NAS - Fantastiske trafikktall!!!!!

Joppen
NAS 06.06.2019 kl 08:00 7077

Kan komme nå...
Redigert 21.01.2021 kl 00:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.06.2019 kl 11:58 2965

Bare å drite i hva alle disse meglerhusene mener om NAS.
Kommer d ett bud på NAS, noe jeg er sikker på, så er vi over 100 kr. Uten bud, så blir den vel like kjedelig som SAS aksjen :)
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.06.2019 kl 12:12 2926

Nå kommer ho!!
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.06.2019 kl 12:24 2870

Sparebank 1 sitt kursmål er nådd, det ligger i kortene at det snart kommer en oppdatering. Skal vi gjette på 45 kroner i første omgang?
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.06.2019 kl 15:44 2612

Jepp, ikke et stort sjokk det der. Får vurdere kjøpsknappen om den treffer 32.
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
solb
06.06.2019 kl 16:15 2553

Baissen støter på med sine velkjente tråder. Jeg stoler på BK i hva han sier.
“With 18 Boeing 737 MAX grounded, we carried fewer passengers in May compared to the same month last year. However, our customers travel longer distances and we see a higher unit revenue. Following a period of significant expansion and investments, the figures show that our growth is slowing down, in line with our strategy of moving from growth to profitability. I’m also pleased to see that our on-time performance continues to improve,” says CEO of Norwegian Bjørn Kjos."
https://www.aviation24.be/airlines/norwegian-air-shuttle/norwegian-reports-improved-unit-revenue-and-on-time-performance-in-may-but-1-75-less-passengers-due-to-grounding-of-its-boeing-737-max-fleet/
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
solb
06.06.2019 kl 16:26 2501

Ivrig på å sitere fra mine innlegg. Fortsett gjerne med det. Ellers likte jeg også godt dette :
"The company took delivery of one Boeing 787-9 Dreamliner in May." Den kommer nok godt med.
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.06.2019 kl 17:04 2427

Hva faen skjedde???
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.06.2019 kl 21:19 2262

Er Kjos og eierne kjent med denne voltateten i aksjen for ikke å snakke om den lave aksjeprisen. Hvordan to økter obligasjonseierne dette. Nas må komme på banen og enten bekrefte eller avkrefte om de har behov for en ny emisjon
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.06.2019 kl 21:40 2162

Aksjen er pt. EID av shorterne. Intet mer eller mindre. Fundamentalt sett skal aksjen opp. Noen har sterke ønsker og muskler nok til å få prisen så lav som mulig. Margin calls og stop loss utløses like voldsomt som kjeppen til Sasha Gabor, og de med svake nerver kaster kortene raskere enn det tar for en alkis å styrte en liter med sprit. Her er det bare å holde seg fast!
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.06.2019 kl 21:44 2152

Bring it on.
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
CC
06.06.2019 kl 22:20 2107

Short posisjon har vært vesentlig høyere enn dette, feks i august hvor den var nærmere 25%. Så at shorterne eier aksjen nå er vel ikke helt riktig....
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
kronekursen
06.06.2019 kl 22:47 2070

Streiken varte fra 26 April til 2 Mai. Slik som media fremstiller det gjennom analysen, så sto ikke trafikktallene til forventningene siden SAS var i streik. Streiken ble varslet avsluttet 2 dager før og endte teoretisk 31-01 mai og ble offentliggjort kvelden 2 mai.

Sier litt om vinklingen av analysen, i tillegg til kommentaren om at inntjeningen ikke sto til forventningen! 8% OPP på inntjening!! 7% på Rask!! Lavere hedgekostnader - faktisk 6 x mindre enn hva som var estimert i tidligere analyser!! Med 18 mindre fly!!! Og en flyskam i Sverige :)

Nå er de størst i HELE Norden og dytter konkurrentene av banen med sine lave priser! Punktligheten er også betydelig bedre!

Faren for emisjon er ikke tilstede lengre og med kommende erstatning og lavere drivstoff, fleksibel betaling med vipps, live streaming på langdistanse og ikke minst taxfreevarer på flyet som konkurrenter begynner å fjerne for å spare utslipp siden flyene deres er så skitten!

Hva er det som er så vanskelig å forstå med at Norwegian nå har klart det? Alle andre de konkurrerer mot går jo konkurs pga prisene til NAS og NAS går med høyere inntjening!!!

Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
ToffeeMan
06.06.2019 kl 23:35 2024

Takk, denne sover jeg godt på?
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Frodon
06.06.2019 kl 23:37 2021

Det er vanskelig å forstå, når du tror alt i innlegget ditt stemmer ;);)
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
CC
07.06.2019 kl 00:38 1978

Kanskje ikke folk valgte å booke SAS pga forventninger om en lengere streik? Bing!!!!!!!
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
CC
07.06.2019 kl 00:48 1973

Inntjening? Hvilken inntjening? Summer inntjening hos NAS siden oppstart..... voila!!!!!
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.06.2019 kl 00:49 1971

EID som i «herset med». Noen med mye cash må komme på banen og kjøpe opp og renske ut Frank Shorter. Spania-nyheten er imidlertid et varsko til Frank. ?
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.06.2019 kl 00:57 1955

De uttalte seg om dette allerede 25. april i år.

Bjørn Kjos tror ikke Norwegian trenger mer kapital

Sammendrag laget av Mail redaktion Marius Lorentzen, minE24
Publisert 25. apr.
NORWEGIANS RAPPORTER Under Norwegians kvartalspresentasjon torsdag fikk ledelsen spørsmål fra analytikerstanden om de tror de vil måtte hente mer kapital det neste året.
Så sent som i mars hentet Norwegian 3,0 milliarder i frisk kapital i en emisjon fra aksjonærene. Ett år før det ble det hentet 1,5 milliarder.
- Vi ser ikke behovet for ytterligere kapital de neste 12 til 18 månedene, svarte konsernsjef Bjørn Kjos.
- Vi har tatt ut 2,1 milliarder dollar i investeringer de neste to årene og kutter kostnadene våre. Vi skal også sørge for at vintersesongen neste år blir langt bedre enn vintersesongen vi nå har lagt bak oss, supplerte finansdirektør Geir Karlsen.
De 2,1 milliarder dollarene (om lag 18 milliarder kroner) kommer fra utsettelser av flyleveranser.

https://min.e24.no/bj-rn-kjos-tror-ikke-norwegian-trenger-mer-kapital/a/RR5wLW
Redigert 20.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare