Veksten trumfer

sokaratest
PHO 04.06.2019 kl 12:29 5597

USA viser en vekst på over 50% på et år. Markedet er estimert til 15 milliarder kr og produktet er i ferd med å ta plassen som SOC. Med disse kortene på hånden skal det vel ganske mye til for at dette nå blir en fiasko.....
Redigert 21.01.2021 kl 07:06 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
04.06.2019 kl 12:55 4875

Jeg har aldri sett et så opplagt case. Det er «penger på gata».
Et gammelt ordtak er at en økonom aldri ville plukket opp en tusenlapp på gata. Han ville tenkt :
«Hvis den hadde vært ekte ville noen andre allerede ha plukket den opp».
Slik er Photocure i dag.

Snart vil markedet oppdage at de er ekte penger
Redigert 21.01.2021 kl 07:06 Du må logge inn for å svare
sokaratest
04.06.2019 kl 13:13 4827

Hva er risikoen ? Og hvilke elementer er det vi som er positive til fremtidsutsiktene i denne aksjen ikke har forstått ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:06 Du må logge inn for å svare
sokaratest
04.06.2019 kl 14:22 4719

Her på HO er synet delt i to grupper - de naivt positive og de erke negative
Redigert 21.01.2021 kl 07:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.06.2019 kl 14:31 4700

The volume is disappearing. Either those who think the current price is a gift from God have no money left to buy or what are they waiting for?

Redigert 21.01.2021 kl 07:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.06.2019 kl 14:32 4950

Wasn't PCIB a better case a few weeks ago?
Scoopfinder
04.06.2019 kl 14:44 4915

PCIB er ikke begrenset av ett produkt og har derfor potensielt større oppside. Til gjengjeld er risiko større i PCIB.
Jeg er tungt inne i begge.
Scoopfinder
04.06.2019 kl 14:50 4885

Hva er risiko i Pho ?

- At det tar lenger tid enn vi tror. Men er det så farlig så lenge vekst er sterkere enn Osebx ?
- At det kommer en vidunderpille som fjerner all kreft. Tror du på det ?

Det er ingen andre behandlingsformer på vei hos FDA som kan true Pho.
focuss
04.06.2019 kl 15:11 4841

Sammenlikningen med PCIB er egentlig veldig morsom. PHO sitt produkt er godkjent anbefalt i guidlines og er beste alternativ i et av USA sitt største kreftmarkeder, er i kommersialiseringsfasen på veg mot å bli ny SoC. PCIB har tre år å vente på interim avlesning i et mikroskopisk kreftmarked. Så en vis grad av sveiseblindhet er det vel hos investorer.

Hvis man er ute etter immunrespons så er vel TRVX med sin Oncos 102 i førersetet som ikke bare har sterk immunrespons men også allerede en CR i melanom som er en stor kreftsykdom.

Uansett så er mange begeistret for PCIB, men alle er vel ikke like lette og overbevise og jeg er vel da en av dem.
Redigert 04.06.2019 kl 15:12 Du må logge inn for å svare
sokaratest
04.06.2019 kl 15:31 4770

Pho er jo i ferd med å implementere markedet og er i en ren kommersiell fase der bunnlinjen vil bli svart i løpet av noen måneder. Pcib er et utviklingsselskap uten kommersielle inntekter, men med spennende hypoteser
Redigert 04.06.2019 kl 15:35 Du må logge inn for å svare
focuss
04.06.2019 kl 15:37 4753

Paradokset er at markedet mener de er like mye verdt. Gir lite mening for meg. Om 3 år har PHO levert 12 nye kvartaler med sterk vekst, mens PCIB skal ha en interim avlesning mot et minimarked.
Redigert 04.06.2019 kl 15:39 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
04.06.2019 kl 15:40 4732

Begge er surrealistisk underpriset. Jeg tipper kursleiet er langt høyere til jul, i begge.

Korrigering : jeg mener etter Q4
Redigert 04.06.2019 kl 15:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.06.2019 kl 16:53 4628

I don't see black figures in the next few months. I think you will be looking deep into 2020 before any chance of black figures
kreinh
04.06.2019 kl 17:29 4572

Kom du deg ut av NEL igjen power? Or are you stuck?
Slettet bruker
04.06.2019 kl 18:10 4516

Jeg er en av dem som kalles naivt positiv til PHO, men den eneste risikoen jeg kan se er tiden det tar å få utplassert Flexiscope og dermed raskest mulig spise seg inn på et huge marked på 15 mrd som vil bli noe mindre etter at PHO har tatt større deler av markedet.

