Strongpoint nr. 5.19 Klar for vekst. Nytt internasj. samarbeid.

Nå gir vi gass
STRONG 05.06.2019 kl 19:56 44562

Nå også, i tillegg til Skandinavia, Spania, Italia, Sør-Afrika, Baltikum/Russland, også :

Strongpoint inngår partnerskap med Optical Phusion (OPI).
Avtalen gir OPI rett til videresalg, support og markedsføring av Strongpoints E-Commerce Logistics Suite i Nord-Amerika.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/06/StrongPoint-inngaar-partnerskap


https://www.strongpoint.com/no/

Q 1 2019
http://coxit.net/strongpoint/Webcast/index.html

Forrige tråd:

https://forum.hegnar.no/thread/28048/view
Redigert 21.01.2021 kl 09:26 Du må logge inn for å svare
bernes
14.06.2019 kl 13:07 5924

2 uker igjen av 2Q og salgspresset øker.
Verdien av selskapet omtrent som for 4 år siden.

sulzrox
14.06.2019 kl 13:11 5918

180 000 aksjer til synlig salg under 10 kr.
Her er det nok til alle :)
JosMag
14.06.2019 kl 13:18 5922

Fikk opplyst for 2 år siden at det var passert 30192 systemer pr. mai 2017.
Tipper vi befinner oss på ca 35000 systemer i dag. Burde absolutt feires👍
Hordaland45
14.06.2019 kl 13:40 5902

Er det sikkert att øker med dei da?
Forsvinner vel ein del når blir mye selvbetjeningskasser noen plasser.???
JosMag
14.06.2019 kl 14:02 5879

I hvertfall 1000 bare til Alimerka.
Slettet bruker
14.06.2019 kl 14:04 5870

Ja, i Norge helt sikkert. I utlandet er kontanter en del av SC og Strong kommer helt sikkert med nye løsninger. Så SC med CG i Sverige faktisk, men løsningen kan sikkert bli mer "sexy"?
Grantchester
14.06.2019 kl 16:05 5815

Tallet bør være serienummererte produserte / leverte antall ikke eksisterende i bruk.
Redigert 14.06.2019 kl 16:06 Du må logge inn for å svare
tunktee
14.06.2019 kl 16:15 5806

Enda flere småkåte selgere i dag. Pitle, kan noen hjelpe dem med å få utløsning?

00
i
tunktee
14.06.2019 kl 16:30 5808

Da har vi kommet til den tiden av uken der man ønsker god helg.
God helg!
Elektrikeren
14.06.2019 kl 16:48 5805

Her kommer de begredelige tall for ukens 4 handelsdager. Man kan trygt si at volumet har skrumpet inn...

Ukes-statistikk, uke 24

Ukens sluttkurs: 9,60
Tot.omsatt volum: 44 230
Tot.verdi: 416 206
Ukes-snitt pr.aksje: 9,41
Tot.antall handler: 34
Ukens laveste: 9,20
Ukens høyeste 9,60
Nå gir vi gass
14.06.2019 kl 17:19 5786

"..kan noen hjelpe dem med å få utløsning"

Strong er ingen trader-aksje. Strong bygger et internasjonalt selskap uten gjeld, som reduserer behov for arbeidskraft og øker inntjening og frihet i samfunnet. På den måten blir alle (hele samfunnet) vinnere og vi får små-utløsning hele tiden.
På sikt er investeringen bankers. Både på grunn av (økende) utbytter og selvfølgelig kursøkning.

*Per satt i klasserommet og så ut av vinduet på våren utenfor mens læreren underviste i naturfag.
Menneskekroppen har en gjennomsnittelig temperatur på 37 grader, i motsetning til småfuglene som har 38, doserte læreren.
Per; hva sa jeg nå ! ; sa læreren så, da han så at Per så drømmende ut av vinduet. ( i tenårene som han var.)
Eh...., : Menneskekroppen har en gjennomsnittelig temperatur på 37 grader, sa Per.
- I motsetning til når vi småpuler, da har vi 38.


tunktee
14.06.2019 kl 17:29 5787

Hahaha 😂
Litt grisehumør er gøy!

