Nordnet: Flere betalingstjenester er aktivert uten bestilling!

SomSa
NORDET 03.06.2019 kl 14:39 14647


I dag oppdaget jeg at flere betalingstjenester er aktivert/bestilt uten at jeg har bestilt disse. Dette kan være pga av "Nye Nordnet" og webside
Jeg har sendt en e-post til Nordnet. Det kan hende at dette har også skjedd hos dere.
Gå til min konto og deretter " Mine avtaler og abonnementet" og se om alt er i orden hos dere.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.06.2019 kl 19:10 5796

Er usikker på hva jeg skal gjøre. Leser at saxo bank for skryt og de har vunnet mange priser. Men er det trygt å flytte pengene over til Danmark ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Nordnet Bank
10.06.2019 kl 11:45 5568

Takk for tilbakemelding. Vi noterer absolutt alle forbedringsforslag og oppdaterer de nye sidene våre daglig basert på disse.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Nordnet Bank
10.06.2019 kl 11:52 5556

Hei,
Enn så lenge så ligger disse funksjonene på de gamle nettsidene våre som du finner link til oppe i venstre hjørne.
Under menyen "Aksjer" kan du opprette diverse varslinger.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
FAR100
10.06.2019 kl 12:02 5932

Med en elendig program som Infront som klarer ikke å oppdatere ordrebok tar lang tid, programmet er veldig treg, viser feil på beholdning av akjser, o.l.

Savner Wintrade. har vært kunde hos Nordnet i nesten 20 år, men nå NOK er NOK. vurderer å avslutte kundeforhold hos Nordnet.
Jeg vet det er mange som vil slutte hos Nordnet, grunnet elendig trading software, Infront og ikke noe alternativ

Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Nordnet Bank
10.06.2019 kl 12:10 5919

Hei,
For å gjøre alt vi kan for at både nye og gamle kunder skal bli fornøyd med overgangen til våre nye sider, sitter vi i disse dager å følger spesielt tett opp alle spørsmål og tilbakemeldinger. Setter stor pris på spørsmål og forbedringsforslag her: https://blogg.nordnet.no/sporsmal-til-de-nye-nettsidene-fyr-los/
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
FAR100
10.06.2019 kl 12:15 5910

problemet er ikke nye nett sider. Problemet er elendig trading software som heter Infront web trader.

Hva skal gjøres der???????
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
FAR100
10.06.2019 kl 12:24 5892

Har sent flere ti-talls meldinger, mail med forbedring forslag og feil/ting som ikke fungerer i Infront WT, ordrebilder som ikke oppdaterer seg, konto som viser feil beholdning av aksjer, ordrebok som viser feil antall kjøp og salg og volum, alvorlige feil og mangler, o.l .
Meldinger ble sent internt i Infront Web Traderen ved å klikke på knappen: Gi tilbake melding til Infront. Har ikke skjedd en dritt og har aldri fått noe tilbakemelding. Dette er veldig dårlig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
skerptiker
10.06.2019 kl 13:16 5844

Jeg har også vært kunde hos Netfonds i mange år, og jeg har vært fornøyd med servicen og totalpakken, og har vært veldig fornøyd med Prime Trader. Jeg avventer situasjonen nå, og er i tenkeboksen m h t fremtidige valg.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.06.2019 kl 13:21 5836

Kan ikke noen av " hovedfolka" i netfonds; Roger Berntsen etc starte opp "Nye Netfonds" og fortsette med PrimeTrader ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.06.2019 kl 17:59 5703

100% enig!
Har over årene prøvd flere meglere, ingen topper NTF.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
HP17
10.06.2019 kl 19:50 5589

100% enig.
Den helt klart beste aktøren forsvinner (Netfonds). Det er bare trist.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Frontman
10.06.2019 kl 19:50 5586

Flytter til Pareto imorgen...beskjeden vi fikk var at vi ikke skulle merke noe!!!!!! EK andel i BWLPG ble endret i helgen fra 25% til 60%...Useriøst, grenser til grisete.
Kunde i 20 år..
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Cern
10.06.2019 kl 19:57 5563

Er det ingen som har kildekoden til Netfonds siden? Lett å hoste denne på ny url, er jo ingen tung side.
Kjapt gjort å fjerne innlogging etc, beholde resten.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.06.2019 kl 19:59 5557

Smart, hadde vært fantastisk hvis noen fikk det til :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
vagabonder
10.06.2019 kl 20:01 5564

Hegnar.no får sin aksjeløsning fra netfonds. Det virker forsatt:

https://quotes.hegnar.no/quotes/market.php?exchange=OSE

Jeg håper noen ADMIN leser dette. Slik at vi kan forsette å bruke game netfonds. Så får man bruke noen annet til selve handelen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
bellx
10.06.2019 kl 20:18 5550

I reklamen deres går dere ut med at det er strømmende aksjekurser på aksjelistene,men fikk som svar da jeg spurte at dette kommer kanskje på plass i løpet av juli.Rart ting som netfonds har hatt i årevis skal være så vanskelige for dere? Håper dere får en ny seriøs aktør som leverer noe lignende netfonds.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.06.2019 kl 21:20 5508

Noen som har erfaring med Norne, hører at de er det nærmeste en kommer Netfonds?
Netfonds er det beste som finnes. Har på trass flyttet alle pengene jeg hadde der til andre meglere. Nordnet DRITTEN vil jeg ALDRI bruke.
Oppfordrer til boikott av Nordnet inntil de viderefører Netfonds sine sider.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Bulldog
11.06.2019 kl 12:07 5403

Prøvde å forandre limit i en delvis utført ordre i Infront:
Status:
Intern feil

PrimeTrader kunne bygges og lagres med dine egne moduler på en side av skermen (alle ticere du ønsket inkl valuta/råvarer samt full ordredybde i de aksjene du ville ha det i) og full oversikt eller andre ting på andre del av skjermen. Infront er ikke i nærheten...……….
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.06.2019 kl 12:33 5381

Macland
Hvordan får du flyttet flyttet aksjene? Har ikke giddet ennå å finne ut av det.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
macland
11.06.2019 kl 13:42 5327

Gikk inn på skandiabanken,søkte aksjer. Fant Flytting av aksjer og fond. Måtte skrive hvor de skulle flyttes fra og bekrefte med bank id. Resten går av seg selv,men tar opptil 10 dager hos Skandia.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
takumi
11.06.2019 kl 13:50 5302

Takk Vagabonder! Så ekstremt deilig det var å se den oversiktelige Netfondssiden igjen. Håper virkelig nordnet ser fordelene med netfonds sine løsninger
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.06.2019 kl 14:03 5279

Takk for svar. Lykke til videre.
MVH
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.06.2019 kl 15:54 5227

Oppfordrer alle «gamle» Netfonds-ere til å lufte ut frustrasjonen sin her:
https://blogg.nordnet.no/sporsmal-til-de-nye-nettsidene-fyr-los
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.06.2019 kl 15:56 5222

Bruker DNB, oversiktlig og greit, men bruker den lite, og jeg vet jo ikke hva du reagerer på.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
bellx
11.06.2019 kl 21:42 5139

Nå har de sluttet og svare også,har tipset "pressa"om frustasjonen som tydligvis er stor og det med god grunn.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.06.2019 kl 15:39 5046

Nordnet har gjort om på mine tidligere kontoinstrukser til Netfonds og tilbakeført for eksempel utbetaling av aksjeutbytte til egen konto.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
kodenavn
12.06.2019 kl 15:49 5034

Bruker Skandiabanken PrimeTrader ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
John8
12.06.2019 kl 16:15 5014

Samme her!
Nordnet har - uten varsel - endret min oppgitte bankkonto for emosjoner (og andre «selskaphendelser») til sin egen konto.

Etter å ha vært i kontakt med 3-4 ulike personer i Nordnet begynner jeg å forstå den interne tankegangen der:
Nordnet føler ikke noe ansvar for å informere Netfondskundene om de faktiske endringene på en måte som sørger for at Netfondskundene med 100 % sikkerhet mottar og forstår endringene, Nordnet forutsetter istedet at Netfondskundene har ubegrenset tid til å utforske Nordets side/portal/løsning, og selv sjekke hvilke innstillinger, abonnementer, opsjoner man som kunde i Nordnet er oppført med.

Enkelt og lite tidkrevende for Nordnet
Ikke så enkelt, og utrolig tidkrevende for den tidligere Netfondskunden.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.06.2019 kl 17:11 4987

Jeg klarer ikke engang å finne ut hvor på Nordnet jeg får omgjort kontonummerne til dem jeg hadde hos Netfonds.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
boolean
13.06.2019 kl 11:03 4839

Hayen:"Forløpig er inntrykket av at jeg satt og leste Ilustrert vitenskap med stor interesse, for så å bli fratatt dette og gitt Donald Duck istedet"

Takk for det, fikk meg en god latter.
Noen påstår at vi NTF folk ikke liker endringer. Det er arrogant svada - det vitner om at vedkommende ikke har peiling på funksjpnaliteten av PrimeTrader.
Nordnet er total ubrukelig for meg, stoler ikke engang på at kursene er i RT. Det må være første bud. Så spør de om tilbakemeldinger, en kjent uthalingstaktik.
Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne, så det blir ingen tilbakemelding bortsett fra en flyttemelding.
PT virker hos meg 15 min forsinket!
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2019 kl 14:27 4793

Blir det nye Netfonds med PrimeTrader? Da hadde jeg hoppet på!
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
boolean
13.06.2019 kl 15:34 4796

Hvor kan man se aktive ordre? Ønsker å slette en ordre men finner ingenting...grrr
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Sniko
13.06.2019 kl 16:34 4762

Du kan slette ordre ved å trykke på «ordre» øverst i høyre hjørnet. Det er det bare å trykke på søppelbøtten
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
boolean
13.06.2019 kl 20:55 4716

takk Sniko, du tror at jeg bruker Infront, det gjør jeg ikke. Er bundet til websidene til nordnet og der kan man både kjøpe og selge and that's it. Ikke mulig å endre limit, tid eller sletting. Jeg kan ikke engang se min ordre. Hårreisende at de tillater kjøp/salg på de ynkelige websider utenat man kan endre/slette.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Sniko
13.06.2019 kl 22:17 4681

Siktet til nettsiden. Se øverst i høyre hjørnet så står det «ordre»
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2019 kl 22:57 4650

Varsling som var satt opp i gamle nordnet, har sluttet å fungere i nye nordnet. Hvor i helvette skrur man på det igjen???
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2019 kl 22:58 4645

Varsling SMS / MAIL som vi hadde i NETFONDS er noe av det som irriterer meg mest med hele opplegget.
SMS økte de prisen med 100% i tillegg.

Bare å komme seg ut av NON.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2019 kl 23:00 4642

Ser mange anbefaler Pareto, men ser de bruker WebTrader (infront) som Nordnet bruker. Det er jo ikke noen bra løsning, da kan man like godt være i NON da.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2019 kl 23:01 4639

Nordnet hadde gratis varsling av nyheter på mail før, vet du hvor man skrur det på? eller er det slettet i den nye løsningen? Det er garantert et system kjøpt på gata i india av norske økonomer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare