Photocure- AUA oppgradering av Guidlines til Grade A !?

focuss
PHO 05.06.2019 kl 10:30 40164

Går det mot Grade A for Photocure?
AUA (American Urologic Association) grader sine anbefalinger på følgende måte:

Grade A er den sterkeste anbefalingen og betyr « Shall use»
Grade B betyr « Should use»
Grade C betyr « May use»

Innen område cystoscopi i blærekreft har Photocures BLCC Grade B, mens NBI (Narrow Band Imaging har Grade C. Ingen har Grade A. Disse graderingene gås gjennom av AUA med noen års mellomrom. Siden forrige oppdatering har det skjedd mye nytt med Photocurs BLCC.

Fase 3 studiet er godkjent og det er dokumentert at 20-40% av ulike blærekreft former forblir uoppdaget og ubehandlet dersom Photocure`s BLCC ikke benyttes. Videre er det dokumentert at pasienter som behandles med BLCC har lengre tid til tilbakefall, om tilbakefall i det hele tatt inntreffer, og det er også dokumentert at pasientene som behandles med BLCC lever lengre enn andre pasienter. Dette gjelder for pasienter med høy og middels risk for utvikling til en farligere tilstand som er vanskeligere og behandle.

Daniel Schneider, Photocurs CEO og President sier at 40% av pasientene er i denne gruppen. Med all denne nye informasjonen har AUA`s urologi eksperter, 17 spesialister, blitt samlet for å gå gjennom hvor de skal forholde seg til dette og se hvordan konsensus kan oppnås.

Resultatet er som følger?
17 av 17 eksperter i AUA, 100%, av gruppen er enige om at pasientene med høy risiko er tjent med at BLCC benyttes.77% av gruppen mener de med middels risiko er tjent med at BLCC benyttes.

Lav risiko gruppen var ikke inkludert i Fase 3 studiet og det foreligger ikke anbefaling for disse pasientene.
Spørsmålet blir da: Går vi nå mot historiens første Grade A anbefaling (Shall use) for pasienter med høy til middels risiko? Høres logisk ut for meg. Det kan være tid for AUA og oppdatere sin guidlines nå.

https://www.nature.com/articles/s41585-019-0184-4
Redigert 21.01.2021 kl 06:46 Du må logge inn for å svare
tunktee
12.06.2019 kl 17:58 3724

Takk, da vet jeg at jeg kan finne et tau og et tre hvis jeg skulle ønske det ???
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
focuss
12.06.2019 kl 20:02 3608

Hvorfor mener jeg at potensialet i PHO er så høyt? Det har flere grunner. Det første er selvfølgelig at markedet er så stort, 1,7 millioner cystoskopier per år eller 1,7 millioner doser Cysview dersom alle cystoskopiene skulle brukt Cysview.

Det andre er at PHO er i en monopolsituasjon når det gjelder denne type enhanced cystoscopi som øker tid til tilbakefall og er livsforlengende.

For det tredje så er PHO et biotech selskap med den bruttomarginen som kjennetegner slike selskap. I PHO sitt tilfelle 95%. Som andre selskap har vi selvfølgelig etableringskostnader for infrastruktur og organisasjon, men når salget kommer over et nivå som dekker faste kostnader så vil 95% av inntektene gå rett på bunnlinja før skatt.

For det fjerde så har selskapet ingen gjeld så mye penger kan kanaliseres rett i lommene på aksjonærene. Avstanden mellom inntekter og utgifter vil øke sterkt med økende salg. Som Schneider sier: Det er bedre å investere 2 usd og tjene 20 usd enn å investere 1 usd for å tjene 2.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.06.2019 kl 20:21 3569

Europe is a bigger market than the U.S. So is China.

I am still waiting for some feedback from Schneider regarding Asia. Seems to have gone quiet.

I am more relaxed regarding Europe as I know that their partners will be held accountable..........

Canada and Australia are going like hot weasel shit off a shovel.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
focuss
12.06.2019 kl 20:34 3549

Skal de satse i Asia så må de finne en fjerde partner i tillegg til Ipsen,Juno ogBioSyent.

De er også på utkikk etter å bredde produkttilbudet.

In-licensing
To expand our footprint within the urology space we are looking for innovative products that fit our capabilities and unique position in the bladder cancer area. With our extensive network built through our development and commercialization of Blue Light Cystoscopy with Hexvix® / Cysview® we can offer deep and broad expertise within the field as well as access to urologists and nurses. We are interested in diagnostics, therapeutics, medical devices and combination products.

Based on development and commercialization of first-in-class products we have extensive experience in bringing new technologies to market.

We invite you to contact us to explore possible ways we may combine our individual strengths for the benefit of urology and healthcare providers.

Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
tunktee
12.06.2019 kl 21:05 3503

Du e nødt for å gi deg focuss! Hvis du prøver å være litt korrekt og saklig, så kan det være at folk tror på det du forteller.

«når salget kommer over et nivå som dekker faste kostnader så vil 95% av inntektene gå rett på bunnlinja før skatt.»

Mener du virkelig en slik uttalelse seriøst?
Din påstand er at når omsetningen kommer over et visst nivå, så vil der ikke kreves ved større omsetning;
* en større organisasjon
* mere kundepleie
* større ledelse
* flere ansatte

Hørt om variable kostnader og trinnvis faste kostnader?


Edit. Dette var nok for meg, og sikkert for noen av dere, for denne gangen. Stikker innom om en god stund igjen for å se om klovnedraktene fremdeles er på.
Kanskje jeg da har kjøpt mer Photocure, hvem vet.

Lykke til!
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
focuss
12.06.2019 kl 21:22 3487

Tunktee
Poenget er at når basis organisasjon er ferdig etablert så vil inntekter vokse mye raskere enn kostnader. Det sier seg selv at dette vil endre seg fra situasjonen i en etableringsfase. Nå er strategien til PHO å starte med 25 største MSA og etablere organisasjon for dette.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.06.2019 kl 21:30 3468

Hvem vet, kanskje vi få se i morgen?
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
12.06.2019 kl 21:44 3427

tunktee
PST. Husk å ta med din egen klovnefrakt når du nå forlater oss. Så blir det ihvertfall en mindre.

Pussig med dere baissere. Er vi ikke nisser, så er vi klovner. Har dere ikke bedre argumenter å komne med enn personskikane, så gidder ingen å bruke tid på dere. Personlig har jeg allerede blokkert to av dere. Det får da være måte på å kaste bort tid på personer som ikke ønsker å diskutere på et saklig nivå, men hver gang dere går tom for argumenter, så bobler personskikanen til overflaten.

Dere minner meg om en viss president. Venter bare på beskyldninger om fake news. Eller forresten, dere har jo klart kunsstykket å kalle CEO Dan Schneider for en løgner og bløffmaker. Sier vel litt om hvilket nivå dere befinner dere på.

God natt!
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
12.06.2019 kl 21:51 3414

Schneider vil nok vise seg som en meget god mann for PHO og selskapets gjennombrudd i USA. Vi går noen meget lukrative år i møte. En ting er et betydelig kurspotensiale. Noe annet er potensialet som utbyttemaskin. Den vil ikke materialisere seg i år, men ser vivet par tre år frem i tid så tenker jeg vi allerede har fått våre første utbytter.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.06.2019 kl 22:11 3371

Tusen takk for det Tunktee. Selv om vi tildels er uenige, kan en fortsatt ha en saklig tone. Vi har nok en ulik oppfatning ift PHO, særlig når det gjelder risiko, hvilket (naturligvis) gjenspeiler seg i hvor mye vi har investert i selskapet. Jeg har stor forståelse for frustrasjonen mange av dem som har vært aksjonærer over lengre periode. Jeg fattet interesse for PHO relativt nylig (2018) - og mener som nevnt at PHO med FDA godkjennelsene og refusjonene på plass endelig er på vei til å få sitt store gjennombrudd i USA, og at det ikke er tilfeldig at vi nå ser en akselerende vekst i omsetning/antall scope. Jeg tror også at dersom PHO utover 2019 fortsatt viser at en er på vei til å oppnå guidingen for 2020 - samt at vi får en bekreftelse på at omsetningen vil fortsette etter 2020, herunder ser økning i antall flexiscope, er jeg sikker på at vi vil oppleve den berømte ketschup effekten. Jeg mener at dagens kurs ikke er i nærheten av å ta høyde for at PHO vil oppnå guidingen.

Alle ønsker selvfølgelig at kursen skal stige - jeg er derimot helt rolig, særlig når en tar i betraktning at det ikke har vært noen endringer i de fundamentale forholdene, omsetningen er lav og alle analyser tilsier en betraktelig høyere kurs (selv om flere av meglerhusene legger inn i sine kalkyler en mye mer pessimistisk bilde om fremtidsutsiktene enn det Schneider har tegnet:)

Lykke til videre med dine investeringer.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.06.2019 kl 22:12 3366

Tusen takk LM. Vi er nok helt på bølgelengde når det gjelder de fundamentale forholdene i PHO!

Lykke til videre!
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.06.2019 kl 23:03 3315

Schneider har bevist at han er riktig mann på rett sted til rett tid for min del. Hva fjollene på HO mener er av mindre interesse. At kurs går opp og ned og noen skal skrike ut når kurs er i minus og ikke si så mye når den er i pluss :)) slik er det i samtlige selskap på børs. Mange har svidd seg de siste dager, kursen til PHO kommer når den kommer, det er jeg ikke i tvil om. De som er inne i Nel og olje, forbrukslån eller noe annet, hvor sikre er dere at kurs kommer? Å samle sparepengene i PHO kan vise seg å være en svært god havn og ha pengene sine i, underpriset som selskapet er. Et vanvittig marked som USA er. De fleste som er her inne har nok en post i PHO enten de vil si det eller ikke.

PHO Value på kr 355,- for de som har fått med seg det. Kurs i dag er kr 42,90,-. Skal ikke si så mye om verdivurdering på kr 355,- som er nåverdi. Men at kurs idag er for lav er opplagt, det er svært mange selskap på OSE som har betydelig høyere verdi enn PHO som ikke har det samme potensialet. La oss se hvor kurs er når vi kommer til Q2 2020. Da vil svært mange flere forstå dette selskapet :)
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.06.2019 kl 23:12 3297

I own more shares in PHO than Schneider, Dahl and Egberts put together.

Do I not like that. Why doesn't Dahl own more than 3,500 shares??

He"s the CFO and if anyone is placed to know what the real story is then it's him.

I just don't get it.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
focuss
12.06.2019 kl 23:12 3307

355 kroner er som du sier Nåverdi, NPV. Det er hva analysen mener selskapet er verdt i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.06.2019 kl 23:35 3269

De som har satt seg inn i selskapet, forstår hva de har utrettet og tar med potensialet i tillegg. Er ikke dette en svært så fair prising av et farmasi selskap pr idag? Jeg mener det og jeg er ganske sikker på at mange andre også mener det samme. Problemet i det norske markedet er at svært få har forstått hvor langt PHO faktisk har kommet. Det er analytikere som sammenligner det PHO har oppnådd, det nåløyet de har kommet gjennom (som 90 % av biotek selskap feiler på) kan sammenlignes med å vinne fotball VM. Eller å vinne texas hold' em no limit i Poker VM som noen skriver. Det er svært vanskelig å komme dit PHO er idag, man høster det man sår. De som ikke vil være med, det er helt greit for min del. De som er med fortjener belønningen som kommer i fremtiden..
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2019 kl 05:21 3219

Pho skall jo i utgangspunktet ikke selge scope, men det har jo vist seg att det går ikke selge BLC
scope på tradisjonelt vis. De har jo verdens beste markedsføring i FDA, AUA og Medicare. Men
det hjelper ikke på salget, ikke ens eksperter som anbefaler flexiscope skaffer dem. Og alle de
som efter langt og lenge har skaffet rigide scope har ikke vist noe større interesse før flexiscope.

PHO,s selgere solgte 2 rigide og 0,3 flexible scope per selger 2018. Det betyr att det er utrulig
vanskelig att finne kjøpere. Man bør kunne utgå att en selger bør klare håndtere en kjøper
i uken uten problem. Da han bare førmiddler kjøpet til Karl Storz, som tar seg av resten.

Problemet er att finne kjøpere, de må jo under alle omstendigheter avtale tid med en eventuell
kjøper. Att de er klar over vad BLC er og kan gi beskjed om det er noe interesse er eg sikker på.
Det kan umuligt finnes behov før alle de selgere som ikke får solgt noe. Nær du har flere selgere
en kjøpere er det noe feil, nær markedsføringen er klar før lenge siden.

Og det løste Schneider med att skaffe enda flere selgere, men burde ikke de han reden hadde
først fått noe att gjøre. Q1 tyder i alle fall ikke på att selgerne får det travelt. Og enligt Schneider
skall flexiscope ikke bidra noe større før ut i 2021. så han regner ikke med att de skall selge noe
spesielt føre det.

Men vi vet har de bare scope, så kan forsikringsselskap tvinge dem att følge AUA,s rettnings
linjer. Så da återstår bare problemet att få dem skaffe scope, det er ikke løst enda.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
bravi
13.06.2019 kl 06:39 3196

Ja pafo, flere selgere er Schneider sin løsning på problemet., med et sugerør ned i kassa til Pho er det mulig å eksperimentere eller leke seg med slike strategier. Kan det være en ide om Schneider selv tar seg en tur ut i felten og prøver å selge noen skop? Han kjenner jo dette markedet så godt sies det.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2019 kl 06:50 3195

These damn scopes are making me thirsty.....

Hopefully we'll bounce up off the support today. It's about time we had a green day for the oldemor av fanden
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
13.06.2019 kl 09:01 3113

Pafo
Du har tydeligvis svært vanskelig for å ta til deg den enkleste info. Jeg har forklart deg og dine likesinnede gang, på gang, på gang hvorfor det har lugget med utplassering av flexiscopene. Og dersom du ikke lider av langt fremskredet demens, så vet du årsaken dersom du tenker en smule etter.

Har du en aldri så liten evne til å kunnne kombinere informasjonsbiter, så burde du også forstå at det er først fra og med Q2 19 at vi kan forvente reelle tall mhp utplassering av flexiscope.

Og når du åpner ditt innlegg med «...,men det har jo vist seg at det går ikke selge scope på tradisjonelt vis.» så må det være tillatt å spørre deg hvilke planet du har oppholdt deg på siden desember 2017.

For faktum er jo at PHO gikk inn i 2018 med totalt 104 regide scope og ved utløpet av Q1 19 var tallet regide scope kommet opp i 160 regide scope og 11 flexiscope, totalt 171 scope!!

Faktum er jo at det skjedde et taktskifte mhp utplassering av scope gjennom 2018. Du bløffer og kommer med usannheter. Du Pafo, som selv ikke går av veien for anse Schneider som en løgner.

Faktum er også at du representerer frekkheten på to bein! Makan til tøv man må korrigere gang etter gang!! Dersom resten av hva du skriver er like dårlig fundamentert som dette tøvet vedrørende scope, så skjønner jeg ikke at noen gidder å bruke tid på dine innlegg.

Det er helt greit å være kritisk, men spar oss for direkte løgn og usannheter. Innerst inne er du bedre enn som så, håper jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2019 kl 10:23 3074

Ja eg vet att du har problemer med att førstå LM. Det finnes sikkert minst 25.000 wlc scope som
tilverkerne har solgt uten hjelp. Men her har vel ikke Karl Storz solgt sine BLC scope i USA. Ikke
lett før en gaphals att førstå. Og det samme gjeller informasjon fra en gaphals. som skriker om
om problemer med flexiscope efter de er løst. Nej både du og Schneider får legge fakta på
bordet om de skall ha noen betydelse.

Vi klarer godt att telle scope alene, og vi klarer lese både Q resultater og årsresultater uten
att PHO tjener mer penger før den delen. Nei slut att gape og førsøk lær noe isteden.
De har errøvret en halv % av USA markedet før 390 mil. Fortsetter det så, så koster det
78 milliarder innen de tatt 100 % av markedet. Men det koster att bli SOC .
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
focuss
13.06.2019 kl 10:40 3060

Virkelig trist at forumet forgiftes av slike fordummende innlegg. Vi havner vel på TI etterhvert en del av oss andre også.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
bravi
13.06.2019 kl 11:40 3006

En ting som glatt har blitt feiet under teppet er årsaken til problemene med flex skopene. Disse ble lansert i mai 2018, godkjenningen for bruk kom vel enda tidligere, søknaden for refusjon ble vel også sendt før lanseringen. Høsten 2018 ble det bekreftet at de ville få refusjon for surveillance med flex skop fra 1 Jan 2019. Da er det noe som skurrer med forklaringen på problemene (rengjøringsprosedyrer eller hva vet jeg) når vi først fikk høre om dette ved Q4 i feb. Har egentlig ikke flex skopene vært godkjent for bruk før feb/ mars 2019?

Da kan man spørre hvorfor ble det ikke tatt tak i dette problemet mye tidligere? Hvis det er riktig at dette er årsaken til det trege salget er det kastet bort nesten et helt år bare på dette. Hvem har ansvaret for det? Kan det hende at det også finnes andre ting som er blitt håndtert like dårlig uten at vi har fått høre om det? Kan det være noe av forklaringen på det trege salget?

Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
rockpus
13.06.2019 kl 11:53 2993

Jeg har lenge lurt på hvorfor du holder ut. Både pafo og bravi har en pill råtten agenda, og kommer aldri til å gi seg med oppkonstruerte negative vinklinger. Det samme kan sies om Dtt med sine selvgode og arrogante innlegg. Det paradoksale er at disse personer samtidig påstår å være aksjonærer..!
På Tekinvestor vil du få en helt annen seriøs respons, samtidig som kritiske innlegg også ønskes velkommen, men da selvsagt med reelt innhold som ikke er laget for å manipulere kursen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
focuss
13.06.2019 kl 12:05 2986

Rockpus
Vi får bare leve med at Pafo ikke klarer å ta inn over seg at det er PHO som sitter med den medisinske kompetansen og at det er den kompetansen som må benyttes i møte med sykehus og klinikker. KS trenger ikke være med inn i operasjonsrommet for å vise hvilken bryter urologen skal trykke på, men PHO må være med for å vise triksene for å få frem de rette bildene og tolkningen av disse. Hvordan man får frem en CIS, hvilke steder langs konturene som er grenseland, hva som synes å være betennelse og ikke kreft etc etc

Forøvrig har Pafo klart å hjernevaske seg selv ved å hevde at scopene bør gis bort for da vil alt bli bra. Alt som ikke går som han ønsker skyldes da at ingen forstår hvor "genial" hans ide er.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
13.06.2019 kl 12:14 2975

Jeg vet sannelig ikke hvor du har det verst. Men at du sliter er rimelig klart når du må ty til personkarakteristikker som klovn og gaphals. Dette er en form for argumentasjon de fleste av oss forlot da vi var ferdige på barneskolen. Og den slags argumentasjon bidrar kun til at voksne folk ikke tar dine innlegg på alvor.

Du får bare drive på med dine barnslige og umodne innlegg. Vi vet hvilke positiv utvikling som skjer rundt BLC i USA og at PHO leverer et nøkkelprodukt for at teknologien skal fungere. Antall utplasserte scope stiger raskt og det samme vil inntjeningen til PHO gjøre i tiden som kommer.

PS. Når du er blitt voksen og har lært deg en moden måte å diskutere på, så kan vi snakkes. Inntil da så får du ha lykke til i sandkassen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2019 kl 12:44 2949

Her er ett litet utdrag fra den Nordiske studien, som eg tar argumenter fra. Bryr meg ikke om
HO eksperter de bare fantiserer.

BLFC-utstyret ligner generelt utstyret for hvitt lys fleksibel cystoskopi, og det var nødvendig med minimal spesifikk trening for urologer og sykepleiere på de tre sentrene, annet enn tips om bruk av utstyret og cystoskopi-prosedyren.

Og det er vel Karl Storz som er ekspert på utstyret og bruket av det.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2019 kl 12:54 2938

Att PHO driver med stadig underskudd og eg kritiserer det betyr vel ikke att eg har demens
eller problemer med att førstå deg. Men de siste 15 mån har de registrert 4,5 scope i mån
og det må vel vare opp til var og en att avgjøre om det er bra eller ikke i førhållande til
investeringen som er gjort. Uten att du og focuss skall kaste ut vad lite eg begriper eller
att eg kommer med fordummade argumenter.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
focuss
13.06.2019 kl 13:05 3184

Pafo
Jeg får bare akseptere at du ikke skjønner at det er PHO som har kjørt fase tre studiet, som gir medisinske presentasjoner skriver medisinske artikler og som bistår nye brukere i oppstartfase. Får også bare akseptere at du heller ikke forstår hvorfor PHO kaller seg " The Bladder Cancer Company" og at KS og mange andre er utstyr leverandører. Så får jeg også bare slå meg til ro med at du ikke skjønner at det er PHO som samarbeider med BCAN og at det er de som nå kjører ett stort studie som kan gi Grade A vurdering. At du også tror at Schneider står og lyver for aksjonærene kan jeg heller ikke gjøre noen med. At du ikke forstår at PHO har kompetansen på Cysview og hvordan det reagerer med kreftceller, betennelser etc får vi også bare ta med.

