Bomringen i Oslo er latterlig billig

Slettet bruker
05.06.2019 kl 23:41 2729

Menneskene kjører som før. Ytre ring har ingen endringer i passeringer. Indre ring har bare -2% færre passeringer. Dette er langt unna målsettingen med bomstasjonene som utgjør bomringen. I indre by er dette resultatet ikke verdt bryet med å sette dem opp.

De veldig lave takstene viser hvor skrullete motstanden har vært og hvor lite enkelte mennesker forstår. Selv de som står bak forstår lite når man tror reduksjonen kan komme senere. Den er nemlig størst med en gang. Så øker trafikken igjen. Om et år glemmer menneskene det er bomstasjoner der.

Dette er den rikeste byen i Norge. De som jobber har høy gjennomsnittsinntekt kun slått av Bærum.

Mine forslag er å gjøre billigste passeringer 35 kr for indre by og Oslo-ringen. Rushtid 15 kr dyrere enn det.

https://www.nrk.no/norge/52-nye-bommer_-liten-nedgang-i-oslo-trafikken-1.14577382
Redigert 05.06.2019 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.06.2019 kl 21:49 1361

Bolig i Oslo er billig sammenlignet med New York og London.

I London koster det kr.120 i bompenger.
Slettet bruker
09.06.2019 kl 05:25 1349

Nei, Mentor.

Bompenger begrenser bare bevegelsesfriheten til fattigfolk og deler av middelklassen, mens rikfolk kjører gratis/billigere fordi firmaet betaler bompengene eller fordi de kjører Tesla.

Det er EKSTREMT FORKASTELIG å være for bompenger. Norges mest tilbakestående og hatefulle avgift. Du kan like så godt dra hjem til lavtlønna alenemødre og slå de i trynet med knyttneven og STJELE pengene deres.

Alle som er for bompenger er svært syke og i de aller fleste tilfeller psykopater.
ladaen7,30
09.06.2019 kl 18:35 1310

Kjørte fra Trondheim til Danmark, da vi kom til Lillestrøm hadde vi allerede passert bomringen for 120 kr, tok da riksveg 22 til Halden, fri for bomringer og tok samme tid.
Dagen etter kjørte vi gjennom Sverige til Danmark nærmest uten å se en bomring før vi kjøpte over broene til Danmark.

Det er ganske utrolig at både svenskene og danskene greier å lage veier uten at folk skal blakke seg ved å kjøre på veier som egentlig er statens ansvar men det greier altså både blakke dansker og blakke svensker, veistandard Ola Dunk stort sett bare kan se langt etter. Blakke etter norske politikeres budsjett ihvertfall.
Det er noe radikalt feil med prioriteringene i Norge.
Fluefiskeren
09.06.2019 kl 19:56 1301

Ja. Hvis prioriteringene ikke samsvarer med det du synes må det jo være noe feil. Snakker om egosentrisitet.
Redigert 09.06.2019 kl 20:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.06.2019 kl 19:59 1298

Så hvorfor er det mer riktig at nordmenn betaler skjorta i bompenger så lenge ikke svensker og dansker gjør det?
Slettet bruker
09.06.2019 kl 20:08 1296

Oslo vokser og den nyeste bomringen skal betale enorme investeringer i kollektivtrafikk. Fornebubanen er et prosjekt som vil koste mye, nytt t-bane materiell og elektriske busser vil koste betydelig. I tillegg skal bompengene redusere privatbiltrafikk i byen og på den måten gi bedre miljø og mindre køer. Alternativet bygges ut i kollektiv slik at alibiet for å kjøre bil faller bort. Egoistiske bilkjørere slutter ikke frivillig slik at en skalert betaling er helt nødvendig. I følge NTP er bompengene bare halvveis. Det blir dobbelt så mange bomstasjoner innen 15-20 år fra nå.De skal finansiere kollektivt i byen, beskytte miljøet og betale veiprosjekter mellom og utenfor byer.

Svensker og dansker henger igjen, men det blir slike ordninger som Norge har etterhvert der også. I Europa er det allerede det.
Slettet bruker
09.06.2019 kl 20:39 1290

Hjernevasket pissprat fra en egoist. Hvis det er noen i Europa eller verden for øvrig som har råd til å bygge veier og forbedre kollektivtilbudet uten å flå bilistene så er det Norge. Hvis ikke så kan vel dere for faen koste det selv.

Slettet bruker
09.06.2019 kl 20:48 1288

Det er tydelig at Melvind ikke kan noe økonomi og ikke forstår handlingsregelen med de retningslinjene som ligger der. Hans enkle språk forsterker også den mongoloide fremtoningen.
Slettet bruker
09.06.2019 kl 21:09 1282

Jaha? Jeg tror at en mongoloid er et mye bedre menneske enn deg Mentor - klokere også. Gi meg EN god grunn til at vi skal betale bompenger i dette landet. Er det bilistene som skal sørge for at du får sykkelsti og bedre kollektivtilbud mener du? Eller er det et samfunnsansvar som vi ALLE skal spleise på? Du er ikke annet enn en forbanna egoist som vil at andre skal betale for deg.
- og jeg skal huske deg for kommentaren om mongoloide - en nedsettende kommentar om de blideste og meste hjertelige av mennesker fra en som selv påstår at han er en "utdannet" person. Mulig det, men særlig dannet er du ikke.
ladaen7,30
09.06.2019 kl 21:15 1279

Uff, enda en som bor i midtbyen?
Kan du kanskje fortelle hvorfor politikere som har himla mye større budsjetter enn andre land skal være nødt til å sende regningen for det meste de gjør til folket?
Syns du ikke det skulle Være et krav at politikerne skulle bruke pengene på best mulig måte altså?
Bedre å Være egoist enn fullstendig hjernevasket og helt uinterressert ihvertfall?
ladaen7,30
09.06.2019 kl 21:25 1260

Tull og tøys hele Europa ligger langt etter Norge når det kommer til bomringen, Norge ligger som vanlig på en topp langt der oppe når det kommer til å grabb til seg.
Det er ikke foruten grunn at den norske stat er verdens rikeste, den har jo begge hendene langt nedi lommene til folket.
Forlat Oslo sentrum en gang så ser du raskt forskjellen.
Fluefiskeren
09.06.2019 kl 21:55 1254

Ladaen.

Hvem er denne stygge Norske Staten som tar pengene til folk da uten å gi noe tilbake? Det må være en slemming høres det ut til.
Slettet bruker
09.06.2019 kl 22:01 1253

Ja, de har sett seg ut noen til å betale. Bilistene. Og - pengene går ikke tilbake til å bygge vei.
Slettet bruker
10.06.2019 kl 08:36 1238

Nå viser det seg at takstene er for puslete og må opp. Det kan godt bli litt flere bommer også. Det blir bra løsninger for Oslo og bilistene bruker jo veiene som før så takstene må opp. Jeg sender forslag til veidirektoratet og bystyret.

En økning i 2020 allerede bør komme sammen med økning i taksten for elbil (vedtatt) slik at det harmonerer med forholdet fossil/elbil.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/naM6MJ/nye-motorveiplaner-i-oslo-kan-bety-mer-bompenger?utm_source=vgfront&utm_content=row-3
ladaen7,30
10.06.2019 kl 11:18 1228

Jøjemeg, snakker som om at bomringen er et oslofenomen, det er vel på tide å dra ut av byen og se seg rundt.
Bomringen finnes på den mest øde veistrekninger fra Trøndelag og nedover.
Slettet bruker
10.06.2019 kl 14:37 1221

Tråden er om Oslo. De som kildesorterer uhyggelig nøye, forbruker svært lite og ikke har bil på ett år skal selvfølgelig reise få til syden en eller to ganger i året på ferie. Til Mallorca. Hva tror du miljø og klimabevisste er? Vi er ikke fanatikere. Kanskje det burde være en premie?
Slettet bruker
10.06.2019 kl 16:33 1216

Premien bør være å huse og fø en familie med romfolk eller 15 somaliere i minimum ett år.
Slettet bruker
11.06.2019 kl 11:46 1204

Hva med forby turister i Norge pga bærekraftig grønt skifte?

Norge, som første land i verden forbyr utenlandske turister innreise.
Slettet bruker
11.06.2019 kl 15:24 1199

Nesten 60% av over 45.000 spurte synes det er helt greit å betale bompenger. Noen vil ha alt gratis, men det har de fått og kan aldri få. Veiene og bypakkene må betales av bompenger eller over skattetrekket/økt moms. Da er det bedre å rette betalingsinstrument rundt brukere og ang. Oslo må bilistene betale kollektivt og så få de gå over på kollektivt når det er oppgradert til langt høyre volum av reisende. Kollektivt må være billig og er det om man planlegger. Dette gjelder 1 person. For en familie er kollektivt i byen ikke helt supert og her må man finne løsninger slik at også de kommer over på kollektivt.

