Frp mot nye høyder

ArneB 5.0
05.06.2019 kl 06:33 3578

Det er til å le seg ihjel av!

Miljøpartiet de Grønne har vokst seg større enn Frp. Samtidig nærmer bompengelistene seg oppslutningen til Siv Jensens regjeringsparti på nasjonal basis.

https://www.nrk.no/norge/bom-sjokk-pa-fersk-nrk-maling_-frp-er-mindre-enn-mdg-1.14576054
Slettet bruker
05.06.2019 kl 21:30 1245

jippi RØDT
du er gearet opp av målinger, sommeren 2019.
Vakkert å se deg i fyr og flamme optimist istedenfor vanlig trillrundt arneB oppned AP
Slettet bruker
05.06.2019 kl 21:34 1241

Det var ikke mye kjøtt på beinet til flokken som står og hyler mot bompengene Siv Jensen kunne komme med etter dette ekstra landsmøte. Ledelsen lovet å forhandle med de slemme V og KRF om noen mnd. (det er jo snart lang ferie for stortinget). Så det blir melking av bilister i flere mnd. fremover hver dag. Hanne Skartveit (VG) som er både en dyktig og søt dame sier det så enkelt. Det kom "lite" ut av møte i dag. Grasroten må nok ut til det sprekere bompengepartiet.
Redigert 05.06.2019 kl 21:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.06.2019 kl 21:37 1239

Du kaller det "melking av bilister" når du skal ratata frp

men når du er miljøMentor og ikke skal ratata frp hva kaller du det da?
Redigert 05.06.2019 kl 21:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.06.2019 kl 21:49 1234

Da er det miljøtiltak og det er jo færre biler og satsing på kollektivtrafikk alle de andre kloke partiene vil gjøre. Fornebu-banen er jo genial. I fremtiden kan man suse rett bort til hightech-jobben på Fornebu og samtidig være et urbant menneske i sentrum hvis det da ikke blir svevebiler som går på luft eller organisk avfall (noe ala Tilbake til Fremtiden). Som du vet er Oslo miljøhovedstad. Du bor vel der selv HanDannogVann og har sett dette selv?

FRP selger ikke mer. Miljø er det store nå. Grønn bølge.
Slettet bruker
05.06.2019 kl 21:53 1233

Du er bølgeblikk. Thats it.
#Mentor bølgeskum.
# svada skum maskin

Den fremtiden du beskriver har kommet lengre i andre byer. Det er vel ingen som har heftet borgerne så mye underveis og likevel kommet så kort.
Redigert 05.06.2019 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
SCK
05.06.2019 kl 21:53 1233

Ser at Rødt representanten i Arne Bs innlegg uffer seg over høye boligpriser i større byer, deriblant Tr.heim.
Hva kan det komme av mon tro?
Kanskje Rødt går inn for å stanse tilveksten av nye folkegruppers inntreden og således press i boligmarkedet?
Slettet bruker
05.06.2019 kl 22:22 1227

Den helt store feilen FRP har gjort er å sette bilen i sentrum. De skulle ha satt mennesket der og ikke sette noe fremfor det fordi mennesket er det viktigste. Bilen kan ikke leve uten mennesket til å betale for den og ta vare på den hvis man gidder da eller har husly for den. Mennesket kan imidlertid leve uten bilen. Det kan leve meget godt til og med hvis det bor urbant og meget sentralt.

Vi som bor sentralt i Oslo vet dette og gosser oss hvor feil ideologien til FRP grunnleggende er og de ikke klarer å gi slipp på sin ideologi som nå er bevist feil.
Slettet bruker
05.06.2019 kl 22:28 1225

En ting er fremtiden som kommer frivillig men idag er det ikke alle som bor sentralt som haus Blitz i gangavstand til neste protestmarsj. Dvs du må levere mer tilbud og gulrot ikke piske videre. Det er pisking ideologien du tar feil på.
Slettet bruker
05.06.2019 kl 23:12 1214

Så spør jeg deg HanDannogVann som på denne tråden skriver. Stoler du på at Siv og Sylvi får bort bompengene og hvis de ikke gjør det går av i en demonstrasjon for at de virkelig betyr mer enn regjeringstolene de to sitter på. Har du tillit til FRP vil stå på fullt og helt i duellen om bompengene?

Tilleggspørsmål

Hvordan kan partiet MDG bli større enn FRP når de grønne gale bare bruker pisken? Hva skyldes dette? Kan du forklar meg det?
Slettet bruker
05.06.2019 kl 23:19 1213

De vil seff ikke få fjernet alt av bompenger uten flere stemmer bak seg, så hvos det er det du vil så gir du din stemme.

Norge består av mengder av mennesker som mer enn sadistisk liker å svinge pisken over resten, at de flyter mellom MdG RØDT AP SV osv er bare indre bevegelser.
ladaen7,30
06.06.2019 kl 09:22 1198

Vi som bor sentralt i Oslo



Prøv å sette deg inn i situasjonen for alle de som kommer til Oslo og som ofte bor langt ifra kollektivtransport, skal de gå noen kilometer eller mil for å komme seg på toget til Oslo da? Det er jo ofte ikke parkeringsplasser i nærheten av toglinjen hvor pendlerne kan sette igjen bilen og ta toget til byen/jobb.

Problemet er ikke folk som kjører, det er politikerne som ikke bruker en krone for å få folk inn på toget men grabber til seg penger fra bomringene som går til alt annet enn å legge til rette for at folk kan reise kollektivt.
Alle bor ikke sentralt slik du gjør.
Daniel_K
06.06.2019 kl 09:35 1195

hahaha, Frepp tror de kan lurer "folk flest" gang på gang. Selv om "folk flest" ikke er de skrapeste knivene i skuffen så er det grenser for hvor mange ganger de lar seg lure.
Sotah
06.06.2019 kl 09:47 1190

Jeg har vel ikke helt klokketro på at bommene rives a.s.a.p. Videre tror jeg egentlig ikke at Krekar reiser med første fly. Men jeg har tro på at de kommer til å gneldre skikkelig. Hei og hurra, nå er det valgkamp. Med Frepp i panikkmodus. Og stakkars den som er muslim frem til valget da.
Daniel_K
06.06.2019 kl 10:42 1177

Krekar får maks gratis PR av frepp, i tillegg har de sikret ham opphold i Norge. Hadde jeg vært Krekar vet jeg hvem jeg ville stemt på ved kommende valg :-)
Fjordgubben
06.06.2019 kl 11:10 1172

Du kan spørre mentor, saken er at demokratiet i Norge ikke fungerer spesielt godt.

Man kan si akkurat hva man vil om MDG og FrP, men faktum er at 2/3 av den norske befolkning er på linje med FrP i bompengesaken, dersom de resterende 1/3 er enige med MDG forundrer det meg ikke så veldig mye.

En ting er hva folk mener, en annen sak er hva politikere til slutt bestemmer seg for å gjøre, uansett ender det ofte opp med at det blir bestemt ting som folket er veldig uenige i.
Redigert 06.06.2019 kl 11:11 Du må logge inn for å svare
Risk-reward1
06.06.2019 kl 11:27 1164

De må ha FLERTALL!
Som minister ønsket Solvik-Olsen å få ned antall bomselskaper til 5.
Det fikke han ikke flertall for å gjøre.

RR
Risk-reward1
06.06.2019 kl 11:40 1158

"Det er interessant hvordan enkelte journalister dekker bomdebatten. Som kjent har FrP vært pådriver for å finansiere veibygging over statsbudsjettet. Flertallet på Stortinget (de øvrige partiene) har heller foretrukket mer bompenger.
I regjering har FrP fått gjennomslag for å øke den statlige finansieringen i ca 40 veiprosjekt, og FrP har fått gjennomslag for å fjerne bomstasjoner i ti prosjekt.
Dessverre har opposisjonen (AP, SP, SV ++) flere ganger fått flertall for å stoppe bomkutt.
Og i byene er det kun FrP som stemmer mot de lokale bomringene. Derfor blir det flere bomstasjoner en del steder, selv om FrP klarer redusere veksten.

Likevel velger NRK, VG, Aftenposten, Dagbladet mfl å lage overskrifter hvor de gir inntrykk av at det er FrP som ønsker innføre bompengene. Det er veldig misvisende og stikk i strid med fakta, og jeg tror journalistene egentlig vet det.

