ABT:Revisor trekker seg

Herman*
ABT 05.06.2019 kl 15:41 1148

Har alltid hatt sansen for ABTs teknologi og forretningsmodell, men det er noe underlig når selskapet ryker uklar med nesten alt og alle. Selskapets to store Amerikanske kunder valgte å saksøke selskapet, noe som kostet ABT titalls millioner i saksomkostninger, pluss at de mistet kontrollen over sin viktigste teknologi. Så har vi en svensk kunde som også har saksøkt selskapet, en sak som etter planen skal opp for retten til høsten. Så har vi en tidligere ansatt og en leverandør som har fremmet krav mot selskapet. Nå trekker revisor seg. Jeg forstår ikke hvorfor en ikke kan komme til en enighet hvor varelageret skrives ned, men ikke til 0. Salget av ingredienser til Restorsea er helt minimale, og selv om vi får en økning på mange hundre prosent, vil det ta evigheter å selge ut dette lageret. Men å si at det er 0 verdt er jo ganske drøyt. ABT er et selskap med et par ansatte og minimal omsetning, så dette er svært uheldig. Til tross for et utrolig potensial, har det vært en ekstrem og systematisk ødelggelse av aksjonærverdier. Kanskje det hadde vært en idè å inngå forlik med alle slik at selskapet kan få en ny start.
Redigert 20.01.2021 kl 13:29 Du må logge inn for å svare
Boot-Hansson
06.06.2019 kl 20:03 1079

Følger med av og til her inne. Herman long time .......
Jeg har sagt det for lenge siden at skuta synker. Nå går losen også fra borde. Ikke mye igjen nå av verdier - og ja forferdelig synd Herman
Dette er et prakteksempel på hvordan man kan ødelegge noe som virkelig kunne blitt stort. Dårlig håndtverk fra styret og kontraktsgjennomganger. Gjeng med amatører. Nå sitter man på gjerdet og melker ut de siste rester. Varelageret er jo ikke nerheten av de verdier de ønsker at det hadde, Arvid hadde aldri en sjans, men det han fikk overlatt. Trist sorti.
Herman*
06.06.2019 kl 22:16 1052

Hallo Boot, lenge siden. I ABT tror jeg at vi kan bruke ordet «følgefeil» hvis vi skal være snille. Det viste seg jo at ABT hadde gjort feil i sine tekniske kalkulasjoner, og Restorsea hadde rett hele tiden. Så fikk Restorsea balletak på ABT, og Amway ble skviset ut på en lovlig men ufin måte. Så fikk Zona blod på tann, men en større satsning fra deres side ville vel heller ikke blitt mottatt med applaus hos Restorsea. Og slik går dagene. Men en skulle jo tro at når de først bruker titalls millioner på advokater, burde de rydde opp i det meste med en gang.At de skulle bruke ett år på å løse noen feil med emballasjen kan jeg heller ikke skjønne, men så er det mye jeg ikke skjønner. Forstår det slik at de nå er i full gang med salgsarbeidet, og at de forventer en rekke distribusjonsavtaler i løpet av året. Restorsea gjør det visst bedre, men her må det dramatiske forbedringer til før en ser at millionene renner inn. Tegningsrettene utløper vel i løpet av kort tid, så de håper vel på å ha noe positivt å melde innen fristen utløper.