At et flexibelt scope med hvitt lys og blålys ligner hverandre forstår alle. Hvordan det innføres gjennom urinrøret er også likt. Trenger ingen opplæring. Det som er noe som rettferdiggjør noe assistanse i starten er å forstå hvordan Cysview oppfører seg. Det er det som er nytt og som ikke krever massiv assistanse i starten, men noe.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
13.06.2019 kl 13:19 3162

Som enhver annen skribent har du selvføllgelig lov til å komme med hva du måtte ha som argumentasjon. Men du burde holde deg for god til å falle ned på nivå med the power og DTT og komme med nedsettende personkarakterestikker av dem som motsier detg eller kommer med motargumenter. I et sivilisert samfunn blir man tatt langt mer på alvor dersom man ikke driver å kaller personer for klovner, nisser, gaphalser og løgnere. Det passer seg ikke og det er som tidligere meddelt deg en form for lavmålt diskusjon de fleste andre mennesker ikke gidder å begi seg inn på, da man forlot dette nivået da man gikk ut av barneskolen.

At PHO går med underskudd er absolutt ingen nyhet. Dette har selv ledelsen informert om på Q4 18 presentasjonen at selskapet hadde intensjoner å gjøre frem til uti 2020. Og de gav også en velbegrunnet årsak til at så var planlagt, nemlig å utnytte det mulighetsvinduet som nå lå foran dem, gitt de rammebetingelsen selskapet har oppnådd gjennom gode refusjonsordninger, økende blest om BLC og pasienter som blir stadig mer oppdaterte på hvilke tilbud som finnes, og derigjennom å sikre at istedet for å bruke 1 krone og tjene to , så ville man i en periode bruke 4 for i fremtiden å kunne tjene 20.

Så finnes det da noen kortsiktige aksjonærer som ble sure over dette valget og heller ville at selskapet skulle skvise inn forbruket, for at bunnlinjen skulle bli blå så raskt som mulig. Vel, for en del av oss andre ville et slikt valg være som å pisse i buksen; man ville oppnå å vise et aldri så lite overskudd på bunnlinjen og aksjekursen ville trolig gjort et nytt, kortsiktig "september 18" hopp, men man ville aldri kunne erobre betydelige markedsandeler i det amerikanske helsemarkedet. Man ville aldri kunne nå kritisk masse og sørge for at butikken mer eller mindre går av seg selv og på sikt bli The Bladder Cancer Company med en utvidet produktportefølje.

Jeg skjønner at du er en av dem som hadde foretrukket en slik kortsiktig utvikling, og det er du i din fulle rett til. Nå har selskapet heldigvis en ledelse som ledes av en amerikaner som har kompetanse om og kjennskap til det amerikanske markedet. At noen av dere er blitt pissed på Dan fordi han ikke var villig til å skvise kostnadene, slik at dere fikk se en blå bunnlinje i Q1 19 og en mulig kortsiktig kursoppgang, får så være. Du må gjerne være uenig, men jeg er rimelig sikker på at PHO vil komme langt bedre ut av den strategien som ledelsen nå har valgt. Ja, det vil ta noe lengre tid før bunnlinjen blir blå, men når først de store inntektene begynner å rulle inn vil veksten bli langt kraftigere og langt mer robust enn den ville gjort med en kortsiktig strategi. Og sant og si så tror jeg flertallet av aksjonærer vil støtte ledelsen i de valg den har gjort.

