NORDEA VS NETFONDS/NORDNET

Slettet bruker
04.06.2019 kl 12:31 34284

Jeg har vert MEGET fornøyd med Netfonds.
Løsningene der er meget stabile, enkle og man har alt man trenger. Vert kunde der i åresvis, og det var nå sørgelig at man presses over på Nordnet. Jeg har så fordommer mot Nordnet, og ikke minst Nordnet kundene, så jeg har svært lite lyst å bli en av "dem".

Spørsmålet er om Nordea Markets sin løsning nå er mer stabil ?
Er det noe å satse på mon tro?

Kurtasjen dei har, er ikke så god som den jeg hadde i Netfonds (spesial 0,02 og samlekurtasje), men jeg vil spare på maks kurtasjen som er 1-99 kr min og maks.
Men man må kunne kjøpe og selge når man vil, så eneste som hindrer meg i å gå over er ustabiliteten som var i starten med Nordea.

Noen som vurderer det samme?
Noen som bruker Nordea M mye og vet noe om hvor stabilt dette er i dag?

SS
Redigert 21.01.2021 kl 09:28 Du må logge inn for å svare
startloss
02.12.2019 kl 18:53 5196

Appene guttungen bruker på barneskolen er mer sofistikerte enn nordnet sin app. Det jeg føler for den appen er ikke annet enn ren skjær hat. Fytti for noen forbanna amatører. De burde skamme seg å ha de prisene med den løsningen de tilbyr.
Redigert 21.01.2021 kl 02:53 Du må logge inn for å svare
startloss
02.12.2019 kl 18:49 5198

Hah! Det er det somer problemet deres. Dere har sikkert en 80 år gammel datakonsulent som lager sidene deres. Og ikke skjer det noen oppdateringer heller. Samtidig er dere dyre? Snakk om å kose seg i monopolet. Eneste grunnet dere har en eneste kunde er at dere kjøpte opp konkurrenten.
Redigert 21.01.2021 kl 02:53 Du må logge inn for å svare
cold
13.06.2019 kl 23:26 6390

Platformen til Netfonds var superbra og det er helt tragisk at vi nå bare blir bedt om å logge inn hos nordnet. Jeg så at kontantene mine hadde kommet dit. Selv kommer jeg til å finne en annen megler, som minner om Netfonds. Mistet oversikten fullstendig. Det er bare tragisk!
Redigert 21.01.2021 kl 02:53 Du må logge inn for å svare
Norviking
13.06.2019 kl 23:26 6392

Hjelpe meg
Jeg tittet på tilbakemeldingene til Nordnet på sidene deres.
Jeg kan ikke forstå at dem skriver " at de håper det blir bra om noen måneder med sine nyansatte utviklere !
Dette utsagnet skremmer meg.
Virker jo som om alt er på teststadiet.
Og ja
Nettsiden dems er helt ræva og ikke inuitive slik det var hos Netfonds .
Jeg kan ikke skjønne at Nordnet virkelig kjører på videre uten å ta hensyn til kundenes ønsker , krav og behov !
Redigert 21.01.2021 kl 02:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2019 kl 18:14 6448

Og nå har NN sperret for flere innlegg på bloggtråden sin, med en lame unnskyldning. Sannheten er vel heller at systemet ikke taklet flere meldinger, tipper jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 02:53 Du må logge inn for å svare
Gork
13.06.2019 kl 17:01 6475

Fikk idag opp følgende på nye Nordnet sine sider:

NEL ca 14.30
Kjøp Salg
6,02 5,80

Nordnet, jeg har vært kunde hos dere tidligere før jeg flyttet til Netfonds, jeg anser dere som en seriøs leverandør. Men det dere tilbyr nu er useriøst, dere benytter kundene deres som test piloter. Disse webb sidene skulle aldri vært offentlig. Jeg forventer et krafttak ellers er det adjø igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.06.2019 kl 21:46 6569

Nordnet kunne lett ha lagt inn Prime Traderen som en av sine alternative handelsplattformer, da er det ingen av NTF sine kunder som hadde dratt til andre tilbydere. Med en månedsavgift på 99 kr, så hadde det ikke vært noe tapsprosjekt for Nordnet. Kun svensk arroganse som hindrer dette.

Kommer selv til å bruke noen uker på Nordnett, for deretter å skifte over til Pareto. Nå er vel Pareto og Nordnet sin handelsplattform like, men Pareto er norsk bank :). Flyr alltid Norwegian foran SAS :)
Prismessig er Paretos Trader med over 50 handler pr mnd konkurransedyktig på pris. Kundeservicen hos Pareto, kan umulig være dårligere enn hos Nordnet.

Dersom flest mulig NTF kunder prøver det samme som meg, så kan det jo hende at svenskefolket vil revurdere å legge inn Prime Traderen som en av sine handelsplattformer. Money talks :)
Redigert 21.01.2021 kl 02:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.06.2019 kl 18:04 6656

Enig med de fleste som skriver her. Brukte Netfonds daglig helt siden de startet, og de store fortrinnene vil jeg si var 1) stabilitet, de endret ikke på ting i hytt og pine, og ting var svært sjeldent nede eller tregt. 2) Webgrensesnittet var kompakt og oversiktlig, og ikke minst raskt. Det siste antakeligvis fordi de holdt seg for gode til å putte på all slags nymotens crap og dustete border, whitespace-blobber, annonser, blog-billboards osv. osv.

Og at de som lagde det nå er hos NN tviler jeg sterkt på. De som laget systemet for 10-20 (?) år siden er i andre jobber for lenge siden. Dessuten er det jo selvfølgelig koko å tro at de skal komme inn i NN og legge noen føringer.

Nei, vi må nok innse at Netfonds er gone. Jeg har dessverre ikke funnet noe bra alternativ enda.
Redigert 21.01.2021 kl 02:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.06.2019 kl 17:15 6648

Jeg har betalt 500.000 i kurtasje til Netfonds siste årene.
Og jeg er rimelig lei, og innser at all gnist og lyst nå er borte for trading.

Jeg har fått en Infront Terminal, sponset, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal bruke den. Det ser jo ut som om jeg har lånt PC`en til Thina Saltvedt, eller Sissener. Ja jeg er like dyktig trader som Sissener, men jeg trenger ikke en slik terminal.
Samme med Infront WEB, forferdelig mye info, og 99% info jeg ikke trenger.

Har enda ikke funnet mine aksjer i infront etter 3 børsdager. Så dette her suger. Av alt jeg nå har å velge i mellom, blir det å gå tilbake til SBANK.

Det eneste Nordnett nå kan forstå, er at kunder som oss Netfondsere stikker. Det var INGEN god grunn for at de måtte ta netfonds av lufta. Finnes nok av eksempler der man kjøper opp, og fortsetter helt eller en periode med samme brands, altså som Netfonds.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 02:53 Du må logge inn for å svare
pipsoe
12.06.2019 kl 16:55 6671

Er så enig så enig, Norviking!
Redigert 21.01.2021 kl 02:53 Du må logge inn for å svare
Norviking
12.06.2019 kl 16:36 6688

Virker noe amatørmessig hele Nordnet opplegget
Når man logger seg på sidene for å starte den "fantastiske Web traderen" så burde den åpnet i en ny fane.
Slik det er nå så forlater man Nordnet sidene når traderen åpner.
Da må man åpne disse på nytt om det er noe man ønsker å gjøre der
Må si jeg sliter med å bruke dette elendige "verktøyet" Dette har blitt en stor kamel å svelge for meg ! ( med andre ord: IKKE HAPPY ! )
Redigert 21.01.2021 kl 02:53 Du må logge inn for å svare
macland
12.06.2019 kl 16:30 6692

Nå er det primetraderen som er det viktigste. Har nettopp hatt en lang samtale med kundeservice. Fikk forresten ikke logga inn før etter det. Grunnen til det var at jeg på et eller annet vis hadde blitt sperret i morges. Uansett,jeg anbefaler flere å ringe å snakke med dem og fortelle hvor elendig verktøy vi har fått ift det vi hadde. De bare MÅ ta inn Primetrader. Så får yutviklerne leke videre med sitt og søke prøvekaniner til å teste det..Kundeservice må ta alt videre til utviklerne,og det var mange som hadde ringt om det samme.Dess flere dess bedre. Sa også at han burde ta klagene lenger enn utviklerne da de sannsynligvis maler sin egen kake med utvikling av hjertebarnet sitt, og ikke selv skjønner at det ligger i kuvøse.
Redigert 21.01.2021 kl 02:53 Du må logge inn for å svare
John8
12.06.2019 kl 11:43 6801

Jeg handlet for et par timer siden og har ikke fått noen epost.

Handlet svensk aksje på mandag, og sluttseddel kom først dagen under fanen for «Transaksjoner og sluttsedler»
Ringte meglerbordet til Nordnet på mandag og kom til en dansktalende megler i Stockholm.
Han informerte om når og hvor sluttsedlene kommer.

Har verken lest eller hørt at Nordnet sender ut epost til din eksterne epost konto (ikke den interne mailboksen inne i Nordnetsystemet kalt «Meldinger»).
Redigert 21.01.2021 kl 02:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.06.2019 kl 11:15 6825

Jeg fikk epost umiddelbart etter kjøp hos Nordnet idag.
Redigert 21.01.2021 kl 02:53 Du må logge inn for å svare
pipsoe
12.06.2019 kl 11:13 6829

Godt spørsmål, holysmoke.......!
Redigert 21.01.2021 kl 02:53 Du må logge inn for å svare
pipsoe
12.06.2019 kl 11:01 6842

Hos Netfonds mottok man en epost sekunder etter en transaksjon, med foreløpig ordrestatus,
og sluttseddel kom på epost etter børs slutt.
Det var service det!

Har forøvrig testet ut Infront Web trader, men likte den veldig dårlig. Svart bakgrunn! og alt for mye informasjon på et sted!
Nei og atter nei Nordnet, dette var dårlige saker over hele linjen!
Redigert 21.01.2021 kl 02:53 Du må logge inn for å svare
holysmoke
12.06.2019 kl 10:44 6858

Vil Nordnet sine realisasjonsoppgaver for 2019 være korrekte for oss som har blitt tvangsflyttet fra Netfonds?
Redigert 21.01.2021 kl 02:53 Du må logge inn for å svare
boolean
12.06.2019 kl 10:31 6879

Nordnet Bank;
Jeg vil ikke bruke tid på tilbakemeldinger, det blir bare for dumt.
Det er dere som må jobbe for et likeverdig tilbud til tvangsflyttede Netfonds kunder.
Jeg kjenner til PrimeTrader 100% og har brukt det siden oppstart(har kundenr 15).
Nordnet er for meg en katastrofe, og tar bort hele gleden av å være på børs og trade.

Første man som tilbyr Prime Trader får meg tilbake som kunde.
Redigert 21.01.2021 kl 02:53 Du må logge inn for å svare
bellx
12.06.2019 kl 10:08 6915

nå snakket jeg med pareto,de fikser alt, farvel nordnet,
Redigert 21.01.2021 kl 02:53 Du må logge inn for å svare
pipers75
12.06.2019 kl 10:08 6915

Du hadde ikke en gammel inaktiv konto stående hos Nordnet som vises da? Ved overføring fra netfonds får man uansett en ny vps-konto og må velge denne i hjelpelinjen for å få frem ny konto med portefølje fra netfonds. Skjedde for meg.
Redigert 21.01.2021 kl 02:53 Du må logge inn for å svare
Mr.Ocean
12.06.2019 kl 10:02 6926

Nrdnet er noe forferdelig søppel. I dag er plutselig alle mine aksjer borte vekk fra konto hos nordnet, totalverdi 0 kr står det. Telefonen svarer de ikke på. Oppfordrer alle til å forlate denne forferdelige nettmegleren.
Redigert 21.01.2021 kl 02:53 Du må logge inn for å svare
ruslebiffen1234
12.06.2019 kl 09:18 6961

Jeg skjønner ikke poenget med å bytte i det hele tatt, netfonds sin løsning var på alle måter bedre, både kursinformasjon, belåning og service. Det eneste som var bra med nordnet var superlånet, men nå er det også borte.
Hadde de bare kopiert netfonds sin løsning og kalt den nordnet hadde problemene vært løst.