Jeg får mange henvendelser fra folk som blir forvirret over slike oppslag. La meg derfor bekrefte at FrP fortsatt kjemper mot bompenger, slik vi har gjort alle år både i opposisjon og i regjering. Samtidig må statsråder følge opp vedtak og føringer som stortingsflertallet gjør. Det betyr ikke at FrP har endret mening, men det er en påminnelse at vår kamp må fortsette. En vakker dag vil kanskje disse journalistene også bidra til å beskrive dette fremfor å forvirre sine lesere.

For FrP er tilnærmingen tydelig - bilen er ikke et luksusprodukt. Veier er ikke unødvendige, men tvert imot en forutsetning for et velfungerende samfunn. Bompenger er en kostbar og usosial måte å finansiere vår infrastruktur, og det bør istedet skje over statsbudsjettet."

Solvik-Olsen på FB

Og noen lar seg forvirre lettere enn andre. særlig de som har "glemt" FLERTALL regjeringen Stoltenberg I med sine svært mange løftebrudd.
Men de freppofobe klarer ikke skille på selv enkle, men viktige forskjeller i sakskomplekset. Derfor svelger de også så lett hva MSM skriver om saken.
Forskjeller som;
Bomstasjoner i og rundt byene vs statlige store utbygginger
Flertall vs mindretall
Løftebrudd vs bli nedstemt på hva man lovet.

Og uten det blir ikke "debatten" særlig annet enn ideologisk begrunnede dumheter

RR
Daniel_K
06.06.2019 kl 11:48 1153

Demokratiet funker ikke fordi bompempesaken alene ikke får avgjøre alt? Den var ny.
SCK
06.06.2019 kl 14:23 1144

Det er noe som slår meg - det finnes ingen middelvei lenger? UK forlater EU totalt fordi èn bit, den frie flyten av mennesker, har ført negativitet med seg.
Fantes det ingen mellomting? Eller var det bare enten - eller?

Nå blåser Hagen seg opp og foreslår 100 oljemrd til veier samt fjerning av bommer all over. Finnes det ingen mellomting? Som kunne fått andre interessert?
Frp har signert Oslopakke 3 samt NTP. De så ikke den totale belastningen det ville medføre for de som kommer i en transportmessig skvis. Noe jeg tviler på de gjør nå også.
De burde aldri ha signert veg/samferdselsprosjekter uten å ha sørget for harmoni for betalerne. Løsningen hadde vært større statlig finansiering. Nå er det for sent, bordet fanger, blir Frp hørt om redusering av sykkelveier av autobahnstandarte blir det i beste fall symbolske summer de får redusert, som neppe påvirker bompengene.
Raymond har gitt MDG frie tøyler i å utplassere bommer, MDGs agenda er i all hovedsak krig mot privatbilismen.
Anita Stenersen, FRP, forsøkte seg ved å prøve å si det må være tak på bompenger, Johansen avfeide Stenersen med den uttalelsen at det er det. Johansen hoppet glatt over at taket er altfor høyt for mange, noe som var Stenersens poeng. De burde satt seg ned og foreslått andre alternative bidrag, som større statlig finansiering som sagt. I stedet blir det hele som man erindrer fra tiden i sandkassa.

Det er nesten håpløst å rette opp fadeser (for Frp) i ettertid når man vet hvem man har med å gjøre.
Derfor blir det som det blir når regjering krever større egenbidrag ovenfor kommunene, som da ikke har andre egenfinansieringsmulighet enn bompenger.
Frp har vært en viktig bidragsyter til å få gjennomslag for nødvendige veier/samferdsel. Men Dale kjøre i disse dager hardt på nye samferdselsprosjekter, finansiert i samme belastende grad for enkelte ved høye bompenger.
Så gjenstår det å se om Dale lytter til kollega Stenersen og krever et moderat tak på årlige bompenger før nye signeringer.







Slettet bruker
06.06.2019 kl 14:50 1243

All denne jamringen om at FrP ikke har flertall er riktig, men det hjelper jo ingenting. SV hadde ikke flertall. SP hadde ikke flertall. AP hadde ikke flertall. KrF har ikke flertall. V har ikke flertall. H har ikke flertall. Ingen har flertallet alene. Et regjeringssamarbeid er gi og ta hele veien. Akkurat nå er velgerne drit lei av at FrP har gitt og gitt mer og mer bompenger. Så lei er de faktisk at de har bestemt seg for å si fra og benytte lokaldemokratiet. Og så mange er det som er forbanna at FrP har en aldri så liten krise gående. Den som nekter å innse dette enkle faktum, men i stedet klamrer seg til «de har jo ikke flertall», står ikke til å reddes. FrP bør prise seg lykkelige for at de ikke har noen av dere som strateger.
Slettet bruker
06.06.2019 kl 15:14 1240

Jammen frp HAR IKKE FLERTALL. 15% bare

Jammen II de andre HAR FLERTALL 85% bom stopp for frp politikk.
Fjordgubben
06.06.2019 kl 16:46 1227

Det er selvsagt riktig at ingen har flertall alene, men kår man kritiserer FrP for dette så hadde det kun vært rettferdig dersom FrP hadde hatt flertall.

Media og andre kritiserte jo aldri SV dengang de satt i regjering for at politikken ikke var langt nok til Venstre, for man visste jo at AP hadde en større vekt politisk sett slik at det derfor hadde vært totalt meningsløst å kritisere SV for at de ikke skrudde opp skattene enda mer.

Å kritisere FrP for at det er altfor mange bomstasjoner og altfor høye takster er like meningsløst.

Og det VET alle, man bare later som man ikke vet det.

Patetisk.
SCK
06.06.2019 kl 17:21 1219

Det er underlig at noen ikke forstår det enkle faktum at når man deltar i en flertallsregjering og signerer som et flertall så har man, og er en del av et flertall.
Signerer man så godkjenner man. Det som kunne være patetisk ville være om Frp sutret og skyldte på deres "mindretall". Spesielt hva NTP eller Oslopakke 3 angår
Så tåpelige er de ikke som tidligere sagt.
Det er nå èn ting.
Det som er verre er at det er så liten samarbeidsvilje partiene seg i mellom til å finne finansiering uten å gjøre tilværelsen ekstra vanskelig, enten ved større statlig finansieringer - tak på bompenger pr. år eller å avvente noen eller begrense prosjekter.
I dag er løsningen å presse bilistene med dårligst råd vekk fra pressområdene slik at de med god råd får bedre plass.
Det er ikke nok for enkelte, især MDG, at bilene blir stadig mer miljøvennlige, nullutslippbilene øker stadig - at naturlig fremskritt på området får det fortrinn det burde ha.




Skrika1
06.06.2019 kl 17:31 1215

Nei Ærlig talt. De nye grove bompengesatsene og 50 nye bomstasjoner var da ikke med i regjerings plattformen. Det har kommet etterpå og Frp er absolutt ikke bunnet av det felles vedtaket. Tvert i mot bør Frp gå ut av regjeringen om det ikke blir mer normale bompenger og de 50 nye stasjonene fjernet. De har ikke noe med regjeringsvedtaket å gjør. Og det å komme med slike brudd rett i Frp sjela er rett og slett et stort svik av de andre partiene. Dette kan ikke Frp være med på. Gjør de det da mister de så mye velgere at de blir bak venstre og røkla på bunn målingene.

Tolker Siv's bekymret ansikt som en bekymring for sin taburett. Skam over Siv om hun ikke forstår grasrota nå og at velgerne sender henne dit peppern gror om hun ikke for til noe og blir sittende. Da er vi mange som takker for oss og stemmer noe annet.
Redigert 06.06.2019 kl 17:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.06.2019 kl 16:07 1192

Kritiserte aldri SV? Til og med SV selv demonstrerte jo mot SV på plenen utenfor stortinget. Velgerne straffet SV ganske brutalt fordi det var for lite SV-politikk i den rødgrønne regjeringen. Dette er senere blitt kalt SV-fellen. FrP har klart å holde seg ganske godt, mye takket være at Erna har gitt de ganske frie tøyler og fordi de har solgt «klare seiere (og klare tap)» til den store gullmedalje. Nå sier imidlertid velgerne stopp. Begeret er fullt og de er lei billig retorikk og jamring. De vil se resultater: mindre bompenger og færre muslimer. Også blir det mer av begge deler. Da gidder de ikke mer.
Slettet bruker
07.06.2019 kl 16:13 1189

Det er bedre for norge om du er overveldet av følelser av oppgitthet på frp inni enn uttafor regjering enn sv uttafor inni AP regjering. Derfor stemmer du nå logisk frp for å få mer frp politikk og litt krydderpopulisme til pynt.
Ellers bare gørr kjedelig ansvarlig som burde passe midtiprikken for dirken. Norske finanser skulle jo kollapse og katastrofe, nå er det omvendt og ALLE er skuffet
Redigert 07.06.2019 kl 16:14 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
07.06.2019 kl 16:20 1185

At SV selv protesterte er noe annet, har aldri sett slik kritikk i media eller noe annet sted.
Slettet bruker
07.06.2019 kl 16:42 1177

Neivel, deg om det. Men ærlig talt. Media? FrPs problem er da ikke media? FrP bryr seg om meningsmålingene ikke hva Marie Simonsen skriver. FrPs problem er at de får utfordring på hjertesakene sine fordi de ikke har levert på dem i regjeringen. Og ja ja ja bla bla bla de har ikke flertall. Folk vet da det, men snur likevel ryggen til FrP når det blir for mange bommer og de plutselig får et nytt alternativ. Dette er ikke rakettforskning.
Slettet bruker
07.06.2019 kl 16:45 1173

"de har ikke flertall. Folk vet da det. Likevel..."

Folk er folk, dirken er klokere enn som så. Spørsmålet er, forstår dirken konseptet "de har ikke flertall"?
Slettet bruker
07.06.2019 kl 16:55 1168

Enig. Folk er kloke nok til at de husker at FrP ikke fikk over 50% ved forrige stortingsvalg. De er kloke nok til å forstå hvordan vårt politiske system fungerer. Og de er kloke nok til å ha fått med seg hva FrP og andre partiet gjør eller ikke gjør. Så når de likevel velger å stemme på et nyopprettet ensaksparti, så betyr det noe. Dere kan jo forsøke å tolke hva det betyr. Eller dere kan klage videre om at «men de har jo ikke flertall», og ellers sutre over media. Det snur nok skuta.
Slettet bruker
07.06.2019 kl 16:58 1167

Jeg sier ikke de er kloke nok.


Jeg spør, er dirken klok til å forstå bedre konseptet "de har ikke flertall"
#dirken en av klokefolket
Slettet bruker
07.06.2019 kl 17:36 1160

Elitistisk holdning å si at FrP-velgere (som nå stemmer mot mer og mer bompenger) ikke er «kloke nok». De er vel så dumme da at de må belæres av eleverte smartinger som deg.
Slettet bruker
07.06.2019 kl 17:52 1156

Du oppfattet ikke spørsmålet og aner ikke svaret. Du forvirret deg selv ut på dypt vann i ditt innlegg og nå er du underelitens ledende direktør innen fløienvarianten av polpulisme.
Hvis du en vakker dag forstår konseptet "har ikke flertall" så kan du spørre om belæringspenge fra meg, okei?

Du stemmer ikke frp men lilleVenstre fordi de leverer Tinder Skei Grande. Hva?
Slettet bruker
07.06.2019 kl 18:21 1151

OK. Hvorfor lekker det ene lokallaget etter det andre i FrP som en sil til et nyoppstartet parti? Fordi folk er fornøyd med hva de har gjort i regjering?
Slettet bruker
07.06.2019 kl 20:13 1137

Ja, det tror jeg er riktig iallefall så langt jeg vet utifra å ha spurt ut en som svarte "nyoppstartet parti".
Fornøyd med frp men misfornøyd med at 85% ødela en god plan.
I lokalvalg er det helt topp om du støtter bomsstoppparti dirken.

Jeg svarer vanligvis RØDT MdG eller SV når de ringer, for sikkerhets skyld for hvis du svarer frp så ringer de ALDRI og spør igjen. Nå er jeg registrert som gjennommarinert rød og da ringer de hele tiden.. Men nå svarer jeg Bomspartiet.
Det er jo ikke stortingsvalg.

Svar bomsparti er mitt råd til deg.
#stem frp