Ha en fortreffelig torsdag ettermiddag!
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
focuss
13.06.2019 kl 13:20 3149

Pafo skrev:
"Att PHO driver med stadig underskudd og eg kritiserer det betyr vel ikke att eg har demens"

Det spesielle med deg er at du synes det er rart at de driver med et lite underskudd tidlig i lanseringsfasen som Schneider kaller det. Så kommer du vel på nytt med dette at de ikke er i lanseringsfasen. Når det gjelder flexible scope så burde selv et lite barn forstå det. Når det gjelder stive scope så må man forstå at man kommer ikke rett inn i en komersiell fase. Man må først få aksept for teknologien. Derfor fokuserte PHO på noen sentrale signalsykehus første tiden og hadde stor suksess med det. Dette i en periode hvor de også møtte en kontraproduktive refusjon.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.06.2019 kl 13:29 3130

Det er vel litt merkelige påstand du kommer med her, det var 17 ulike sykehus som lagde studien
åt PHO. Og presenterte resultatet av den. Og vad Schneider har sagt om de så kallade problemer
i efterhånd de var løst. Har eg bare fra to som har litt vanskelig att hålle seg til fakta.

Og hvem som lært urologer om blålys i Ipsen området er en gåte, det er i varje fall ikke PHO
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Springer
13.06.2019 kl 13:52 3100

Meget godt innlegg rockpus.
Noen av debattantene er kun her for å støylegge. Denne støyleggingen gjør at potensielle kjøpere som søker mer info om PHO rett og slett ikke finner essensen. Helt klart trollete oppførsel.
Slik oppførsel kan man vel forvente av tre mennesketyper:
1. Ansatt i selskap som shorter aksjen / evt individ som shorter selv
2. Ansatt i selskap som vurderer lavest mulig inngang i aksjen / evt individ med samme motivasjon
3. Narcissist som elsker å få oppmerksomhet. (selvom arenaen er rimelig ynkelig)
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Hardly
13.06.2019 kl 13:55 3094

Noen som har vært inne på tanken om hva som ville skje med kursen dersom et flexiscope eksploderte?
Kjør debatt DTT, power, pafo og bravi.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
bravi
13.06.2019 kl 14:06 3074

Stilte noen spørsmål tidligere i dag men ser at ekspertisen ikke ønsker å svare på dem. Kan derfor gjenta et av dem. Har egentlig ikke flex skopene vært godkjent for bruk før mars 2019 ?
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
rockpus
13.06.2019 kl 14:15 3065

bravi:

De fleste har nok innsett at det ikke har noen hensikt å svare deg. Din hensikt er ikke å bli opplyst, men å spre mest mulig negativitet rundt selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
bravi
13.06.2019 kl 14:21 3053

Ja rockpus, da vil jeg absolutt anbefale Tekinvestor, det må være det riktige forumet for deg.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
13.06.2019 kl 14:33 3034

Bravi
,Man kan si mye om TI, men der har man ihvertfall voksne moderatorer som ikke aksepterer det lavmålet av diskusjonsnivå man tydeligvis tillater her på HO. I min verden hører det ingen steds hjemme å kalle meddebattanter for nisser, klovner, gaphalser og andre mer eller mindre underfundige karakterestikker. Men det tillater man tydeligvis her. Heldigvis er der en funksjon slik at man kan blokkere ute den verste støyen og jeg tror det blir nødvendig å strupe filteret mitt enda et hakk eller to. Eller synes du Bravi at den slags språk på et forum er OK, selv om det er anonymt? For meg vitner det om personer som har gått tom for argumentasjon når man tyr til den slags barnestreker.

Hva angår godkjennelse av flexiscope så er vel trolig KS rette instans å henvende seg til. De vil nok kunne gi deg eksakt info på det spørsmålet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
Computum
13.06.2019 kl 14:38 3026

Londonmannen
"I min verden hører det ingen steds hjemme å kalle meddebattanter for nisser, klovner, gaphalser og andre mer eller mindre underfundige karakterestikker."

Min erfaring er at Admin her på HO heller ikke aksepterer personsjikane. Har du rapportert slike overtramp? Jeg har gjort det noen ganger og i de fleste tilfeller blir innlegg som bryter forumreglementet slettet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare
bravi
13.06.2019 kl 14:41 3021

Londonmannen, mener du jeg har brukt karakteristikker om andre skribenter?

Synes ikke du det er helt utrolig hvis alle satt med den forståelsen at flex skop var i bruk etter at de ble lansert og helt frem til Q4 presentasjonen hvis det viser seg at det var feil oppfatning?
Redigert 21.01.2021 kl 05:45 Du må logge inn for å svare