Du finner ingen som er mer enig med deg enn oss andre travere her gasser’n
Har bare gitt opp å forkynne det, bevisene kommer forhåpentligvis snart nok :)
bernes
14.06.2019 kl 17:41 5813

210.963 aksjer ligger tilsalgs ved stengning så det tar nok lang tid før det snur oppover.
En post er på 150.000 som vel er en på top 50 som skal ut.
Merkelig at pessimismen er så stor for et selskap som har produkter for fremtiden.
Krosta
14.06.2019 kl 19:38 5771

"På sikt er investeringen bankers. Både på grunn av (økende) utbytter og selvfølgelig kursøkning."

Ingenting er bankers, spesielt på sikt. Men at sannsynligheten er høy for at Strongpoint blir en suksess - både som en organisasjon og for de kontrære stabeisene av aksjonærer som holder ut lange perioder med kurs-pining – er nok noe de fleste av oss her inne tenker.

Når det er sagt så er det ikke på grunn av økende utbytter og økning i kurs som gjør at Strongpoint er en «low risk/high reward» aksje. Derimot er det årsaksforklaringene til høyere utbytter og aksjekurs som gjør at Strongpoint er svært spennende. Noe du på en utmerket måte skisserer i begynnelsen av innlegget ditt!

Kapitalismens grunnmur baserer seg på at de beste og mest profitable selskapene overlever. Og det er liten tvil om at algoritmer, AI og andre måter å automatisere på vil være hovedårsaken til økt profitabilitet i samfunnet, men ikke minst i retailbransjen de kommende tiårene. «Automation will reshape retail business models and the broader value chain, creating organizations with fewer layers and a better trained and trusted workforce empowered by real-time data and analytics» ( https://www.mckinsey.com/industries/retail/our-insights/automation-in-retail-an-executive-overview-for-getting-ready?cid=soc-app).

Strongpoint er i pole position til å ta store markedsandeler innenfor dette segmentet. Det må fremdeles jobbes godt og fokusert for å lykkes, men det finnes ikke noe bedre utgangspunkt enn å starte helt framme i feltet. Helt fremst spekket med moderne hardware og software løsninger som hjelper retailbransjen med å effektivisere driften via smarte løsninger og analyse av data. Strongpoint sin framtid ser lys ut. Som Yuval Harari skriver i sin nyeste bok: «de som eier dataen, eier framtiden»

Ønsker alle Strongpoint aksjonærer en god helg.
Tunktee. Fantastisk å møte deg i går. Meget kjekk og underholdende kveld med mange interessante samtaler!
tunktee
14.06.2019 kl 20:44 5752

Takk for i går Krosta! Ja, kjempegøy kveld med masse interessante samtaler og god stemning på Bergensfest med Madrugada.
Skal si du er skarp, noe du også viser i innlegget ditt :)
Håper du unngikk det private pokerpartyet. De folkene der hadde robbet deg til undikken. 🤨😠😂
Kjenner jeg glemte å spise i går, er griseuggen 🤢

Gir deg en lyd når jeg er i Stavanger om to uker hvis der er tid.
Nå gir vi gass
14.06.2019 kl 21:20 5737

Strongpoint ER svært spennde, ja. - Og samtidig trygt , pga. utbytte over bankrente, og at de er forovelent i forhold til utvikling.
Ikke noe NEL eller Psi eller Pho eller Cereno( Som kan være spennende nok, hvis man vil gamble ) Og ikke noe maskin-tradererne har tatt tak i.
Et selskap, med en ærlig, aksjonærvennlig, ledelse. Som bygger sten på sten.
Hvis man tenker børs som et sted der innbyggerne kan investere egen arbeidsinnsats i nasjonens industri/selskaps-bygging er Strong pefekt.
For egen pensjon eller barnas trygghet.
Moro er det.
Just_Nilsen
14.06.2019 kl 22:08 5708

Veldig godt innlegg!!
Vel, kjernen av det jeg mener. SP har alle muligheter i det, jeg kaller en revolusjon, i retaiul. Ingen hører på meg, men mat skal de ha! OG snart tror jeg det ikke er bare mat med hentesjajonene.
T. må gjerne gi deg mitt telefonnummer for en prat på dagtid.