Idag får man ikke logget på.
Redigert 21.01.2021 kl 02:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.06.2019 kl 07:18 7023

Jeg bruker Yahoo.com. Ikke på langt nok så bra, men Nordnet er helt elendig
Redigert 21.01.2021 kl 02:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.06.2019 kl 07:15 7026

Holder på å miste interessen totalt, savnet etter Netfonds kursløsninger og tekniske analyser er enormt. Fant imidlertid ut at enn så lenge kan man benytte Netfonds kursvisning og teknisk analyse via Hegnar.no, men det er vel bare et spørsmål om tid før det og forsvinner.
Redigert 21.01.2021 kl 02:53 Du må logge inn for å svare
Nordnet Bank
11.06.2019 kl 23:50 7098

Hei,
Den finner du dagen etter handelen, altså i morgen i under «transaksjoner og sluttsedler». Der kan du også eksportere til Excel.
Redigert 21.01.2021 kl 02:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.06.2019 kl 22:49 7150

Bit-Monky'ene i Nordnet klarte ikke å innrømme at Netfonds brukergrensesnitt var overlegent best, og laget en etteraping som antakelig ingen vil ha. Fatter ikke at Bit-fiklerne hos Nordnet ikke klarte å innse at noe som så å si har vært uforandret hos Netfonds i 20 år har en årsak. Så ender Nordnet opp med noe som er et speilbilde av seg selv.
Redigert 21.01.2021 kl 02:53 Du må logge inn for å svare
Daggers
11.06.2019 kl 22:29 7181

Jeg hadde en transaksjon i dag, mest for å teste dette.
Jeg har ikke mottatt sluttseddel på Mail. Kan heller ikke finne den noen steder. Ligger ikke under transaksjoner.
Er det noen andre som har solgt/kjøpt aksjer som kan finne sluttseddelen.
Liker å bokføre dette hver dag slik at jeg er ajour i ExCeL.

Redigert 21.01.2021 kl 02:53 Du må logge inn for å svare
Hayen
11.06.2019 kl 21:59 7219

Støttes 100%

Har et kundeforhold tilbake til oppstarten av Netfonds (kundenr 91)
Vært ekstremt fornøyd med løsningen.
Hvorfor i alle dager skal man nå bli utnevnt til prøvekaniner og kastet inn i en betaløsning?
De har lagt en god plan for å miste mange netfonds-kunder
Redigert 21.01.2021 kl 02:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.06.2019 kl 21:54 7718

 
Nordnet Bank:
"Skjønner at ikke alle er 100% fornøyd med overgangen og førsteinntrykket, men håper dere smører dere med tålmodighet så dere får testet våre nye grafer på nordnet.no som er rett rundt hjørnet."

Hvorfor ventet ikke Nordnet med å flytte Netfonds sine kunder til Nordnet, til den nye angivelig så fantastiske løsningen er ferdig?
Det vil jeg gjerne ha svar på!
Redigert 21.01.2021 kl 00:00 Du må logge inn for å svare
macland
11.06.2019 kl 21:32 7744

Bullmasrer. Jeg skjønte ikke hvilket fantastisk verktøy vi netfondskunder hadde førjeg så den dritten andre nå tilbyr. Håper ALLE netfondskunder gjør som meg og flytter til annen megler, og boikotter arrogante nordnet.
Redigert 21.01.2021 kl 00:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.06.2019 kl 21:25 7760

Galimatias var å flytte Netfonds sine kunder over på Nordnet sin plattform. Det riktige hadde vært å flytte Nordnet sine kunder over på Netfonds sin plattform. Som informatiker, hevder jeg at begge deler er nøyaktig like mye arbeid.

Hvorfor ble Netfonds sine sider pusset opp og sterkt forbedret siste halvår?
I det norske IT-miljøet, som ikke er så stort, sies det at den opprinnelige planen var å flytte Nordnet sine kunder over på Netfonds sin plattform, men at den svenske Nordnet IT-sjefen forhindret det, fordi Netfonds sin løsning ikke er utviklet av hans folk (Not Invented Here som syndromet heter i IT-miljøer). Attpåtil utviklet av "fæle" nordmenn.

Istedenfor har Nordnet kastet bort masse ressurser og penger på NYE-Nordnet, som ifølge Nordnets svenske IT-sjef skulle/skal bli mye bedre enn Netfonds sin løsning og den fullstendig overlegen.

Kyss mæ i ræva!
Redigert 21.01.2021 kl 00:00 Du må logge inn for å svare
Bullmaster88
11.06.2019 kl 21:02 7788

Nå skjønner vi hvilket fantastisk produkt Netfonds hadde. Eminent kundeservice som skjønte hva det handlet om og reagerte raskt. Nordnet er i kategori med kabelselskaper. Men skjønner selvsagt at de er overveldet i denne fasen. Men det verste er alt rotet med elendige og lite informative grafer. Eneste håp er at det er mange fra Netfonds som har blitt med over til Nordnet.
Redigert 21.01.2021 kl 00:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.06.2019 kl 19:03 7850

Har vært NTF kunde i 15 år og er utrolig skuffa over d Nordnet nå tilbyr sine kunder.

Bruker 4 flatskjermer som jeg logger meg inn på, utrolig nok så viser verdien av min portefølje å være forskjellig på samtlige skjermer. Vi er altså i 2019 og Nordnet klarer ikke en gang å tilby sanntid kurser. Kunne ramsa opp en hel haug med andre ting også, men d hjelper ikke en døyt. Tydelig at d finnes ingen i Nordnett ledelsen som noen gang har tradet, men gode råd om aksjer etc spyr de ut hele tiden.

Kundeservicen er også et kapitel for seg sjøl. Hos NTF ringte en og ble satt over til marked som ordnet opp kjapt, hos Nordnet sitter en i tlf kø, til en ikke gidder lengre.

Har nå kjøpt meg abonm på sanntid med ordredybde hos DN investor til 199 pr. mnd, så slipper jeg hvertfall å "handle i blinde"

Desverre, så har vel Nordnet kjøpt Primetraderen og gravlagt den, så sånn er vel d.

Redigert 21.01.2021 kl 00:00 Du må logge inn for å svare
Norviking
11.06.2019 kl 16:31 7945

Smøre seg med tålmodighet
Jaggu sa jeg smør
Hvorfor slipper dem et uferdig produkt ?
Kunne dem ikke kjørt Prime Trader til de i så fall hadde et produkt som var på høyden med den eller bedre da ?
Hvorfor slippe Web Traderen nå når den tydeligvis er i "beta" utgave ?
For dem trenger oss som testpiloter ?
Redigert 21.01.2021 kl 00:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.06.2019 kl 16:21 7963

For meg som har brukt PrimeTrader siden 2004, er dette et håpløst tilbakeskritt..
Nordnet kjøper opp Netfonds for å få kundemassen (og en konkurrent mindre) uten å tenke på at kunder som meg har vært i Netfonds nettopp på grunn av Prime Trader. Uten Primetrader ser jeg ingen grunn til å bli med over.

PS
Det som gjør inntrykk på Nordnet, er kundeflukt.




Redigert 21.01.2021 kl 00:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.06.2019 kl 16:05 7989

Finnes det en mer arrogant gjeng enn Nordnet Bank?
Svaret: "håper dere smører dere med tålmodighet ..." er ikke annet en en vits og ren hån av tidligere Netfonds kunder !!!!!!!
Redigert 21.01.2021 kl 00:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.06.2019 kl 15:57 7999

Nordnet Bank, gi meg ÉN god begrunnelse for at dere ikke viderefører sidene til Netfonds, men hat tatt dem ned?
Får jeg ikke svar, eksisterer det ingen god begrunnelse!
Redigert 21.01.2021 kl 00:00 Du må logge inn for å svare
John8
11.06.2019 kl 15:54 8010

Produktet er med andre ikke ferdig.

Man ønsker istedet å teste ut etter hvert diverse nye funksjonaliteter på de overtatte Netfondskundene, og overlate til disse å gi tilbakemeldinger gratis, slik at utviklerne etter hvert kan «ferdigstille» nye grafer, nye skjermbilder mv.

Jeg er forbauset over forretningsstrategien.
Det er vel ikke ren prestisje som ligger til grunn for at programvaren fra Netfonds er kassert 100 % i overtakelsen?
Redigert 21.01.2021 kl 00:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.06.2019 kl 15:52 8017

Oppfordrer alle «gamle» Netfonds-ere til å lufte ut frustrasjonen sin her:
https://blogg.nordnet.no/sporsmal-til-de-nye-nettsidene-fyr-los
Redigert 21.01.2021 kl 00:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.06.2019 kl 15:32 8050

og dere mener dette er uendret som dere har lovet i flere måneder... ???

AXA Axactor fra 30% til 60% endring 30%
B2H B2Holding fra 50% til 70% endring 20%

NANO Nordic Nanovector 0% 10% 10%

kunne lagt inn flere , men dere mener dette er uendrede låne betingelser.

og vis meg en som er blitt bedre da , bare en ???
Redigert 21.01.2021 kl 00:00 Du må logge inn for å svare