Peak-sale har blitt satt til 2024, og hvis de får en vekst opp til hva som tilsvarer 30% av markedet på denne tiden, så kan en uten særlig fantasi tenke seg hvilken utfolig sterk vekst PHO vil få de neste årene.
Slettet bruker
04.06.2019 kl 19:00 4458

Out thank God. Stuck in DOF however, which is worse
Scoopfinder
04.06.2019 kl 20:11 4361

Spiller vel ingen rolle for en kar som deg, Powergutt.
Hadde du vært opptatt av å tjene (istedenfor å tape) ville du ha vært langsiktig i Photocure.
focuss
04.06.2019 kl 20:13 4356

thepower
Dårlig marked og mye gjeld er en håpløs kombinasjon. Når du tror det ikke kan bli verre så blir det det.
focuss
04.06.2019 kl 21:07 4269

Da er det bedre med PHO hvor 17 av 17 AUA eksperter anbefaler BLCC til pasienter med høy risiko blærekreft og 77% av dem anbefaler BLCC også til de med middels risiko. I følge DS så er ca 40% av pasientene i disse to gruppene. Så blir det spennende om det dukker opp en Grade A anbefaling. Det vil ikke bety "may use" og ikke "should us" men rett og slett "shall use". Må være et dilemma dette når så få foreløpig har teknologien. Men dersom bransjen får vite at Grade A kommer om en stund så vil det sette fyr på prosessen.
Slettet bruker
04.06.2019 kl 21:28 4205

Enig, men jeg trodde og fortsatt tror er markedet er på vei tilbake. Det er gjeld som tidligvis dreper de.

Slipper de emisjon er 2.30kr en vanvittig inngangspris
Slettet bruker
05.06.2019 kl 00:39 4036

OK, du kalles ikke for naivt positiv, du er det. Men i det siste så har du vist tendenser til å moderere deg noe. Og det er bra. Den type bedrevitenhet og den "jeg vet alt best" holdningen som du har vist ganske lenge, faller når det gjelder PHO på sin egen urimelighet.
Største risiko i Photocure nå, som de siste 15 år, er fortsatt å dø av kjedsomhet når man sjekker aksjekursen. Det er kun en eneste måte dette kan forandres på.......
Scoopfinder
05.06.2019 kl 08:10 3898

Onuk, hvis et selskap er fundamentalt verdt mye mer enn aksjekursen vil kursen før eller senere stige. Jeg er trygg på at Pho kursen stiger når inntektene (overskuddene) kommer. For deg som trolig ikke har aksjer ville jeg mye heller kjøpt på 50 enn 100.
Jeg ser ikke aksjekursen som en «risiko». Jeg ser dagens aksjekurs som en garanti om senere vekst.
Jeg tror på enorm vekst.
Jeg tror det bare er spørsmål om tid før blålys får kategori A («shall use»).
Da blir det mye hyggeligere å sitte på toget enn å løpe etter ?
sokaratest
05.06.2019 kl 09:05 3826

Innleggene på ovenstående tråd bekrefter jo påstanden om de to ytterpunktene i synet på PHO - kan vi finne den objektive sannhet ?
Scoopfinder
05.06.2019 kl 09:06 3817

Tror du det finnes en krystallkule ?
sokaratest
05.06.2019 kl 10:55 3712

Selvfølgelig finnes det en krystallkule - spørsmålet er vel heller hva du kan bruke den til !
Slettet bruker
05.06.2019 kl 10:57 3705

Ja i Norden har de en samled inntekt på 201,4 mil siste 5 år med minimal salgsinnsats. Og det er
uneklingen meget bra. I USA har de en samled inntekt på 170 mil siste 5 år med en salgskostnad på
390 mil. Det er defenitivt ikke bra, det viser att det er ikke mange ansvarlige leger som gidder redde
livet på sine pasienter i USA.

De har eksagt samme faktagrunnlag att fatte sine beslut på. Til og med i Ipsen området som alle
klager på har de samme inntekter i dag som i USA. Og enda har de bare en brøkdel betalt per
dose mot vad de får i USA.

Men ær det noen som finner på att kritisere utvikklingen i USA, så er det bare att finne seg en
annen aksje att investere I..Men att det er mange som er snøblinde og syns det er kjempegreier
hvor mye penger de en taper i USA.. De kaller det investering, men hittils er det bare en investering
i tap.