Og T. og alle andre her. God helg. Selger siden likte jeg ikke der. Dette kommer til å ta tid om ikke noen rydder opp. Så vil jeg ikke ha kynikerne inn som lett kan dra mange med seg med kjøp. La SP fortsette å byggersten på sten. Eller finn en partner.
bernes
15.06.2019 kl 10:46 5609

Presentasjon av denne butikken (KIWI) i TV2 nyhetene idag.
Avslutter desverre med ITAB og ikke StrongPoint, men noe er det vel kanskje fra oss også?
.
sulzrox
15.06.2019 kl 11:41 5588

Og link til presentasjonen av denne KIWI butikken?
bernes
15.06.2019 kl 13:05 5577

Går på T2 nyhetskanalen.
https://www.tv2.no/nyheter/10670682/
Ser ut som både KIWI i åpningen og Extra etterpå..
Redigert 15.06.2019 kl 13:10 Du må logge inn for å svare
Krosta
15.06.2019 kl 13:35 5563

tunktee
Hehe, det tror jeg du har helt rett i. Jeg tok heldigvis turen "hjem" ikke lenge etter du forlot (å)stedet.
Var sterkt redusert selv hele gårsdagen, men formen har endelig kommet seg nå.

Det må du absolutt gjøre hvis du har tid til overs.

Just_Nilsen:
Du har et par som hører på deg her inne!
Ryktene sier og at du er en usedvanlig intelligent og ydmyk person - noe som ikke er personlighetstrekk man vanligvis ser opptrer sammen.

Takk for imøtekommenheten, setter pris på det.
Redigert 15.06.2019 kl 13:35 Du må logge inn for å svare
sulzrox
15.06.2019 kl 14:03 5552

KIWI butikken har cash guard fra strongPoint. (Kanskje etiketter?)
Extra har 3 Vensafe og etiketter fra StrongPoint.

Ja vi er skuffa over at vi har tapt selvbetjente kassene i Norge. Her var vi for trege i starten og satset kun på software.
Men kanskje vi kan få til noe i det store utland?

Redigert 15.06.2019 kl 14:04 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
15.06.2019 kl 22:39 5430

"noe som ikke er personlighetstrekk man vanligvis ser opptrer sammen". ? T. er en menneskekjenner. Og nei, jeg er ikke som alle andre. Sliter mef å skrive og formidle, men er smart som 180 og har et forsett. Gled noen hver dag! Mange syns det er latterlig, men det har gitt meg mye tilbake som underskriftkampanje i gatestumpen jeg bor, at ikke jeg skal la Dronningen styre oss over i leilighet. Vi kan ikke bo bedre enn vi gjør og ikke klarer vi å frigjøre masse penger på å flytte til noe som vi kan tenke oss. (Vel, meg og Prinsessen).

Det er lørdag, magen er fylt med god grillmat og vin. Vi tapte nok en gang mot Spania i håndball. Det irriterer. Men fornøyd med dagens tur til SATS. Så fikk jeg tre dager denne uken også!! Snart tar jeg Vikingen i håndbak, hÆHÆH. Nupp den tid for hådbak er over for meg.

ITAB SP har samarbeid, til den som spurte.om Norgesgruppen bruker ITAB, men med SP software. Vet ikke om dette er generelt.


Redigert 15.06.2019 kl 23:00 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
15.06.2019 kl 23:05 5414

Det er lørdag kvled og jeg skriver noe røre som faktisk var ganske så seriiøst og på kort tid er innlegget lest av 20?

Det hadde vært gøy om dere sender :) eller - ? eller dust tilbake. Så ser vi hvem dere er.

Jeg har altså stor tro på Strongpoint! og det har ikke minket seg med noen som absolutt vil ut. Grunnen for det vet vi ikke. Neppe noe med selskapet å gjøre, men egne grenser.
tunktee
16.06.2019 kl 05:42 5377

Ja, du snakker røre min venn. Faktisk nesten umulig å skjønne hva du mener.
Som sagt før; Både du og meg burde ha alkolås på enhetene våre.

E, tror jeg glemte å legge til x-antall blinketryner og smilefjes i natt for å vise at det var humoristisk, og ikke kritisk ment.
🙃😉😁😗🤗
Men var visst ikke nødvendigvis avsender, men en av mottakerne, som ikke var 100% til stede i natt da. ;)
Denne gangen hadde hjernecellene kommet hjem fra ferie, men de hadde gått å lagt seg for lengst. Den siste tok taxien før meg, hmmm
Redigert 16.06.2019 kl 14:44 Du må logge inn for å svare
tunktee
16.06.2019 kl 16:23 5266

Vi har hatt en koselig vår her på forumet, men dessverre har vi ikke hatt for mye fundamentalt å snakke om. Skriver derfor noe seriøst.

