AVANCE

omans
AVANCE 15.02.2018 kl 11:52 63805

Kurs er i startgropa for recovery.
Det går rette veien mhp resultatforbedringer.

Teknisk Golden Cross.
Oppgang forbi 21.65 signaliserer videre bull advance
Redigert 21.01.2021 kl 06:02 Du må logge inn for å svare
3333
02.05.2018 kl 19:12 10636

Ratene videre opp tiltross for ferie dager i Midt Østen.

http://www.fearnleys.no/weekly_issue/view/749?
Redigert 21.01.2021 kl 02:40 Du må logge inn for å svare
Pikk
02.05.2018 kl 21:04 10621

Ratene videre opp men positive resultatene vi får se om mange måneder. Det finnes bedre og tryggere muligheter å tjene penger akkurat nå enn AVANCE.
Redigert 21.01.2021 kl 02:40 Du må logge inn for å svare
3333
02.05.2018 kl 23:35 10532

Avance legger fram Q1 rapporten den 8 mai. Pleier å komme litt guiding om framtidsutsikter ved presentasjonen.
Må over 46 laster fra US Gulfen pr måned for at ratene skal bli en god del bedre. Blir det 55 laster pr måned blir det fart i aksjen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:40 Du må logge inn for å svare
3333
02.05.2018 kl 23:47 10554

Ifølge EIA har propan lagrene i USA økt litt siste uke. USA's propan forbruk nærmer seg også fjorårets forbruk. Det er positivt for økt eksport.
Redigert 21.01.2021 kl 02:40 Du må logge inn for å svare
Pikk
03.05.2018 kl 00:33 10546

Så lenge AVANCE taper penger uavhengig av rater. Break even ratene er 15000usd. Per idag rattene liger på ca 3000USD.
Redigert 21.01.2021 kl 02:40 Du må logge inn for å svare
Pikk
03.05.2018 kl 00:34 10544

Det finnes bedre selskaper nå enn AVANCE. Bedre å vente å se hvordan situasjonen utvikler seg i stede å tape penger på AVANCE.
Redigert 21.01.2021 kl 02:40 Du må logge inn for å svare
tesch
04.05.2018 kl 07:31 10319


Dette er Lorentzen & Stemoco på LPG for mars

April has been long and tough for VLGC shipowners with the Baltic Index falling below US$ 20 by the middle of the month. Time charter equivalent earnings fell to just over US$ 1,000 per day with the actual returns even less when idle time is taken into account. Activity improved by the end of the month with a flurry of cargoes out of the Middle East as well as increased activity West of Suez. As April closed earnings moved up to US$ 5,500 per day basis ME Gulf / East and around US$ 8,000 per day basis Houston / Chiba. These figures are still below breakeven levels for owners however. Midsize and Handy owners also experienced a difficult month with low activity particularly in LPG leaving fully ref. vessels the worst affected. Petchem movements meant that semi ref. units faired better. The star of the show is still the small pressurised Coasters, which have seen stable returns for some time now. JX Ocean ordered a VLGC at Hyundai Heavy for delivery March 2020. Tabuchi Kaiun or- dered a 5,000cbm pressurized ship at Shitanoe Zosen for delivery 1H 2020. Six long idled Varun LPG ships incl. one VLGC and five MGCs are reported to be sold for scrap.

+++

Dette er rater uten vente tid sā realistisk er de lavere

De sktapede skipene tilhørte Varun Shipping og har ligget still I Lang tid
Redigert 21.01.2021 kl 02:40 Du må logge inn for å svare
tesch
04.05.2018 kl 07:31 10327


Sorry for april
Redigert 21.01.2021 kl 02:40 Du må logge inn for å svare
3333
04.05.2018 kl 08:16 10285

Ikke uventet at april ble en dårlig måned med en kald vinter i Nord Amerika samt også en kald april måned.
Bra med skraping av båter.
Byggeboomen av LPG skip er over og nå kommer det ikke nye båter ut på vannet før i desember i år.
Redigert 21.01.2021 kl 02:40 Du må logge inn for å svare
3333
04.05.2018 kl 16:49 10131

Lover bra for sommersesongen!
Redigert 21.01.2021 kl 02:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2018 kl 20:41 10042

The Mariner East 1 pipeline, a major transporter of #propane in Pennsylvania, is back in service after operations were suspended in early March.
Redigert 21.01.2021 kl 02:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2018 kl 21:05 10037

In a market glutted with idle liquefied petroleum gas (LPG) rail cars, it appears that more could be looking for work after Sunoco Logistics opens its Mariner East 2 pipeline in the third quarter of 2017. LPG industry estimates of the number of rail cars that could be idled range from more than 100 per day to 1,500 to 5,000 per month. That could free up cars to serve other markets across North America and the additional supply could also keep tank car lease rates under pressure.

Michael J. Hennigan, Sunoco Logistics’ president and chief executive officer, confirmed the start date for the new pipeline, also known as the Pennsylvania Pipeline Project, during the company’s earnings call on Thursday, a company spokesman told Energy Transport Insider.

