Bosch hevder å ha løsningen som redder dieselbilen

Slettet bruker
04.06.2019 kl 04:04 5644

VW dieselbiler som bare står og dør på de evige jaktmarker i California. Diesel dreper og diesel er død. Bildet nedenfor sier det meste. Mennesket må over på nullutslipp, kollektivt og sist men ikke minst. Vi må kunne jobbe hjemmefra, robotisere, elektrifisere, sanere forsteder bygget på bilisme, bruke droner, urbanisere og mange flere tiltak mot bilisme spesielt med dieselbiler. Hele ideologien må dekonstrueres.

Dieselbiler er galskap og her er monumentet:

https://i.dailymail.co.uk/i/newpix/2018/03/30/15/4AA8207C00000578-0-image-a-1_1522419158891.jpg
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
MrPutter
04.06.2019 kl 07:18 5346

Bare tull. Dieselbilen blir på sikt borte fordi den slipper ut alt for mye av klimagassen Co2. Har selv dieselbil med Euro6 motor som slipper ut bortimot 0 nox ekvivalenter men denne blir også min siste fossilbil. For min neste vil gå på fremtidens drivstoff - Hydrogen

MrPutter
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
sulen
04.06.2019 kl 08:11 5119

Så er det vel slut for NEL?
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
Basse
04.06.2019 kl 08:33 5003

Bruker man de nye generasjoner drivstoff så er er ikke bare dieselmotoren utslippsfri, den er CO2 nøytral også. Det samme kan man IKKE si om batterikjøretøy basert på litium ion batterier, de er storkonsumenter av KULL.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/06/Kina-er-en-svaert-kritisk-faktor-i-neste-generasjons-elbiler

Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.06.2019 kl 08:40 4883

Dersom utslippsfri diesel blir aktuelt engang, så ligger jo "dritten" igjen et sted.
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.06.2019 kl 08:41 4863

Det er viktig det, å være negativ til kommende norsk industri.
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
sulen
04.06.2019 kl 09:01 4789

Bestemt ikke, men jeg har været med fra 2,7 men tiden er inde til fornyelse.
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
MrPutter
04.06.2019 kl 09:01 4784

Jeg tror at du skal lese pressemeldingen til Bosch. Der står det ingenting om kutt i co2-utslipp. Og det er ganske logisk egentlig fordi når man forbrenner noe så blir det til kull eller karbon om du vil. Og i tillegg til det også i gassform hvilket er ødeleggende for klimaet.

https://www.bosch-presse.de/pressportal/de/en/breakthrough-new-bosch-diesel-technology-provides-solution-to-nox-problem-155524.html

At nox problemet forsvinner er jo bra men det alene er ikke nok og det har Bosch selv forstått og anslår at 20% av alle biler vil benytte seg av FC innen 2030. Så derfor har de gjort avtale med svenske Power Cell for å levere dette til bilindustrien


https://www.reuters.com%2Farticle%2Fus-bosch-electric-fuelcell%2Fbosch-signs-pact-with-swedens-powercell-to-mass-produce-fuel-cells-idUSKCN1S50LE&psig=AOvVaw332dcdeDXrcMdQMbYgc-Ky&ust=1559717397311452

MrPutter
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
hillclimber
12.06.2019 kl 09:55 3970

CO2 nøytral diesel ? En skal høre mye rart, sålenge dieselen kommer fra fossile reserver så er den ikke co2 nøytral. Glem "miljødiesel", vi trenger mat og natur.
Redigert 21.01.2021 kl 01:39 Du må logge inn for å svare