Photocure- AUA oppgradering av Guidlines til Grade A !?

focuss
PHO 05.06.2019 kl 10:30 40256

Går det mot Grade A for Photocure?
AUA (American Urologic Association) grader sine anbefalinger på følgende måte:

Grade A er den sterkeste anbefalingen og betyr « Shall use»
Grade B betyr « Should use»
Grade C betyr « May use»

Innen område cystoscopi i blærekreft har Photocures BLCC Grade B, mens NBI (Narrow Band Imaging har Grade C. Ingen har Grade A. Disse graderingene gås gjennom av AUA med noen års mellomrom. Siden forrige oppdatering har det skjedd mye nytt med Photocurs BLCC.

Fase 3 studiet er godkjent og det er dokumentert at 20-40% av ulike blærekreft former forblir uoppdaget og ubehandlet dersom Photocure`s BLCC ikke benyttes. Videre er det dokumentert at pasienter som behandles med BLCC har lengre tid til tilbakefall, om tilbakefall i det hele tatt inntreffer, og det er også dokumentert at pasientene som behandles med BLCC lever lengre enn andre pasienter. Dette gjelder for pasienter med høy og middels risk for utvikling til en farligere tilstand som er vanskeligere og behandle.

Daniel Schneider, Photocurs CEO og President sier at 40% av pasientene er i denne gruppen. Med all denne nye informasjonen har AUA`s urologi eksperter, 17 spesialister, blitt samlet for å gå gjennom hvor de skal forholde seg til dette og se hvordan konsensus kan oppnås.

Resultatet er som følger?
17 av 17 eksperter i AUA, 100%, av gruppen er enige om at pasientene med høy risiko er tjent med at BLCC benyttes.77% av gruppen mener de med middels risiko er tjent med at BLCC benyttes.

Lav risiko gruppen var ikke inkludert i Fase 3 studiet og det foreligger ikke anbefaling for disse pasientene.
Spørsmålet blir da: Går vi nå mot historiens første Grade A anbefaling (Shall use) for pasienter med høy til middels risiko? Høres logisk ut for meg. Det kan være tid for AUA og oppdatere sin guidlines nå.

https://www.nature.com/articles/s41585-019-0184-4
Redigert 21.01.2021 kl 06:46 Du må logge inn for å svare
rockpus
13.06.2019 kl 14:44 2880

Tror du virkelig ikke at de fleste har gjennomskuet din agenda for lenge siden bravi? Absolutt alt vinkler du negativt. Samtidig påstår du at du selv er aksjonær. Enten er du da dum, besatt av selvskading eller rett og slett en utspekulert manipulator der hensikten er å få noen naive sjeler til å selge seg ut billig til din fordel.
Slike typer som deg blir kjeppjaget fra Tekinvestor! På Tekinvestor skriver 99 % av dem som har kompetanse og innsikt til å vurdere et selskap som PHO. Fagkunnskapen på det forumet er unik! Men siden du jo ikke er opptatt av å bli opplyst, er det selvsagt ikke rart at du prøver å rakke ned på det forumet..
Du har mye til felles med Dtt, bare med den forskjell at han er mye mer ufordragelig i sin arrogante og selvgode stil enn det du er.
Slettet bruker
13.06.2019 kl 14:44 2877

Jo da Bravi de vart godkjendt 16/2 - 2018, men de begynte ikke fungere før mars 2019. enligt
LM og Focuss. Men det var bare de og Schneider som visste det.
Slettet bruker
13.06.2019 kl 14:49 2896

Anaconda
Computum
13.06.2019 kl 14:52 2892

bravi avholder seg fra å fokusere på person. Han holder seg godt innenfor forumreglementet. At noen synes han er en "pain in the ass" får så være.
Det er neppe hans kritiske spørsmål som tynger kursen. Derimot kan den negative kursutviklingen kanskje delvis forklares med at investorene som kjenner sektoren kanskje er mer på linje med bravi enn f.eks. Londonmannen eller focuss.
Sistnevnte herrer har iallfall ikke maktet å skape noe positivt kursutslag tiltross for langt større innsats enn bravi. Så at bravi skriver for å baisse kursen faller på sin urimelighet. Han er langt fra av de hyppigste skribentene. Og fra mitt kjennskap til bravi fra Biotec føler jeg meg rimelig sikker på at hans uro er oppriktig ment, selvom det ikke burde være det samme grunnlaget for den i PHO som det etter hvert viste seg å være i Biotec.
Bravi er høflig og går aldri etter mannen. Rockpus derimot......
Redigert 13.06.2019 kl 14:54 Du må logge inn for å svare
risksøker
13.06.2019 kl 14:59 2883