Her er noe av det Jacob Tveraabak sier i presentasjonen for 1. kvartal. (Sitert etter beste evne):

- 15% revenue growth all organic from 1. Quarter last year, or years.

- Very strong growth in all business areas.

- Achieving 28 mill EBITDA result. Highest 1. Quarter result in the history of Strongpoint.

- 4 key reasons for this result.
1. Retail technology both in the Balticcs, in particular, but alsow in Norway.
2. Very strong growth in Cash security.
3. Effects of the earlier anonst 30 mill NOK cost cutting program.
4. Introduction of the IFRS 16

- Healty doble digdest EBITDA margins on all business areas.


Selv om han påpeker den høye omsetningen, fokuserer JT på andre forretningsområder enn Cash security i presentasjonen. Dette er vesentlig ettersom forretningsområdet leverte en god porsjon av omsetningsøkningen i Q1. Leser da mellom linjene at kvaliteten av fremtidige kvartaler ikke vil avhenge av dette området.
Blant annet har vi vunnet en kontrakt for Selv Check out i Baltikum.
Jeg håper at vi klarer å levere like god kvalitet som den jeg oppfatter som høy i de butikkene jeg har vært, der det ikke er SP som har levert varene.

Her er kopi fra presentasjonen om break-troughs and deliveries. Spesielt Leifen bør lese dette! 😉
• Contract for Electronic Shelf Labels (ESL) to Rimi Baltic won
• Large increase in revenue for Vensafe in Norway and Sweden
• First ever deal for ESL in a pharmacy: Gintarinė Vaistinė, the 2nd largest pharmacy chain in the Baltic
• Delivery of Self Checkout equipment to a grocery chain in the Baltic
• Production of RFID-enabled tags from Labels to Retail customers

Uten å tallfeste gir jeg min synsing på 2. kvartal.
Vi må regne med at Cash Security vil bli redusert fra Q1. I hovedsak er dette som følge av at kontraktene fra i høst trolig var nær ferdiglevert ved utgangen av 1. kvartal.
Det er svært travelt i Baltikum, og der er flere nye avtaler. Jeg antar at vi vil se en like stor, eller større omsetning der i inneværende kvartal.
Norge og Sverige syns jeg er vanskelig å spå, men der er tegn på at ting skjer i Sverige.
Alt tyder på at der er høy aktivitet i Spania.
SA kommer til å sette rekordomsetning. Dette er selvfølgelig fra lave nivåer, men med de tallene som Elektrikeren m.fl. har presentert på antall CG, vil jeg tro at omsetningen for oss vil være over 7 mill i 2. kvartal.
Vi kan håpe på at det rører seg i Tyskland. Landet har tidligere bare gitt oss marginal omsetning. Som kjent har vi nå en solid partner der. JT sier også at vi har fått en stor tillit med Harting Systems (Partneren vår) Spesielt innenfor Selv check out solutions. Primært selger de våre systemer, men vi utvikler også disse i samarbeid med Harting S. Kanskje får vi mer info om dette på et senere tidspunkt.
Russland og APAC har jeg ingen forhåpninger til, så det får eventuelt bli en overraskelse. Det er spennende, og forhåpentligvis fruktbart, at vi har inngått samarbeid med Radiant Globaltech i Malaysia som er et relativt stort selskap. JT sier også at det er ganske forskjellig å drive forretninger i Asia kontra Skandinavia, noe også noen våkne mennesker her har påpekt.

Nevner også at JT blant annet sier at Cash Guard Premium er «The worlds best cash management system for a high number og transaction». Dette gleder meg da jeg som nevnt tidligere har sett andre systemer på blant annet Burger King på flyplassen i Barcelona. Den type bedrifter bør i utgangspunktet ikke ha tid og råd til i gå for de nest-beste løsningene.

En liten ironisk fotnote er at de små samarbeidspartnerne våre, som i Irland og SA, later til å gjøre det forholdsmessig bedre enn de store. Kanskje naturlig ettersom gründere ofte er på jobb 24/7!? 😊
Redigert 16.06.2019 kl 17:00 Du må logge inn for å svare
bernes
17.06.2019 kl 17:10 5034

Bra oppgang og avtale for ITAB.
Circle K i Norge, Sverige, Danmark. Baltikum, Russland, Polen og Irland.
Håper de ikke kaster ut StrongPoint..., eller kjøper oss opp?
Redigert 17.06.2019 kl 18:12 Du må logge inn for å svare
LeifH
17.06.2019 kl 17:38 5007

Uke etter uke, og JT gir oss nada. Sørgelig. :D fosser ut med partneravtaler og føler han gjør en bra jobb?.. nei nei og nei.
tunktee
17.06.2019 kl 18:56 4953

Eg tror partneravtaler er fremtiden for Strongpoint. Det blir for kostbart for oss å etablere avdelinger i alle krinkler og kroker, og lokal kjennskap og etikette er viktig. Beviset er det som skjedde i APAC, og hadde vi ikke hatt partneravtale i f.eks. SA ville vi neppe hatt kunder der.
Et eventyr om vi finner like dyktige folk i alle land i Europa som det vi har i SA, og på sikt også i Sør-Amerika, Australia, Canada, Mexico m.fl.
Et mulig kritisk spørsmål er om vi bruker nok ressurser på å finne disse partnerne!? Hvordan dukket Bullion IT opp? (Var det i forbindelse med den banken som bestilte 150 CG, eller noe annet? Noen som husker?)
Redigert 17.06.2019 kl 18:57 Du må logge inn for å svare
Nå gir vi gass
17.06.2019 kl 20:48 4907

Går Strong i minus?
Blir utbytte lavere enn 5% til neste år?
Vil et eventuelt oppkjøp bli på en lavere aksjekurs enn 15,-
Slapp av !
Slettet bruker
17.06.2019 kl 20:57 4902

God argumentasjon Leif, tror jeg må selge noen aksjer sammen med alle de andre som dumper på best. Takk for tipset.
LeifH
17.06.2019 kl 21:10 4895

Tjent gode penger på strong nå, Collin. ;)
Slettet bruker
17.06.2019 kl 21:34 4874

kjøpte da et par aksjer på 8 tallet og fått utbytte, så kunne vært verre... Men jeg er ikke fornøyd med utviklingen i aksjekursen, nei.
PSI- Investor
17.06.2019 kl 22:19 4869

Siden jeg maste så fælt om det; vår lille dronning kom endelig hjem igjen i dag. Ikke helt frisk men veldig mye bedre enn før helga.
Og hvis jeg noen gang skulle få lyst på kjøtt til over 10.000,- kr kiloen så vet jeg hvertfall hvor jeg har det...
Redigert 17.06.2019 kl 22:20 Du må logge inn for å svare
tunktee
17.06.2019 kl 22:26 4870

Hehe, det var morbid humor. Håper hunden er kjempeliten, 2 kilo for eksempel.
Kjekt å høre at hun har blitt bedre!
PSI- Investor
17.06.2019 kl 23:02 4858

Takk...
Dessverre noe mer, men hadde i det minste gått ned 10% i løpet av sitt dyresykehusopphold.
Og jeg trodde at jeg skjønte hvorfor det er det det heter, men nå vet jeg grunnen
Elektrikeren
18.06.2019 kl 00:13 4372

Forrige ukes endringer på topp 50:

Det kan jo være verdt å merke seg forrige ukes utvikling. Det var faktisk ingen blant topp 50 som solgte så mye som en eneste aksje. Alt salg ble kreditert aksjonærer utenfor lista, i mine ukentlige oppdateringer benevnt som «øvrige aksjonærer»

Man kan ellers legge merke til at Nordnet livsforsikring AS som en lengre periode har ligget med salg, nå kjøpte en grei pott.

Lista er som følger:
Nordnet livsforsikring AS økte med 83 796 aksjer
Verdadero AS økte med 10 475
Nordnet bank AB økte med 3 646
John Inge Panduro Skogen økte med 999
Morgan Stanley økte med 495
Bernhard Næss økte med 369
Per Einar Ugelstad økte med 334
Avanza Bank AB økte med 19


«Øvrige investorer» reduserte med 100 133 aksjer
Redigert 20.01.2021 kl 19:30 Du må logge inn for å svare