NAS - Fantastiske trafikktall!!!!!

Joppen
NAS 06.06.2019 kl 08:00 7049

Kan komme nå...
Redigert 21.01.2021 kl 00:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.06.2019 kl 08:04 4998

Det gikk åt skogen dette dårlige tall ned 2%
Redigert 21.01.2021 kl 00:15 Du må logge inn for å svare
Joppen
06.06.2019 kl 08:05 4941

The total number of passengers flown in May 2019 was 3,362,413 compared to
3,421,460 last year, a decrease of 59,047 passengers (-2%). Compared to the same
period last year:

- Total capacity (ASK) increased by 4%
- Total passenger traffic (RPK) increased by 4%
- The load factor was 86.1%, down 0.4 p.p.
Redigert 21.01.2021 kl 00:15 Du må logge inn for å svare
Top Trader
06.06.2019 kl 08:12 4812

Helt i tråd med strategien denne skal opp,,
Redigert 21.01.2021 kl 00:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.06.2019 kl 08:13 4774

Det håper alle som er langsiktige
Redigert 21.01.2021 kl 00:15 Du må logge inn for å svare
Crownguard
06.06.2019 kl 08:14 4750

Hva legger du i dette @top trader ?
Redigert 21.01.2021 kl 00:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.06.2019 kl 08:14 4744

Tallene viser også at passasjerene reiser lengre og enhetsinntektene er høyere denne måneden enn på samme tid i fjor. Veksten flater ut, i tråd med strategien om å gå fra vekst til lønnsomhet, etter en periode med kraftig ekspansjon og betydelige investeringer, sier konsernsjef Bjørn Kjos i en kommentar.
Redigert 21.01.2021 kl 00:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.06.2019 kl 08:14 4727

Du kan vinne i lotto og
Du kan finne nåla i høystaken og
Redigert 21.01.2021 kl 00:15 Du må logge inn for å svare
zuba
06.06.2019 kl 08:14 4703

Yielden opp 8,0%.... :)
Redigert 21.01.2021 kl 00:15 Du må logge inn for å svare
Mr Big
06.06.2019 kl 08:15 4674

Du forventet vel ikke at det skulle øke etter at MAX flya ble satt på bakken:)))))))
Redigert 21.01.2021 kl 00:15 Du må logge inn for å svare
Skogsmaur
06.06.2019 kl 08:16 4650

Da tror jeg vi kan slå fast at det nødvendigvis går mot ny emisjon innen året er omme, desverre. Inntektene øker ikke nok sett opp mot den enorme gjelden.
Redigert 21.01.2021 kl 00:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.06.2019 kl 08:17 4631

Marginene fortsetter imidlertid å øke for flyselskapet. Inntjening per passasjerkilometer (yield) økte med 8 prosent til 0,38 kroner per kilometer, mens enhetsinntekten (per tilgjengelige setekilometer) økte med 7 prosent til 0,33 kroner.
Redigert 21.01.2021 kl 00:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.06.2019 kl 08:20 4562

Ha ha den var god
Redigert 21.01.2021 kl 00:15 Du må logge inn for å svare
Kantarell
06.06.2019 kl 08:20 4555

Kan du utdype "Det håper alle som er langsiktige"?
Hvis flere passasjer har betalt dyrere billetter vil da omsetning være større?!

F.eks 10 passasjer reiser tur-retur til Bergen: Kostnad rundt 1500-2000/passasjer. Totalt: 15000-20000
F.eks 1 passasjer reiser tur-retur til Rio de Janeiro: Kostnad rundt 15000-20000. Totalt: 15000-20000

Billettinntektene økte fra 2,73 til 2,99 milliarder kroner, mens yielden gikk fra 0,36 til 0,38 kroner per passasjerkilometer. Det er en økning på 8,0 prosent.
Enhetsinntekten per tilgjengelig sete (RASK) økte med 7,0 prosent, fra 0,31 til 0,33.
Billettinntektene inkluderer ikke inntekter fra frakt (cargo), ombordsalg, bonusprogram og andre ekstrainntekter.
Redigert 21.01.2021 kl 00:15 Du må logge inn for å svare
Kvike11
06.06.2019 kl 08:21 4532

helt enig, indtjeningen stiger kraftigt, et mindre fald i passager tal, kan skyldes helligdage m.m.
Redigert 21.01.2021 kl 00:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.06.2019 kl 08:21 4517

Flotte tall! Helt etter strategien til Kjosærn!!
Redigert 21.01.2021 kl 00:15 Du må logge inn for å svare
Joppen
06.06.2019 kl 08:24 4452

Billettinntektene økte fra 2,73 til 2,99 milliarder kroner, mens yielden gikk fra 0,36 til 0,38 kroner per passasjerkilometer. Det er en økning på 8,0 prosent.

Enhetsinntekten per tilgjengelig sete (RASK) økte med 7,0 prosent, fra 0,31 til 0,33.

Billettinntektene inkluderer ikke inntekter fra frakt (cargo), ombordsalg, bonusprogram og andre ekstrainntekter.
Redigert 21.01.2021 kl 00:15 Du må logge inn for å svare
Kantarell
06.06.2019 kl 08:25 4439


+++++ 8 % ;)
Redigert 21.01.2021 kl 00:15 Du må logge inn for å svare
Joppen
06.06.2019 kl 08:25 4423

Husk at dette er tall som kommer på tross av at 18 MAX fly er ute av drift.
Redigert 21.01.2021 kl 00:15 Du må logge inn for å svare
kronekursen
06.06.2019 kl 08:27 4385

Helt enormt med 8% økning og selv med 18 fly på bakken, så klarte NAS å ikke tape store penger!
Redigert 21.01.2021 kl 00:15 Du må logge inn for å svare
Opp+
06.06.2019 kl 08:30 4336

Men, merkelig at de ikke klarte å ha bedre fyllingsgrad. Med tanke på at 18 fly stod på bakken og sas va i streik.
Redigert 21.01.2021 kl 00:15 Du må logge inn for å svare
Flipper
06.06.2019 kl 08:30 4329

Etter hva jeg har lest fra '' de som burde ha greie på MAX '', vil de klares mellom Aug og Desember.

Det Kjusern har fått til med Boeing er ikke kontant erstatning, men noe som er mye bedre for NAS,
utsettelse av nye leveringer og derav ikke samme press på cashflow/gjeld fremover. Husk ekslusivitet
i Argentina innenriksruter ( om jeg har forstått/husker riktig ).

Inne på rock bottom ( foreløpig ) og håper vi unngår nok en dårlig emisjon.
Redigert 21.01.2021 kl 00:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.06.2019 kl 08:33 4468

Må si at dette ikke var så hakkande gale, bedre enn ventet.
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Joppen
06.06.2019 kl 08:45 4384

Økning i inntekter fra 2,77 til 2,99 mrd kroner med 18 MAX fly på bakken er fantastisk.
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.06.2019 kl 08:47 4364

MAX - problemene er allerede bakt inn i prisen, det er ikke erstatningen. Dagens tall viser en meravkastning på 8 prosent, som vel ikke kan sies å være negativt. I tillegg kommer inntekter fra frakt, ombordsalg, bonusprogram og andre ekstrainntekter.
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Top Trader
06.06.2019 kl 08:47 4346

Perhaps more important, booking into June is cited to be solid and estimates will be lifted.
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Top Trader
06.06.2019 kl 08:51 4283

Det som er spennende er om investorene med short posisjoner ser at her må man komme seg ut.
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.06.2019 kl 08:53 4264

Med 7% økning snakker vi vel milliarder ekstra i kassen!!
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
kronekursen
06.06.2019 kl 08:55 4234

Tror Norwegian kan unngå underskudd i år
Etter et beintøft 2018 trodde Norwegian-sjef i starten av året at selskapet skulle kunne klare å levere et overskudd i 2019, men det var før alle Max-flyene verden over måtte settes på bakken etter de to ulykkene i Indonesia og Etiopia.

