NAS - Forsvinner de svake flyselskapene snart?

Frodon
NAS 04.06.2019 kl 08:06 3395

NAS går med enorme underskudd, har en gigantisk gjeld og klarer ikke å betjene gjelden sin. Hvor lenge vil investorene tape pengene sine via emisjoner i NAS?

«Lufthansa-sjefen, Carsten Spohr, ser at de sterke blir sterkere og at de svake kanskje til og med forsvinner»

https://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2019/06/Oppvasken-i-flybransjen-er-paa-overtid
Redigert 19.01.2021 kl 15:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.06.2019 kl 08:10 3379

Ja, eg tror nok Nas blir oppkjøpt.

Inngang på 30-35 kan være meget bra.
framnes
04.06.2019 kl 08:14 3350

Hvorfor gidder du Frodon ?
heoks
04.06.2019 kl 08:18 3327

Hei Frodon:-) Leser med glede innleggene dine, spesielt de som omhandler GOGL. Du virker som en ganske oppegående og opplyst kar. Nå skal det sies med en gang at jeg sitter på en liten post i NAs som jeg ikke kommer til å selge på lang tid. Skulle det gå så ille at de går inn til regjeringen, så får det bare skje. Disse ligger nederst i kistebunnen og jeg innser at jeg har tapt noen kroner her. Det jeg undrer meg litt over er følgende; Du har etter det jeg forstår ingen aksjer i NAS. Du er flink til å lese deg opp og har et voldsomt engasjement rundt NAS. Hvorfor bruker du så mye tid på denne aksjen da? Har du tapt penger og er irritert på den? Misforstå meg rett; Det er et oppriktig spørsmål fra min side.
abban
04.06.2019 kl 10:29 3178

Hei Frodon,
Det blir ingen ny emisjon i NAS.
Selv om de har gjort 2 emisjoner på 2 år så betyr ikke det at det vil bli en 3. emisjon om de skulle trenge penger igjen.
Scenarioet er nå langt mindre sannsynlig.
Ikke fordi Kjos sier at det ikke blir det, men fordi styret og de største eierne neppe er like innstilt på dette nå.
De vil spille kortene sine annerledes.
Det er vel så sannsynlig at de vil selge selskapet, eller deler av det, enn at det vil bli noen ny emisjon.
Worst-case selger de til en skuffende lav pris men denne aksjen er det allikevel bare å holde og vente på ***MELT UP***.

Så ja, når du starter 10-15 forum tråder for hvor du nevner muligheten for NAS-emisjon - tror folk er lei av gnålet ditt. Det er da altfor snever tankegang!
Børsamatør
04.06.2019 kl 10:47 3136

Frodon: Skulle det ikke være en voldsom motstand på kr 33 på vei oppover? Fordi det var emisjonskursen et eller annet? Du skrev noe om det.
Slettet bruker
04.06.2019 kl 10:51 3112

Ojda, fy flate som det her skribles https://forum.hegnar.no/user/7283/view

Er dette femte tråden på 3 dager? Hundrevis av innlegg over helga? Og likevel opp? For ei ulykke. Snart så man kan begynne å tro arbeidstimene på HO er bortkasta ?
Børsamatør
04.06.2019 kl 11:18 3015

Oi, ja beklager! Det er vel best å dokumentere før han redigerer innlegget.

Ser forresten at mange av innleggene hans i det siste har blitt slettet av admin.....

Frodon
02.06.2019 kl 11:21
596
Da er det ca 1 måned til H2 begynner. Det er herfra og utover forskjellige meglerhus tror NAS må ut i ny emisjon.

NAS har brutt ned igjennom emisjonskursen på kr 33 og falt rett ned til kr 30 på stigende volum før aksjen hentet seg litt inn igjen. Dette er enda et sterkt salgssignal som er utløst og kr 33 fungerer nå som motstand på reaksjoner på vei opp igjen. Dette er en voldsom motstand da det er handlet mye aksjer på kr 33 via emisjonen
Slettet bruker
04.06.2019 kl 11:38 2974

Hei der kjære venner!

Jeg har akkurat ringt opp Anne Minas blomsterbutikk og bestilt en stor blomsteroppsats til trådstarter. Det er ikke hver dag trådstarterne her på forumet kommer med såpass verdifulle aksjetips, blomstene blir levert i privatresidensen til trådstarter på Bygdøy rett etter stengetid på Oslo Børs.

Norwegian har langt opp mot 100 milliarder i gjeld, selv rentekostnadene er så store at 95% av landets befolkning ikke engang klarer å uttale beløpet korrekt. Bank Norwegian er i ferd med å bli regulert til døde, pg gjeldstegisteret kommer til å senke samtlige forbruksbanker.

Siste nytt er at Max skal stå på bakken til nyttår, og de flyselskapene som eier flyet vil måtte gi 20% rabatt på flybillettene gjennom hele 2020 for å stimulere kundene til å spasere inn i flyet. Selv Møllseter har innsett tragedien, når kommer neste emisjon?

Med vennlig hilsen
Eric Simpson jr - Aksjonær i Norwegian og alltid optimist
Frodon
04.06.2019 kl 16:09 2794

Hei Heoks ? Tja, dette er todelt, vil du ha den korte eller lange versjonen? ;) Jeg har fulgt NAS siden oppstarten av fly selskapet og dette var et stolt eventyr for Norge. Jeg reiste mye med NAS tidligere. Det var helt unikt at jeg kunne ringte en venn som var i Thailand gratis via Viber når jeg satt på et fly over Europa ;):) NAS passerte 10 milliarder i børsverdi og «alle» elsket Kjos sitt smørblide ansikt og herlige latter på alle intervju...

