Alternativer til gode gamle Netfonds

Mr.Ocean
NETFON 04.06.2019 kl 22:55 1998

Jeg har brukt Netfonds til alt av aksjer og instrumenter siste 10 åra. Har særlig likt deres LIV-konto (kapitalforsikringskonto), hvor man også kan belåne sin portefølje. Nå blir jeg som mange av dere andre presset over til Nordnet. Dette liker jeg ikke. Jeg kan si mange ting om Nordnet... - oppsummert kan man si at de leverer en langt dårligere tjeneste enn Netfonds og med langt dårligere kundeservice.

Jeg ser meg om etter andre løsninger. Er det noen aktører som har samme opplegg som Netfonds sin liv-konto eller Nordnet sin zerokonto? Altså en konto der det er utsatt beskatning på alt av gevinster. Jeg snakker da ikke om ASK, der har du jo ikke lov å eie utenlandske aksjer, unoterte eller diverse intstrumenter, og det er til og med skatt på utbytter. ASK er rett og slett en tullete og svak løsning.

Hørt mye bra om Pareto, også noe godt om DNB og Nordea sine løsninger. Men har de kapitalforsikringskonto? Erfaringer?
Redigert 20.01.2021 kl 17:37 Du må logge inn for å svare
Siphlonurus
25.06.2019 kl 11:42 1827

Ser det er opprettet en tråd vedr alternativer til Netfonds uten noen svar så langt. Kanskje vi kan bruke denne til ren diskusjon av fordeler og ulemper med de ulike alternativene?

Vurderer Nordea siden de har så utrolig lav kurtasje. Fant en del info i denne arkiverte tråden: https://forum.hegnar.no/archive/thread/2417998/view/0/0?page=3

Kurtasjesatsene ser ut til å ha holdt seg like lave siden 2017 da de ble innført men det var ikke alle som var like fornøyd med handelsløsningen. Noen som bruker Nordea aktivt og kan si noe om den har blitt noe bedre?
Siphlonurus
02.07.2019 kl 09:53 1710

Er det ingen som har fersk erfaring med Nordea som vil dele? Siden de vel har desidert lavest kurtasje så er jeg overasket over at det er mye mer fokus på DNB, Pareto og Sbanken sine løsninger. Noen som har skiftet fra Netfonds til Nordea og fått et inntrykk? Hva taler for og i mot Nordea i forhold til alternativene? Nordnet er i alle fall ikke noe blivende sted!