The natural gas liquids (NGL) pipeline originates in Scio, Ohio in the heart of the natural gas- and natural gas liquids-rich Marcellus/Utica shale play, heads east through Ohio and Pennsylvania, and terminates in Marcus Hook, Pa. The line is expected to carry 275,000 b/d of propane and butane. At Marcus Hook, the product could then be loaded onto ocean-going ships to be sold into the Atlantic Basin market.
Redigert 21.01.2021 kl 02:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2018 kl 21:05 10046

Forventet ferdig Q2 2018
Redigert 21.01.2021 kl 02:40 Du må logge inn for å svare
3333
04.05.2018 kl 21:44 10020

Positive nyheter!
Redigert 21.01.2021 kl 02:40 Du må logge inn for å svare
tesch
05.05.2018 kl 12:56 9870



Singapore bunkers priser er nå usd 423 - Det betyr at kostnader for en reise Ras Tanura/ Chiba / Ras Tanura er rundt usd 900,000


Rate er ca usd 24,50 x 44,000 MT = usd 1,078 mill

En rundreise tar ca 45 dager eksklusiv ekstra vente dager

Avance 1 kv regner jeg med de klarte ca usd 12,000 Per dag gjennomsnitt på 14 skip

2 kv , slik det ser it nå , vil bli katastrofe

Tipper maks gjennomsnitt Tc equivalent rundt usd 3/5,000 Per dag
Redigert 21.01.2021 kl 02:40 Du må logge inn for å svare
3333
06.05.2018 kl 09:40 9709

Avance Gas Spot Indexen er denne uken : 3 100 USD/ pr dag. Det er en økning på 82,5% fra forrige uke.

1 kvartal resultatet kommer på tirsdag. Blir spennende og se hva de har oppnådd av rater og hva de guider framover.
Redigert 21.01.2021 kl 02:40 Du må logge inn for å svare
tesch
06.05.2018 kl 09:42 9705


Det blir spennende - Tipper minus 15 mill med ingen nedskriving av verdiene
Redigert 21.01.2021 kl 02:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.05.2018 kl 15:59 9580

Ja, men mer enn 80% nedgang sammenlignet med samme tid i 2017 (16921 USD/day 5.Mai 2017)...vi er fortsatt på nivåer som er all time low for Avance Gas Spot Index...Q1 og Q2 blir nok veldig dårlig...vi får håpe at det blir bedre med Q3...guidingen fra selskapet er også viktig...når går selskapet tom for penger?...
Redigert 21.01.2021 kl 02:40 Du må logge inn for å svare
tesch
06.05.2018 kl 16:58 9552


Regner med en emisjon i løpet av året til - Kr 15 ?

John F posisjonerer seg som vanlig

Markedet kommer , men ikke før 2020/2021 , tror jeg
Redigert 21.01.2021 kl 02:40 Du må logge inn for å svare
Pikk
06.05.2018 kl 17:02 9549

Du bør være litt realistisk. "økning på 82,5%" - Det hjelper ikke hvis Avance taper penger. Har du kjøpt aksjer? Den skal ikke opp i de neste par måneder.
Redigert 21.01.2021 kl 02:40 Du må logge inn for å svare
3333
06.05.2018 kl 18:32 9266

Mange analyser ute.

Avventer mer info fra Avance på tirsdag. De kan kanskje si om det blir et bedre sommer marked enn det har vært de 2 siste årene.
Ratene er på vei opp igjen.

LPG produksjonen øker i USA og forbruket av LPG er nå nesten likt med det som ble brukt ifjor.
Slettet bruker
06.05.2018 kl 19:26 9223

Hvorfor skal JF posisjonere seg før en kommende emisjon?
Høres lite intelligent ut..
Redigert 06.05.2018 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
specc
06.05.2018 kl 22:14 9115

Prøv å se litt stort bildet i situasjonen og ikke for nærme. Det tar seg opp. Vanligvis så trenger ikke et selskap å stige med engang resultater har blitt bedre, men også stige opp mot resultater.

Alle snakker om emisjon, men jeg klarer ikke å forstå hvorfor jf skal handle så mye hvis det skal komme emisjon? Han har vell litt mer oversikt på fremtiden og hva selskapet måtte gjøre....

Mye sterke meninger om prising og emisjon her når ingen vet hva som vil skje. Det er en farlig tanke på en investering.
3333
08.05.2018 kl 15:55 8834

Resultat for q1 18 som forventet.

Positivt at Storeulv har økt sin andel som utfordrer ledelsen med spørsmål og gir veldig god støtte til selskapet.

Når Mariner ll pipeline kommer i 2 halvår, vil det gi en ekstra boost i eksport av LPG fra US Gulfen.

Flere av de gamle LPG båtene vil bli brukt som lagerbåter.

Eksporten fra Midt Østen er veldig bra. Da er det bare håpe på at eksporten fra US Gulfen blir bra med 50- 55 laster pr måned eller kanskje mer framover?
tesch
19.05.2018 kl 09:12 8462


Nå er raten Ras Tanura/ Chiba rundt usd 27 basis 44,000 mt - Bunker pris Singapore usd 455 Per MT

Rundreise time charter equivalent litt under usd 5,000 Per dag over ca 45 dager ( uten vente tid)

Tror det kommer videre opp , men fremdeles godt under opex

2 kv resultatene til BW lpg/Avance og Dorian blir ekstremt dårlige og hvis båt blir sluttet for end mai lasting drar det seg inn i 3 kv - Spesielt rundreise Houston / Chiba som er ca 90 dager

Går oljeprisen videre opp , drar det med seg bunkers prisene

Raten Ras Tanura / Chiba må opp i rundt usd 40 Per MT for å oppnå usd 17,500 per dag time charter equivalent
og rundt usd 80 Houston/Chiba
3333
19.05.2018 kl 11:55 8374

Info fra siste Fearnleys weekly uke 20:

A positive arb kicked off May and June fixing out of US Gulf and currently the owners are
aiming around USD 60 pmt basis Houston/Chiba via Panama. For the time being there
is only one vessel left for end May dates and first half June is very tight. Time charter
equivalent (T/C/E) rates to the current transpacific route is around USD 16,500 per day
and for the Transatlantic routes, the level is just above USD 20,000 per da

Propan lagrene i USA stiger og propan bruken i USA er omtrent det samme som ifjor.
Ingen nye båter fra verftene før i desember i år.
Etterspørselen fra Asia er stigende og da spesielt fra Kina, India og Korea.
Den høyere oljeprisen er også med å øke skifergass produksjonen.
3333
19.05.2018 kl 14:47 8319

Avance Gas Spot Indexen er denne uken : 3 810 USD/ pr dag. Det er en økning på 41,8% fra forrige uke.
håper
19.05.2018 kl 15:30 8269

Fra ingenting til litt mer?
tankerviking
25.05.2018 kl 09:55 7941

LPG up 1.3% and headline rates are now back at USD 30/t out of the Middle East. Recent broker reports have pinned the US – Asia cargoes at as high as 67.5/t (or USD ~28,500/day) and with only a handful of vessels available through June we expect continued seasonal strength for VLGCs
3333
26.05.2018 kl 09:47 13669

Avance Gas Spot Indexen er denne uken : 4 774 USD/ pr dag. Det er en økning på 25,3 % fra forrige uke.
tesch
27.05.2018 kl 13:04 13459


Fantastisk

Kun usd 3,000 under opex x 14 skip x 30 dager = usd 1,26 mill

Så har vi Capex etc på tipper så dette går veien
Pikk
27.05.2018 kl 14:05 13439

break even 16000usd. :D Nå kan du regne hvor mye de taper hver måneden.

Slettet bruker
27.05.2018 kl 14:44 13419

Du mener det er interessant? Så lenge det ikke lurker en emisjon rundt hjørnet er det vel forbedringen i markedet som vil prises inn.
tesch
27.05.2018 kl 17:16 13355


2 kv har de vel antageligvis gjennomsnitt per skip på rundt usd 4,000 per dag- Reell break even er vel rundt usd 22,000 per dag . Etter at de kom til enighet med långivere opererer de med rundt usd 17,500 , tror jeg ? Men det er vel det reelle vi bør se på

Så 2 kv ( reelt) betyr usd 18,000 x 14 skip x 90 dager = usd 22,68 mill

Så tapte de litt over usd 12 mill 1 kv

Da bunkers prisene var usd 373 per MT og raten usd 30 Ras Tanura/ Chiba tisvarte de over usd 11,000 per dag . Med
bunkers til usd 460 er usd 30 tilsvarende usd 7,500 per dag . Det er under Opex

Jeg var enorm VLGC optimist sent i fjor og tidlig i år , men solgte meg ut 15 januar - Føler på en måte at analytikere sitter inne på et kontor med rullgardinene nede - Realistisk må vi over usd 40 per mt før det lukter - Der er vi ikke enda

Slettet bruker
29.05.2018 kl 20:42 13038

For meg ser denne moden ut rent teknisk. Noen som er uenig/enig?
3333
30.05.2018 kl 08:56 12905

Raten er ifølge Fearnleys for uke 21: 315 000 USD/ month. Det er opp 31,25% fra uke 20.

The Western VLGC market has tightened further on
the back of the rather high fixing activity during last week. The result has been a
remarkably shorter list of available vessels, which has given owners a chance to
increase ideas significantly, and in-turn pushed West premiums to levels not seen for
several months. Based on current charter levels, the Transatlantic market is trading at
a time charter equivalent (TCE) rates of around $28,000 per day, and around $20,000
per day for the Transpacific route via Panama.
3333
30.05.2018 kl 18:17 12776

Raten er ifølge Fearnleys for uke 22: 480 000 USD/ month. Det er opp 52,38% fra uke 21.

Begynner å nærme seg årets høyeste rate som var på 535 000 USD/ month

99999
30.06.2018 kl 15:22 12223

Avance spot index til 7429 USD pr dag pr 29 juni.

Det tikker oppover, men aksjekursen er den samme når raten var i 123 USD pr dag i april.
99999
07.07.2018 kl 11:24 11846

Avance spot index til 11 875 USD pr dag pr 7 juli.

60 % oppgang fra forrige uke. Høyeste rate i år.