Så kom det en emisjon i 2018, jaja, slikt kan skje, ingen fare. Men når emisjonen i 2019 ble varslet, sto det ingen emisjonskurs i børsmeldingen. Da kom varsel signalene!! Til dette tidspunktet har jeg ikke et innlegg om NAS på HO. Jeg begynte å lese på NAS tråden og her var det vanvittig mange tråder og innlegg. Til min store overraskelse var «alle» innleggene positive til NAS og emisjonen. Da gikk varsel_lampen på for alvor, her er det noe fryktelig galt. Jeg gjorde mitt beste for å advare og informere andre skribenter, men fra kr 170 til kr 30, har 95% av innleggene vært positive (hvis du ser bort ifra alle mine innlegg). De samme folkene er fortsatt positive til NAS, de har hylt til meg hele veien og «alle» har tjent masse penger ??

Når alle er positive, så selger du (har jeg lært om børsen). Etterhvert så bunner aksjen ut og den blir bra å investere i. Kanskje du har truffet ca bunnen? Jeg må se endringer i fundamentene før jeg kjøper aksjen, da risikoen er altfor høy for min investeringsprofil ;) Det kan godt hende aksjen står i kr 60 før den blir bra nok for meg å sette penger inn i, tiden gir de svarene. Høy risiko kan belønne og blakke folk ?

Får håpe du lykkes med investeringen din her og i Golden Ocean ?
solb
04.06.2019 kl 16:17 2764

Håper for din del at du snart ser skriften på veggen og kjøper deg inn. Her kan det gå fort når det først går.
Frodon
04.06.2019 kl 16:20 2755

Hva var grunnen til at du kjøpte aksjer i NAS nå? Kortsiktig eller langsiktig?
solb
04.06.2019 kl 16:24 2735

Høres i morgen på 35.
Frodon
04.06.2019 kl 20:03 2559

Hei Abban. Om det blir emisjon eller ei, finner vi ut etterhvert ;) Det betyr vell lite hva eiere og styret er innstilt på, hvor det ikke er nok penger i kassa til å betale regningene? Ser du for deg at NAS slipper unna enda en emisjon uten at fundamentene som er pr dags dato blir endret? Hvordan skal de få solgt NAS hvis det ikke er noen som legger inn bud? Det begynner å bli lenge siden vi har sett noen som har interesse for NAS, selv om kursen er kjørt ned i grøfta. Hvorfor er det ingen innsidekjøp eller bud hvis NAS er så billig?

Er du ikke lei av de 100vis av innlegg fra hausserne uten substans? Det er langt fler av de, enn innlegg av meg om emisjon, men det er du sikkert veldig klar over ;);)
Frodon
06.06.2019 kl 08:05 2305

Dette er jo motsatt av hva de «seriøse» NAS skribentene har fortalt oss, hva skjer??

«Passasjerfall for Norwegian - rammes av parkerte Boeing-fly»

https://www.dn.no/luftfart/norwegian/passasjerfall-for-norwegian-rammes-av-parkerte-boeing-fly/2-1-616690
Slettet bruker
06.06.2019 kl 08:08 2261

"mayday, mayday we r going down" LOL

mens sauene på flyet sover videre :-)

salg NOFI, emisjon, nytt obligasjonslån til skyhøy rente etc kommer

kjosern var på StoreUlv feiring igår sammen med resten av finanseliten for å diskutere garanti for ny emisjon?! hehe

Redigert 06.06.2019 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
Frodon
06.06.2019 kl 08:40 2161

Men hvordan kan så mange ta feil?

Føler vi har informert og dokumentert godt nok nå, men det ser ikke ut til å gå helt inn?
abban
06.06.2019 kl 11:29 2068

Kjos har brukt opp sine finansieringsmuligheter.
Han har brukt opp emisjonskortene sine.
Det er kun salg av selskapet eller asset stripping som gjelder nå.
Hvordan vet du at obligasjonsrenten blir skyhøy? Renteneutsiktene er jo ikke akkurat høye de neste 10 år.
abban
06.06.2019 kl 11:33 2054

Analysen kan være rett men om konklusjonen du foreslår er for snever så går den jo ikke inn.
Om eierene krever mindre for selskapet blir det fort nok solgt.
Frodon
06.06.2019 kl 22:05 1950

Obligasjonsrenten blir høy så lenge risikoen i NAS er høy. Derfor kan de ikke refinansiere nå. Hvis de klarer å få ned risikoen, kan de få billigere renter etterhvert...
dreamliner
06.06.2019 kl 22:34 1892

Vil minne om at Pareto har et kursmål på 100. DnB har et kursmål på 60. Til og med Sp1 mener aksjen er verdt 35.
CS_invest
06.06.2019 kl 23:15 1818

Håper de får en MEGA-erstattning ASAP fra Boing.

Idiotene hos Boing som ikke bare en gang - men fler (757 dream-liner - med brennende batterier) har vist seg som premieidioter og leigemordere tjenende "profitt-first"-idioter på Wall Street og turbo-tradere/"investorer".

Slike idioter - kommer at betale en pris!
Frodon
07.06.2019 kl 08:08 1766

Erstatning på komme!!
Frodon
07.06.2019 kl 10:49 1727

Er det i dag oppkjøpet kommer??