Bosch hevder å ha løsningen som redder dieselbilen

Mentor
04.06.2019 kl 04:04 2410

VW dieselbiler som bare står og dør på de evige jaktmarker i California. Diesel dreper og diesel er død. Bildet nedenfor sier det meste. Mennesket må over på nullutslipp, kollektivt og sist men ikke minst. Vi må kunne jobbe hjemmefra, robotisere, elektrifisere, sanere forsteder bygget på bilisme, bruke droner, urbanisere og mange flere tiltak mot bilisme spesielt med dieselbiler. Hele ideologien må dekonstrueres.

Dieselbiler er galskap og her er monumentet:

https://i.dailymail.co.uk/i/newpix/2018/03/30/15/4AA8207C00000578-0-image-a-1_1522419158891.jpg
MrPutter
04.06.2019 kl 07:18 2112

Bare tull. Dieselbilen blir på sikt borte fordi den slipper ut alt for mye av klimagassen Co2. Har selv dieselbil med Euro6 motor som slipper ut bortimot 0 nox ekvivalenter men denne blir også min siste fossilbil. For min neste vil gå på fremtidens drivstoff - Hydrogen

MrPutter
Redigert 04.06.2019 kl 07:19 Du må logge inn for å svare
sulen
04.06.2019 kl 08:11 1888

Så er det vel slut for NEL?
Basse
04.06.2019 kl 08:33 1774

Bruker man de nye generasjoner drivstoff så er er ikke bare dieselmotoren utslippsfri, den er CO2 nøytral også. Det samme kan man IKKE si om batterikjøretøy basert på litium ion batterier, de er storkonsumenter av KULL.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/06/Kina-er-en-svaert-kritisk-faktor-i-neste-generasjons-elbiler

04.06.2019 kl 08:40 1656

Dersom utslippsfri diesel blir aktuelt engang, så ligger jo "dritten" igjen et sted.
04.06.2019 kl 08:41 1638

Det er viktig det, å være negativ til kommende norsk industri.
sulen
04.06.2019 kl 09:01 1564

Bestemt ikke, men jeg har været med fra 2,7 men tiden er inde til fornyelse.
MrPutter
04.06.2019 kl 09:01 1560

Jeg tror at du skal lese pressemeldingen til Bosch. Der står det ingenting om kutt i co2-utslipp. Og det er ganske logisk egentlig fordi når man forbrenner noe så blir det til kull eller karbon om du vil. Og i tillegg til det også i gassform hvilket er ødeleggende for klimaet.

https://www.bosch-presse.de/pressportal/de/en/breakthrough-new-bosch-diesel-technology-provides-solution-to-nox-problem-155524.html

At nox problemet forsvinner er jo bra men det alene er ikke nok og det har Bosch selv forstått og anslår at 20% av alle biler vil benytte seg av FC innen 2030. Så derfor har de gjort avtale med svenske Power Cell for å levere dette til bilindustrien


https://www.reuters.com%2Farticle%2Fus-bosch-electric-fuelcell%2Fbosch-signs-pact-with-swedens-powercell-to-mass-produce-fuel-cells-idUSKCN1S50LE&psig=AOvVaw332dcdeDXrcMdQMbYgc-Ky&ust=1559717397311452

MrPutter

CO2 nøytral diesel ? En skal høre mye rart, sålenge dieselen kommer fra fossile reserver så er den ikke co2 nøytral. Glem "miljødiesel", vi trenger mat og natur.