kl 01:06 336

Du er rimelig frekk her nå Stella (Er det XXutse i EJcas'n?). Tullprat farer ikke jeg med. ML kan ha blitt lurt.
For meg virker dette mest sannsynlig. Er affæren ekte uten lureri (hvilket jeg holder for toppen 10 - 15 % sannsynlig),
så er det betenkelig dømmekraft av ML.
Stella er bløffet av sjamanen hun også : "ser da ganske snill ut"
Herregud hvor blank og naiv er det mulig å bli ?
Lureri i den ligaen her er ikke overenkle banale greier. Det er litt mer "avansert" altså. Stella har godt på en haug av bløffene deres fra før.
Redigert 23.06.2019 kl 01:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.06.2019 kl 01:26 330

For å være litt seriøs her ved ettertanke :
Om vi holder ML for ikke å ha blitt lurt eller utsatt for komplott, så .....
a) Jeg kan forstår at ML kanskje virkelig liker sjamanen.
Men så er spørsmålet - er dette så viktig og risikoen for lureri så fraværende, at det tåler det passer seg dårlig, avviket ?
ML må forstå at en prinsesse i Norge bør holde seg innenfor visse grensesettinger som fins rundt en prinsesse.
ML kan velge å bryte det, men da begynner hun å bevege seg ut i litt ruglete farvann.
b) Et spørsmål er hvorvidt en norsk prinsesse bør innvolvere seg med en så fjernkulturell person i forhold til det
vanlige blant etniske nordmenn ?

Helt uavhengig av dette, reagerer jeg også på at det i det hele tatt fins diskusjoner mellom norske medier og kongehuset
om økonomien og driftsutgifter i kongehuset. Sånne spørsmålsstillinger FOREGIKK ALDRI under kong Olav. Det er helt
upassende etter min mening at norges kongehus skal så mye som måtte touche temaet kroner og øre.
Da begynner vi å få følelsen av at kongehuset er en lønnet institusjon i Norge. At det befinner seg på en lønningsliste.
Slik kan vi ikke ha det.

Så må kongehuset tas litt i forsvar også. Det er en temmelig liten familie. Dette er ikke bare lett. Kongehuset har fungert
fint for landet i over 100 år. Og at alle de tre skandinaviske landene har kongehus, mener jeg er et positivt poeng.
Skandinavia er nok noe mer sammen pga. dette. DET skal vi ikke undervurdere. Et kongehus representerer stabilitet
og tradisjon. En republikk er ikke det.
Redigert 23.06.2019 kl 01:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.06.2019 kl 01:41 323

Du feiger ut altså Stella ? Og sletter ditt eget nicknavn fra tråden ?
Begynner du å merke hvordan det er å være rammet av journalister ?