S.Bondevik: bompengemotstanden en skam fo norgeshistorien

aklm
03.06.2019 kl 23:15 1038

Med slike politikere skammer jeg meg over å være norsk. Lurer på om vi skal tolke ham komisk eller bli deprimerte. Hvis vi skal unngå en hel nasjon på antidepressiva for vi velge komi tolkningen.
Slettet bruker
03.06.2019 kl 23:17 1035

Han har vel bra fredslønn som plaster på såret for bommen.
Vi burde skamme oss som ikke får den fete fredslønnen som Bombesvik fortjener.
Slettet bruker
03.06.2019 kl 23:21 1028

Den moderne analfabetisme: «Melken kommer fra butikken og strømmen fra kontakten.»Ekornet er på havets bunn og laksen er i treets topp.
Europa er energifattig. EU importerer 70 prosent av sin olje og 75 prosent av gassen. De energi-analfabetiserte barna i alle aldre som nå kjemper for å avskaffe all bruk av olje, gass og kull har ingen anelse om de faktiske forhold.

De har aldri opplevd materiell mangel, og tror strømmen kommer fra kontakten og melka fra butikken. I evig overflod. Det eneste de oppnår, om de lykkes, er å kaste Europa ut i afrikansk kaos, fattigdom og elendighet. Gjerne under dominans av en middelalderreligion fra Midtøsten.
https://www.derimot.no/den-moderne-analfabetisme-melken-kommer-fra-butikken-og-strommen-fra-kontakten-nei-fra-russisk-gass/
Slettet bruker
03.06.2019 kl 23:30 1022

Jeg tror det er Simen Bondevik som sier dette. Han er Kjell Magne Bondevik sitt barnebarn. Han er ikke så gammel. Trolig 19 år. Da vet man mye, men har også mye å lære. Norges aller største problem er synlig for de fleste. Infrastruktur og veier er blitt neglisjert i svært mange år. Nå skal NTP ordne opp og betalingen er overlatt markedet. greit nok, men man vil jo ha noe vei også. I Oslo går 2% av de nye store inntektene til vei, samtidig med at en del bilisme er utryddet mht. parkering.

Som vi ser er Oslo noe vanskelig. Det er plutselig 52 nye bommer der beløpene er ganske fair, men som ikke vil gi noe synlig tilbake for de som betaler. Bedre luftkvalitet og mindre støy er ikke så salgbart. Det er et bra tiltak her.

Utover byene må vi være forsiktige og ikke ha for høye priser. Staten går inn med noe, bilistene/næring betaler resten og vi bygger ikke rasteplasser med "gullkraner på do" langs de veiene. Bygg bra, sikkert og fullt og helt. Det er langt fra billig å eie og bruke bil i Norge. Selv Simen vil oppdage det etterhvert. KRF står for meg som det mest avgiftsglade partiet i Norge.
Redigert 03.06.2019 kl 23:32 Du må logge inn for å svare
Oskar2
03.06.2019 kl 23:55 1004

Vi kan vel tro det er en skam for Norge å må fornedre seg til som Verdens "rikeste å ikke ha penger til vår velferd og må mangedoble skatter og avgifter for kostnads bagateller. S.Bondevik har vel ikke ennå opplevd Livets skole så dette utropet er upassende.
Slettet bruker
04.06.2019 kl 00:27 993

Etternavnet hans gjør han ikke kvalifisert til å mene noe som helst.
Slettet bruker
04.06.2019 kl 02:00 975

Eplet faller ikke langt fra stammen, og psyken i Bondevik-familien faller heller ikke langt fra hverandre. Dette er idioter som vil styre landet vårt, og lage grenser for menneskene som bor her, og som har den frekkhet å si at de som ikke vil ha hva de lager er en skam for norgeshistorien, kun en ting kan sies, kast dem til helvete der de hører hjemme. De er sosialister hele bunten.
Redigert 04.06.2019 kl 02:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.06.2019 kl 02:43 968

De er NAVere hele gjengen, lever på overføringer og andres arbeid, Bondevik sr. har ikke gjort et ærlig arbeid i det hele tatt, og gjør kun ugang for samfunnet.
børst
04.06.2019 kl 06:29 947

Simen Bondevik er et symptom på en sivilisasjon i krise. Man ser på unge Bondevik, hører hva han sier, og skjønner at vår sivilisasjon ikke har lenge igjen.
Slettet bruker
04.06.2019 kl 09:05 929

Simen Bondevik er barnebarn av Kjell M. Bombeviken "feltherren" med prestekrage som Norge må bort i den mørkeste middelalder å finne hans make. Han forledet Norge inn i 2 kriger. Afghanistan pågår fortsatt. Balkan kan eksplodere på nytt, etter ødeleggelsen av Jugoslavia.
Cortex
04.06.2019 kl 13:40 899

Lille Simens politiske korrekthet og selvgode oppgulp gjør ham mer enn kvalifisert til å arve sugerøret inn i statskassen som
bestefars fredssenter representerer.
abetullah
04.06.2019 kl 13:59 892

Han har nok gått på den norske versjonen av en koranskole
Slettet bruker
04.06.2019 kl 14:06 890

Det er deri det hele ligger.

Jeg var forbauset over (Hareide saken) at i dagsrevyen beste sendetid, der satt Bombeviken K. M. B. sammen med Simen, og solgte Simen barnebarn inn til dette bevisstløse, men hvert fjerde år, stemmeberettiget norsk folk. Helt utrolig.
Fjordgubben
04.06.2019 kl 14:07 884

Bondevikfamilien er en skam for Norge.
Slettet bruker
04.06.2019 kl 14:34 876

gutten tilhører klassen luksusparasitter som alle politikere
Slettet bruker
04.06.2019 kl 14:48 871

Korvald toppløs måtte skamme seg. Fikk på pukkelen. Jeg håper det ikke var et barnebarn av Korvald.
https://www.nettavisen.no/nyheter/christa-%2824%29---jeg-ble-bedt-om-a-kle-pa-meg-eller-forlate-sorenga/3423693750.html
Korvald brydde seg ikke noe om kommentaren, og stupte uti vannet - toppløs
Slettet bruker
04.06.2019 kl 17:00 842

Dette er ikke mye å protestere på. FRP er litt for mye sitt gamle jeg. Det man kan være uenig i og det er jeg også er at noe av bompengene skal gå til sykkelveier. I år er kostnaden 380 millioner for sykkelveiene og det tilsvarer rundt 2 kroner pr. passering i den indre bommen. Oslo blir aldri den ideelle sykkelbyen og kostnad/nytte er foreløpig håpløst.

De som sykler i byen kjører daglig gjennom flere av de punktene kommunen har satt opp. Sykkeltellerne.

http://www.eco-public.com/ParcPublic/?id=3936

Lan Marie og MDG's plan om at innen 2025 skal 25% av alle reiser i Oslo være med sykkel er litt vel kokos? Man må legge til rette først og det er riktig, men man kan vel ikke bruke 1 million i året pr syklist pr. nå. Tenk om det ikke særlig flere syklister da? Da må vel bompengene virkelig mye opp? Man må følge nærmere med det partiet der før de blir for "overivrige" mht. sykling i Oslo. Pga. sykkelveien til Lan Marie er beboere fratatt muligheten for parkering og hun og MDG skal jo bruke noen milliarder på dem fremover.
Redigert 04.06.2019 kl 17:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.06.2019 kl 19:55 822

Her har vi et bompengeprosjekt utenfor by som er tvilsomt.

Det er ikke fordi veien her ikke trenger en merkbar oppgradering. Den er svingete, litt smal, rasfarlig og lite hensiktsmessig samtidig med at den har noe trafikk til tider (men lite trafikk i døgnet vanligvis). Har kjørt der selv en god del ganger. Det dumme her er at de klarer å skusle bort helt sinnssyke summer i forhold til det veien koster. Man må se nærmere på denne galskapen og selv om det "bare" er millioner er vel ikke dette fair eller noe videre fornuftig?

Stortinget har godkjent denne utbyggingsplanen med finansiering og har ikke gjort en god jobb her. Dette er ikke bra og bare fordi det er bompenger i et prosjekt er ikke det nok mener jeg.

https://www.motor.no/artikler/bruker-132-millioner-pa-a-kreve-inn-264-millioner-i-bompenger/
Redigert 04.06.2019 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.06.2019 kl 20:43 813

Idet hele tatt er partipolitikk en trist sfære; enten det gjelder Frp eller andre partier.
Partipolitikk er for partipolitikere, som en godt betalt ( kostbar og meningsløs for samfunnet ) jobb.
Politikk burde være, for et samfunn , å samkjøre ideer og løsninger som det levende samfunnet kommer med /ønsker for å bedre arbeidskraftutnyttelse, velsferdsikkerhet, og redusere uforutsigbarhet nå og for framtiden.
Det har blitt for det meste strid og konstruerte motsetninger som partiene ivrer for i en egen kamp seg imellom. Godt hjulpet av et media som heller ikke gjør noe samfunnsnyttig, men skaper unødig sladder og strid.

Hvor lenge skal samfunnet ta seg råd til dette? Det koster jo mer enn flere årtier med veibygging.
https://www.derimot.no/bompengar-bloffepartiet-slar-til-igjen/
aklm
05.06.2019 kl 07:27 782

MDG større enn FRP på måling. H, V og KRF har klart det. Med god hjep av Siv senkes FRP. Man ser jo tydelig hvem som deler kakestykkene.
Slettet bruker
05.06.2019 kl 09:01 764

MDG har en del bra og noe ikke så bra. Sykkelveiene til Lan Marie er både dyre og dyre i drift og hun har tenkt å bruke ytterligere 13-14 milliarder på dem for å få 1/4 av alle reiser med sykkel. Det har ikke jeg noe tro på. Litt av bompengene går altså til dette. Kollektiv satsing er jeg enig i. I Oslo er den mer tverrpolitisk siden alle skjønner det blir flere mennesker i byen og det gjør der det. Vet ikke helt status i Bergen, men noen av prosjektene er vel omstridt der og generelt prisingen i bomstasjonene. Luftkvalitet og støy er gode argumenter og ingen tror bilister vil stoppes med en vær så snill plakat. Slik er de ikke skrudd sammen. Bilisme er en egoistisk ting.

Østlandet sliter med køer (for mange biler eller for små veier i rushen), Telemark/Agder sliter med svingete kjerreveier, Vestlandet sliter med smale rasfarlige veier og nord i Trøndelag og opp til Finnmark sliter de med gjørme og telehiv og da har de dårlig asfaltering.

Det er en del å ta tak i, men politikere må ikke lage idiotfinansieringer eller bruke bompenger på mye annet tull de kan skusle bort penger på og det er ikke lite og de er som sagt politikere.En politiker kan tross alt kjøpe stor fet flott tv til hytta der det ikke er mulig med innlagt strøm og så kjøpe en lite kjipt solcelleanlegg som max driver en lyspære.
Slettet bruker
05.06.2019 kl 09:37 751

Jeg vurderer det slik at denne uselvstendige, usympatiske og nerdete figuren - som må ha med seg bestefar i studio - er offer for nettopp en bestefar som ikke klarer å legge makten fra seg når alle verv er tatt bort. Men så er han jo også et psykiatrisk kasus... Bestefaren altså.
Slettet bruker
05.06.2019 kl 14:56 726

Jeg ble virkelig forferdet når Bombeviken i dagsrevyen beste sendetid, satt sammen med barnebarnet Simen og solgte denne Simen inn som fremtidig guru i norsk politikk. Til de bevisstløse, men hvert fjerde år stemmeberettiget, norsk folk. Helt utrolig.
Blåveisen
05.06.2019 kl 20:32 709

Må vi virkelig få servert slike bombastiske utfall fra denne unge og snusfornuftige idealisten?
Trist at terskelen for lavmålet fjernes når bestefaren er oppskrytt og selvopptatt.