"Ingen" selger SBX.

Slettet bruker
SBX 03.06.2019 kl 17:30 2866

Aksjer tildelt i den rettede emisjonen selges ikke. Fleste av deltagende aktører er langsiktige. En av de største uttalte seg at alt under 2 kr er ikke til salgs. "SBX er et av de største potensialene på OSB" uttalte aksjeeieren. Vi tror at han har rett; Selskapet er nesten gjeldfritt og har kontrakter og nye case på gang. Det er lite som skal til for å sette fyr på aksjen, markedet er det ene men også når folk får regne seg frem til verdiene bak.

Først må olja komme tilbake og det gjør den, så er seismikk markedet i bedring og neste trekk er drifta som er i bedring. Hva kan vi be om? Joda aksjekurs stigning - den kommer.
Redigert 20.01.2021 kl 09:49 Du må logge inn for å svare
Moyer
04.06.2019 kl 22:19 1717

Det er jo det man håper på, at kontrakter kommer løpende. De har i alle fall gitt noen signaler som så langt er et stykke unna å bli innfridd.
traktoren
04.06.2019 kl 21:31 1773

Tenker det kommer kontrakter fortløpende.. Det er jo et selskap med betydelig flåte etter hvert nær gjeldfritt.. Selv om noen av båtene begynner å bli gamle hjelper det godt på med de siste 3 i stallen.. Skipsverdien totalt sett her er nok over MC, så nedsiden er vel ganske begrenset
joneug
04.06.2019 kl 19:23 1875

Ble ikke hele ledelsen skiftet ut ifjor?
Moyer
04.06.2019 kl 17:01 1999

Slik er det når man har en ledelse og et styre som lever på aksjonærenes kredittkort, gjennom et utall emisjoner. 2 nye skip ble kjøpt fordi man måtte takke nei til arbeid i Q1. Siden den tid har Voyager lagt med kai, og det er marginalt med kontrakter som blir meldt.
Gode tall for 2020 spås, men det fordrer at de klarer å dra inn kontrakter. Resten av bransjen "koker", men SBX sitter vel og forbereder neste emisjon.

Blir spennende å se hvem som tegnet seg i emisjonen og har fått tildelt aksjer. Det manglet angivelig ikke på interesse fra inn og utland.
Ledelse/styret som bløffer aksjonærene sine er aldri et godt utgangspunkt.
Redigert 04.06.2019 kl 18:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.06.2019 kl 12:51 2231

Enig i det, vi trenger virkelig en solid kontrakt nå, noe jeg tror kommer snarlig! Inntil da blir vi liggende her under emi kurs dessverre
Slettet bruker
04.06.2019 kl 12:44 2253

Hvis ratene er betydelig bedre i Q2 enn Q1 så kan det bli bra men langt fra det en hadde håpet på.
Skogsmaur
04.06.2019 kl 12:41 2261

Kanskje litt vel negativ. Jeg justerer ordbruken fra blodrødt i q2 og q3 til fortsatt rødt i q2 og q3. Blir klart ikke grønne tall med så få og kortvarige kontrakter med så små marginer. Det tror jeg vi kan enes om.
Slettet bruker
04.06.2019 kl 12:35 2286

Full fart mot blodrødt q2\q3Nå synes jeg du var veldig negativ igjen maura:) men at d skal være så forbanna vanskelig å få litt info om planene for de nye båtene ( de MÅTTE jo kjøpes i hu å hast)samt få en avklaring/kansellering rundt rep-emi fatter jeg ikke
Skogsmaur
04.06.2019 kl 11:52 2359

Ja de gir tilsynelatende f. og det med beina på bordet. For det som er det verste er at de ikke klarer å skaffe nye kontrakter. Og det etter at de "måtte" ha nye skip for å dekke etterspørselen. Q1 viste i tillegg at de selger seg svært billig for å få de få kontraktene de klarer.

Jeg selger ikke på dette nivået ene og alene fordi jeg tror markedet vil ta seg opp. Men valgene og jobben de gjør står til stryk. Med denne farten går vi mot blodrøde tall i q2 og q3. Oppgangen i 2019 nærmer seg kjørt. Desverre. Mye pga kjøp av båtene, som forøvrig ingen har hørt planen for siden. Feil valg, feil timing, feil guiding, feil ledelse.

Det kan nesten virke som bookbuilding emisjonen var et påskudd for å få inn sårt trengte cash. De satset på fulltegnet rep emi i etterkant som skulle fylle opp kassa. Nærmest en kriseemisjon mer enn en vekstemisjon. Nå har det slått feil og rep emi lar seg ikke gjennomføre. Meget kjedelig for investorene og øvrige aksjonærer. Gull for ledelsen som kan fortsette å heve gullkantet lønn en stund til ved å få til nærmest ingen ting.



Bömbers
04.06.2019 kl 09:23 2497

Sitter særdeles stille i båten og selger ikke denne med det første. Her ser jeg for meg en særdeles fin oppside!
Slettet bruker
04.06.2019 kl 09:23 2496

De gidder ikke engang å oppdatere websiden og aksjonærlisten.

SBX gir fullstendig f... i sine aksjonærer.
solid1
04.06.2019 kl 09:19 2514


Dårlig med selgere altså?
Hva med kjøpere?

Får vi snart noe informasjon fra selskapet om hvordan det ligger an?
Slettet bruker
03.06.2019 kl 22:48 2675

Blir fete utbytter her etterhvert. Da skal vi høste rikelig. Bare å glede seg og fylle på med flere aksjer. Finnes det bedre case på OSE? Neppe !