Det er veldig gledelig at elbiler nå må betale i Oslo og takstene skal øke merkbart neste år for den gruppen. Det er kollektivt som må beskyttes da dette er det mest miljøvennlige, men også mange ganger noe mindre attraktivt.

Fossile biler bør ha 100 kroner i rushen i indre by slik at disse fases helt ut og menneskene slutter å bruke dem og de saneres for godt.
Slettet bruker
11.06.2019 kl 15:34 1197

Hvis du absolutt skal trekke pusten i sentrum, hvorfor skal du få gjøre det gratis.
Det er på tide også de gående begynner å betale for den friske luften de bruker opp.
Mye av biltrafikken er til for din skyld. Så du kan kunne rusle ned på hjørnet og få kjøpt deg det du vil ha.
#allebetale
Redigert 11.06.2019 kl 15:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.06.2019 kl 15:43 1193

Hvis dere gående hadde tatt bilen i bruk og fått samfunnsmaskineriet til å henge sammen da kunne vi bilister parket bilen, men noen MÅ få varer og jobb unna slik at de gående slipper. Men de gående kan ikke gi oss hele regningen, byen er bygget av bilister og de gående er gratispassasjerer uten bompenger på fortau som også koster.
Slettet bruker
11.06.2019 kl 15:47 1192

Utvikling må styres og MDG står nå med roret i miljøpolitikken og de har miljøbyrådet i byen. Mennesket er svakt og vil kjøre ubegrenset med bil, røyke, drikke og sykle nakne på sykkelveiene. Da må det være kraftige virkemidler som styrer mennesket inn på en bærekraftig atferd og i Norge har man brukt pris som virkemiddel. Stortinget vurderer vel forbud mot salg av nye fossile fra 2025, men dette kan nok bli utsatt til 2030.

USA er sinken i miljøarbeidet som vurderer å gå tilbake på minstekravet for forbruk på 0,65 pr. 10km til det gamle og latterlige 0,90 pr. 10 km. Bensinen koster latterlige 6,50. Det enda mer kokoslatterlige er hvordan alt er bygget rundt bilen og ikke mennesket rett utenfor byene i forstedene. Dette er bare ideer som bilfabrikker kunne ha hatt og pushet på diverse kommuner og solgt som en slags amerikansk minidrøm. Jeg er overbevist om at USA må ha en bensinavgift ala Europa og Norge. Da blir det mer fart på miljøvennlige løsninger derfra også selv om de har Tesla som forbilde for det.
Redigert 11.06.2019 kl 15:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.06.2019 kl 15:49 1192

https://www.dagsavisen.no/oslo/vekter-jaget-topplose-christa-24-1.1533395

Jeg forstår shariapoliti mot svake mensker. Eventuelt moms+boms+skattepisken.
Glem gulrot.
husk PISK
Får du ikke tilståelse med en gang. PISK MER. hardere fortere. Bompris opp.
#for svingende
Mentor
I dag kl 15:47 1
Mennesket er svakt og vil kjøre ubegrenset med bil, røyke, drikke og sykle nakne på sykkelveiene. Da må det være kraftige virkemidler som styrer mennesket inn på en bærekraftig atferd
Redigert 11.06.2019 kl 15:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.06.2019 kl 15:59 1190

Du trenger ikke å gjøre deg dummere enn du er HV. Du bor i Oslo og ser byen like godt som meg og ja, den må styres inn på miljøvennlig atferd og det er det som skjer nå. Folket liker det som skjer, men det er jo noen surpomper som sutrer fordi de ikke kan ta amcar'en inn til byen uten å betale for bensinslukeren og i de nye bommene og parkere den som før fordi p-plassene er borte og den ikke går så lett inn i p-husene.
Redigert 11.06.2019 kl 16:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.06.2019 kl 16:03 1188

Tesla er en boble, det vet mange.

Mange land har ikke stabil og nok tilgang på strøm.
ladaen7,30
11.06.2019 kl 19:56 1174

Det pussige er at alle disse "miljøfanatikerne" er samtidig for en stor innvandring.
Virker som at dess flere som kommer og forurenser dess renere luft blir det?
Komiske greier egentlig.
Slettet bruker
11.06.2019 kl 23:16 1165

Foreslår ekstra "turistskatt" for innvandrere og etbarnspolitikk.

Jeg vil heller ha hundeskatt enn høyere bompenger.