Og det virker som snøblindheten har sleppt på OK, men det finnes mange andledninger att vare
positiv til PHO. Om noen klarer få amerikanske urologer att førstå att de skall bruke den behandling
som er best før pasienten.
Slettet bruker
05.06.2019 kl 11:07 3684

Det er klart at at det er kritikkverdig at så mye penger er brukt i USA tidligere uten at en direkte har sett resultater. Selv om USA er proteksjonistisk av natur. Men det tok selskapet konsekvensen av. Jeg skal ikke si så mye om de som var ansvarlige tidligere. Mulig de har gjort en slags pioner-jobb som gjorde det lettere for de som har ansvaret nå.
sokaratest
05.06.2019 kl 15:37 3613

Det bør vel i rettferdighetens navn legges til at 50% vekst på ett år er en del av en strategi for å innta en ledende posisjon i et 15 mrd marked
sokaratest
05.06.2019 kl 15:43 3605

Kan ikke helt se det kritikkverdige i dette - en tid for å så, og en tid for å høste.....
sokaratest
05.06.2019 kl 19:48 3520

Det er jo vanlig at «avlingene» åpenbarer seg om høsten .... Q3.....
Slettet bruker
05.06.2019 kl 21:32 3415

Da er rigid scope nr 121 notert på cysview.com så langt i kveld.
Da er det også lagt til 11 rigide scope hittil i dette kvartalet, de fleste de 2 siste ukene.
Londonmannen
05.06.2019 kl 22:26 3343

Pafo
Jeg tviler på at det er håp om at vi noen gang skal kunne bli enige. Men det skyldes hovedsakelig at vi har to vidt forskjellige utgangspunkt når vi skal vurdere PHO i USA. Du, og andre med deg, viser til at PHO har vært i USA i flere år, uten at de kan vise til noen suksess. Dere viser til at pr nå bruker selskapet med penger enn det tjener og konkluderer med at dersom dette fortsetter, og spesielt dersom utgiftene forsetter å øke, så er dette dømt å mislykkes.

Jeg derimot fremholder at det skjedde et taktskifte i løpet av 2018. Tilbake i 2013 fikk selskapet fikk en kontraproduktiv refusjonsordning med effekt fra 1 jan 2014. Denne situasjonen har selskapet selv kommentert i en børsmelding fra 28 nov 2013. Den kontraproduktive refusjonsordningen var i kraft helt til man fikk på plass en ny refusjonsordning 1 jan 2018. Det klarte man pga en kraftig lobbyvirksomhet fra det faglig tunge urologmiljøet i USA.

Og det er nettopp denne rekken av positive utviklingstrekk som vil bidra til å gjøre BLCC teknologien til en suksess: ny refusjonsordning for TURBT markedet pr 1 jan 2018, godkjennelse av bruk av flexiscope i surveillancemarkedet feb 2018, en meget god refusjonsordning for surveillancemarkedet med effekt fra 1 jan 2019, en sterkt økende positiv holdning fra pasientene utover i 2018/19, klare retningslinjer fra en ekspertgruppe med urologer april 2019, vitenskapelig bevis på at pasienter behandlet med BLCC teknologien har 50% høyere sannsynlighet for å overleve de første 5 årene etter behandling enn pasienter behandlet med WLC.

Alt dette har skjedd de siste 18 månedene. Og flexiscopene er såvidt begynt å bli utplasserte etter at KS opplevde alvorlige problemer med flexiscopene som ikke var løst før i månedskiftet februar/mars 2019.

Så man må gjerne vise til alle pengene som er brukt før 2018 og hvor lite gjennomslag PHO fikk før 2018, men sant og si så betyr det fint lite for hva som har skjedd etter 1 jan 2018 og hva som nå er i ferd med å skje.

Ja, kostnadene er for tiden høyere enn intektene, men det er planlagt og bevisst fra ledelsen. For Dan har flere ganger fremholdt at selskapet stod ovenfor et valg; enten bruke en krone for å tjene to kroner, eller å bruke 2 troner for å tjene åtte kroner, eller sagt på godt norsk; utnytte mulighetsvinduet som åpnet seg da man fikk tilgang til surveillancemarkedet som er fire ganger så stort som TURBT markedet. Jeg tror nok Dan har et overveldende flertall av investorene med seg i den strategien. Det vil innebære at blå bunnlinje blir en realitet noen senere enn det vi forventet sommeren 2018, men det vil også gi selskapret en betydelig høyere inntjening i årene som kommer.


Så får vi se hvordan dette utvikler seg i kvartalene som kommer. Tegn på at dette går riktig vei vil jeg tro vi vil se første gang ved Q2 19 kvartalene og i enda sterkere grad utover i Q3 og Q4.
Tobias
05.06.2019 kl 22:36 3318

Londonmannen

Takk for et velskrevet og informativt innlegg.
Londonmannen
05.06.2019 kl 22:58 3286

Og som vi vet fra tidligere kvartal, så er det slett ikke alle scopene som blir utplassert hvert kvartal som kommer frem på cysview.com sin oversikt.

I tillegg bør man merke seg at KS ble først kvitt problemene som var beheftet flexiscopene ved månedskiftet februar/mars. Noe jeg mener var en vesentlig faktor til at kun 3 flexiscope ble utplassert gjennom Q1 19. Men jeg kan heller ikke utelukke at den lange salgsprosessen på 6-12 måneder, kan ha vært medvirkende til det lave antallet i Q1 19. For dersom den siste faktoren har vært mest avgjørende, så kan den også medvirke til at Q2 19 blir påvirket. Men dersom det var problemene KS opplevde, så vil vi kunne få et betydelig løft i antall flexiscope utplassert gjennom Q2 19.

Og da skal vi ikke glemme hva Dan har sagt om institusjoner som allerede har regide scope på plass; de betraktes som lavhengende frukter. Dvs at her er det institusjoner som kjenner BLCC teknologien, som har erfaring med regide scope og som derfor vil være relativt lette å overtale til å anskaffe flexiscope.Dog vil det være et kostnadsspørsmål.

Wt annet poeng er at institusjoner som allerede har regide scope som som anskaffer flexiscope, og som allerede er registrert på cysview.com, vil ikke bli oppdatert på nytt. Poenget er at her kan det bli utplassert en rekke nye scope uten av vi vil kunne registrere de nye scopene på cysview.com.

Joda, Q2 kan bli særdeles hyggelig!.
bravi
05.06.2019 kl 23:57 3229

Londonmannen, nå skriver du at KS hadde store problemer med flex skopene, tidligere har du skrevet at problemet var godkjenningen av rengjøringsprosedyren. Hva var det egentlige problemet? Synes hele saken er grumsete, men samtidig en fin unnskyldning for at det ble utplassert bare 3 flex skop i Q1. De ble vel utplassert i mars alle 3 vil jeg tro.4
Hayen
06.06.2019 kl 00:39 3190

Det som er grumsete Bravi, er at du later som at du ikke vet at det var to problemer relatert til flexiscope (forklart av CEO på en børsmeldt kvartalspresentasjon) , og bruker dette til å spre negativitet som i beste fall er villedende påstander.
Du strør generelt om deg med påstander og argumentasjon som er frakoblet rasjonell og faktabasert tankegang. Ingen aksjonærer oppfører seg sånn. Så din påstand at du har aksjer i Photocure nekter jeg å tro på.
Har du stilt deg selv spørsmålet : Fremstår det jeg skriver som såpass sannsynlig og troverdig at folk kjøper mine argumenter?

En ting har du, pafo, dtt, onuk og power lyktes veldig godt med: dere har langt på vei drept Ho som diskusjonsarena for Photocure.
Man skulle nesten tro at dere jobbet for Tekinvestor.no
Nå er det bare en håndfull igjen her, deriblant Focuss og Scoopfinder.

Slettet bruker
06.06.2019 kl 06:46 3074

Ja før litt over 2 år siden skrev Karl Storz om att de hadde problem med arbeids kanalen i de nye
flexiscopen. Da den kjerve efter att bli brukt flere ganger Og blev utbytt med ett nytt materiale. Det er
sikkert det Schneider har snappet opp uten att få med seg nær det var. Og Karl storz har ikke meldt
om noen problemer.efter det.

Og focuss har tatt seg selv med att tenke som må ha vart en overraskning. Han har førklart att fakta
er ikke fakta det han mener er fakta. Og det bør vilken idiot som helst førstå.

Men vi får snart inn 2 økonomer i styret som helt sikkert kan ha meninger om vad som er bra eller
ikke. Da håller det ikke med vad Schneider har sagt, resultaten sier alt.