Flyanalytiker Hans Jørgen Elnæs i WinAir mener mai-tallene for Norwegian viser en passasjerutvikling som var svakere enn ventet, men at inntjeningen per sete og passasjerer var «meget sterk» og er et resultat av at Norwegian nå har endret kurs og roet ned den voldsomme veksten de hadde tidligere.

– Det gir klare signal om at fokuset på lønnsomhet bærer frukter og det gir god grunn til å tro på at Norwegian kan levere (...) et break-even eller positivt resultat i 2019, sier Elnæs til E24.

At antallet passasjerer var lavere mener han kan forklares med at Max-flyene sto på bakken og at etterspørselen generelt i markedet har vært lavere i år enn i fjor:

– Det stemmer godt med hva lavprisflyselskapene i Europa har indikert frem mot sommeren, primært at markedet bestiller svært sent frem mot avgangsdato eller velger å fly mindre enn i fjor, sier Elnæs.

Han legger til at de økte marginene til Norwegian i mai kan være et tegn på at flere forretningsreisende velger selskapet, noe som vil være gode nyheter hvis det skulle fortsette.

– Hvorfor faller fyllingsgraden når konkurrenten var i streik og Norwegian hadde 18 fly på bakken?

– Mai er normalt en svak måned, tilsvarende september, spesielt på langdistanse. I tillegg tror jeg markedet i år er litt svakere enn i fjor i Norge og Europa, sier Elnæs, som legger til at han tror Norwegian fokuserer mer på å få gode billettpriser og lønnsomhet enn å fylle flyene for enhver pris ved å dumpe prisene.
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Top Trader
06.06.2019 kl 08:59 4164

Det er mye støy i media idag, det som er uten tvil at Kjos strategi med fokus på lønnsomhet er bekreftet, se kursen i løpet av dagen...
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.06.2019 kl 09:01 4156

Ser ut som det kan komme et shorter angrep nå!!!
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.06.2019 kl 09:02 4138

Hoppet ut fra åpning og holder meg litt unna denne foreløpig. Risikoen er jo som alltid oppkjøp og budrykter men det kommer jo helt an på hvilke sjanser du er villig til å ta.
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Transcendence
06.06.2019 kl 09:03 4109

Bedre enn forventet! men typisk at e24 skal alltid prøve å vinkle nyhetene dårligere enn de er...
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Opp+
06.06.2019 kl 09:10 4047

Joppen, helt enig. bare synes det var merklig. skulle jo tro at det ble fulle fly på de som va igjen da?
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.06.2019 kl 09:10 4041

hoho sliter med å holde kursen nede nå :-I
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.06.2019 kl 09:23 3958

Dette er utrolig bra tall. Hva de skriver sier litt om hvilken moral Hegnar i forhold til å ha bestemt seg for å skrive ned. Ja ja, vi ser utover høsten da. Fantastisk med tanke på MAX og problemene man har vært i gjennom.
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.06.2019 kl 09:46 3839

Nei absolutt ikke. ?
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
abban
06.06.2019 kl 11:34 3740

Kjos har ikke penger til å delta i en emisjon. Enten selges selskapet eller de selger NOFI.
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.06.2019 kl 11:36 3730

Stille før stormen.. Hvem vinner idag, short eller long..
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.06.2019 kl 11:46 3692

Skogsmaur VS. Sparebank 1 Markets...

Meglerhus ser lavere risiko for emisjon i Norwegian
38 minutter siden · Infront TDN Direkt
Sparebank 1 Markets oppgraderer sin anbefaling på Norwegian Air Shuttle til nøytral fra tidligere en salgsanbefaling. Kursmålet holdes uendret på 35 kroner, ifølge en oppdatering fra meglerhuset torsdag.
Oppgraderingen drives av lavere risiko for egenkapitalemisjon, og at kontant/balanse-utfordringene og den svake etterspørselen etter flyreiser er kjent for markedet.
Norwegian-aksjen er torsdag formiddag ned 0,22 prosent til 35,75 kroner.
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
solb
06.06.2019 kl 11:56 3650

Dette var da storveis. Sparebank 1 har jo vært av de svakeste i omtalen av Norwegian. Litt av en innrømmelse dette fra salg til nøytral. Hvor skal dette ende?
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare