NAS: Norwegian er et jævlig dårlig flyselskap


1) Umulig å komme i kontakt med. Svarer ikke på telefon og meget godt skjult kontaktinformasjon på websiden.

2) Elendig kommunikasjon på sms, e-post og i media ved forsinkelser og problemer. Som under punkt 1.

3) Undrar seg forpliktelser, gjør seg utilgjengelig og vanskelig, som under punktene 1 og 2.

4) Oppgir ikke skatter og avgifter på billettinnformasjonen (vises ved bestilling, men aldri siden), ved refusjon tar de gebyr og det er tvil om de refunderer riktig beløp. Blir vi snytt her?

5) De sa at WIFI var gratis og det skulle det fortsatt være, men ikke nå lenger. Gratis WIFI er så dårlig at det er likestilt med ingen WIFI, omtrent som før de innførte klassene premium og social media (snap, FB, Twitter). Sykt dyrt å kjøpe premium.

6) Alltid den gaten som er lengst unna. Sikkert billig.

7) Planetens dyrest lavprisselskap når sjansen byr seg, enten det er Champions League i Madrid eller streik i SAS eller noe annet som gjøre at det kan gå amok i prisingen.

8) Verdens dårligste Julekalender. En vits.

9) Svært ofte forsinkede avganger. Bommer på slotene i stor stil. Hevder å være presise, hvilket jo er enkelt når målet er stort nok, for eksempel 55 minutter til Bergen, en tur som tar 40 minutter. God margin heter det.

10) Wetlease:

http://gramsluftfartsblogg.blogspot.com/2018/10/norwegian-innleide-skittfly-skader.html

“Wetlease er meget skadeligt, så vi forsøger at komme ud af wetleases, så hurtigt som vi kan, og det vil vi gøre ved at frigøre vore egne fly. Det koster mange penge og er skadeligt for vores varmemærke, og der er ikke andet end lortefly at få ude i markedet,” sagde Bjørn Kjos på investormødet.
Han fortrød tilsyneladende straks bemærkningen, hvorefter han kækt tilføjede: “Det hørte I mig ikke sige.”
Frodon
05.06.2019 kl 23:16 1123

Bare vent til du står med en fly billett i hånden på en av basene til NAS i utlandet, og skranken for innsjekking ikke er betjent. Da var det DIN skyld at du ikke rakk flyet, enda du møtte opp 3 timer før avreise.

Only in Norwegian!!
Frodon
05.06.2019 kl 23:17 1116

Og husk, dette er svaret fra en av eierne i selskapet. Bra kundeservice...?

Opp+
I dag kl 23:14
Buhu??
Opp+
05.06.2019 kl 23:20 1101

Solgt meg ut med god fortjeneste i dag jeg frodon, så der bommet du igjen;) noen liker å tjene penger vettu. Vet ikke hva du driver med.
Redigert 05.06.2019 kl 23:21 Du må logge inn for å svare
Frodon
05.06.2019 kl 23:26 1069

Jada, alle dere "seriøse" NAS skribenter har tjent penger på NAS. Jeg har enda ikke hørt om en som har tapt penger, enda aksjen er ned 70-80%.

Wrinkler
05.06.2019 kl 23:30 1049

Skal du for eksempel til Malaga er det stor sjanse for at de stiller med et 20 år gammelt drittrangt fly med besetning som knapt behersker engelsk. Et såkalt "lortefly" so Kjos kaller det.

Blir du stående forsinket i Alicante, Malaga eller hvor som helst, vil du få null informasjon og ingen voucher selv om forpliktelsen er slått inn (antall timer forsinkelse).

Opp+
05.06.2019 kl 23:31 1046

Du som er så flink til og klippe og lime kan jo klippe og lime når jeg begynte å skrive her. Skrev det var støtte mellom 30-32 området og at jeg kom til å kjøpe der. Bra jeg ikke hørte på deg hvertfall. Men du kan jo alt nas og er en ekspert på aksjer. Selvinnsikt i orden hvertfall. Du bør slutte med å prøve å lure folk. Ikke bra, selv om jeg trur de fleste ikke tar deg seriøst da, hehe. Narr
null-co
06.06.2019 kl 01:24 951

NAS vinner stadig vekk priser for beste lavprisselskap basert på millioner av tilbakemeldinger. Har personlig ikke opplevd dårlig service.
Frodon
06.06.2019 kl 17:54 657

Det er egentlig ikke så rart at servicen er dårlig på NAS, når fly billettene er sponset delvis med pengene fra aksjonærene. Med en bra selskapsstruktur, hvor selskapet tjener penger, vil forhåpentligvis servicen bli bedre
Frodon
07.06.2019 kl 12:32 493

Kanskje det blir et bedre selskap i 2020??