Nå oppfordrer jeg dere ikke bare sitt og se på. Kjøp, det ser nå ut for at vi er nede på et støttenivå og at det nå kommer inn nye kjøpere.
rockpus
13.06.2019 kl 15:22 2859

Noen ganger må vi faktisk forholde oss også til person og ikke bare sak så lenge det er personer som faktisk budbringer sak. Kanskje kan du da forklare hva slags hensikt bravi har med sine utelukkende negative vinklinger? Synes du det er logisk at en som er aksjonær utelukkende har negativt syn på det selskapet han har investert i? Dersom han virkelig er urolig for sin investering, vil han da få rettet opp uroen ved å spre et budskap som forteller andre potensielle investorer at dette selskapet må man aldri finne på å investere i? Det logiske hadde vel heller vært å selge seg ut på høyest mulig kurs??
Haltopen
13.06.2019 kl 15:23 2869

Angående bravi: fra en annen tråd her på forumet kan en se vedkommende skrive om norske bioteknologi-aksjer og beskriver således Pho som den tryggeste av dem. Dette er for 10 måneder siden. Siden den gang har kursen til Pho steget.

Nano, PCIB, Trvx og Bergen bio har derimot reagert i andre retninger.

I dag gnåler bravi om risikoen i Pho, med emisjonfare og viser til røde regnskapstall. Dette på tross av at selskapet har som strategi å satse for fullt i USA, på bekostning av noen ekstra kvartaler med røde tall. Det koster å satse, men belønningen kan bli desto større. Dette er en klar strategi som ikke er vanskelig å forstå. Selskapet har penger på bok til den denne satsingen. Det er det ingen tvil om, og er tydelig kommunisert til markedet!

Er dette kritiske eller intelligente spørsmål å stille? Virkelig?

Så har vi andre faktorer som utplassering av scope, brukshyppighet, dårlige partneravtaler, etc. Alle viktige faktorer som hver for seg kan ha potensielt store utslag for inntjeningen. Men hvilken tidshorisont har folk? Skal alt skje på en dag? En måned? Et år? Hvor mange år?

Er det en utvikling å spore hos selskapet?

Du kan bytte ut tickeren Pho med hvilket som helst annen og finne igjen nøyaktig samme personligheter. Dette viser at man må gjøre opp sin egen mening, og stå ved den til noe fundamentalt endrer seg.

Og nei, ingen på HO kan snakke opp eller ned kursen.
Londonmannen
13.06.2019 kl 15:34 2853

Nei, det har jeg ikke påstått. Vi diskuterte TI kontra HO og i den forbindelse henviste jeg til en del skribenter som de facto bruker den slags karakteristikker om medskribenter. Slike personer trenger jeg ikke bruke tid på. Og som den ivrige skribent du er Bravi, så trenger du ikke late som du ikke skjønner hvem jeg mener.

Hva angår flexiscopene så er jeg enig i at KS burde vært på banen og informert om at flexciscopene var beheftet med feil og at de avventet FDA godkjenning på rengjøringsprosedyrene. PHO burde også informert oss aksjonærer om dette ifm Q3 18 presentasjonen. Det skjedde ikke. Det kom først på Q4 18 presentasjonen da problemene var løst. Kritikkverdig info policy.

Men i dag er ikke dette lenger noen sak og verden har gått videre. KS har fått FDA godkjenning på rengjøringsprosedyrene og de har gått tilbake til opprinnelig underleverandør. Dog vet vi nå at det var kun i deler av Q1 19 at flexiscopene kunne benyttes. Noe som kan forklare det lave antallet flexiscope som ble utplassert høsten 2018 og de to første månedene i 2019. Gjennom Q2 19 har man hatt en normalsituasjon og jeg forventer at dette vil vise igjen under Q2 19 presentasjonen mhp utplasserte flexiscope.

I den grad du fortsatt lurer på noe med flexciscopene, så er den beste kilden for informasjon KS. For min egen del så er det viktigste at KS nå har lagt bak seg disse initielle problemene med flexiscopet. Vi får uansett ikke gjort noe med det som foregikk i 2018. Og min holdning er at jeg ikke bruker krefter på noe jeg ikke kan få påvirket uansett.
Slettet bruker
13.06.2019 kl 16:04 2932

Ja en sak er sikker gidder ikke Karl storz eller Pho informere markedet om problemer med
flexiscopen mens de eksisterer, så trur eg de får store problemer med att selge dem.Og de
merkelige er att det fortfarende ikke har kommt noen beskrivelse av dem frra PHO.
rockpus
13.06.2019 kl 17:47 2863

pafo

Hva er grunnen til at du fortsatt velger å forbli aksjonær?
Londonmannen
13.06.2019 kl 19:03 2814

Pafo
Antar at du vet hvilket selskap KS er. Du skriver som om det amatører som selger sitt første produkt i USA. Det er det altså ikke. KS har vært i det amerikanske markedet svært lenge og har opparbeidet seg et meget godt rennome. Dette skriver de på sine hjemmesider:

"Since its beginnings in 1945, the KARL STORZ family company has grown into a global manufacturer and distributor of endoscopes, medical instruments, and devices. We are no giant on an international scale but a leader in the things that matter: creativity, flexibility, and expertise."

Tror nok de vet hva de gjør og hvordan de skal behandle sine kunder. Så slapp du bare helt av.
Nå gir vi gass
13.06.2019 kl 20:22 2759

Jeg skjønner at det er mange (?) her på Ho som vet mye om amerikansk sykehuspolitikk, kreft og kreftbekjempelse, og hvordan man skal selge inn et legemiddel/verktøy.
Jeg bare spør, til alle disse som sitter med sterk kunnskap.
Er blærekreft en alvorlig lidelse?
Finnes det noe bedre, rimeligere og med bedre overlevelse, verktøy en Pho sitt?

Slettet bruker
13.06.2019 kl 20:31 2745

Da kjøper du om du fortsatt ønsker det Photocure aksjen til maksimal 3 til 5 kroner dagen derpå.........
focuss
13.06.2019 kl 23:10 2651

Bravi
Har du virkelig ikke fått med deg at FDA godkjente KS sine flexiscope kombinert med PHO`s Cysview i Februar 2018? Så tidlig ble det godkjent fordi FDA strakk seg så langt de kunne og hadde innvilget Priority Review. Dette gjorde FDA fordi FDA mente BLCC burde komme til pasientene så raskt som mulig. Derfor økte PHO investeringene utover det som var opprinnelig planlagt for å spille på lag med FDA og Medicare. Og ikke minst fordi det ville øke nåverdien for aksjonærene. En nåverdi som nå i følge SWS nå er 355 kr per aksje. Om du og resten av markedet ikke forstår PHO bør dere ta på egen kappe og ikke bare skylde på alle andre. Verdien av PHO vil selvfølgelig bli oppdaget etter hvert.
Redigert 13.06.2019 kl 23:12 Du må logge inn for å svare
focuss
13.06.2019 kl 23:17 2642

Om det er noen som lurer på om SWS vil fortsette å øke NPV av PHO så kan dere bare slutte å undres. Det er noe som opplagt vil skje. Hva investorer på OSE driver med kan ikke PHO ta ansvar for. Der er det virkelig mye galskap å ta tak i.
focuss
13.06.2019 kl 23:28 2625

Bravi
Om du trenger mer detaljer så ble søknad om FDA godkjennelse sent august 2017, 4 måneder før guidet. Så kom godkjennelsen fra FDA februar 2018, 10 måneder før forventet. Nå er vi i lanserings fasen av det som trolig vil bli ny SoC i et av USA`s største kreftmarkeder. At du og lufo synes dette er noe å sutre over!! Sier alt om deg og lufo.
Redigert 13.06.2019 kl 23:29 Du må logge inn for å svare
focuss
13.06.2019 kl 23:40 2604

LM
Uenig. Pho skal informere dersom det er forhold som påvirker guidingen. PHO har ikke sett at hendelsene med scopene er noe som påvirker guidingen og da er det ingenting å melde.
Redigert 13.06.2019 kl 23:41 Du må logge inn for å svare
focuss
13.06.2019 kl 23:55 2591

Nå gir vi gass.
USA er nå Pho sitt viktigste marked. Her kommer det mer enn 80000 nye mennesker med blærekreftdiagnose hvert år. Mer enn 18000 av disse dør av sykdommen hvert år. PHO har teknologien som amerikanske myndigheter mener kan bedre denne situasjonen. Og også redusere kostnadene for USA`s helsevesen.
bravi
14.06.2019 kl 01:19 2526

focuss, som du skriver ble søknad sendt så tidlig som august 2017. Da er tidsbruken enda verre enn jeg trodde når flex skopene først ble klare til bruk i mars 2019. "Glemte" de at skopene måtte rengjøres på godkjent måte mellom hver pasient?

Du greier ikke å snakke bort at det tok alt for lang tid før flex skopene kunne brukes. LM har forstått dette, også at problemene skulle vært informert tidligere.
Redigert 14.06.2019 kl 01:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.06.2019 kl 04:20 2480

Glem det der Bravi. focuss skriver som det er, er det ikke meldt så er det ikke ett problem. Det er LM som gjør det til ett
problem før att førklare dårlig salg. Det har ikke vart problem med flexiscopen efter lansering,, det var i 2017 karl Storz
melde problem med arbeidskanalen. Som de skiftet til ett annet materiale, men de glemde endre renseprossedyren.
Vilket var fort gjort nær de blev uppmerksammet på det.

Det er antagligen det Schneider har nemt, og det er det LM har klart att gjort til ett kjempeproblem på helt feil tidpunkt.
Og han blir direkt krakilsk om man ikke begriper att han alltid har rett. Og kaller en før alt mulig og undrer om det
er noe feil på hjernen om man ikke begriper vad han skriver.

Flexiscopen fungerer utmerket og er presis så bra som det er bevist i studier att de er. Men de mangler kjøpere, men
ikke selgere det er det en overflod av.
focuss
14.06.2019 kl 08:21 2419

Nå gir vi gass.

Du spør om det finnes noe bedre alternativ enn det PHO leverer. Svaret er at FDA, AUA og Medicare mener at det ikke gjør det. Dette er også mange pasienter i ferd med å bli klar over.
focuss
14.06.2019 kl 08:25 2410

Pafo
Kan ikke du ta deg tid til å se webcast fra Q1. Det vil sikkert hjelpe mot dine vrangforestillinger.
Slettet bruker
14.06.2019 kl 08:34 2391

Var det ikke fra Q4 eg har ikke vrangforestillinger. webcast er ikke en melding.bare så det er klart.
focuss
14.06.2019 kl 08:37 2383

Pafo
OK så det har ingen betydning for deg hva Schneider sier på webcast. OK. Skjønner. Da så.
Slettet bruker
14.06.2019 kl 08:46 2364

Ja mener du att alle som vil vete noe om flexiscope må lyssne på webcast.
Computum
14.06.2019 kl 09:51 2326

Denne tråden ble ulidelig lang og tung å laste ned. På tide med en ny?
bravi
14.06.2019 kl 10:21 2296

Computum, ja det begynner å bli vanskelig å se hele tråden på mobilen. Det hjelper hvis du trykker på "omvendt rekkefølge" da kommer siste innlegg først etter åpningsinlegget.

Effekten av problemene med flex skopene vil vi først se på Q2 om det er de problemene som har vært bremseklossen. Må si at på det punktet har LM lagt hodet på blokka. Har salget gått dårlig i Q2 sier de selvfølgelig bare at da må vi vente til Q3 eller Q4, slik går dagene. Jeg mener at med et 40 talls selgere i sving må vi se en betydelig økning i utplassering av flex skop allerede ved Q2, hvis ikke kan man bare glemme SoC.